Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 16 december 2016, 19:10 uur
Het seizoen was gered door die beker, maar verre van geslaagd - door die bizarre zevenklappert.
0
geplaatst: 16 december 2016, 19:14 uur
Nicolage Rico schreef:
Vind wedstrijden tegen Europese topteams niet relevant in deze kwestie. Feyenoord deed een helft goed mee tegen United en tegen Fenerbahce was het erg tam. Bedroevend niet.
(quote)
Vind wedstrijden tegen Europese topteams niet relevant in deze kwestie. Feyenoord deed een helft goed mee tegen United en tegen Fenerbahce was het erg tam. Bedroevend niet.
Huh, Europese wedstrijden niet relevant en een bekerwedstrijd wel?
0
geplaatst: 16 december 2016, 19:54 uur
Als het op randstedelijke arrogantie aankomt, lijken supporters van twee grote clubs toch soms meer op elkaar dan dat ze denken

1
Hendrik68
geplaatst: 16 december 2016, 20:26 uur
Het shirt van een handbalkeepster maakt werkelijk elke vrouw lelijk. Behalve Tess Wester. Soms zou ik willen dat ik Ziggo had.
0
geplaatst: 16 december 2016, 20:29 uur
Wie heeft het over een bekerwedstrijd dan? Ik niet in ieder geval.
Mijn punt is dat je als Nederlandse club niet meteen een instabiele indruk maakt als je van Manchester United (begroting 2000 x groter) en Fenerbahçe (begroting 5 x groter) verliest.
0
geplaatst: 16 december 2016, 20:56 uur
Bonk schreef:
Als het op randstedelijke arrogantie aankomt, lijken supporters van twee grote clubs toch soms meer op elkaar dan dat ze denken
Ik had het vooral over het voorkomen van Europees voetbal voor laag geklasseerde eredivisieclubs dan wel Jupiler League.
Dus dat geldt evenzogoed voor Sparta, Excelsior of Amsterdam aan Zee City FC.
In het verleden bracht dat menigmaal weliswaar jolijt voor de omgeving maar ook uitschakeling in de eerste ronde. Dat doet Nederland in de punten in het algemeen geen goed.
0
geplaatst: 16 december 2016, 21:04 uur
musician schreef:
Ik had het vooral over het voorkomen van Europees voetbal voor laag geklasseerde eredivisieclubs dan wel Jupiler League. Dus dat geldt evenzogoed voor Sparta, Excelsior of Amsterdam aan Zee City FC.
Ik had het vooral over het voorkomen van Europees voetbal voor laag geklasseerde eredivisieclubs dan wel Jupiler League. Dus dat geldt evenzogoed voor Sparta, Excelsior of Amsterdam aan Zee City FC.
Onbedoeld erg lollig - d'r zijn ongetwijfeld meer die vinden dat het deelnemen aan Europese competities door 'lullige kleine clubjes uit provinciestadjes' moet worden voorkomen. Dan sluit je uit dat een Leicester FC of Wolfsburg (wat gebeurt daar nou helemaal?) op Europese velden verschijnt. Maar ook Willem II heeft wel eens in de CL acte de présence gegeven. Dat komt dus ook wel voor - en dat voorkomen is iets wat mij voorkomt als ongewenst, omdat het een resultante is van een plaats op de ranglijst, dan wel een nacompetitie. Tenzij je natuurlijk als bond een club stelselmatig punten ontneemt, vanwege 'malversaties'.
0
geplaatst: 16 december 2016, 21:47 uur
Het gaat mij er natuurlijk om, dat het bewust links laten liggen van de KNVB beker door grote clubs, kan leiden tot deelname aan de Europa League door een kleinere club, die daar eigenlijk niets te zoeken heeft.
Dat is natuurlijk geheel iets anders dan clubs die een jaarprestatie in de competitie hebben neergezet en op grond daarvan (gemiddeld) voldoende inzet en kwaliteit hebben getoond om terecht deel te nemen aan Europees voetbal.
Als Ajax één van die grote Nederlandse clubs is die de nationale beker zou willen ontlopen, wat ik tussen de regels door lees, is een dergelijke instelling natuurlijk iets om je voor te schamen.
Dat is natuurlijk geheel iets anders dan clubs die een jaarprestatie in de competitie hebben neergezet en op grond daarvan (gemiddeld) voldoende inzet en kwaliteit hebben getoond om terecht deel te nemen aan Europees voetbal.
Als Ajax één van die grote Nederlandse clubs is die de nationale beker zou willen ontlopen, wat ik tussen de regels door lees, is een dergelijke instelling natuurlijk iets om je voor te schamen.
0
geplaatst: 16 december 2016, 22:16 uur
Het blijkt wel dat de selecties te smal zijn en de opbrengst te laag om vol voor een EL-ticket te gaan strijden. Het kampioenschap waar alle drie de clubs nog voor in de race zijn , al vinden ze het zelf, leverde PSV vorig jaar meer dan 30 miljoen op vanwege deelname CL. Bij een EL moet er geld bij. Dus neemt Bosz geen enkel risico om op het koude kunstgras in Liwwadden één van zijn basisspelers een blessure te laten oplopen.
De prioriteit ligt bij het kampioenschap. Dat is geen schande, dat is logisch nadenken. In Engeland zie je dat nu ook. De kanslozen willen nog wel eens gas geven op een donderdagavond in Europa.
Indien NL zijn laatste CL ticket heeft kwijtgespeeld dan wordt alles misschien wel weer gelijk getrokken.
De prioriteit ligt bij het kampioenschap. Dat is geen schande, dat is logisch nadenken. In Engeland zie je dat nu ook. De kanslozen willen nog wel eens gas geven op een donderdagavond in Europa.
Indien NL zijn laatste CL ticket heeft kwijtgespeeld dan wordt alles misschien wel weer gelijk getrokken.
0
geplaatst: 16 december 2016, 22:25 uur
Goed nieuws, Zeefuik is weer vrijgelaten. Wel een treurig verhaal als je dat zo leest.
Zeefuik de cel in na stelen...
Zeefuik de cel in na stelen...
0
Hendrik68
geplaatst: 16 december 2016, 23:15 uur
Ik meende dat ik hem vanavond bij Jong Ajax voorbij zag komen.
0
geplaatst: 17 december 2016, 11:15 uur
Zeefuik 
Ik had bijna een lachende smiley geplaats, maar toen ik dat bericht las leek mij dat niet zo gepast.
Tja dat zijn van die spelers die notabene voor het geld een bepaalde club kiezen.

Ik had bijna een lachende smiley geplaats, maar toen ik dat bericht las leek mij dat niet zo gepast.
Tja dat zijn van die spelers die notabene voor het geld een bepaalde club kiezen.
0
geplaatst: 17 december 2016, 11:50 uur
De prijzenkast zal ook niet tot de nok toe zijn gevuld bij deze club lijkt me. Wel een triest verhaal op zich
0
geplaatst: 17 december 2016, 12:08 uur
Het verhaal zit toch iets anders in elkaar, hij heeft maandenlang geen salaris gehad en heeft toen 1 beker gestolen om zijn salaris op te eisen. Aldus Zeefuik zelf.
Boerenmacht
Boerenmacht
3
geplaatst: 17 december 2016, 13:04 uur
trebremmit schreef:
hij heeft maandenlang geen salaris gehad en heeft toen 1 beker gestolen om zijn salaris op te eisen.
hij heeft maandenlang geen salaris gehad en heeft toen 1 beker gestolen om zijn salaris op te eisen.
Waarschijnlijk was dat dus ook meteen heel de prijzenkast

0
geplaatst: 17 december 2016, 14:15 uur
Wel een beetje gepikt die jatactie; Theo Maassen kreeg destijds - met die UEFA Cup - ook geen salaris van PSV uitbetaald.
0
geplaatst: 17 december 2016, 15:58 uur
Ja maar Maassen wilde zogenaamd leuk zijn en Zeefuik wilde dus de ziekenhuisbehandelingen van zijn zoontje betalen. Klasse actie van zijn medespelers trouwens. En diep triest van zijn werkgever.
0
geplaatst: 17 december 2016, 16:26 uur
west schreef:
Ja maar Maassen wilde zogenaamd leuk zijn en Zeefuik wilde dus de ziekenhuisbehandelingen van zijn zoontje betalen. Klasse actie van zijn medespelers trouwens. En diep triest van zijn werkgever.
Género laat weten dat zijn kind absoluut niet ziek is en geen geld nodig heeft voor de behandeling van zijn kind.
Volgens eigen zeggen een statement om het beloofde salaris op te eisen.
0
geplaatst: 17 december 2016, 17:26 uur
Teunnis schreef:
(quote)
(quote)
Dat is sick.
0
geplaatst: 17 december 2016, 18:25 uur
Dat filmpje van Stoutjesdijk. 
Zo'n KNVB valt ook niet meer serieus te nemen als ze met zulke mafketels in zee gaan.
Dat stukje ook over Hans en een verloskundige, ik kwam niet meer bij.
http://www.volkskrant.nl/sport/paul-onkenhout-hans-van-breukelen-is-een-niet-onsympathiek-mens-van-goede-wil~a4435803/

Zo'n KNVB valt ook niet meer serieus te nemen als ze met zulke mafketels in zee gaan.
Dat stukje ook over Hans en een verloskundige, ik kwam niet meer bij.
http://www.volkskrant.nl/sport/paul-onkenhout-hans-van-breukelen-is-een-niet-onsympathiek-mens-van-goede-wil~a4435803/
0
geplaatst: 17 december 2016, 19:00 uur
vigil schreef:
Het is overigens niet sparen want het seizoen duurt nog precies 3 dagen dus het heeft weinig zin.
Maar over 3 dagen wel een misschien allesbepalende wedstrijd in de race naar het kampioenschap. Dat spelers rust krijgen, vind ik, voor een bekerwedstrijd tegen Cambuur, geen onlogische gedachte. Een heel team wisselen lijkt me wat overdreven, maar dat is makkelijk praten achteraf. Kijk naar Engeland, daar spelen ze continu meerdere wedstrijden per week. Paar jonge en/of blessuregevoelige jongens rust gunnen was afdoende geweest.Het is overigens niet sparen want het seizoen duurt nog precies 3 dagen dus het heeft weinig zin.
Ik kan er overigens niet echt om rouwen. De beker heeft nooit echt de allure gehad van een prijs. Het is een troostprijs voor de grote clubs die het kampioenschap mislopen, een hoofdprijs voor de provincieclubs of een prijs die een kampioenschap extra glans kan geven. Punt is vooral dat clubs als Ajax, PSV en (sinds een paar jaar) ook Feyenoord niets te winnen hebben in de beker. Ze kunnen alleen verliezen. Pas zodra ze verder komen en tegen grote clubs komen, valt er wat te winnen. Alleen worden deze clubs de laatste jaren vaak voortijdig uitgeschakeld. Dan wel door vermeende arrogantie, onderschatting of gebrek aan wilskracht. De Klassieker vorig jaar in de beker was ook meer een eerstrijd dan dat de beker nou zo belangrijk was.
1
geplaatst: 18 december 2016, 10:55 uur
Oké, wat hebben we liever, twee keer 6 punten voorsprong of 4 en 8?
(wat een ongelooflijke luxe om deze vraag te stellen
)
(wat een ongelooflijke luxe om deze vraag te stellen
)
0
geplaatst: 18 december 2016, 10:56 uur
Ik lees bij Chevy opnieuw, dat spelers gespaard moeten worden en vooral moeten rusten. De winterstop moet vandaag ingaan en minimaal tot dik in januari duren. Vermoedelijk moeten ze "optimaal" kunnen presteren om uiteindelijk 2 rondes Europaleague te kunnen spelen. Het maximaal haalbare voor een enkele Nederlandse club.
De KNVB-beker moet vooral aan hun neus voorbij gaan: er wordt niet aan verdiend en je houdt er niks aan over.
Liever de voetballers bij mamma's pappot.
De vraag is waarom.
In Engeland wordt er rond de Kerstdagen heel wat afgespeeld en ook op oudejaarsdag en twee wedstrijden op nieuwjaarsdag gaat de competitie gewoon door.
In dat land hoor je ook zelden klachten over het spelen voor de League Cup en de FA Cup, twee beker competities.
Ik hoor niets over een significant verschil in blessures, oververmoeidheid of klachten van de spelersvakbond. Geen spelers die worden geadviseerd bekerwedstrijden te negeren. Dat is pas de ware geest van het voetbal.
Van Praag vrijdagavond in VI verdedigde de komst van mental coaches. Met de beperkte hoeveelheid wedstrijden die voetballers hier hoeven te voetballen, kan het alleen maar gaan over hoe ze het beste met hun geld kunnen omgaan. Een andere reden waarom ze mental coaches nodig zouden hebben, kan ik niet verzinnen.
Een wedstrijd winnen of verliezen hoort bij het vak. Maar om nu bij elk verlies een pillendraaier naast je bed te krijgen staan. Je creëert er namelijk geen karakters mee maar aan psychische hulp verslaafde watjes.
Laten we eens beginnen, dat voetballers (met hun trainers) serieus (weer) werk gaan maken van voetbal in Nederland. Toen dat ooit het geval nog was, hadden we zonder enige medische hulp dan ook de beste resultaten. Maar ja, hoe ging dat ook alweer.
De KNVB-beker moet vooral aan hun neus voorbij gaan: er wordt niet aan verdiend en je houdt er niks aan over.
Liever de voetballers bij mamma's pappot.
De vraag is waarom.
In Engeland wordt er rond de Kerstdagen heel wat afgespeeld en ook op oudejaarsdag en twee wedstrijden op nieuwjaarsdag gaat de competitie gewoon door.
In dat land hoor je ook zelden klachten over het spelen voor de League Cup en de FA Cup, twee beker competities.
Ik hoor niets over een significant verschil in blessures, oververmoeidheid of klachten van de spelersvakbond. Geen spelers die worden geadviseerd bekerwedstrijden te negeren. Dat is pas de ware geest van het voetbal.
Van Praag vrijdagavond in VI verdedigde de komst van mental coaches. Met de beperkte hoeveelheid wedstrijden die voetballers hier hoeven te voetballen, kan het alleen maar gaan over hoe ze het beste met hun geld kunnen omgaan. Een andere reden waarom ze mental coaches nodig zouden hebben, kan ik niet verzinnen.
Een wedstrijd winnen of verliezen hoort bij het vak. Maar om nu bij elk verlies een pillendraaier naast je bed te krijgen staan. Je creëert er namelijk geen karakters mee maar aan psychische hulp verslaafde watjes.
Laten we eens beginnen, dat voetballers (met hun trainers) serieus (weer) werk gaan maken van voetbal in Nederland. Toen dat ooit het geval nog was, hadden we zonder enige medische hulp dan ook de beste resultaten. Maar ja, hoe ging dat ook alweer.
0
geplaatst: 18 december 2016, 11:03 uur
musician schreef:
Lol, als de topclubs ergens de beker niet serieus nemen... Ook wel logisch wanneer een vierde plek in de competitie CL betekent.
je verhaal over mental coaches is erg bekrompen. Las laatst een artikel over Iniesta. Hij zat mentaal in een enorme dip na het seizoen 08/09 (waarin Barca alles won), maar dankzij de hulp van psychologen vond hij weer de energie om verder te gaan. Dat heeft er dus mede aan bijgedragen dat Nederland nog steeds geen wereldkampioen is geworden.
Los daarvan hoop ik wel dat de KNVB niks meer met BTSW gaat doen.
0
geplaatst: 18 december 2016, 11:29 uur
Vreemde conclusie, mentaal in een dip zitten nadat je alles hebt gewonnen. Gewonnen zónder mental coach vooraf, overigens.
Dat mag hoor van mij, eerst alles winnen en dan daarna nog eens nakeuvelen met een mental coach. Lijkt mij een prima volgorde, de mental coach als sluitstuk.
Maar bij Barcelona was alles zonder praatpaal goed en tot in de puntjes geregeld. En dat is bij de KNVB allemaal ver te zoeken. Daar denken ze uit de negatieve spiraal te komen met uitsluitend de mental coach, zonder alle basisvoorwaarden vooraf. En dan ben ik het met Derksen eens: laten ze eerst eens beginnen met een paar goeie trainers. Bij hele goeie heb je geen mental coach meer nodig.
Dat mag hoor van mij, eerst alles winnen en dan daarna nog eens nakeuvelen met een mental coach. Lijkt mij een prima volgorde, de mental coach als sluitstuk.
Maar bij Barcelona was alles zonder praatpaal goed en tot in de puntjes geregeld. En dat is bij de KNVB allemaal ver te zoeken. Daar denken ze uit de negatieve spiraal te komen met uitsluitend de mental coach, zonder alle basisvoorwaarden vooraf. En dan ben ik het met Derksen eens: laten ze eerst eens beginnen met een paar goeie trainers. Bij hele goeie heb je geen mental coach meer nodig.
1
geplaatst: 18 december 2016, 11:42 uur
musician en Teunnis
Soms zijn voetballers net mensen: lang gaat alles goed en zijn gangetje en dan opeens vraag je je af: waar moet dat heen, hoe zal dat gaan, waar hep dat allemaal nou voor nodig? In sommige omgevingen zie je dan dat mannen motor gaan rijden, het overhemd een knoopje losser doen, later thuiskomen en gaan flirten met de secretaresse, vrouwen kopen dan schoenen, dragen meer make-up en opzichtiger kleding. Dat heet ook wel mid-life crisis. Vervang life door career (voetballer zijn) en de equivalentie zal duidelijk zijn.
Vraag: wie ben je als individu om te twijfelen aan de begeleiding/therapie die een derde ondergaat en die helend werkt. Iemand die ernstig lijdt aan asthma en - naar blijkt - baat heeft bij reïncarnatietherapie. Wie ben je dan om dat 'belachelijk' te vinden? Heb destijds wel met interesse naar de Ted Troost verhalen (van o.m. Ruud Gullit) geluisterd en naar de verhalen van Memphis Depay die door een coach van BTSW werd begeleid; voor hen werkte e.e.a. en dat is, zo lijkt mij iets waarop je een therapie moet beoordelen: op het resultaat (net als voetballers trouwens).
Ik betrap Derksen regelmatig op een fikse dosis opportunisme, soms zelfs zozeer dat ik me afvraag of zijn geheugen gewist is of ondergebracht op een niet-beschikbare partitie. Derksen praet soms archaïsch en lijkt niet bereid het nut van moderne en technische ondersteuningsmogelijkheden (statistische gegevens, analyse, mental coaching) in te zien. Aan de andere kant zijn dat maar middelen, niet meer, niet minder. Ze moeten geen doel an sich worden, maar zo lang als ze tot resultaat leiden - net als die reïncarnatietherapie bij die asthmapatiënt - why not?
Soms zijn voetballers net mensen: lang gaat alles goed en zijn gangetje en dan opeens vraag je je af: waar moet dat heen, hoe zal dat gaan, waar hep dat allemaal nou voor nodig? In sommige omgevingen zie je dan dat mannen motor gaan rijden, het overhemd een knoopje losser doen, later thuiskomen en gaan flirten met de secretaresse, vrouwen kopen dan schoenen, dragen meer make-up en opzichtiger kleding. Dat heet ook wel mid-life crisis. Vervang life door career (voetballer zijn) en de equivalentie zal duidelijk zijn.
Vraag: wie ben je als individu om te twijfelen aan de begeleiding/therapie die een derde ondergaat en die helend werkt. Iemand die ernstig lijdt aan asthma en - naar blijkt - baat heeft bij reïncarnatietherapie. Wie ben je dan om dat 'belachelijk' te vinden? Heb destijds wel met interesse naar de Ted Troost verhalen (van o.m. Ruud Gullit) geluisterd en naar de verhalen van Memphis Depay die door een coach van BTSW werd begeleid; voor hen werkte e.e.a. en dat is, zo lijkt mij iets waarop je een therapie moet beoordelen: op het resultaat (net als voetballers trouwens).
Ik betrap Derksen regelmatig op een fikse dosis opportunisme, soms zelfs zozeer dat ik me afvraag of zijn geheugen gewist is of ondergebracht op een niet-beschikbare partitie. Derksen praet soms archaïsch en lijkt niet bereid het nut van moderne en technische ondersteuningsmogelijkheden (statistische gegevens, analyse, mental coaching) in te zien. Aan de andere kant zijn dat maar middelen, niet meer, niet minder. Ze moeten geen doel an sich worden, maar zo lang als ze tot resultaat leiden - net als die reïncarnatietherapie bij die asthmapatiënt - why not?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.