MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Frenz schreef:
Oké, wat hebben we liever, twee keer 6 punten voorsprong of 4 en 8?

(wat een ongelooflijke luxe om deze vraag te stellen )

5 en 8 bedoel je.

Heb toch liever 6 en 6. Bonus: Ajax verliest.

Mjuman schreef:
Aan de andere kant zijn dat maar middelen, niet meer, niet minder. Ze moeten geen doel an sich worden, maar zo lang als ze tot resultaat leiden - net als die reïncarnatietherapie bij die asthmapatiënt - why not?

Omdat het inderdaad slechts zeer beperkte middelen zijn, eventueel bestemd voor slechts een zeer klein deel van alle voetballers die er rond lopen.
Er wordt van een bijzaak hoofdzaak gemaakt waarbij mbt de KNVB, bij gebrek aan de juiste middelen voor het realiseren van de hoofdzaak, de bijzaak lijkt te prevaleren.

De zaak wordt dus inderdaad volledig omgedraaid: alle voetballers krijgen de "reïncarnatietherapie van de asthmapatiënt" of worden anders wel aangepraat dat het wel eens van toepassing zou kunnen zijn! Reken maar dat ze bij clubs als BTSW hun verkooppraatjes klaar hebben.

Terwijl andersom, de meeste voetballers voldoende hebben (of zouden moeten hebben) aan de melding dat over twee weken Noorwegen voor de deur staat, bij wijze van spreken.

Over Ted Troost waren de meningen zeer verdeeld en Depay lijkt mij ook nog niet veel baat te hebben gehad bij behandeling door BTSW. Veel minuten extra speeltijd heeft het niet opgeleverd.
Het leidt enorm af van de hoofdzaak waar het bij voetbal om draait en dat lijken V Breukelen cs volledig te vergeten.
Vooral omdat het zelfs alleen nog maar lijkt te gaan om het binnenhalen van zijn vriendje en zijn bedrijf BTSW, dan het functioneren als mental coach.

I stand corrected, maar ik ben het wel met je eens (bovendien is het dan het maximale gat naar nr 2).

Overigens denk ik dat iedereen voorbij gaat aan de 'hongerfactor' (hoewel ik je standpunt over mentale begeleiding ook behoorlijk old school vind musician.en dan niet in de complimenteuze zin). Als voorbeeld gebruik ik de lokale voetbalvereniging hier, VV Maarssen. Mijn oudste zoon speelt daar al jaren en ik heb in al die tijd geen selectie elftal meegemaakt dat echt wilde winnen. Brave jongetjes, goed milieu veelal en nooit bereid dat stapje extra te doen, sterker nog, de enkele bloedfanatieke die kost wat kost wilde winnen werd door de groepsdruk gematigd. Point I'm making? De meeste NBA profs komen uit de projects (toegegeven, in absolute aantallen wonen er daar ook het meest). Voor hun is profsport d weg uit de ellende, een toekomst. Dat geldt allang niet meer voor Nederlandse jochies, op wellicht een enkele allochtoon na (oef, die mag niet meer hè).

Maar hoe zat dat dan in 1988 Frenz? Toen was er toch ook welvaart? Hmm, uitzonderlijke lichting talent en laten we niet vergeten veel mazzel (bedank nog Kieft).

musician schreef:
Omdat het inderdaad slechts zeer beperkte middelen zijn, eventueel bestemd voor slechts een zeer klein deel van alle voetballers die er rond lopen.
Er wordt van een bijzaak hoofdzaak gemaakt waarbij mbt de KNVB, bij gebrek aan de juiste middelen voor het realiseren van de hoofdzaak, de bijzaak lijkt te prevaleren.

De zaak wordt dus inderdaad volledig omgedraaid: alle voetballers krijgen de "reïncarnatietherapie van de asthmapatiënt" of worden anders wel aangepraat dat het wel eens van toepassing zou kunnen zijn! Reken maar dat ze bij clubs als BTSW hun verkooppraatjes klaar hebben.

Terwijl andersom, de meeste voetballers voldoende hebben (of zouden moeten hebben) aan de melding dat over twee weken Noorwegen voor de deur staat, bij wijze van spreken.

(...)
Vooral omdat het zelfs alleen nog maar lijkt te draaien om het binnenhalen van zijn vriendje en zijn bedrijf BTSW, dan het functioneren als mental coach.

Weinig tijd voor een uitgebreidere reactie, maar jouw rendering lijkt mij er een van het soort: ik ben een mens, Napoleon was een mens; ik ben Napoleon. Tunnelvisie ook wel genoemd. Wat voor de één geldt, hoeft nl voor de ander niet te gelden; lang niet op iedere tune kan je dansen, ook een musicus niet

Ik ben het wel eens met musician, ik vind die mental coaches een beetje van het type waarzegger op de kermis. Kijk als je een trauma hebt en je gaat praten met een psychiater dan snap ik dat dat goed kan helpen, zo'n man heeft daar ook voor geleerd, maar die mental coaches zijn gewoon charlatans met wollig taalgebruik.

Heb alleen het bericht van treb gelezen. Maar het mentale aspect is echt zo ontzettend belangrijk in het voetbal. En trainbaar. Waarom zou je daar in de topsport dan geen coaches voor hebben? De ene sporter heeft het wel veel harder nodig dan de ander. Sowieso: al helpt het voor 1% dan heeft het al nut.

Een speler met vertrouwen is een veel betere versie dan eentje zonder.

Nicolage Rico schreef:

Een speler met vertrouwen is een veel betere versie dan eentje zonder.

Zoiets als Gudelj dus

Hendrik68
Zo, kijk even naar het failliet van het internationale voetbal. Ramos verdient een diepdonkergele 2e gele kaart. De scheids grijpt al naar zijn borstzak, maar overleg met de videoscheids (volgens mij Makkelie, dat verklaart al een hoop) en hij houdt de kaart op zak. Dan heb je (censuur) de middelen, die helemaal niet nodig waren in dit geval, en dan nog regeert de macht van het geld. Real krijgt hem nog wel cadeau zometeen. Of de hele arbitrage krijgt nooit een wedstrijd weer.

Makkelie is ook een mental coach nodig.

Nicolage Rico schreef:
Heb alleen het bericht van treb gelezen. Maar het mentale aspect is echt zo ontzettend belangrijk in het voetbal. En trainbaar. Waarom zou je daar in de topsport dan geen coaches voor hebben? De ene sporter heeft het wel veel harder nodig dan de ander. Sowieso: al helpt het voor 1% dan heeft het al nut.

Ja, een waarheid als een koe.
Maar spelers met vertrouwen zijn er ook (bijna allemaal) op basis van eigen kracht en/of in samenhang met de technische staf van de club.

Vergeet ook niet de rol van het team. Een elftal waarbij de complete selectie aan de mental coach zou moeten, daar zou behoorlijk wat mis mee zijn.

De vraag die wordt gesteld is, of je als KNVB er zo de nadruk op moet gaan leggen als dat nu wordt gedaan. Ze verhullen er mee dat er in Zeist behoorlijk wat mis is en lijken dat nu te gaan zoeken in gebrek aan mental coaching. Zo wordt er alvast een stok gezocht om een hond te slaan, bij alles wat er op korte termijn niet goed dreigt te gaan. Of niet goed gegaan is, zoals plaatsing voor het EK. Het ligt dus bij anderen, niet (meer) bij de KNVB.

Terwijl je overigens in de praktijk gemakkelijk Europees Kampioen kan worden zonder mental coach.

Hendrik68
trebremmit schreef:
Makkelie is ook een mental coach nodig.
Een voordeel. Al was het altijd al overduidelijk dat Spanjolen aan alle kanten bevoordeeld worden: nu is het tenminste ook als wettelijk bewijs vastgelegd.

musician schreef:
........De vraag die wordt gesteld is, of je als KNVB er zo de nadruk op moet gaan leggen als dat nu wordt gedaan. Ze verhullen er mee dat er in Zeist behoorlijk wat mis is en lijken dat nu te gaan zoeken in gebrek aan mental coaching. Zo wordt er alvast een stok gezocht om een hond te slaan, bij alles wat er op korte termijn niet goed dreigt te gaan. Of niet goed gegaan is, zoals plaatsing voor het EK. Het ligt dus bij anderen, niet (meer) bij de KNVB....

sorry hoor, maar je praat de media na, er ligt helemaal niet zo de nadruk op, de focus van de media ligt erop ja, als reminder, hier de 11 speerpunten uit het KNVB plan:

Het ging hierbij om de volgende speerpunten:
1. Vasthouden aan eigen voetbalcultuur, met meer focus op winnaarsmentaliteit. Leren presteren
en leren winnen moet een belangrijker deel uitmaken van de jeugdopleiding.
2. Clubs en spelers moeten bewuster omgaan met fysieke ontwikkeling. We kijken in de regel
goed naar het technische en tactische aspect, maar hebben vaak te weinig aandacht voor de
fysieke ontwikkeling.
3. Scouts opleiden om ook de fysieke en mentale aspecten van spelers beter te leren herkennen.
We kijken in de regel goed naar het technische en tactische aspect, maar hebben vaak
te weinig aandacht voor de fysieke ontwikkeling.
4. Diversiteit van de trainersstaf. Trainers en coaches moeten elkaar aanvullen bij het opleiden
van een individu en team.
5. Opleidingsplicht voor betaaldvoetbalorganisaties (BVO’s). De jeugdopleiding moet de basis
vormen voor iedere BVO; daar begint het voor iedere club.
6. Kwaliteit van de jeugdtrainers moet omhoog. De jeugdtrainers staan aan de basis van de
opleiding en het opleiden van spelers.
7. Ook bij het eerste elftal gaat de opleiding door. Blijven doorontwikkelen van spelers nadat
ze zich hebben aangesloten bij de A-selectie.
8. Structureel meer weerstand creëren. Zorg voor meer wedstrijden op topniveau en werk
aan een hogere weerstand bij de spelers op trainingen en bij de jeugdopleidingen van de
betaaldvoetbalclubs.
9. Cursussen meer op maat. De cursussen voor trainer-coach laten aansluiten op de behoeften
en ambities van clubs en trainer-coaches.
10. Hogere eisen stellen aan verdedigen. Meer aandacht besteden aan de teamtaak verdedigen
in wedstrijden en trainingen en meer aandacht besteden aan de individuele ontwikkeling van
verdedigers.
11. Meer eigen verantwoordelijkheid. Meer verantwoordelijkheid geven aan spelers bij het
ontwikkelen van hun kwaliteiten, binnen en buiten het veld.

Helemaal niet verkeerd imo en niet echt teveel nadruk op mental coaching, sterker nog, het komt in de gehele samenvatting niet eens voor.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

5 en 8 bedoel je.

Heb toch liever 6 en 6. Bonus: Ajax verliest.

Mij maakt het niet uit, hoewel die bonus wel als muziek in mijn oren klinkt!

Hendrik68
FrenzTussen 6 en een half jaar geleden en nu zijn we 2 keer bijna wereldkampioen geweest en zonder dokter Fuentes een keer helemaal. Laten we gewoon accepteren dat we nu even een decenniumpje een wat mindere lichting hebben en niet met zijn allen het wiel opnieuw uit willen vinden. Je hebt gewoon een paar toppers nodig en die worden nou eenmaal niet dagelijks geboren. Deze WK reeks staat het er al weer beter voor dan tijdens de vorige EK reeks. Met een beetje geluk plaatsen we ons nog wel voor het WK en anders zijn we over 4 jaar weer op het EK aanwezig.

Die WK moet volgens enkelen hier geboycot moet worden, wat is dan eigenlijk het probleem zou je zeggen.

Hendrik68 schreef:
(quote)
Een voordeel. Al was het altijd al overduidelijk dat Spanjolen aan alle kanten bevoordeeld worden: nu is het tenminste ook als wettelijk bewijs vastgelegd.

En Van Praag was nog wel zo trots dat er Nederlandse scheidsrechters gevraagd waren om naar een tv te kijken in een busje.

Jemig, van het de laatste seizoenen fris en fruitige Pec Zwolle is echt helemaal niets meer over. Het wordt met de week schrijnender.

Knap gelijkspel gehaald, belangrijk punt in de degradatiestrijd, zo'n topsport manager als Kemkers begint wel zijn vruchten af te werpen.

Hopelijk gaat het na de winterstop wel wat beter, misschien nog een goede aankoop doen, iemand die scoren kan bijvoorbeeld.

Achahbar?

Die had ik ook in pen zitten

We hebben nog een huurling van Juventus bij de jeugd, maar die zit daar op de bank. Geen idee ook waarom ze die voor een jaar huren.

Goed voor de kleedkamer

Ja, zou kunnen.

Of hij is van de maffia en ze konden niet weigeren.

over maffia gesproken...

Is Mertens uit Napels misschien wat?

Ja, die gaat wel hard daar bij Napoli.

Edit: ik kijk niet naar ajax psv, maar ik zie op teletekst dat ajax alle spitsen al aan het wisselen is?
Toch geen blessures na al die rust?

ik kan helaas ook niet kijken, elders kerst verplichtingen zullen we maar zeggen maar ik geloof dat El Ghazi wel behoorlijk ernstig geblesseerd is.

Geen beste wedstrijd, hier spelen geen twee kampioenskandidaten.
Spel ligt vaker stil dan dat er wordt gevoetbald.

Een knietje is pijnlijk maar daar kun je de wedstrijd toch nog wel mee uitspelen? Exit in ieder geval van Dolberg na twee minuten met een knietje. Bij El Ghazi zag ik niet het fijne. Eerst leek hij weer terug te komen, later afgevoerd per brancard.

Frenz schreef:
sorry hoor, maar je praat de media na, er ligt helemaal niet zo de nadruk op, de focus van de media ligt erop

Ik zou even googelen op het binnenhalen van BTSW, mental coaching en hoeveel er in de Nederlandse pers over is verschenen. Het is toch niet zo gek, dat wij het er dan ook over hebben?
Het heeft ook namelijk met die speerpunten van het KNVB plan niet te maken. Wat ik wel weet, is dat iedereen van hoog tot laag te hoop loopt tegen wedstrijdjes in de jeugd van 2 tegen 2.

Overigens, is dan weer de volgende stap, gaat iedereen er nu natuurlijk wel naar zitten kijken alsof "De Sekte" van Van Breukelen niet alles heeft zitten bedenken. Dat is uiteraard inherent aan het optreden van Van Breukelen. Dan raakt de inhoud inderdaad ondergesneeuwd maar komt dat door de (vele) tekortkomingen van Van Breukelen (waarover eerder al meer voorbeelden, ook zonder BTSW).

Beste Feyenoorders, ga maar vast een plekje uitzoeken op de Coolsingel.

trebremmit schreef:
Edit: ik kijk niet naar ajax psv, maar ik zie op teletekst dat ajax alle spitsen al aan het wisselen is?
Toch geen blessures na al die rust?
Dolberg kreeg na 2 minuten al een (onbedoeld) knietje van Guardado en dat werd dus niet en ook El Ghazi was al vroeg geblesseerd.

Running On Empty schreef:
Beste Feyenoorders, ga maar vast een plekje uitzoeken op de Coolsingel.

Nou nee. 5 punten is niks (of weinig. Zeker als je Feyenoord heet).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:58 uur

geplaatst: vandaag om 03:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.