Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 21 maart 2016, 22:01 uur
musician schreef:
Zo lees ik bijvoorbeeld niets terug over de lege tribunes bij Ajax, als gevolg van al dat geweldige voetbal. Of een opsomming van Europese successen.
Zo lees ik bijvoorbeeld niets terug over de lege tribunes bij Ajax, als gevolg van al dat geweldige voetbal. Of een opsomming van Europese successen.
Na de wedstrijd tegen AZ is onderzocht wat de reden was dat er relatief veel lege stoeltjes te zien waren in de ArenA. Daaruit bleek dat 4,7% van de mensen die niet kwamen opdagen dat deden vanwege het 'slechte/saaie' spel. Hier kan je er iets meer over lezen Voetbalzone - Meepraten over voetbal.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 22:16 uur
musician schreef:
Zo lees ik bijvoorbeeld niets terug over de lege tribunes bij Ajax, als gevolg van al dat geweldige voetbal.
Zo lees ik bijvoorbeeld niets terug over de lege tribunes bij Ajax, als gevolg van al dat geweldige voetbal.
Even meegaand in jouw logica: dan zitten bij Feyenoord de tribunes vol omdat er in de Kuip zo'n geweldig voetbal wordt gespeeld? ? ?
Bij Ajax is de supporter (met name de seizoenskaarthouder) van oudsher kritisch en veeleisend. Dat zal een van de redenen zijn dat de ArenA niet bij elke competitiewedstrijd helemaal vol zit. Andere reden worden al door VladTheImpaler aangehaald in zijn link. De stoeltjes die in de vrije verkoop gaan zullen niet tegen elke tegenstander vol bezet zijn, vind ik vrij logisch als je ziet wat je gemiddeld voor een kaartje betaalt.
musician schreef:
Of een opsomming van Europese successen.
http://www.isfeyenoordalkampioen.nl
Even doorscrollen naar de prijzenkast van de Nederlandse top 3.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 22:53 uur
Gretz schreef:
Basel had toen ook een geweldig team. Er werd idd schande van gesproken dat Ajax toen overklast werd, maar ik vond dat niet heel gek tegen de kampioen van Oostenrijk die meer geld had en een selectie die beter in evenwicht was.
(quote)
Basel had toen ook een geweldig team. Er werd idd schande van gesproken dat Ajax toen overklast werd, maar ik vond dat niet heel gek tegen de kampioen van Oostenrijk die meer geld had en een selectie die beter in evenwicht was.
Omdat je zo'n hekel hebt aan feitelijke onjuistheden zou ik dit stukje nog even goed doorlezen.

0
geplaatst: 21 maart 2016, 22:54 uur
Gretz schreef:
Dit zou goed kunnen. Ik denk dat De Boer met zijn ervaring vooralsnog een betere coach is dan Cocu. Mijn ervaring is dat hij zijn team vrijwel altijd optimaal weet voor te bereiden voor een nationale topwedstrijd, zeker in de eindfase van het seizoen. De tactiek waarmee hij zijn spelers in het veld heeft gestuurd heeft ook uitstekend gewerkt. Van der Hoorn en Viergever waren waarschijnlijk niet zo makkelijk overeind gebleven als Ajax had geprobeerd het spel te maken en er veel ruimte in de rug ontstond.
Dit zou goed kunnen. Ik denk dat De Boer met zijn ervaring vooralsnog een betere coach is dan Cocu. Mijn ervaring is dat hij zijn team vrijwel altijd optimaal weet voor te bereiden voor een nationale topwedstrijd, zeker in de eindfase van het seizoen. De tactiek waarmee hij zijn spelers in het veld heeft gestuurd heeft ook uitstekend gewerkt. Van der Hoorn en Viergever waren waarschijnlijk niet zo makkelijk overeind gebleven als Ajax had geprobeerd het spel te maken en er veel ruimte in de rug ontstond.
Dat waag ik te betwijfelen en dat hangt af van de dimensies waarop je hen wilt wegen en hoe je dat mee wilt nemen.
Qua people skills en tact sla ik Cocu hoger aan en dat kan zich terug betalen in rendement van spelers. De manier waarop FdB met El Hamdaoui is omgegaan heeft zich terugbetaald in uitermate lage vergoeding (transfersom) en als je people management - en de consequenties ervan bij falen daarin - zou meenemen, zou FdB gewoon een behoorlijk aandachtspunt erbij hebben, om het eufemistisch te stellen - zijn talentenfaallijst (denk ook Kishna en Zivkovic) begint een behoorlijke omvang aan te nemen.
Qua mentale hardheid en rücksichtlosheid sla ik FdB hoger aan - vraag is wat daarvan de impact is op langere termijn.
Niet voor niets wordt door veel oud-spelers het klimaat en de cultuur bij PSV omschreven als warm. FdB zou zich eens moet afvragen waarom alle aanvallende talenten bij Ajax nooit doorbreken. Zou trouwens een aardig onderwerp zijn: onderzoek doen naar de slagingskans/doorbraak-ratio van talenten bij NL (top)clubs en vervolgens dat doortrekken naar Europa.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 23:06 uur
trebremmit schreef:
Omdat je zo'n hekel hebt aan feitelijke onjuistheden zou ik dit stukje nog even goed doorlezen.
(quote)
Even nagezocht. Ik dacht te herinneren dat ze toen meer geld hadden. Begrotingen schenen ongeveer gelijk te zijn maar Red Bull kon wel hogere (netto) salaris betalen. Wat verklaarde dat ze meer geroutineerde topspelers als Ajax konden aantrekken.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 23:08 uur
Geld weet ik niet maar ze waren geen landskampioen in ieder geval.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 23:14 uur
trebremmit schreef:
Oké mijn fout. Waren het seizoen daarvoor inderdaad nummer 2 achter Austria maar werden in 2014 nadat ze 2x van Ajax wonnen met grote overmacht kampioen. Geen schande dat Ajax door hen werd uitgeschakeld al was de manier wel wat pijnlijk (6-1 over 2 wedstrijden).
0
geplaatst: 21 maart 2016, 23:15 uur
0
Martial
geplaatst: 22 maart 2016, 00:39 uur
Het is wel duidelijk waarom jij voor Ajax bent, maar troost je 99% van die supporters is fan van die club om de prijzenkast.

Maar wat is jouw bijdrage eigenlijk aan Ajax?
Buiten het slappe geneuzel van je heel de tijd ................
0
geplaatst: 22 maart 2016, 00:59 uur
Martial schreef:
Het is wel duidelijk waarom jij voor Ajax bent, maar troost je 99% van die supporters is fan van die club om de prijzenkast.
(quote)

0
geplaatst: 22 maart 2016, 01:37 uur
Fan van een club ben je om allerlei irrationele redenen. Omdat ik uit een dorp kom zonder aansprekende club was ik vroeger fan van Haarlem, de stad waar mijn moeder was geboren. Tot voor een jaar geleden was ik verbonden aan Buitenveldert en dan ben je tegen AFC (de buren), maar in de Topklasse ben je dan weer wel voor AFC en daar ben ik regelmatig wezen kijken.
Dit jaar heb ik voor het eerst een seizoenkaart van Ajax, wat door collega's op mijn werk werd afgeraden en ikzelf ook wel een risico vond. Het eindeloze gebrei komt bij tijd en wijle nog steeds bovendrijven, maar het valt dit jaar reuze mee (Bazoer/Younes). En verdedigend staat het ondanks alle reservekrachten als een huis.
Dit jaar heb ik voor het eerst een seizoenkaart van Ajax, wat door collega's op mijn werk werd afgeraden en ikzelf ook wel een risico vond. Het eindeloze gebrei komt bij tijd en wijle nog steeds bovendrijven, maar het valt dit jaar reuze mee (Bazoer/Younes). En verdedigend staat het ondanks alle reservekrachten als een huis.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 06:39 uur
Martial schreef:
(quote)
Blijkbaar toch niet duidelijk. Ik werd fan van Ajax in het seizoen 1998/1999. Voornamelijk door de spelers die er toen zaten: Grønkjaer, McCarthy, Oliseh en nog een paar andere (cult)helden.
Jawel, dat was toevallig het laatste seizoen dat Feyenoord kampioen eindigde en Ajax beschamend 6e werd. De glorietijd in de jaren 90 is helaas aan me voorbij gegaan, mijn ouders keken geen voetbal.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 06:40 uur
Martial schreef:
(quote)
Trieste argumenten gebruik je in een discussie zeg.?
0
geplaatst: 22 maart 2016, 07:48 uur
Gretz schreef:
Even meegaand in jouw logica: dan zitten bij Feyenoord de tribunes vol omdat er in de Kuip zo'n geweldig voetbal wordt gespeeld? ? ?
Bij Ajax is de supporter (met name de seizoenskaarthouder) van oudsher kritisch en veeleisend. Dat zal een van de redenen zijn dat de ArenA niet bij elke competitiewedstrijd helemaal vol zit. Andere reden worden al door VladTheImpaler aangehaald in zijn link. De stoeltjes die in de vrije verkoop gaan zullen niet tegen elke tegenstander vol bezet zijn, vind ik vrij logisch als je ziet wat je gemiddeld voor een kaartje betaalt.
Even voor de goede orde, zodra je gaat beledigen ("minderwaardigheidscomplex") heb je discussies in de regel al verloren.
Niet dat er erg hoogwaardig niveau van gedachten wordt gewisseld. Ik heb het woord Feyenoord overigens in het geheel niet laten vallen in de hele discussie over PSV-Ajax.
Desgevraagd kan ik hier met enige regelmaat alles kwijt over Feyenoord wat ik wil, dat mag je rustig even controleren.
Het is vooral de combinatie Ajax en relativeringsvermogen dat bij aanhangers van Ajax nogal ontbreekt.
Gecombineerd met een superioriteitsgevoel van mensen die, zoals Martial al terecht aanhaalde, verder geen enkele bijdrage aan enig mogelijk succes hebben geleverd, maakt dat de gemiddelde Ajax supporter behoorlijk kan zitten raaskallen.
Toevallig zitten de tribunes bij Feyenoord inderdaad tweewekelijks vol. Heel bijzonder en ondanks alles. Mij krijgen ze niet zo gek (meer).
Dat leeg zitten van die Ajax tribunes is, anders dan je wil doen geloven, iets van de laatste tijd. Of eigenlijk jaren. Sinds die De Boer is begonnen met breien en Ajax niet meer in staat is succesvol talent aan te trekken van het type Ibrahimovic en Suarez. Ik ken, als inwoner van Amsterdam aan Zee, toevallig wat mensen met seizoenkaarten en een opmerkelijk aantal die de Arena al maanden links laten liggen.
Ik zal maar niet zeggen wat ik zoal hoor over het gemiddelde spel maar ik denk niet dat je er erg blij van zult worden. Het aantal mensen dat Ajax dit seizoen alleen al de rug toekeerde was opmerkelijk groot en ik weet ook dat ze daar bij Ajax mee in hun maag zitten.
Wellicht trekt e.e.a. nog aan, vanwege de stand in de competitie, maar nodig mij niet uit om bijvoorbeeld alle wedstrijdverslagen van Ajax dit seizoen nog even te bundelen en online te zetten. Ongetwijfeld zijn alle sportjournalisten anti-Ajax en publiceren ze vooral "feitelijke onjuistheden". Maar het geeft toch een aardige indruk.
Zodra het onderdeel relativeren onder de knie is, meld je dan even. Dat eenzijdige geschreeuw van de daken maakt op mij in ieder geval weinig indruk.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 09:17 uur
0
geplaatst: 22 maart 2016, 10:26 uur
musician schreef:
Ik wist trouwens niet dat je van een wedstrijd tegen Molde in oktober of tegen Fener in november nog moe kan zijn in maart.
Het punt is dat ik je niet heb horen miepen toen Ajax verloor van PSV. Net zoals de Ajacieden niet slap gaan aandragen dat het oneerlijk zou zijn, omdat PSV meer rust heeft gehad dan Ajax.Ik wist trouwens niet dat je van een wedstrijd tegen Molde in oktober of tegen Fener in november nog moe kan zijn in maart.
Maar ik vond PSV niet wedstrijdfit ogen. Misschien waren ze op 60, 70% van hun kunnen.
En dat zijn ze dus wel vaker voor of na Europese wedstrijden. Vandaar mijn eerdere opmerking: wat was bij de KNVB dit jaar de ideale datum om Ajax in hun jaarlijkse uitwedstrijd aan PSV te koppelen en wie kon daar invloed op uitoefenen.
Speculeren op het wel of niet doorgaan van Europese clubs om daarop het Erediviseschema te bepalen is echt van de zotte.Mjuman schreef:
Het rare is dat Man U het in de EL aflegt tegen Liverpool om vervolgens wel 4dagen later bij City met 0 - 1 te gaan winnen. Denk dat wedstrijd + verlenging + penalty's toch heel veel impact heeft gehad.
Ja, of Man U stelt zich gewoon niet aan (of gebruikt het tenminste niet als excuus). In Engeland is het heel normaal om zoveel wedstrijden in een kort tijdsbestek te spelen.Het rare is dat Man U het in de EL aflegt tegen Liverpool om vervolgens wel 4dagen later bij City met 0 - 1 te gaan winnen. Denk dat wedstrijd + verlenging + penalty's toch heel veel impact heeft gehad.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 10:27 uur
Gretz schreef:
Dat zal allemaal best, maar bij PSV wisten ze ook dat de wedstrijd van zondag heel bepalend kon zijn voor wie er volgend seizoen sowieso Champions League speelt. Dat is misschien nog wel belangrijker dan een ronde verder bekeren in de CL (waarop de kans sowieso al behoorlijk klein was vooraf).
Dat zal allemaal best, maar bij PSV wisten ze ook dat de wedstrijd van zondag heel bepalend kon zijn voor wie er volgend seizoen sowieso Champions League speelt. Dat is misschien nog wel belangrijker dan een ronde verder bekeren in de CL (waarop de kans sowieso al behoorlijk klein was vooraf).
Ik snap volledig wat je hiermee bedoeld maar het blijft wel een vreemd fenomeen om zo te denken. Je ziet het helaas vaker. Een ploeg is een heel seizoen alles aan het geven om Europees te halen, viert dan groots feest en gaat in het volgende seizoen klagen dat ze doordeweekse wedstrijden hebben en dat het een voordeel is dat ze al uitgeschakeld zijn in Europa zodat ze alles kunnen geven in de competitie om (inderdaad) weer Europees te halen.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 10:35 uur
2014/2015: Feyenoord - Ajax (0-1) een paar dagen na de wedstrijd tegen PSG
2013/2014: Feyenoord - Ajax (1-2) een paar dagen na de wedstrijd tegen Salzburg
2012/2013: Feyenoord - Ajax (2-2) een paar dagen na de wedstrijd tegen Man City
2011/2012: Ajax - Feyenoord (1-1) een paar dagen na de wedstrijd tegen Din. Moskou
2010/2012: Feyenoord - Ajax (1-2) een paar dagen na de wedstrijd tegen Real Madrid
Ben benieuwd of musician over één van deze wedstrijden gezegd heeft dat hij het jammer vindt dat Ajax niet een gelijkwaardige voorbereiding kon hebben.
2013/2014: Feyenoord - Ajax (1-2) een paar dagen na de wedstrijd tegen Salzburg
2012/2013: Feyenoord - Ajax (2-2) een paar dagen na de wedstrijd tegen Man City
2011/2012: Ajax - Feyenoord (1-1) een paar dagen na de wedstrijd tegen Din. Moskou
2010/2012: Feyenoord - Ajax (1-2) een paar dagen na de wedstrijd tegen Real Madrid
Ben benieuwd of musician over één van deze wedstrijden gezegd heeft dat hij het jammer vindt dat Ajax niet een gelijkwaardige voorbereiding kon hebben.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 10:38 uur
Eerste voetbalwedstrijd die ik op tv zag was de oefeninterland Nederland - Turkije. Die wedstrijd waarbij Seedorf een penalty mocht nemen.

0
geplaatst: 22 maart 2016, 10:40 uur
Sjef, de heren gisteravond hadden een goede analyse mbt PSV (en ook Ajax). In Duitse en Engelse competities moeten topteams veel vaker aan de bak dan in NL waar Ajax en PSV vaak op routine en ervaring kunnen winnen (vd Gijp stelde terecht dat Bayern Münchem bij max 4* het rusrtig aan kan doen). Daarnaast speelt ook de omvang van de selectie van Duitse en Engelse topteams een belangrijke rol.
Een competitieschema is een hels karwei - probeer maar eens een werkrooster te maken in maanden met feestdagen en/of aardig wat zieken. De KNVB zou wel wat meer lucht in het schema moeten inbouwen - internationaal voetbal spelen is belangrijk genoeg voor onze spelers, ervaring opdoen.
Een competitieschema is een hels karwei - probeer maar eens een werkrooster te maken in maanden met feestdagen en/of aardig wat zieken. De KNVB zou wel wat meer lucht in het schema moeten inbouwen - internationaal voetbal spelen is belangrijk genoeg voor onze spelers, ervaring opdoen.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 10:42 uur
Tja en in Nederland moet je met dat schema ook rekening houden (i.t.t. andere landen waar voetbal belangrijk is) met de kermis van Nijmegen, de plattelandsvrouwen bijeenkomst in Doetinchem en de huishoudbeurs in Utrecht...
Veelal zijn het de burgermeesters die moeilijk doen.
Veelal zijn het de burgermeesters die moeilijk doen.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 10:46 uur
musician schreef:
Vooralsnog is Ajax over de afgelopen vijf jaar de best presterende club. PSV heeft een goed CL-seizoen gehad, maar laten we dat ook even relativeren. Ze kwamen in een relatief makkelijke poule door vernieuwde regels qua loting (PSV kwam in pot 1) en ontliep grootmachten als Real, Barça, Bayern. Of een opsomming van Europese successen.
Wolfsburg? De huidige nummer 8(!) in Duitsland
Man U? De huidige nummers 6(!) in Engeland
Alleen CSKA presteert dit seizoen goed als koploper in Rusland.
En zijn we vergeten dat PSV 15 minuten voor het einde nog op een virtuele 4e plek stond? Een dubbeltje op z'n kant. Het feit dat ze overwinteren is zeer mooi voor het Nederlandse voetbal, maar doe niet alsof PSV nu opeens veel beter presteert dan Ajax in al die jaren CL. Ajax heeft belabbeerd gepresteerd dit jaar in de EL, maar vergeet niet dat PSV daar ook een handje van had de afgelopen jaren.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 10:47 uur
Klopt vigil. En veel uitwedstrijden van Ajax en Feyenoord zijn risicowedstrijden die niet 's avonds gespeeld mogen worden. Toch gaat elke club uiteindelijk na lang wikken en wegen akkoord met het competitieschema.
Ik hoor dan ook niemand van PSV (spelers, leiding) klagen over een oneerlijk schema nu. Net zo min als ze bij Ajax in al die Champions League-jaren ook niet klaagden over een vol programma. Die CL-campagnes hebben Ajax nog bijna 3 titels gekost, ware het niet dat PSV en Feyenoord het meestal in de tweede seizoenshelft volledig verklootten.
Ik hoor dan ook niemand van PSV (spelers, leiding) klagen over een oneerlijk schema nu. Net zo min als ze bij Ajax in al die Champions League-jaren ook niet klaagden over een vol programma. Die CL-campagnes hebben Ajax nog bijna 3 titels gekost, ware het niet dat PSV en Feyenoord het meestal in de tweede seizoenshelft volledig verklootten.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 11:13 uur
Mjuman schreef:
(quote)
Ik heb hierboven al een tweetal links gegeven waarmee je de prestaties op Europees niveau van PSV en Ajax kunt vergelijken - doe dat dan ook en trek aan de hand daarvan je conclusies. Euhmm... die Wiki-link naar PSV heeft geen grafiek met de UEFA-ranking. Maar goed, ik heb het even opgezocht. In de UEFA-ranking staan PSV en Ajax de laatste jaren heel dicht bij elkaar - in 2013 zelfs exact gelijk. Huidige stand:
29 Ajax Ned 14.7200 9.8428 11.1832 15.2166 7.1500 58.112
32 PSV Eindhoven Ned 18.7200 5.8428 6.1832 7.2166 19.1500 57.112
0
geplaatst: 22 maart 2016, 11:14 uur
chevy93 schreef:
Ah, een nieuwe ronde statistieken.
Het is jammer dat Ajaxieden zo ontzettend hardleers zijn en niet veel verder komen dan dit.
Wat kan mij alle wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord schelen als mijn, zo'n beetje enige reactie op PSV -Ajax is geweest, dat PSV duidelijk last heeft gehad van de zware Europese wedstrijd tegen Atletico. Iedereen heeft die wedstrijd gezien, de langdurigheid daarvan, de fysieke inspanningen.
En dat je dat terug kon zien komen tijdens de wedstrijd vond ik jammer tijdens PSV-Ajax omdat daarmee helaas niet de juiste krachtsverhouding werden weergegeven. En aangezien het een cruciale wedstrijd was om het kampioenschap, is het dubbel zo jammer.
Als je een ware voetballiefhebber bent, zie je graag de elftallen zo gelijk waardig mogelijk de strijd aangaan. Nu had ik het gevoel dat Atletico PSV groggy had geslagen en dat Ajax alleen nog maar een zetje hoefde te geven voor de K.O.
Dus je kunt blaten wat je wilt over alle andere denkbare wedstrijden en statistieken, het interesseert mij echt geen fluit. Ik beperk mij tot deze wedstrijd en dat heb ik al die tijd ook gedaan.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 11:20 uur
musician schreef:
Het is jammer dat Ajaxieden zo ontzettend hardleers zijn en niet veel verder komen dan dit.
Wat kan mij alle wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord schelen als mijn, zo'n beetje enige reactie op PSV -Ajax is geweest, dat PSV duidelijk last heeft gehad van de zware Europese wedstrijd tegen Atletico. Iedereen heeft die wedstrijd gezien, de langdurigheid daarvan, de fysieke inspanningen.
En dat je dat terug kon zien komen tijdens de wedstrijd vond ik jammer tijdens PSV-Ajax omdat daarmee helaas niet de juiste krachtsverhouding werden weergegeven. En aangezien het een cruciale wedstrijd was om het kampioenschap, is het dubbel zo jammer.
Als je een ware voetballiefhebber bent, zie je graag de elftallen zo gelijk waardig mogelijk de strijd aangaan. Nu had ik het gevoel dat Atletico PSV groggy had geslagen en dat Ajax alleen nog maar een zetje hoefde te geven voor de K.O.
Dus je kunt blaten wat je wilt over alle andere denkbare wedstrijden en statistieken, het interesseert mij echt geen fluit. Ik beperk mij tot deze wedstrijd en dat heb ik al die tijd ook gedaan.
(quote)
Als je vijf (!) dagen rust heb gehad en fysiek vermoeid bent, dan is er iets mis en verdien je te verliezen. Dat was volgens mij niet het geval. Het leek me meer een mentale kwestie. Ook dat hoort bij topsport. Ik hoor bij PSV (terecht) ook niemand zeuren.
EDIT: Vijf dagen rust is hetzelfde als eerst op zondag spelen en daarna op vrijdag. Oké, PSV heeft wel 120 minuten gespeeld en moest ook nog een vliegtuig Madrid - Eindhoven nemen, maar alsnog mag dat absoluut geen excuus zijn.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 11:26 uur
Wat ik trouwens wel opvallend vind, is dat in andere competities wedstrijden veel eerder worden verplaatst als een club Europees of in de beker speelt. Je ziet, zeker in Engeland, vaak genoeg dat speelrondes een beetje door elkaar lopen. Liverpool heeft nu 29 competitiewedstrijden gespeeld en bijvoorbeeld Leicester al 31. Wat mij betreft mag de KNVB daar wel wat losser in zijn in plaats van per se een complete speelronde in een weekend te moeten stoppen.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 11:46 uur
Teunnis schreef:
Als je vijf (!) dagen rust heb gehad en fysiek vermoeid bent, dan is er iets mis en verdien je te verliezen. Dat was volgens mij niet het geval. Het leek me meer een mentale kwestie. Ook dat hoort bij topsport. Ik hoor bij PSV (terecht) ook niemand zeuren.
EDIT: Vijf dagen rust is hetzelfde als eerst op zondag spelen en daarna op vrijdag. Oké, PSV heeft wel 120 minuten gespeeld en moest ook nog een vliegtuig Madrid - Eindhoven nemen, maar alsnog mag dat absoluut geen excuus zijn.
(quote)
Nou ja vijf dan tel je de zondag ook mee als rustdag en dat lijkt me niet juist. Inderdaad woensdag een terugreis ook niet ideaal maar goed dan zou dat nog geen probleem moeten zijn. Als het nu op een donderdag was geweest dan was het een ander verhaal geworden
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 22 maart 2016, 12:03 uur
Of het nou fysiek of mentaal is, het is een feit dat PSV bijna al het puntverlies dit seizoen heeft geleden na een Europese wedstrijd. Ik geloof dat het voor Ajax-thuis iets van 11 van de 15 verliespunten was? Zeggen dat die Europese wedstrijd tussendoor geen invloed mag hebben op de uitslag in de Eredivisie lijkt me in het licht van die cijfers onzinnig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.