Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 11 februari 2017, 21:59 uur
musician schreef:
Als Utrecht het gat met de Top 3 nog wil verkleinen, zullen ze morgen toch echt aan de bak moeten, R.O.E! Ik neem aan dat ze "zwaarbewapend" en gemotiveerd naar Eindhoven zullen afreizen...
Als Utrecht het gat met de Top 3 nog wil verkleinen, zullen ze morgen toch echt aan de bak moeten, R.O.E! Ik neem aan dat ze "zwaarbewapend" en gemotiveerd naar Eindhoven zullen afreizen...
Veel geblesseerden en een man of 7 die nog zwak, ziek of misselijk zijn vanwege griep deze week.
Ik vrees het ergste.

1
geplaatst: 11 februari 2017, 22:23 uur
Tja, het kan vreemd gaan. Maar ik geef toe, geen beste voortekenen. Ik zal duimen. Dat doe ik ook voor Sparta, maar hier is het al helemaal tegen beter weten in. Dan geeft ik Utrecht toch meer kans op punten.
0
geplaatst: 11 februari 2017, 22:29 uur
Als Gio Kuyt weer in de basis zet, word ik gek.
Toornstra is vele malen beter. Berghuis hoort altijd te spelen.
Toornstra is vele malen beter. Berghuis hoort altijd te spelen.
0
geplaatst: 11 februari 2017, 22:57 uur
Jan-Arie achter z'n standbeen langs van der Heijden.
Eerlijk is eerlijk, hij speelt op de top van zijn kunnen. Hoe beperkt hij ook is, er komt zelden iemand voorbij. Ik heb hem bijna de door zijn schuld verloren match tegen GAE vergeven.
Eerlijk is eerlijk, hij speelt op de top van zijn kunnen. Hoe beperkt hij ook is, er komt zelden iemand voorbij. Ik heb hem bijna de door zijn schuld verloren match tegen GAE vergeven.
0
geplaatst: 11 februari 2017, 23:10 uur
Hopelijk verliezen "we" volgende week niet nog een keer tegen de nummer 18. Zou typisch Feyenoord zijn. Van andere seizoenen .
Overigens stond ADO de vorige ontmoeting nog op de 3e plaats. Het kan verkeren.
Overigens stond ADO de vorige ontmoeting nog op de 3e plaats. Het kan verkeren.
0
geplaatst: 11 februari 2017, 23:27 uur
Frenz schreef:
Maar ook in de tijd van Robben was de kans om je internationaal te laten zien maar marginaal beter. Het Nederlands elftal was toen een beter uithangbord. Blijft het feit dat Robben cs behoorlijk veel rijper naar het buitenland vertrokken, veelal bij topclub.
Dat waren nog wel de jaren dat (vooral) Ajax en PSV nog wel eens wat presteerden in de Champions League, en tevens de periode van de laatste grote Europese prijs (Feyenoord), dus er was ook wel wat meer om voor te spelen. Maar verder helemaal eens dat spelers veel te vroeg uit Nederland vertrekken. Tenminste, veel te vroeg voor de Eredivisie, voor de spelers lijkt me de stap niet meer dan logisch. Maar ook in de tijd van Robben was de kans om je internationaal te laten zien maar marginaal beter. Het Nederlands elftal was toen een beter uithangbord. Blijft het feit dat Robben cs behoorlijk veel rijper naar het buitenland vertrokken, veelal bij topclub.
Het lijkt mij heel interessant of de Eredivisie significant betere spelers zou afleveren op het moment dat ze langer bij de topclubs zouden blijven. Als je ziet hoe Wijnaldum vandaag bij Liverpool speelde, dat niveau had hij in Eindhoven nooit gehaald, vrees ik.
P.S. Over de ban kan ik niet oordelen, ik heb niet gelezen welke berichten er nu verwijderd zijn. Ik weet wel dat het gebruikelijk is om niet te praten over een ban op plekken waar dat niet geschikt is, zoals dit sporttopic. Waar het wel zou moeten? Geen idee..
0
geplaatst: 11 februari 2017, 23:36 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Het hoeven heus niet de toptopclubs zijn, maar de lat leggen bij clubs als VFB Stuttgart, Newcastle United en Aston Villa.... Ik kan ook doorbreken in de zevende klasse in Engeland, ben ik dan ook "internationaal doorgebroken"?Ik noem Liverpool niet de zevende klasse van Engeland. Je kunt stellen dat Wijnaldum is doorgebroken in de PL.
En je verhaal over Huntelaar: "overal mislukt", dat klinkt alsof hij tien clubs heeft versleten. Twee jaartjes, één jaar Real (niet spetterend, maar ook geen mislukking) en een jaartje AC Milan. Inmiddels al zeven jaar bij Schalke, een internationale topclub die gedurende al die seizoenen in de top van de Bundesliga heeft meegedraaid en het Europees redelijk deed. Daarbij is Huntelaar na Van Persie de topscorer van Oranje aller tijden, en dat met een beter gemiddelde. Als hij niet internationaal doorgebroken is tot de top weet ik het ook niet meer.
Schalke een Internationale topclub en top in de Bundesliga in al die jaren dat Huntelaar er speelt? Dan moet je toch wat beter kijken hoor... Volg je het Duitse voetbal wel of roep je zomaar wat?
Bij Real en Milan was hij wel mislukt natuurlijk. Al vind ik dat hij bij Real weinig kans kreeg (ook weer inherent aan zo'n club).
0
geplaatst: 11 februari 2017, 23:41 uur
chevy93 schreef:
Het lijkt mij heel interessant of de Eredivisie significant betere spelers zou afleveren op het moment dat ze langer bij de topclubs zouden blijven. Als je ziet hoe Wijnaldum vandaag bij Liverpool speelde, dat niveau had hij in Eindhoven nooit gehaald, vrees ik.
Ik denk dat spelers in de meeste gevallen op de plek terecht komen die overeenkomt met hun kwaliteit, enkel via een andere route.
Speeltijd is wel belangrijk natuurlijk. Maar het 2e van top ploegen zijn niet (veel) minder dan Eredivisieploegen. Daarnaast worden ze niet minder als ze met voetbalgrootheden trainen. Mocht zo'n speler niet slagen bij een topclub, dan staan er wel een rits alleraardigste teams klaar om ze over te nemen.
Alleen moeten spelers mentaal wel sterk zijn; goed voor het zelfvertrouwen is het allerminst als je afgebrand wordt door media en supporters.
1
geplaatst: 11 februari 2017, 23:57 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik noem Liverpool niet de zevende klasse van Engeland. Je kunt stellen dat Wijnaldum is doorgebroken in de PL.
Kom op man, hij speelt daar een half seizoen. Een redelijk tot goed half seizoen, maar om echt door te breken moet je wat mij betreft wel een paar seizoenen constant een belangrijke factor zijn bij je club.Ik noem Liverpool niet de zevende klasse van Engeland. Je kunt stellen dat Wijnaldum is doorgebroken in de PL.
Schalke al die jaren dat Huntelaar er speelt Internationale top? Dan moet je toch wat beter kijken hoor... Niet eens aan de top van de Bundesliga. Volg je het Duitse voetbal wel of roep je zomaar wat?
Het is maar wat je als top beschouwd (of niet), maar als je de Champions League haalt, ben je een topclub ja. Maar goed, als ik moet gaan betogen dat Huntelaar internationaal is doorgebroken terwijl je Wijnaldum na een aardig half seizoen al als doorgebroken beschouwd...Bij Real en Milan was hij wel mislukt natuurlijk. Al vind ik dat hij bij Real weinig kans kreeg (ook weer inherent aan zo'n club).
Hij heeft 20 wedstrijden gespeeld in een half seizoen en scoorde daarin 8 keer, als jij dat een mislukking noemt, oké. Ik vind het verre van slecht.
0
geplaatst: 12 februari 2017, 00:03 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Kom op man, hij speelt daar een half seizoen. Een redelijk tot goed half seizoen, maar om echt door te breken moet je wat mij betreft wel een paar seizoenen constant een belangrijke factor zijn bij je club.Dacht al dat je de discussie zou verwarren met deze opmerking. Jij haalde o.a. Huntelaar erbij als ultiem voorbeeld, niet ik. Hij doet het leuk - en een aantal seizoenen goed - bij een Duitse subtopper.
(quote)
Het is maar wat je als top beschouwd (of niet), maar als je de Champions League haalt, ben je een topclub ja. Maar goed, als ik moet gaan betogen dat Huntelaar internationaal is doorgebroken terwijl je Wijnaldum na een aardig half seizoen al als doorgebroken beschouwd...Als je het goed doet in de grootste competitie van de wereld dan kan je best zeggen dat je bent doorgebroken. Een artiest is ook doorgebroken bij 1 of 2 hits of een goed album. Of je dat vast weet te houden is een tweede.
PSV en Ajax spelen ook regelmatig CL, vind je dat ook Internationale top? Kopenhagen ook. Komt bij dat Schalke lang niet altijd CL heeft gespeeld in de Huntelaarjaren.
(quote)
Hij heeft 20 wedstrijden gespeeld in een half seizoen en scoorde daarin 8 keer, als jij dat een mislukking noemt, oké. Ik vind het verre van slecht. Hij werd gekeurd en te licht bevonden door de Hoge Heren van Real. Alleen de echte top slaagt daar, dat is Huntelaar niet, nooit geweest. Bij Milan ging het nog slechter.
0
Martial
geplaatst: 12 februari 2017, 10:16 uur
Dat Groningen had beter thuis kunnen blijven als je toch niet komt om te voetballen, bah wat een anti-voetbal en óók Groningen moet zo onderhand toch wel weten dat geen systeem is opgewassen tegen de powermachine uit Rotterdam-Zuid, want scoren doen ze toch wel een keer en als het Nico niet is dan doen anderen het wel

0
geplaatst: 12 februari 2017, 10:22 uur
Nicolage Rico schreef:
Hij werd gekeurd en te licht bevonden door de Hoge Heren van Real. Alleen de echte top slaagt daar, dat is Huntelaar niet, nooit geweest. Bij Milan ging het nog slechter.
Mooie conclusie na een half jaar. Zoals je zelf al zegt, heeft hij nooit echt de kans gehad. Maar goed, topscorer Bundesliga geweest, 49 goals in 80 internationale wedstrijden, 42 goals in 76 interlands. Als subtoppers zulke statistieken kunnen overleggen, worden we met twee vingers in de neus wereldkampioen.Hij werd gekeurd en te licht bevonden door de Hoge Heren van Real. Alleen de echte top slaagt daar, dat is Huntelaar niet, nooit geweest. Bij Milan ging het nog slechter.
0
geplaatst: 12 februari 2017, 11:25 uur
Wat jij bedoelt is "geslaagd in het buitenland", niet "doorgebroken in het buitenland".
1
geplaatst: 12 februari 2017, 11:27 uur
0
geplaatst: 12 februari 2017, 11:36 uur
Groningen heeft een veel mindere selectie dan Feyenoord, dan kun je niet veel anders dan tegenhouden. Om daar nu commentaar op te gaan hebben vind ik een beetje vreemd, als we vol op de aanval waren gaan spelen hadden we met 10-0 verloren.
Maar goed, prima spel van Feyenoord hoor, van mij mogen ze kampioen worden.
Maar goed, prima spel van Feyenoord hoor, van mij mogen ze kampioen worden.
0
geplaatst: 12 februari 2017, 11:55 uur
Het is een afweging.
Blijkbaar dwingt Feyenoord dan wel (inmiddels) af, dat clubs anders dan voorheen zijn gaan denken.
Zoiets komt en gaat maar blijkbaar durven clubs het niet meer aan om met een staaltje pure bluf en arbeidsvreugde Feyenoord tegemoet te treden: het verlies van 3 punten wordt automatisch voor lief genomen.
Het is mijn aloude en dezelfde kritiek op clubs als ze naar Ajax gaan, verlies ingecalculeerd en misschien komen ze met alleen een defensieve instelling nog goed weg, als ze niet teveel doelpunten tegen krijgen.
Zo kun je natuurlijk ook gemakkelijk tig keer kampioen worden.
Om bovenstaande reden krijgt Martial het natuurlijk koud in de Kuip (hoewel het er altijd hartverwarmend is
) en lijkt zijn kritiek logisch. Feyenoord is een dergelijke benadering niet gewend. Terwijl hard werken en dán winnen juist zo belangrijk is.
In slaap gesust worden, slordigheidjes en gemakzucht liggen op de loer bij zo'n benadering van Groningen. En dan 90 minuten scherp blijven en jezelf dan maar opjutten is een hele opgave.
Ik ook. Ik hoop dat Kuijt zover is, dat hij zich ook realiseert dat Toornstra moet spelen en dat hij daarom bereid moet zijn om een stapje terug te doen. Alles om uiteindelijk de club kampioen te kunnen laten worden.
Blijkbaar dwingt Feyenoord dan wel (inmiddels) af, dat clubs anders dan voorheen zijn gaan denken.
Zoiets komt en gaat maar blijkbaar durven clubs het niet meer aan om met een staaltje pure bluf en arbeidsvreugde Feyenoord tegemoet te treden: het verlies van 3 punten wordt automatisch voor lief genomen.
Het is mijn aloude en dezelfde kritiek op clubs als ze naar Ajax gaan, verlies ingecalculeerd en misschien komen ze met alleen een defensieve instelling nog goed weg, als ze niet teveel doelpunten tegen krijgen.
Zo kun je natuurlijk ook gemakkelijk tig keer kampioen worden.
Om bovenstaande reden krijgt Martial het natuurlijk koud in de Kuip (hoewel het er altijd hartverwarmend is
) en lijkt zijn kritiek logisch. Feyenoord is een dergelijke benadering niet gewend. Terwijl hard werken en dán winnen juist zo belangrijk is.In slaap gesust worden, slordigheidjes en gemakzucht liggen op de loer bij zo'n benadering van Groningen. En dan 90 minuten scherp blijven en jezelf dan maar opjutten is een hele opgave.
Nicolage Rico schreef:
Ik ook. Ik hoop dat Kuijt zover is, dat hij zich ook realiseert dat Toornstra moet spelen en dat hij daarom bereid moet zijn om een stapje terug te doen. Alles om uiteindelijk de club kampioen te kunnen laten worden.
0
Martial
geplaatst: 12 februari 2017, 12:38 uur
Dat vind ik nu ook

Halen jullie nu maar één of meerdere punten op in Eindhoven dan doen jullie ook je plicht, anders ben je straks de 4e plek weer kwijt

0
geplaatst: 12 februari 2017, 12:43 uur
Martial schreef:
Halen jullie nu maar één of meerdere punten op in Eindhoven dan doen jullie ook je plicht, anders ben je straks de 4e plek weer kwijt
Ik zou niets liever willen dan dat we straks PSV definitief van de schaalstress af helpen, maar er zijn veel blessures en zieken dus ik vrees dat het niet gaat lukken.
Of Ten Hag moet weer een meesterplan bedacht hebben

0
geplaatst: 12 februari 2017, 14:02 uur
0
Hendrik68
geplaatst: 12 februari 2017, 14:38 uur
Martial schreef:
Dat Groningen had beter thuis kunnen blijven als je toch niet komt om te voetballen, bah wat een anti-voetbal ...
Dek je maar vast in voor het geval het toch nog mis mocht gaan. Reactie van kampioen onwaardig.Dat Groningen had beter thuis kunnen blijven als je toch niet komt om te voetballen, bah wat een anti-voetbal ...
0
geplaatst: 12 februari 2017, 14:51 uur
Martial schreef:
Dat Groningen had beter thuis kunnen blijven als je toch niet komt om te voetballen, bah wat een anti-voetbal en óók Groningen moet zo onderhand toch wel weten dat geen systeem is opgewassen tegen de powermachine uit Rotterdam-Zuid,
(quote)
Dat Groningen had beter thuis kunnen blijven als je toch niet komt om te voetballen, bah wat een anti-voetbal en óók Groningen moet zo onderhand toch wel weten dat geen systeem is opgewassen tegen de powermachine uit Rotterdam-Zuid,
Faber heeft FCG proberen te laten voetballen in het begin van het seizoen. Gevolg: stijf onderaan. Daarna speelt hij op resultaat en parkeert waar dan ook de bus. puntje hier, puntje daar en staat nu tiende in een kleurloos seizoen. Maar ja, toen de oefenmeester zelf nog speelde bij PSV ging de wave door het stadion als hij ook maar één nop op de vijandige helft plaatste.
Dus anti voetbal? al maanden. Ligt het aan de aan de Maas club? Nee
0
geplaatst: 12 februari 2017, 14:55 uur
Overigens ben ik wel benieuwd hoe de haat en nijd zich ontwikkelt in Zuid-Limburg als VVV promoveert en MVV de finale speelt van de nacompetitie tegen Roda JC. (mocht het zover komen).
0
Hendrik68
geplaatst: 12 februari 2017, 15:28 uur
gigage schreef:
Dus anti voetbal? al maanden.
Dit is geen anti voetbal, maar een ander soort voetbal. Kijk, als je nooit naar buitenlands voetbal kijkt, kun je denken dat dit niet zo hoort. Maar elke club waar Mourinho is geweest speelt zo. Heel Italie speelt al meer dan een eeuw zo. Leicester is er kampioen mee geworden vorig jaar. Een heel jaar lang minder balbezit dan de tegenstander. Lof alom. Duitsland is nu werelkampioen met iets moderner voetbal, maar in de competitie zie je daar al niks meer van terug. Gewoon weer het "tempogegenstoss" van weleer.Stadions puilen uit. Dus anti voetbal? al maanden.
Maar Groningen, een club die in de winter weer een paar spelers moest verkopen om financieel op koers te blijven, speelt anti voetbal. Het is een legitieme manier om het spel te spelen, nergens staat in de reglementen dat dit laf of anti is. Zelfs een kutsport als handbal vervovert nu Nederland, omdat de dames het zo goed doen met: een betonnen defensie en van daaruit in de contra attack toeslaan. Niemand die dit anti handbal noemt. Maar Groningen moet even de deur wagenwijd open zetten dat Feyenoord al voor de rust binnen is. Praat van verwende of gefrustreerde supporters? Vul zelf maar in. Anti voetbal? Dan noem ik het duo Fraser/De Wolf of Laseroms/Israel.
0
geplaatst: 12 februari 2017, 15:36 uur
Nee, ze hebben gelijk. Met zo'n selectie valt er ook niet meer uit te halen. Het ging me eigenlijk om dat werd beweerd dat Groningen zijn spel had aangepast aan Feyenoord (want hoogmoed) maar dat is niet zo. Het woord anti-voetbal (aangehaald uit de quote) zal ik dan niet meer gebruiken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.