Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2016, 16:01 uur
De site werd er traag van
(of heb ik er alleen last van dat ik m'n top 10 2016 niet kan aanpassen?)
ach ja, langdurig geblesseerd zijn, ik denk dat de KNVB zwaar moet inzetten op mental coaches om dat probleem te bestrijden
(of heb ik er alleen last van dat ik m'n top 10 2016 niet kan aanpassen?)ach ja, langdurig geblesseerd zijn, ik denk dat de KNVB zwaar moet inzetten op mental coaches om dat probleem te bestrijden

0
geplaatst: 21 december 2016, 16:31 uur
Site was idd heel traag, ben een uur bezig geweest met een bericht plaatsen. Is niet gelukt. Jammer dan.
0
geplaatst: 21 december 2016, 19:22 uur
Voorlopig was Siem zo'n beetje de enige (van PSV) die een bal tussen de palen en tegen het net kreeg de laatste weken. Dat zegt meer iets over de rest: Gaston 6, Luuk 4, Siem 2, Bartje 2, Davy 2, Hector 2 en de rest 5. 

0
geplaatst: 21 december 2016, 19:26 uur
Nicolage Rico schreef:
Ziyech niet naar de Africa Cup. Potverdorie.
Ziyech niet naar de Africa Cup. Potverdorie.
Zo goed was 'ie niet tegen PSV. Alleen z'n schwalbe was top. Daar kreeg 'ie dan ook geel voor.
0
geplaatst: 21 december 2016, 19:37 uur
Tegen Feyenoord speelt hij ook altijd waardeloos. Maar goed, wel een speler die te allen tijde kan scoren (hoewel het zonder bal lastig wordt), ook al loopt het voor geen meter.
0
geplaatst: 22 december 2016, 12:04 uur
Nicolage Rico schreef:
Nu niet meer in ieder geval.
Nu niet meer in ieder geval.
Ik lees anders 'lijkt' het toernooi om de Afrika cup te missen. Behalve de Franse bondscoach las ik dat veel mensen bij de bond er niets van snappen. Als ik het interview met Ziyech in de nieuwe VI lees, dan vraag ik me af hoe hun onderlinge relatie is. De definitieve selectie volgt 30 december....
0
geplaatst: 22 december 2016, 13:09 uur
0
geplaatst: 22 december 2016, 13:59 uur
Ik zou Ziyech ook niet selecteren.
Nog afgezien van voetbalkwaliteiten, kan ik mij voorstellen dat je (hier de Marrokaanse coach) snel ruzie met hem krijgt en dat hij sowieso niet bijdraagt aan een lekkere sfeer binnen het elftal. Sterker nog, hij staat garant voor de volle vier weken sjagrijn binnen de selectie. En dan zou ik hem ook laten schieten.
Nog afgezien van voetbalkwaliteiten, kan ik mij voorstellen dat je (hier de Marrokaanse coach) snel ruzie met hem krijgt en dat hij sowieso niet bijdraagt aan een lekkere sfeer binnen het elftal. Sterker nog, hij staat garant voor de volle vier weken sjagrijn binnen de selectie. En dan zou ik hem ook laten schieten.
0
geplaatst: 22 december 2016, 14:23 uur
Ik ken Ziyech alleen van tv als ik eerlijk ben. Dus ik weet niet hoe zich verder gedraagt in het team. Gezien zijn statistieken (ook bij het Marokkaans elftal) lijkt het me wel een gemis.
2
geplaatst: 22 december 2016, 14:27 uur
Hij speelt bij Ajax dus dan moet het wel een naar ventje zijn 

0
geplaatst: 22 december 2016, 14:40 uur
Blijft toch raar dat ze daar op selecteren in Amsterdam inderdaad. Maakt het een stuk lastiger voor Marc.
0
geplaatst: 22 december 2016, 15:12 uur
musician schreef:
Zolang Marokko hun team niet om Ziyech heen gaat bouwen gaan ze voorlopig weer geen prijzen winnen. Als hij niet meespeelt creëert Marokko nauwelijks kansen, en wordt er dus ook veel minder gescoord. Anouar Amrani op Twitter: "FACTS: Statistieken van Hakim Ziyech bij Marokko sinds zijn debuut. Met hem op het veld scoren de Marokkanen veel vaker! #AfrikaCup https://t.co/5HZEBC5KpB"
Onbegrijpelijk dat een uitgebluste Boussoufa die in de woestijn nauwelijks meer wedstrijden van niveau speelt hier de voorkeur krijgt.
Heel dom van hun bondscoach deze beslissing, maar waarschijnlijk wel gunstig voor Ajax.
Tijdens de Africa Cup juich ik wel voor Marokko, mogen gerust de finale halen.

0
geplaatst: 22 december 2016, 15:18 uur
Heb je het interview in de VI gelezen met Ziyech Gretz? Ik denk dat die bondscoach hem er gewoon niet bij wil hebben.
0
geplaatst: 22 december 2016, 15:25 uur
west schreef:
Heb je het interview in de VI gelezen met Ziyech Gretz? Ik denk dat die bondscoach hem er gewoon niet bij wil hebben.
Jep. Het zou goed kunnen dat Ziyech in diskrediet is geraakt omdat hij zich 1x met een vermeende blessure heeft afgemeld. Dat het nu niet meer botert tussen hem en Renard.
Op basis van sportieve kwaliteiten is het echter gewoon een belachelijke beslissing om hem thuis te laten.
0
geplaatst: 22 december 2016, 15:32 uur
Gretz schreef:
Jep. Het zou goed kunnen dat Ziyech in diskrediet is geraakt omdat hij zich 1x met een vermeende blessure heeft afgemeld. Dat het nu niet meer botert tussen hem en Renard.
(quote)
Ik doelde niet op die blessure, maar meer op hoe hij als persoon naar voren komt en dus functioneert in een groep.
0
geplaatst: 22 december 2016, 15:35 uur
west schreef:
Ik doelde niet op die blessure, maar meer op hoe hij als persoon naar voren komt en dus functioneert in een groep.
(quote)
Dat zijn vooral speculaties. Ik kan me niet herinneren dat er naar buiten is gekomen dat hij bij Heerenveen, Twente of Ajax slecht in de groep lag. Hoe het bij Marokko precies zit weet ik natuurlijk niet.
Maar het is juist de taak van een goede coach om alle spelers op een lijn te krijgen, en ook de bankzitters voldoende tevreden te houden.
0
geplaatst: 22 december 2016, 15:49 uur
Die Renard bakte er bij Lille toch ook niet veel van dacht ik.
0
geplaatst: 22 december 2016, 15:51 uur
Gretz schreef:
Dat zijn vooral speculaties. Ik kan me niet herinneren dat er naar buiten is gekomen dat hij bij Heerenveen, Twente of Ajax slecht in de groep lag.
(quote)
Dat zijn vooral speculaties. Ik kan me niet herinneren dat er naar buiten is gekomen dat hij bij Heerenveen, Twente of Ajax slecht in de groep lag.
Nou, dat zegt Ziyech zelf min of meer in dat interview. 'Ik ben altijd eerlijk' en dat wordt mij niet altijd dank afgenomen en nog veel meer. Hij heeft het ook over zijn lastige tijd bij Twente bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 22 december 2016, 15:57 uur
herman schreef:
Heeft wel twee keer de Afrika Cup gewonnen maar daar zat een behoorlijke dosis geluk bij. Ik zie hem dat niet nog een 3e keer flikken, genoeg landen met aantoonbare sterkere selecties.
0
Hendrik68
geplaatst: 22 december 2016, 16:34 uur
Nooit van Renard gehoord en uit welk land hij in Afrika komt. Maar er zijn aantoonbaar betere selecties in Afrika die die cup nog nooit hebben gewonnen? Je bent de beste als je met die cup omhoog staat. Zo eenvoudig is het.
0
geplaatst: 22 december 2016, 16:49 uur
Hij is Fransman en heeft 2 keer met penalty's gewonnen. Goed gespeeld hoor, maar ook met wat geluk dus.
0
geplaatst: 22 december 2016, 17:26 uur
0
geplaatst: 22 december 2016, 18:30 uur
Gretz schreef:
Bij Heerenveen, zeker in de jeugdteams maar ook in het eerste, stond hij echt wel bekend als een lastige jongen. In die periode kwam er ook naar voren dat niet iedereen even goed met Ziyech kon en vice versa en niet alleen binnen de technische staf was dat zo, gingen de verhalen. Voor wat het waard is en hoeft natuurlijk niets te zeggen over de situatie nu. Maar dat het niet naar voren gekomen is, klopt niet helemaal.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.