Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 18 december 2016, 20:19 uur
Ga zo door tot het einde van het seizoen! Dit blijf je, ook wel een beetje begrijpelijk roepen, en dat moet toch wel gaan helpen, zie: http://www.eredivisiestanden.nl/
0
geplaatst: 18 december 2016, 20:23 uur
Met o.a. Ajax - Feyenoord op het programma lijkt me er inderdaad weinig beslist. Vraag niet altijd hoe, maar dat zijn meestal toch 3 punten in Amsterdam. 
Vraag is natuurlijk ook hoe mentaal weerbaar (
) ze zijn als het een keertje minder loopt.

0
geplaatst: 18 december 2016, 20:27 uur
chevy93 schreef:
) ze zijn als het een keertje minder loopt. Nou, dat hebben we gezien. Na een mindere fase - wat ook met Tony Vilhena te maken had - rechten ze de ruggen en is de voorsprong weer gegroeid van 0 naar 5 punten.
Over Ajax-Feyenoord: heb je AZ-Feyenoord nog gezien? Ik zou er niet zo gerust op zijn. En oh ja: Feyenoord wint meestal wel van PSV thuis.
0
geplaatst: 18 december 2016, 20:48 uur
kampioen wordt je altijd door resultaten tegen de mindere goden, de drie punten in het JC stadion, of hoe het dan ook heet, zullen niet beslissend zijn.
0
geplaatst: 18 december 2016, 20:52 uur
musician schreef:
Ik zou even googelen op het binnenhalen van BTSW, mental coaching en hoeveel er in de Nederlandse pers over is verschenen. Het is toch niet zo gek, dat wij het er dan ook over hebben?
Het heeft ook namelijk met die speerpunten van het KNVB plan niet te maken. Wat ik wel weet, is dat iedereen van hoog tot laag te hoop loopt tegen wedstrijdjes in de jeugd van 2 tegen 2.
Overigens, is dan weer de volgende stap, gaat iedereen er nu natuurlijk wel naar zitten kijken alsof "De Sekte" van Van Breukelen niet alles heeft zitten bedenken. Dat is uiteraard inherent aan het optreden van Van Breukelen. Dan raakt de inhoud inderdaad ondergesneeuwd maar komt dat door de (vele) tekortkomingen van Van Breukelen (waarover eerder al meer voorbeelden, ook zonder BTSW).
(quote)
Ik zou even googelen op het binnenhalen van BTSW, mental coaching en hoeveel er in de Nederlandse pers over is verschenen. Het is toch niet zo gek, dat wij het er dan ook over hebben?
Het heeft ook namelijk met die speerpunten van het KNVB plan niet te maken. Wat ik wel weet, is dat iedereen van hoog tot laag te hoop loopt tegen wedstrijdjes in de jeugd van 2 tegen 2.
Overigens, is dan weer de volgende stap, gaat iedereen er nu natuurlijk wel naar zitten kijken alsof "De Sekte" van Van Breukelen niet alles heeft zitten bedenken. Dat is uiteraard inherent aan het optreden van Van Breukelen. Dan raakt de inhoud inderdaad ondergesneeuwd maar komt dat door de (vele) tekortkomingen van Van Breukelen (waarover eerder al meer voorbeelden, ook zonder BTSW).
Jij had het letterlijk over de nadruk die de KNVB erop legt, ik quote alleen die 11 punten om aan te tonen dat het hele gedoe rondom Van Breukelen/BTSW/mental coaching een mediafeestje is, de KNVB heeft een andere focus.
0
geplaatst: 18 december 2016, 20:59 uur
west schreef:
Nou, dat hebben we gezien. Na een mindere fase - wat ook met Tony Vilhena te maken had - rechten ze de ruggen en is de voorsprong weer gegroeid van 0 naar 5 punten.
Over Ajax-Feyenoord: heb je AZ-Feyenoord nog gezien? Ik zou er niet zo gerust op zijn. En oh ja: Feyenoord wint meestal wel van PSV thuis.
(quote)
Nou, dat hebben we gezien. Na een mindere fase - wat ook met Tony Vilhena te maken had - rechten ze de ruggen en is de voorsprong weer gegroeid van 0 naar 5 punten.
Als, als... 5 punten is een aardige voorsprong, maar die kan in een week weg zijn.
Vorig seizoen verspeelde Feyenoord na de winterstop gelijk 21 punten, eerst eens of dat nu beter gaat.

0
geplaatst: 18 december 2016, 21:41 uur
Frenz schreef:
Jij had het letterlijk over de nadruk die de KNVB erop legt, ik quote alleen die 11 punten om aan te tonen dat het hele gedoe rondom Van Breukelen/BTSW/mental coaching een mediafeestje is, de KNVB heeft een andere focus.
Ja, het spijt mij toch vreselijk maar iedereen heeft het over Van Breukelen/BTSW/mental coaching, Van Praag kwam vrijdag nog speciaal naar VI voor een toelichting. En dat was niet de enige uiting richting de media in deze.
Goede voornemens in notavorm zijn er bij de KNVB in grote hoeveelheden geschreven en ook al jarenlang, daar kan ik over twee weken met oudjaar niet tegen op. Wij met z'n allen bij elkaar zijn hier volgens mij geen partij als we al onze goede voornemens zouden optellen.
Maar die stoffige nota's komen verder zelden ter sprake en verdwijnen vaak weer net zo snel onder in een la als dat ze zijn geschreven. Dus die focus van de KNVB met die elf punten zal mij verder worst wezen. We kunnen er aan beginnen, maar na de tweede is iedereen hier al in slaap gevallen.
Als het Nederlands Elftal de aankomende keer speelt staat toch echt die wedstrijd, het spel en de uitslag bovenaan. Dan kan bij iedereen de nota als aanmaakpapier voor een haardvuurtje de geschiedenis in. Dat weet de KNVB overigens ook heel goed.
0
geplaatst: 18 december 2016, 22:14 uur
west schreef:
Ga zo door tot het einde van het seizoen! Dit blijf je, ook wel een beetje begrijpelijk roepen, en dat moet toch wel gaan helpen, zie: http://www.eredivisiestanden.nl/
(quote)
Ik ben lang genoeg Feyenoordsupporter om te weten dat Feyenoord Feyenoord blijft. Al is dit nu al een bijzonder seizoen.

1
geplaatst: 18 december 2016, 22:15 uur
herman schreef:
Als, als... 5 punten is een aardige voorsprong, maar die kan in een week weg zijn.
Vorig seizoen verspeelde Feyenoord na de winterstop gelijk 21 punten, eerst eens of dat nu beter gaat.
(quote)
Nee hoor. Eerste verliespartij van die 7 was al voor de winterstop.

0
geplaatst: 18 december 2016, 23:33 uur
Ah, gevonden, verhuisd naar de maandag.
Je hebt wel een punt musician, als de waan van de dag ergens regeert, dan is het wel in het voetbalwereldje. Maat toch, ik kan me zelfs herinneren dat Breuk himself in Studio Voetbal vorige week wees op het feit dat techniek en fysieke fitheid ook prioriteit hebben.
Je hebt wel een punt musician, als de waan van de dag ergens regeert, dan is het wel in het voetbalwereldje. Maat toch, ik kan me zelfs herinneren dat Breuk himself in Studio Voetbal vorige week wees op het feit dat techniek en fysieke fitheid ook prioriteit hebben.
0
geplaatst: 18 december 2016, 23:53 uur
herman schreef:
Nou, in ieder geval schieten ze de goals er dit seizoen makkelijk in. Er is zelfs sprake van een significant beter doelsaldo ten opzichte van de concurrentie, dat is echt een verschil ten opzichte van eerdere jaren.
0
geplaatst: 19 december 2016, 00:30 uur
0
geplaatst: 19 december 2016, 00:37 uur
En Nicolage Rico had de basiself van Ajax al zo goed uit zijn hoofd geleerd dat hij mij wist te vertellen dat er "slechts" 10 andere spelers op het veld stonden bij die bekerpot bij Cambuur.
En Running On Empty noemde de heren 1 van Ajax al Ajax 1 wat zoveel betekent dat dat de beste ploeg is, zijn zelfs stropdassen waarvan er één ooit om de nek van trainer Koeman zat geknoopt.
Zo tegen het einde van het jaar zie je de gekste dingen.
En Running On Empty noemde de heren 1 van Ajax al Ajax 1 wat zoveel betekent dat dat de beste ploeg is, zijn zelfs stropdassen waarvan er één ooit om de nek van trainer Koeman zat geknoopt.
Zo tegen het einde van het jaar zie je de gekste dingen.

0
geplaatst: 19 december 2016, 00:48 uur
Anyhow, als je 8 van de 17 wedstrijden niet weet te winnen en slechts 2 x meer weet te scoren dan de nummer 15 Excelsior dan wordt het toch tijd voor een andere trainingsaanpak op de Herdgang, lijkt me.
14 januari gaan we weer verder ..met nieuwe moed, vol man'lijke kracht.
14 januari gaan we weer verder ..met nieuwe moed, vol man'lijke kracht.
0
geplaatst: 19 december 2016, 08:55 uur
Je hebt normaliter altijd privéberichten bedoel je?

Maar even serieus, dit kan natuurlijk echt niet. Wie noemt zich nu Meiksel?
0
geplaatst: 19 december 2016, 12:15 uur
gigage schreef:
Anyhow, als je 8 van de 17 wedstrijden niet weet te winnen en slechts 2 x meer weet te scoren dan de nummer 15 Excelsior dan wordt het toch tijd voor een andere trainingsaanpak op de Herdgang, lijkt me.
Natuurlijk eens... maar Zoveel beter doen de nummer 1 en 2 het eigenlijk ook niet qua verzamelde punten... Ook al genoeg laten liggen...
0
geplaatst: 19 december 2016, 12:48 uur
lennon schreef:
Natuurlijk eens... maar Zoveel beter doen de nummer 1 en 2 het eigenlijk ook niet qua verzamelde punten... Ook al genoeg laten liggen...
Nou, dat weet ik niet. 8 punten verschil op 17 wedstrijden is nagenoeg een halve punt per wedstrijd meer, gemiddeld. Dus dat lijkt mij cijfermatig gezien toch wel behoorlijk. En zou in principe ook ruim voldoende moeten zijn.
0
geplaatst: 19 december 2016, 13:03 uur
Eerst maar 's afwachten hoe Marroko de africa cup doorkomt, gelukkig heeft de nr 2 daar ongeveer evenveel last van.
Halverwege de competitie, je kan er eigenlijk nog niks over zeggen, anders dan dat Feyenoord itt tot andere jaren serieus meedoet.
Halverwege de competitie, je kan er eigenlijk nog niks over zeggen, anders dan dat Feyenoord itt tot andere jaren serieus meedoet.
0
geplaatst: 19 december 2016, 13:39 uur
Ik zou zeggen gewoon het koppel Toornstra/Kuijt inzetten ipv El Ahmadi en dan Toornstra of Kuijt. Dan hoeft het interne verschil binnen Feyenoord ook niet zo groot te zijn. Wel jammer natuurlijk dat El Ahmadi naar de Afrika cup moet maar ik zag eerder dat tegelijkertijd Ajax 3 of zelfs 4 (indien incl Onana) spelers ziet afreizen, ook met spelbepaler Ziyech.
0
geplaatst: 19 december 2016, 13:46 uur
musician schreef:
Nou, dat weet ik niet. 8 punten verschil op 17 wedstrijden is nagenoeg een halve punt per wedstrijd meer, gemiddeld. Dus dat lijkt mij cijfermatig gezien toch wel behoorlijk. En zou in principe ook ruim voldoende moeten zijn.
(quote)
Ik bedoel meer dat de hele top 3 al aardig wat punten heeft laten liggen. Toen men bij PSV over een crisis sprak stond Feyenoord nog maar 4 punten voor.............
0
Hendrik68
geplaatst: 19 december 2016, 14:05 uur
Het was weer een heet weekendje op de American Footballvelden. Vooral in Denver ging het tekeer. Niet zozeer op het veld als wel na afloop in de kleedkamer waar de verdedigers de aanvallers nog net niet te lijf gingen. Vorig jaar werd Tom Brady compleet gesloopt door Vonn Miller en consorten in de AFC Championship. Helaas is de overmacht van deze defense niet meer zo groot. De Broncos gingen met 16-3 tenonder tegen de Patriots die daarmee definitief door zijn naar de Play Offs. Het gemis van Gronkowski doet zich nauwelijks voelen en de vraag rijst alweer: wie kan deze Patriots van nieuwe deelname aan de Superbowl afhouden. De Chiefs, de Raiders, of wellicht toch de Titans? Ik ben bang dat geen team zo compleet is als de Patriots. Een paar weken terug dacht ik nog dat de Raiders de beste waren, maar 1 mankementje en het team valt al behoorlijk terug.
Voor Denver zijn de play offs ineens heel ver weg en met nog 2 thuiswedstrijden tegen divisierivalen Kansas en Oakland voor de boeg lijkt een nieuwe kans op de play offs, laat staan de Superbowl een kansloze missie. Vandaar ook die heibel in de kleedkamer. Dat zou betekenen dat beide ploegen die vorig jaar in de Superbowl tegenover elkaar stonden beide de play offs missen. Ik heb nog niet gekeken hoe lang dat geleden is. Maar ik heb het even snel opgezocht. Dat is 13 jaar geleden en het is pas de 5 keer in de historie dat dit gebeurt.
En de NFC dan. Dallas, dat al geplaatst is, herstelde zich van de nederlaag van vorige week en wisten de opmars van de Buccaneers te stoppen. Pijnlijk voor de Bucs, want de play offs halen wordt nu een stuk lastiger. Ook lastig wordt het voor de Lions. Die staan nog bovenaan, maar de Packers zitten ze op de hielen en ze ontmoeten elkaar ook nog eens op de laatste speeldag. De Packers spelen bij vlagen briljant, maar geven ook met grote regelmaat veel te veel punten weg. Zo ook gisteravond tegen de zwakke Chicago Bears. Dat kan je in de play offs absoluut niet maken, want dan haal je de finale niet. Tegen de Bears kwamen ze er ternauwernood mee weg.
De Lions verloren van de New York Giants die het verdedigend steeds beter voor elkaar krijgen en in de aanval hebben de Giants hun eigen Beckham rondlopen. Het enfant terrible van de NFL, Odell Beckham Junior, liet weer een paar staaltjes pure klasse zien en is een van de meeste getalenteerde receivers van de laatste jaren. Jammer dat hij niet bij het andere team in New York speelt. Hoewel de Giants de divisiewinst waarschijnlijk aan de Cowboys moeten laten kan een deelname aan de play offs ze nauwelijks nog ontgaan en de stijgende lijn die ze de laatste tijd laten zien maakt van de Giants een gevaarlijke outsider om de NFC te winnen. En broertje Manning weet net als zijn oudere broer wat het is om de Superbowl te winnen.
Nog maar 2 wedstrijden te gaan voor de play offs en wat kan er nog een hoop veranderen. 2 weken geleden voorspelde ik nog een Superbowl tussen de Seahawks en de Raiders. Als ik het nu mag zeggen. Dan worden het de Patriots en de Giants. Volgende week noem ik waarschijnlijk weer 2 andere namen.
Voor Denver zijn de play offs ineens heel ver weg en met nog 2 thuiswedstrijden tegen divisierivalen Kansas en Oakland voor de boeg lijkt een nieuwe kans op de play offs, laat staan de Superbowl een kansloze missie. Vandaar ook die heibel in de kleedkamer. Dat zou betekenen dat beide ploegen die vorig jaar in de Superbowl tegenover elkaar stonden beide de play offs missen. Ik heb nog niet gekeken hoe lang dat geleden is. Maar ik heb het even snel opgezocht. Dat is 13 jaar geleden en het is pas de 5 keer in de historie dat dit gebeurt.
En de NFC dan. Dallas, dat al geplaatst is, herstelde zich van de nederlaag van vorige week en wisten de opmars van de Buccaneers te stoppen. Pijnlijk voor de Bucs, want de play offs halen wordt nu een stuk lastiger. Ook lastig wordt het voor de Lions. Die staan nog bovenaan, maar de Packers zitten ze op de hielen en ze ontmoeten elkaar ook nog eens op de laatste speeldag. De Packers spelen bij vlagen briljant, maar geven ook met grote regelmaat veel te veel punten weg. Zo ook gisteravond tegen de zwakke Chicago Bears. Dat kan je in de play offs absoluut niet maken, want dan haal je de finale niet. Tegen de Bears kwamen ze er ternauwernood mee weg.
De Lions verloren van de New York Giants die het verdedigend steeds beter voor elkaar krijgen en in de aanval hebben de Giants hun eigen Beckham rondlopen. Het enfant terrible van de NFL, Odell Beckham Junior, liet weer een paar staaltjes pure klasse zien en is een van de meeste getalenteerde receivers van de laatste jaren. Jammer dat hij niet bij het andere team in New York speelt. Hoewel de Giants de divisiewinst waarschijnlijk aan de Cowboys moeten laten kan een deelname aan de play offs ze nauwelijks nog ontgaan en de stijgende lijn die ze de laatste tijd laten zien maakt van de Giants een gevaarlijke outsider om de NFC te winnen. En broertje Manning weet net als zijn oudere broer wat het is om de Superbowl te winnen.
Nog maar 2 wedstrijden te gaan voor de play offs en wat kan er nog een hoop veranderen. 2 weken geleden voorspelde ik nog een Superbowl tussen de Seahawks en de Raiders. Als ik het nu mag zeggen. Dan worden het de Patriots en de Giants. Volgende week noem ik waarschijnlijk weer 2 andere namen.
0
geplaatst: 19 december 2016, 14:40 uur
lennon schreef:
Ik bedoel meer dat de hele top 3 al aardig wat punten heeft laten liggen. Toen men bij PSV over een crisis sprak stond Feyenoord nog maar 4 punten voor.............
(quote)
Niet om flauw te doen (nou ja, een beetje misschien
), maar Feyenoord heeft 42 van de 51 punten gehaald. Dan laat je toch niet veel liggen.
0
geplaatst: 19 december 2016, 14:55 uur
Nee, maar de verschillen zijn nog steeds goed te overzien. Hoeveel punten stond Ajax wel niet achter dat seizoen dat ze de laatste 14 wedstrijden op rij wonnen?
0
geplaatst: 19 december 2016, 15:02 uur
Natuurlijk kan Ajax nog kampioen worden Herman. Alleen reageerde ik op het puntenverlies waar lennon het over had.
0
geplaatst: 19 december 2016, 15:08 uur
Als het een troost is, er zijn genoeg perioden geweest waarin PSV (tot driemaal toe zelfs) "Herfstkampioen" is geworden om het uiteindelijk af te leggen tegen .... Ajax 

0
Maartenn (crew)
geplaatst: 19 december 2016, 15:19 uur
Ik probeer NFL te volgen via de app Hendrik68, maar daar slaag ik niet zo goed in als jij. Mooi stukje!
0
Hendrik68
geplaatst: 19 december 2016, 15:42 uur
Dank U. Ja het valt ook niet altijd mee om alles te volgen, maar dit jaar lukt het aardig. Maar de wedstrijd die om 19.00 uur live is kijk ik eigenlijk altijd in zijn geheel en de wedstrijd daarna soms ook nog, maar meestal vallen de oogjes al rap dicht. Via internet zijn de hoogtepunten altijd terug te zien. Beetje jammer voor mij dat de Jets al een aantal jaren geen rol van betekenis spelen. Maar een paar goede drafts en succes in de free agency kan het tij rap doen keren. Zie de Tennessee Titans.
0
geplaatst: 19 december 2016, 15:42 uur
herman schreef:
Nee, maar de verschillen zijn nog steeds goed te overzien. Hoeveel punten stond Ajax wel niet achter dat seizoen dat ze de laatste 14 wedstrijden op rij wonnen?
Yep. dat waren er 14... echt heel erg slecht was dat van PSV
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.