MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Hendrik68
gigage schreef:
Van Praag vindt dat Arena vernoemd moet worden naar Cruijff.Is dat wat?

Zou compleet belachelijk zijn als het niet gebeurt. Ajax heeft alles aan Cruijff te danken. Iedereen is er ook wel zo ongeveer voor. Ik hoorde vanmorgen dat het eerst bij de aandeelhouders van de Arena langs moet. Welke aandeelhouder zou daar ook maar iets tegen kunnen hebben?

Nou, een naam als Allianz Arena levert meer centjes op. Vorig jaar wilde de directeur nog geld van Amsterdam voor de naam. Dus tegenstanders heb je altijd.

Gister de eerste helft gekeken, eerbetoon aan Cruijff op de tribune was mooi, voetbal was verder vreselijk. Dieptepunt vond ik trouwens die tattoo van Sneijder.

Oja, Blind en Van Basten moeten natuurlijk zo snel mogelijk weg.

Gewoon kappen met 5-3-2..net als op t wk n mislukking. Zodra we 4-3-3 gingen spelen speelden we iedereen van de mat.
Gewoon n kwestie van juiste spelers en juiste motivatie.
Met 5-3-2 worden we gewoon weggevaagd op t middenveld..maar ben bang dat Blind hier nog jaren aan vast gaat houden
Van Gaal was ook al zo dom..t was na 1 of 2 wedstrijden al duidelijk dat 5-3-2 niks werd en 4-3-3 wel..en toch bij de volgende wedstrijd weer vasthouden aan 5-3-2..geen intelligentie die trainers...
Angsthazen ook..niet willen verliezen belangrijker dan risico's nemen om te kunnen winnen. In die zin hebben we meer aan n type Cruijff trainer.

5-3-2 werkt inderdaad niet, zijn er slechts 3e op het WK mee geworden, matig resultaat inderdaad...

Dat 5-3-2 niet werkt met Veltman als rechtsback en De Jong en Promes als aanvallers, dat heeft weinig met de tactiek te maken...

3e id doordat we overschakelden naar 4-3-3..anders hadden we van Spanje en Australië verloren en eruit geweest in de poulefase..
Telkens als we achter kwamen gingen we naar 4-3-3 en wonnen we de wedstrijd.

Tegen Spanje speelden we toch de hele wedstrijd 5-3-2?

Kan me vergissen id...daar waren t vooral de counters die t m deden...Spanje defensief erg slecht..maar tegen andere landen ga je t niet redden met 5-3-2..zeker niet de zwakkere en waarom zou je...

En de weergaloze redding van Cillessen op het schot van David Silva waardoor het geen 2-0 werd. Ik denk niet dat we dan nog ooit waren teruggekomen.

Ik denk dat het systeem niet zo heel veel uitmaakt, op het WK hadden we Robben in topvorm en Vlaar en De Vrij die het verdedigend erg goed deden. Op dit moment hebben we geen enkele goede speler en een coach die er niks van snapt.

Nee dat klopt. Geweldige redding id..
Sowieso onbegrijpelijk dat je ooit nog Martins Indi opstelt..dan moet je vertrekken als coach vind ik...
De assistenten moeten gewoon n rel trappen vind ik ook...die zijn t dan dus ook eens met Martins Indi..
Kies dan gewoon de helft van n ingespeeld elftal..de grote 3 of desnoods AZ maar niet al die matige eenlingen...
Martins Indi eerder dan..nu deed ie gelukkig niet mee..

luigifort schreef:
Gewoon kappen met 5-3-2..net als op t wk n mislukking. Zodra we 4-3-3 gingen spelen speelden we iedereen van de mat.

Wanneer was dat ook al weer?

Gewoon n kwestie van juiste spelers en juiste motivatie.

Ja, helemaal gelijk. Heb jij er nog ergens 20?

In die zin hebben we meer aan n type Cruijff trainer.

Hoewel we nooit meer zullen weten hoe hij het Nederlands Elftal zou hebben getraind, was dat er ooit van gekomen.

Ik had er na de eerste helft al meer dan genoeg van. Er stond 0-2 op het scorebord, maar 0-6 had ook zomaar gekund.

Er zit iets fundamenteels fout bij het Nederlands Elftal waar niemand zijn vinger achter krijgt en Blind al helemaal niet. Bij de constatering chronisch gebrek aan talent kom je al een heel eind. En een degelijke achterhoede is het eerst waar aan moet worden gewerkt, mocht je te maken krijgen met een constante stroom van smadelijke nederlagen.

Richt je op verdedigen en laat vooralsnog de tegenstander het spel maken. Kansjes komen er vanzelf.

En dan scoor je uiteindelijk 2-2 in de 86e minuut, wordt het einde nog niet ongeschonden gehaald. Terwijl je in feite nog maar 4 minuten hoeft te overleven.

Iig tegen Australie en nog n paar wedstrijden...

luigifort schreef:
Iig tegen Australie en nog n paar wedstrijden...

Check: Wereldkampioenschap voetbal 2014 (Groep B) Australië - Nederland - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Grootste noviteit was dat Kuyt na twee wedstrijden rechtsback werd, ook in de 5-3-2 opstelling tegen Brazilië, de wedstrijd om de derde plaats.

Misschien even langs Kruidvat voor opfrissertjes of langs het tuincentrum voor een paar (geheugen)bankjes

Ja 2-1 achter..toen naar 4-3-3 en gewonnen..

luigifort schreef:
Ja 2-1 achter..toen naar 4-3-3 en gewonnen..

Dat heet ook wel aanpassing van (uitgangs)tactiek; daarna steeds weer 5-3-2 als uitgangspunt

Ja klopt en dat bleven ze dus doen...
5-3-2..ruk spelen..achter komen..over naar 4-3-3..super voetballen en winnen en die eikels doodleuk de volgende wedstrijd weer met 5-3-2 en ruk spelen

Als ik me niet vergis is er de afgelopen kwalificatie hoofdzakelijk met een 4-3-3 system gespeeld. Met alle gevolgen van dien. Maar who cares, Cruijf is dood.

Ik heb mooie beelden gezien van vooral uit Spanje. Als je ziet waar Cruijf daar verantwoordelijk voor wordt gehouden, pffff. Soms zelfs absurd te noemen. In de docu En Un Momento Dado is me al een tijdje geleden duidelijk geworden dat Johan echt in de catalaanse gemeenschap verankerd zit. En dat is nog eens extra naar voren gekomen de afgelopen 2 dagen. Mooi omdat te zien. Zelfs in Madrid wordt hij hoogst gewaardeerd.

En als je de berichten volgt gigage, dan mogen we toch gelukkig bijna concluderen dat de Amsterdam Arena binnenkort Johan zijn naam zal dragen. Ik begrijp dat Cruijf zijn famillie daar het laatste woord over heeft.

Ik vind zelf een kleine nederlaag tegen een land met duidelijk betere voetballers al een behoorlijke verbetering ten opzichte van hoe het was. Ik zou ook niet Blind centraal in de verdediging zetten en Veltman rechtsachter, maar 5-3-2 lijkt me wel zo vruchtbaar voor de toekomst.

Op het wk speelden we inderdaad vrijwel zonder uitzondering 5-3-2 en niet 4-3-3.
Gretz schreef:
En de weergaloze redding van Cillessen op het schot van David Silva waardoor het geen 2-0 werd. Ik denk niet dat we dan nog ooit waren teruggekomen.
Mocht er ook nog wel bij na een onterechte strafschop. Voorts had Casillas daarvoor nog een dito redding op een grote kans voor Sneijder.

Nederland had hooguit een beetje geluk tegen Australië, maar was verder tot aan Argentinië in alle wedstrijden de betere met meer kansen.

Het dieptepunt is bereikt. Het zwakke danwel ongelukkige optreden van D. Blind jr. tijdens de gehele kwalificatiereeks is beloond met de aanvoerdersband..
Het was een kwestie van tijd natuurlijk.

Is er dan momenteel een betere optie voor de aanvoerdersband? Zo onlogisch vind ik het niet eens.

Speelt Huntelaar niet? Anders zou ik die doen, maar goed er is inderdaad weinig keuze.
Ben benieuwd met hoeveel ze van Engeland gaan verliezen.

Daarom is het nog wel een dieptepunt om een gemankeerde speler aanvoerder te maken. Maakt echt geen verschil of datie wel of niet speelt.

Maar wie moet dan aanvoerder worden?

Of wil je iemand die op de bank zit aanvoerder maken?

Er is ook niet veel keus in deze samenstelling. Vanavond kopt hij in eigen goal of wordt gepoort.
1. Van Persie (maar Jansen, Promes en Locadia zijn schijnbaar beter) 2. Huntelaar 3. iedere willekeurige doelman.

Blind, Wijnaldum en Cillessen zijn de midtwintigers die alles spelen, dus het is wel logisch dat je één van hun aanvoerder maakt toch? En aangezien die laatste twee er niet bij zijn...

Waarom Van Persie zo is afgedankt snap ik ook niet helemaal, maar Huntelaar zou ik sowieso opstellen met deze selectie.

oh, het ligt aan de afzeggingen. Tis éénmalig. Zegtie nu. Een man een man, een woord een woord.

dix
herman schreef:

Waarom Van Persie zo is afgedankt snap ik ook niet helemaal.

Als aanvoerder? Ik herinner me een tamelijk beschamend interview tijdens de laatste WK. Mijn indruk was dat Van Gaal er geen actie op ondernam omdat ie toch zelf zou vertrekken, maar Hiddink rekende meteen met 'm af.

Oja, dat is waar ook. Als aanvoerder kon dat echt niet inderdaad. Als spits zou ik hem nog wel oproepen.

Van Persie moet eerst bij Blind een unban kopen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:15 uur

geplaatst: vandaag om 20:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.