MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
johan de witt schreef:
Hij speelt bij Ajax dus dan moet het wel een naar ventje zijn

Nee, dat begon al ver bij FC Twente.
Heerenveen lees ik ook al.

Ik ben liefhebber/voorstander van teamspelers, ook al kunnen individuele spelers bij tijd en wijle mooiere acties in huis hebben.
Toch ben je als individuele speler voor resultaat afhankelijk van de zwakste schakel. Dat ben je als team ook, maar daar wordt tenminste collectief gecorrigeerd. De verhoudingen lopen meer synchroon.
Je zag voetballend bijvoorbeeld het verschil aan de omschakeling van Portugal, na de blessure van Ronaldo in de EK Finale.

Ik kan mij voorstellen dat je als coach eerder voorrang geeft aan teamspirit dan dat je afhankelijk bent van de opleving van één of twee spelers.

Hij ligt niet goed in de groep, is dat belangrijk? Dat wordt alleen belangrijk als je een slechte coach hebt, kom weer met een basketball voorbeeld. Dennis Rodman is een voorbeeld van een speler die, zacht uitgedrukt, niet echt goed in welke groep dan ook lag. Onder Phil Jackson werd het een teamspeler, maar bleef hij onnavolgbaar buiten het veld. Niks mis mee, hij was gewoon zo gek als een deur, nu nog, maar dat terzijde.

Voor Ziyech ga je naar het stadion, hij brengt iets dat anderen niet kunnen. Aan Bosz de taak hem zo te behandelen dat hij z'n ding kan doen en zo het teambelang dient. Spelers die belangrijk zijn in het veld worden altijd gesteund door andere spelers, ook al zijn het nog zulke eikels: zo win je wedstrijden. Wat de coach van Marrokko doet is dus een zwaktebod, hij kan hem niet handlen.

Persoonlijk beoordeel ik Ziyech liever op z'n daden en heb ik respect voor het feit dat hij bij Twente bleef, terwijl hij makkelijk geld op had kunnen halen in het buitenland (tig voorbeelden zijn niet nodig hier, toch?). Ook de stap naar Ajax vind ik goed, hij heeft de potentie om op de top van zijn kunnen de stap te maken naar een buitenlandse topclub en niet het leger bankzitters abroad te versterken.

Misschien is 'moeilijk' in zijn geval wel 'zelfbewust'

Frenz schreef:
Hij ligt niet goed in de groep, is dat belangrijk? Dat wordt alleen belangrijk als je een slechte coach hebt..... Spelers die belangrijk zijn in het veld worden altijd gesteund door andere spelers, ook al zijn het nog zulke eikels: zo win je wedstrijden. Wat de coach van Marrokko doet is dus een zwaktebod, hij kan hem niet handlen.

Jij gaat ervan uit de het altijd aan de coach ligt. Er zijn genoeg voorbeelden dat een (behoorlijk/belangrijk) deel van een spelersgroep een speler niet wilde. En zo extreem belangrijk is hij nou ook weer niet. Dus mogelijk is dat hier ook het geval.

Kans is aanwezig dat Ziyech toch nog opgeroepen gaat worden, omdat Belhanda geblesseerd is geraakt.

Ik denk overigens dat Ajax zonder Ziyech gewoon ook tweede had gestaan, we moeten het nu niet gaan overdrijven.
En ik geloof er niets van dat er veel Ajaxieden nu opeens naar het stadion gaan vanwege Ziyech en daarvoor niet.

Eén of meerdere splijtzwammen binnen een selectie, hoe eventueel goed ook, is dodelijk voor de sfeer op een groot toernooi en de uiteindelijke resultaten. Daar heeft het Nederlands elftal ook voldoende voorbeelden van. En ik denk daarom ook, dat Blind bijvoorbeeld ons nationale talent Depay ook liever kwijt dan rijk is en hem om die reden ook alleen bij grote afwezigheid van anderen pas wil selecteren.

Dat gold bij Ajax ook voor El Hamdaoui in extremis. Getalenteerd maar verder onbegrepen, onbeholpen, gedragsproblemen en een elftal dat hem links laat liggen. Elke club heeft wel zo z'n spelers. Feyenoord had zijn Kazim en die was naast dit alles ook nog eens ongetalenteerd. Meestal wordt zo iemand dan weer met verlies snel doorverkocht.

Ik ben nog steeds heel erg benieuwd, waarom Ajax zo lang de boot heeft afgehouden met Ziyech, eigenlijk wilden ze hem in woord en daad helemaal niet hebben, terwijl hij weet ik hoe lang in de etalage bij Twente heeft gestaan. Dat komt nog wel eens naar boven.

Als ik sommige berichten hier en het interview met Ziyech in VI lees heb ik wel een vermoeden.

west schreef:

Jij gaat ervan uit de het altijd aan de coach ligt. Er zijn genoeg voorbeelden dat een (behoorlijk/belangrijk) deel van een spelersgroep een speler niet wilde. En zo extreem belangrijk is hij nou ook weer niet. Dus mogelijk is dat hier ook het geval.

Zo kan je het lezen, zo bedoel ik het niet. Het ligt uiteraard aan de speler, oftie een eikel is of niet. Mijn stelling is alleen dat een goede coach een lastige speler kan handlen (vandaar het Rodman voorbeeld).

Overigens denk ik dat hij wel belangrijk is voor Ajax, ik herinner me het geweeklaag nog dat Ajax creativiteit op het middenveld ontbeerde vlak voordat hij kwam.

Hoe dan ook, er is weer een kansje dat hij toch gaat, fingers crossed

musician schreef:
Ik denk overigens dat Ajax zonder Ziyech gewoon ook tweede had gestaan, we moeten het nu niet gaan overdrijven.
En ik geloof er niets van dat er veel Ajaxieden nu opeens naar het stadion gaan vanwege Ziyech en daarvoor niet.

Het is een uitdrukking: daar ga je voor naar het stadion, idd moeilijk in extra tickets uit te drukken.

musician schreef:

Dat gold bij Ajax ook voor El Hamdaoui in extremis. Getalenteerd maar verder onbegrepen, onbeholpen, gedragsproblemen en een elftal dat hem links laat liggen. Elke club heeft wel zo z'n spelers. Feyenoord had zijn Kazim en die was naast dit alles ook nog eens ongetalenteerd. Meestal wordt zo iemand dan weer met verlies snel doorverkocht.

El H. is een twijfelgeval, die liet uiteindelijk te weinig zien om een speler te zijn die het verschil maakt. Zlatan is een beter voorbeeld bij Ajax hoewel die volgens mij volledig oncoachbaar was/is. Kazim was slecht en daarnaast gewoon gek. Mourinho (eigenlijk ook zo gek als een bos uien) en onze Guus zijn voorbeelden van coaches die onhandelbare sterren in het gareel kunnen krijgen, om het eens van de andere kant te benaderen.

Frenz schreef:
(quote)

Het ligt uiteraard aan de speler, oftie een eikel is of niet.

Hoe dan ook, er is weer een kansje dat hij toch gaat, fingers crossed

The quote of the day

En: ga ik doen!

musician schreef:
Ik ben nog steeds heel erg benieuwd, waarom Ajax zo lang de boot heeft afgehouden met Ziyech, eigenlijk wilden ze hem in woord en daad helemaal niet hebben, terwijl hij weet ik hoe lang in de etalage bij Twente heeft gestaan. Dat komt nog wel eens naar boven.
Aan Ziyech heeft toch lang een behoorlijk prijskaartje gehangen voor doorgaans 10+ miljoen. Hoewel Ajax dat geld inmiddels ruimschoots heeft, is het toch een bedrag dat hem de een na duurste aankoop ooit zou maken voor Ajax. Niet iets om licht over te denken.

Bovendien is lang aangevoerd dat Ziyech de ontwikkeling van andere spelers (bv. Nouri) in de weg zou staan. Een non-argument wat mij betreft, maar goed.

Je kunt je ook afvragen waarom Schöne jarenlang heeft aangemodderd op de bank en/of rechtsbuiten terwijl hij overduidelijk op het middenveld hoort in een dirigerende rol.

chevy93 schreef:
(quote)
Je kunt je ook afvragen waarom Schöne jarenlang heeft aangemodderd op de bank en/of rechtsbuiten terwijl hij overduidelijk op het middenveld hoort in een dirigerende rol.

Foute inschatting van Frank de Boer lijkt mij.

Martial
Wat wordt die Ziyech toch opgehemeld hier door sommige ..... toegeven hij kan mensen vrij voor de keeper zetten (steekpass) en heeft een aardige vrije trap in de benen, maar "onze" Jorgensen kan voorlopig betere cijfers overleggen dan deze Ziyech en wekelijks opvallen bij Ajax doet hij ook allerminst.

Geen speler die we gaan terug zien bij de echt grote topclubs in Europa lijkt mij, maar ja ik kan er ook zomaar naast zitten natuurlijk al denk ik van niet

Jorgensen gaat nog trouwen ook las ik, met een bimbo 1ste klas nog wel. Hij heeft het maar goed

Ziyech heeft bij Ajax nog niet al te vaak laten zien wat hij in huis heeft. Wanneer weet ik niet maar dat gaat vast nog wel gebeuren

Martial
vigil schreef:
Jorgensen gaat nog trouwen ook las ik, met een bimbo 1ste klas nog wel. Hij heeft het maar goed

Ja het is een leuk meiske dat hij heeft

Dat worden nog meer doelpunten en assists de 2e seizoenshelft

Een paar neptieten met een hoofd daarop. Vind het niet heul veel eigenlijk.

Ja zouden ze nep zijn denk je

Martial schreef:
Wat wordt die Ziyech toch opgehemeld hier door sommige ..... toegeven hij kan mensen vrij voor de keeper zetten (steekpass) en heeft een aardige vrije trap in de benen, maar "onze" Jorgensen kan voorlopig betere cijfers overleggen dan deze Ziyech

Onzinvergelijking, Ziyech is een middenvelder, geen spits zoals Jörgensen. Logisch dat ie betere stats heeft (al lopen ze qua assists gelijk geloof ik). Dan kun je net zo goed Jörgensen vergelijken met Pröpper of Toornstra.

Martial schreef:
Wat wordt die Ziyech toch opgehemeld hier door sommige ..... toegeven hij kan mensen vrij voor de keeper zetten (steekpass) en heeft een aardige vrije trap in de benen, maar "onze" Jorgensen kan voorlopig betere cijfers overleggen dan deze Ziyech

Onzinvergelijking, Ziyech is een middenvelder, geen spits zoals Jörgensen. Logisch dat ie betere stats heeft (al lopen ze qua assists gelijk geloof ik). Dan kun je net zo goed Jörgensen vergelijken met Pröpper of Toornstra.

Wat die vriendin betreft kan ik Rico wel bijtreden. De plastisch chirurg zal er wel leuk aan verdiend hebben.

Heb verder het interview met Ziyech vanochtend even gelezen op Blendle. Vond het wel een aardig verhaal. In ieder geval een zelfbewuste jongen die geen blad voor de mond neemt. Bij Ajax vind ik hem er verder ook nog niet boven uitsteken eigenlijk.

chevy93 schreef:
Aan Ziyech heeft toch lang een behoorlijk prijskaartje gehangen voor doorgaans 10+ miljoen. Hoewel Ajax dat geld inmiddels ruimschoots heeft, is het toch een bedrag dat hem de een na duurste aankoop ooit zou maken voor Ajax. Niet iets om licht over te denken.

Maar in dat geval zeg je toch gewoon "te duur" in plaats van "ik wil hem niet hebben, wij hebben hem niet nodig"? Daarnaast is er volgens mij niets van het prijskaartje gehaald.

Bovendien is lang aangevoerd dat Ziyech de ontwikkeling van andere spelers (bv. Nouri) in de weg zou staan. Een non-argument wat mij betreft, maar goed.

Ik denk dat je gelijk hebt, maar trainers beslissen. Schöne is wat mij betreft een prima teamspeler, één van de betere spelers ook van Ajax. Is heel professioneel omgegaan met de rollen die hij kreeg toebedeeld. Die zou ik er liever bij hebben dan Ziyech.

Martial
herman schreef:

Onzinvergelijking

Ik vergelijk niks, ik zeg alleen maar dat Jorgensen betere cijfers kan overleggen dan de "bewierookte" Ziyech (vooral door de Nederlandse media dan)

Martial
Nicolage Rico schreef:
Een paar neptieten met een hoofd daarop.

Weer zo'n typische Nederlandse reactie, maar ja je kan beter naar ma Tokkie kijken niet waar?

herman schreef:
(quote)

Nou, onzin gaat wat ver. Zoals je schrijft hebben ze beiden 6 assist: dat is mooi voor Jörgensen, maar matig voor Ziyech. En volgens mij heeft hij zijn totaal van 11 deels bij Twente gehaald, waar hij het dit seizoen, maar zeker de seizoenen ervoor beter deed dan nu bij Ajax. Jörgensen staat met zijn 12 goals op 18, dat verschil zou kleiner moeten zijn wil Ziyech echt goed zijn bij Ajax. Hij heeft Immers ook nog een goede directe vrije trap, die de laatste tijd volgens mij ook niet echt uit de verf komt.

musician schreef:
Maar in dat geval zeg je toch gewoon "te duur" in plaats van "ik wil hem niet hebben, wij hebben hem niet nodig"? Daarnaast is er volgens mij niets van het prijskaartje gehaald.
Komt dat niet op hetzelfde neer? Bovendien is het natuurlijk een onderhandelingsspel en zelfs de grootste leek weet nog dat je de tegenpartij het idee moet geven dat je het aanbod heel graag wilt. Overigens denk ik ook wel dat ze bij Ajax oprecht dachten heb niet nodig te hebben. Ook dit jaar was er een zeer matige seizoensstart voor nodig om hem hals over kop te halen.

Volgens mij had Ziyech vorig jaar 17 goals, uitzonderlijk veel voor een middenvelder. Wie hebben dat gehaald de afgelopen 15 jaar? Sneijder, Knopper en misschien nog 1 of 2... Dit seizoen komt ie ook wel weer boven de 10.
Voor een eerste seizoen bij een nieuwe club zou dat prima zijn.

Hij speelt nu toch bij een veel beter team dan vorig jaar? Veel aanvallender en daar speelt hij of sluit hij bij aan. Dus tevreden zijn met 6 a 7 doelpunten minder is toch niet ambitieus, bovendien neemt hij ook nog alle penalty's (zonder verdere vergelijkingen te trekken want die zijn inderdaad niet 1 op 1 vergelijkbaar, Jorgenson neemt de pingels niet).

west schreef:
Nou, onzin gaat wat ver. Zoals je schrijft hebben ze beiden 6 assist: dat is mooi voor Jörgensen, maar matig voor Ziyech. En volgens mij heeft hij zijn totaal van 11 deels bij Twente gehaald, waar hij het dit seizoen, maar zeker de seizoenen ervoor beter deed dan nu bij Ajax. Jörgensen staat met zijn 12 goals op 18, dat verschil zou kleiner moeten zijn wil Ziyech echt goed zijn bij Ajax. Hij heeft Immers ook nog een goede directe vrije trap, die de laatste tijd volgens mij ook niet echt uit de verf komt.
Vergeet niet dat hij bij Twente vorig jaar zowat de enige was die echt wat kon. Bij Ajax is het team niet volledig om hem heen gebouwd en zijn er meer spelers die kunnen scoren. Of hij bij Ajax meer had moeten scoren weet ik niet, maar dat gevoel heb ik niet. Ziyech moet ook veel meer verdedigend werk uitvoeren. Iets wat hij overigens ook prima doet.

vigil schreef:
Hij speelt nu toch bij een veel beter team dan vorig jaar? Veel aanvallender en daar speelt hij of sluit hij bij aan. Dus tevreden zijn met 6 a 7 doelpunten minder is toch niet ambitieus, bovendien neemt hij ook nog alle penalty's (zonder verdere vergelijkingen te trekken want die zijn inderdaad niet 1 op 1 vergelijkbaar, Jorgenson neemt de pingels niet).

Ziyech neemt niet alle penalty's hoor, Schöne en Klaassen nemen die ook. Alleen laatst met dat akkefietje met El Ghazi heeft Ziyech een penalty genomen. Vorig jaar hoefde Ziyech alleen maar aan te vallen, nu speelt ie een ander spelletje en wordt van hem ook wel verwacht dat ie mee verdedigt.

Toen nam hij er zelfs twee toch Verder ook veel vrije trappen op kansrijke positie. Maar goed hij doet het dus blijkbaar perfect en volgens verwachting

Maar goed Ajax is gemiddeld genomen 75% van de tijd in de aanval en Twente 40 ofzo dus ik denk echt dat hij meer moet kunnen scoren bij Ajax. Hij zal vast niet al zijn energie in verdedigen stoppen.

Nu is het wel zo dat hij bij Twente alle ruimte kreeg en vanuit alle hoeken op doel mocht schieten. Daar gingen er overigens nog verrassend veel van in op formidabele wijze dus wellicht nog meer ruimte maken voor hem bij Ajax. Die mislukte zaalvoetballer vanaf links gaat zwerft ook steeds naar het midden maar die scoort dan weer nooit.

Maar ik vind het prima dat Bosz dat zo wil hoor

Jorgensen heeft trouwens 7 assists. Net als Toornstra.

Nicolage Rico schreef:
Jorgensen heeft trouwens 7 assists. .

Tja zijn missers die daarna toch door een ander wordt afgemaakt worden ook als assist meegeteld.

Romario heeft nog nooit een assist op zijn naam gehad

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:06 uur

geplaatst: vandaag om 07:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.