Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2016, 16:14 uur
Voor PSV is het klaar nu. Feijenoord moet 3 x vaker verliezen dan PSV in slechts 17 potjes wil PSV opnieuw landskampioen worden. Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Vervolgens zal PSV dus bij één eigen verloren wedstrijd moeten hopen dat Feyenoord er 4 gaat verliezen. Tja, ik heb het niet opgezocht maar volgens mij heeft Feyenoord van de laatse 25 wedstrijden niet 4 potjes verloren in de eredivisie. Maar het kan.
Echter staat er ook nog een club tussen. Er vanuit gaande dat Ajax één van die 3 verliespartijen veroorzaakt van de Rotterdammers dan zijn er dus weer andere teams nodig die bij Ajax de punten zal moeten afsnoepen. En tenslotte geeft het huidige spel van de landskampioen mij voorlopig niet het vertrouwen dat er even 17 keer geen of zeer weinig puntverlies wordt geleden.
Feyenoord kan een deal maken met Vitesse. Arnhemmers door in de beker, Feyenoord op speelronde 32 de punten mee uit Arnhem. Vervolgens (33) uit naar Kralingen en (34) thuis tegen Heracles.
Makkelijker einde van het seizoen krijg je niet.
Echter staat er ook nog een club tussen. Er vanuit gaande dat Ajax één van die 3 verliespartijen veroorzaakt van de Rotterdammers dan zijn er dus weer andere teams nodig die bij Ajax de punten zal moeten afsnoepen. En tenslotte geeft het huidige spel van de landskampioen mij voorlopig niet het vertrouwen dat er even 17 keer geen of zeer weinig puntverlies wordt geleden.
Feyenoord kan een deal maken met Vitesse. Arnhemmers door in de beker, Feyenoord op speelronde 32 de punten mee uit Arnhem. Vervolgens (33) uit naar Kralingen en (34) thuis tegen Heracles.
Makkelijker einde van het seizoen krijg je niet.
1
geplaatst: 19 december 2016, 18:26 uur
gigage schreef:
......Makkelijker einde van het seizoen krijg je niet.
......Makkelijker einde van het seizoen krijg je niet.
Vertel dat maar eens aan AZ fans
0
geplaatst: 19 december 2016, 18:44 uur
Ik denk dat er wel een verschil is of Lowiekes Army op bezoek komt of Giovanni's Vak S.
0
geplaatst: 19 december 2016, 20:23 uur
gigage je weet dat je maar 1 punt krijgt bij een gelijkspel? 
Overigens de reden dat PSV zoveel punten achter loopt.

0
geplaatst: 19 december 2016, 20:24 uur
Nicolage Rico schreef:
gigage[/user[user]gigage: je weet dat je maar 1 punt krijgt bij een gelijkspel?
gigage[/user[user]gigage: je weet dat je maar 1 punt krijgt bij een gelijkspel?

Bedankt voor de uitleg

0
geplaatst: 19 december 2016, 20:42 uur
Ik snap m niet helemaal, maar waar het op neer komt is dat als (hypothetisch) PSV Feyenoord en Ajax mocht inlopen dat dan ook AZ en Heerenveen meestrijden om de titel of er dreigt nacompetitie voor een club met 35 punten. De punten die de top 2 dan laat liggen moeten ergens heen, niet? Wel gezellig allemaal, maar ik zie het niet gebeuren.
1
geplaatst: 19 december 2016, 20:58 uur
Nu even kijken wie de beste Belgische spits is, Lukaku (kabouter Lui) of Origi, oftewel Everton - Liverpool.
1
Maartenn (crew)
geplaatst: 19 december 2016, 21:40 uur
Hendrik68 schreef:
Dank U. Ja het valt ook niet altijd mee om alles te volgen, maar dit jaar lukt het aardig. Maar de wedstrijd die om 19.00 uur live is kijk ik eigenlijk altijd in zijn geheel en de wedstrijd daarna soms ook nog, maar meestal vallen de oogjes al rap dicht. Via internet zijn de hoogtepunten altijd terug te zien. Beetje jammer voor mij dat de Jets al een aantal jaren geen rol van betekenis spelen. Maar een paar goede drafts en succes in de free agency kan het tij rap doen keren. Zie de Tennessee Titans.
Dank U. Ja het valt ook niet altijd mee om alles te volgen, maar dit jaar lukt het aardig. Maar de wedstrijd die om 19.00 uur live is kijk ik eigenlijk altijd in zijn geheel en de wedstrijd daarna soms ook nog, maar meestal vallen de oogjes al rap dicht. Via internet zijn de hoogtepunten altijd terug te zien. Beetje jammer voor mij dat de Jets al een aantal jaren geen rol van betekenis spelen. Maar een paar goede drafts en succes in de free agency kan het tij rap doen keren. Zie de Tennessee Titans.
Ik ben 49'ers fan - je snapt dat mijn seizoen niet om over naar huis te schrijven is

0
geplaatst: 19 december 2016, 22:17 uur
gigage schreef:
Ik snap m niet helemaal, maar waar het op neer komt is dat als (hypothetisch) PSV Feyenoord en Ajax mocht inlopen dat dan ook AZ en Heerenveen meestrijden om de titel of er dreigt nacompetitie voor een club met 35 punten. De punten die de top 2 dan laat liggen moeten ergens heen, niet? Wel gezellig allemaal, maar ik zie het niet gebeuren.
Je hebt het alleen over verliespartijen. Feyenoord hoeft niet per se te verliezen om gepasseerd te worden. PSV heeft - net als Feyenoord - slechts eenmaal verloren.
Wel van Feyenoord.

0
geplaatst: 19 december 2016, 22:55 uur
Ah zo,Feyenoord moet 5 keer vaker(!) gelijkspelen dan PSV om de koploper in te halen. Dat is bijna éénderde van de nog te spelen wedstrijden. Dat klinkt nog erger haha.
(ik snap wel, een combi kan ook)
(ik snap wel, een combi kan ook)
0
geplaatst: 20 december 2016, 03:16 uur
Tja. PSV heeft dat ook gedaan in de eerste seizoenshelft.
Dat kan Feyenoord ook zomaar overkomen. Als er gekke dingen gebeuren - een langdurige blessure van Jorgensen ofzo.
Dat kan Feyenoord ook zomaar overkomen. Als er gekke dingen gebeuren - een langdurige blessure van Jorgensen ofzo.
0
Hendrik68
geplaatst: 20 december 2016, 11:19 uur
Maartenn schreef:
Ik ben 49'ers fan - je snapt dat mijn seizoen niet om over naar huis te schrijven is
Nou voor mijn New York Jets is het niet veel beter. De 49-ers namen met het aantrekken van Chip Kelly ook wel een heel groot risico. Vorig jaar flopte hij al bij de Eagles met zijn eigengereide aanpak en dan moet zo iemand de 49-ers weer vlottrekken. Je kunt geluk hebben, maar het verbaast me niet dat het niet gelukt is. Ik denk dat terugkeer van Kaepernick het team ook geen goed gedaan heeft.Ik ben 49'ers fan - je snapt dat mijn seizoen niet om over naar huis te schrijven is
0
geplaatst: 20 december 2016, 22:51 uur
Nicolage Rico schreef:
Dat kan Feyenoord ook zomaar overkomen. Als er gekke dingen gebeuren - een langdurige blessure van Jorgensen ofzo. Ja dat kan, maar PSV heeft het lek nog niet boven. Ondertussen is één van de best presterende spelers van PSV ( 2 goals in 380 min, jahaa) met een liesblessure weer 6 weken uitgeschakeld.
0
geplaatst: 21 december 2016, 11:14 uur
Zou juist blij zijn dat Siem geblesseerd is. En die winterstop duurt 4 a 5 weken...
0
geplaatst: 21 december 2016, 11:25 uur
Die Siem. Het had mij niets verbaasd als uitgerekend hij PSV kampioen zou maken, maar het blijft toch een brekebeen.
0
geplaatst: 21 december 2016, 12:01 uur
herman schreef:
Die Siem. Het had mij niets verbaasd als uitgerekend hij PSV kampioen zou maken, maar het blijft toch een brekebeen.
Met twee jaar nauwelijks spelen is dat niet zo vreemd als ' the mind' sterker is dan 'the body'. Mij zou het niet verbazen als PSV in de wintersport weer gaat praten over Van Ginkel en misschien een spits erbij haalt als aanvulling op Luuk de Jong, nu de rentree van Locadia is uitgesteld. Alternatief zou zijn Sam Lammers naar het A-team overhevelen of KJH voor de neus van Bosz wegkapen uit Gelsenkirchen.

0
geplaatst: 21 december 2016, 12:23 uur
Dat zou wat zijn als ze Van Ginkel en KJH haalden. Sam Lammers doet het goed in de Jupiler League, maar ik heb hem nog nooit zien spelen. Is dat echt zo'n groot talent?
0
geplaatst: 21 december 2016, 12:37 uur
Hij is negentien en doet het heel goed in de Jupiler League. De vraag is alleen wat er met zo'n speler gebeurt onder deze verwachtingen.
KJH zou helemaal humor zijn. Door ene Hiddink ooit niet goed genoeg bevonden voor de top, verkocht aan Heerenveen voor 1 ton en 1,5 jaar later weer door naar Ajax voor 9 miljoen. Ja die Hiddink had er echt oog voor
KJH zou helemaal humor zijn. Door ene Hiddink ooit niet goed genoeg bevonden voor de top, verkocht aan Heerenveen voor 1 ton en 1,5 jaar later weer door naar Ajax voor 9 miljoen. Ja die Hiddink had er echt oog voor

0
geplaatst: 21 december 2016, 12:43 uur
herman schreef:
Dan moet hij wel beter gaan voetballen zeg... En fitter worden. Voorlopig is Siem een parodie op Siem.
KJH gaat nooit naar PSV. Van Ginkel gaat wel komen, verwacht ik.
0
geplaatst: 21 december 2016, 12:46 uur
Een Siem in goede doen hoort tot de beste spelers van de eredivisie. Zover is het nu nog niet, het zou al heel wat zijn als hij een basisplaats heeft als iedereen fit is.
0
geplaatst: 21 december 2016, 12:56 uur
Zover is het nu nog niet nee; hij zit mijlenver van die vorm vandaan. Overigens vind ik hem sowieso geen geweldige voetballer, maar heeft hij wel veel diepgang en een enorm hoog rendement. In dat opzicht een erg nuttige speler. Maar ik verwacht niet dat hij ooit weer op dat niveau komt.
0
geplaatst: 21 december 2016, 13:03 uur
Nicolage Rico schreef:
Zover is het nu nog niet nee; hij zit mijlenver van die vorm vandaan. Overigens vind ik hem sowieso geen geweldige voetballer, maar heeft hij wel veel diepgang is een enorm hoog rendement. In dat opzicht een erg nuttige speler. Maar ik verwacht niet dat hij ooit weer op dat niveau komt.
Zover is het nu nog niet nee; hij zit mijlenver van die vorm vandaan. Overigens vind ik hem sowieso geen geweldige voetballer, maar heeft hij wel veel diepgang is een enorm hoog rendement. In dat opzicht een erg nuttige speler. Maar ik verwacht niet dat hij ooit weer op dat niveau komt.
Jij hebt er écht kijk op, as ever. Afgezien van het feit dat ie bij PSV speelt, gun ik iedere voetballer met de juiste instelling het recht om zich terug te vechten. En ja, gek he, dat heeft toch te maken met mentale instelling - Van Breukelen heeft in één opzicht wel gelijk.
Wat jij verwacht ... kom op - wie zit op die opmerking te wachten; jij durft niet eens te verwachten dat je eigen club kampioen wordt. Wir sind verabredet

0
geplaatst: 21 december 2016, 13:05 uur
Wie heeft het over gunnen? Ik zie het gewoon niet gebeuren, zeker niet bij PSV. We spreken elkaar over een jaartje ofzo wel weer...
Als van Ginkel er ook nog bij komt, mag Siem vast rondkijken bij de subtop in Nederland - of ergens in de middenmoot van Duitsland.
Overigens ben ik nog mild; NOS-commentatoren: 'Jørgensen top, Siem de Jong flop | Sportnieuws
Als van Ginkel er ook nog bij komt, mag Siem vast rondkijken bij de subtop in Nederland - of ergens in de middenmoot van Duitsland.
Overigens ben ik nog mild; NOS-commentatoren: 'Jørgensen top, Siem de Jong flop | Sportnieuws
0
geplaatst: 21 december 2016, 13:09 uur
Siem is al jaren aan het sukkelen, sinds die klaplong bij Ajax al, dus ik denk ook niet dat het ooit nog weer wat wordt. PSV had hem nooit moeten huren.
0
geplaatst: 21 december 2016, 13:14 uur
Mjuman schreef:
Met twee jaar nauwelijks spelen is dat niet zo vreemd als ' the mind' sterker is dan 'the body'. Mij zou het niet verbazen als PSV in de wintersport weer gaat praten over Van Ginkel en misschien een spits erbij haalt als aanvulling op Luuk de Jong, nu de rentree van Locadia is uitgesteld. Alternatief zou zijn Sam Lammers naar het A-team overhevelen of KJH voor de neus van Bosz wegkapen uit Gelsenkirchen.
Ik hoor dat Depay voor een koopje weg mag

0
geplaatst: 21 december 2016, 13:26 uur
Dolberg lijkt me ook wel een optie - ze hebben immers nu bij PSV ervaring met "beschadigde spelers op zoek naar herstel"; alhoewel ze dat bij Ajax - denk Krul - dat nu ook hebben.

Komt Depay, doe mij dan maar een vlaai
En die kwajongen van een Nicolage Rico haalt me daar - quoteert zegt men hier: Nico is los en quoteert de NOS - Jeroen Grueter aan. Nou nou die Grueter gaat imo nog steeds voor de titel op het EK DL droplul 
0
geplaatst: 21 december 2016, 13:29 uur
Ben het er ook niet mee eens hoor. Westermann is natuurlijk de grootste flop. 

0
geplaatst: 21 december 2016, 13:30 uur
trebremmit schreef:
Siem is al jaren aan het sukkelen, sinds die klaplong bij Ajax al, dus ik denk ook niet dat het ooit nog weer wat wordt. PSV had hem nooit moeten huren.
Precies... zonder mijn gelijk te halen maar dat zei ik hier in augustus al en toen kwamen er gelijk al opmerkingen over de beste middenvelder van de eredivisie. Iedereen heeft zwakke plekken en de mijne is Newcastle. Ik volg dat op de voet en hij heeft daar in 2 jaar helemaal niets laten zien. Constant ziek, zwak en misselijk en vrijwel nooit volledig fit en basisspeler.
Sommige spelers hebben dat. Dat is vervelend maar ook weer niets aan te doen. Ik verwacht niet dat dit ooit helemaal voor langere tijd (al was het naar een half jaar) over zal zijn.
Het zelfde (weliswaar in iets mindere mate) voor Krul.
0
geplaatst: 21 december 2016, 13:38 uur
Ik had er toen ook al mijn twijfels over, zelfde geldt voor Krul. Ik snap echt niet dat clubs spelers gaan huren die geblesseerd zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.