MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Die directe rode kaart staat dan wel in contrast met wat hij wel toelaat. Wel knap dat ie m geeft, was terecht ook, maar menig ander scheids had ms geel gegeven omdat ie m niet heel vol raakt (doordat Sinkgraven gelukkig opsprong anders was de schade niet te overzien geweest), maar het gaat natuurlijk om de intentie van deze overtreding en die was dieprood

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Jorgensen redt het waarschijnlijk niet. Kongolo sowieso niet. Elia en Bilal ook niet waarschijnlijk. Vilhena zal daarna wel geschorst worden. Karsdorp ook niet fit. Tja.

Hoezo redt Jorgensen het niet? Hij heeft last van zijn enkel, maar toch niet zo ernstig? Ik begreep dat Elia en Bilal afwachten is en dat Karsdorp gewoon kan spelen. Daarom ging ik ervan uit dat Elia en Bilal niet spelen voorin, maar wel Kuyt, Toornstra en Berghuis. Met Jorgenson dus in de punt.

Jorgensen is moe en wil zich sparen voor Ajax

Dan hebben ze 'm juist niet nodig: da's een makkie!

panjoe (moderator)
Intentie moet never nooit onderdeel zijn van de beoordeling van de scheidsrechter.

Hij moet beoordelen wat hij kan waarnemen, en dat was in dit geval een tackle die in zijn optiek, als Sinkgraven zijn voet had laten staan, serieuze schade had kunnen toebrengen. En dus, w.m.b. terecht, rood.

Absoluut, geen twijfel mogelijk.

Kan ook nooit de bedoeling zijn dat de scheidsrechter dit soort dingen in zijn hoofd haalt na afloop.

"Ik denk dat een keeper ook niet in een dergelijke situatie moet komen."

Basje had beter de hand in eigen boezem te steken en toe kunnen geven en hij en zijn assistenten zaten te slapen. En dat het feit dat spelers niet meer durven te protesteren als hij iets verkeerd ziet helemaal aan zijn belachelijke manier van kaarten geven ligt.

Een keeper mag doen wat ie wil en moet gelijk behandeld worden als een veldspeler. Dus als een veldspeler dat tikje had gehad was t normaler geweest en had ie wel gefloten?
Als ie kaarten geeft bij protest (volgens de regels) dan moet Basje verder ook volgens de regels fluiten en overtredingen bestraffen (volgens de regels).

trebremmit schreef:
Beetje overdreven wat betreft Nijhuis hoor, zijn enige fout was dat hij die overtreding van Linssen niet heeft gezien, voor de rest floot hij een prima wedstrijd.

Vanuit Gronings oogpunt had ik dat waarschijnlijk ook zo gezegd.
Maar meer toelaten kun je als objectieve voetbalkijker alleen prima vinden als normale duels minder snel worden afgefloten.

trebremmit schreef:

Als Ajax niet beter gaat spelen dan tegen Groningen, gaan ze dik verliezen van Kopenhagen.

Ook al viel het offensief tegen, Ajax heeft wederom weinig echte kansen weggegeven aan de tegenstander. Als ze zo blijven verdedigen zoals ze al weken doen gaat Kopenhagen echt niet makkelijk kunnen scoren. 0-0, 1-0, 1-1 lijken me de meest realistische uitslagen. En dan maken we het thuis wederom af.

Basje gaat straks ws nieuwe regelgeving aankaarten bij de KNVB. De keeper mag niet buiten de 16 komen

west schreef:
Jullie houden ook nooit op he?

Daarom:
(afbeelding)

Haha, beetje dit topic levendig houden. Zoveel plekken waar ik me volledig kan uitleven zijn er niet op MuMe.

Uiteindelijk kan ik het ook allemaal weer goed relativeren hoor. (ook al lijkt dat misschien niet als ik in klaag-modus zit.)

west schreef:
Jullie houden ook nooit op he?

Daarom:
(afbeelding)
Hij was er duidelijk overheen!

Als je goed kijkt is die gele bal niet helemaal over de paarse lijn heen

luigifort schreef:
(quote)

Als je goed kijkt is die gele bal niet helemaal over de paarse lijn heen

Wat een lijnen: nu twijfel ik ook. Volgens mij was het eerst een overtreding op de vijfde man.

Precies en die kon het daardoor niet goed meer zien
Maar niet protesteren he anders krijg je geel

Nou, met mijn beslagen bril zag ik van de zijkant nog dat die bal over de lijn was!

Gretz schreef:
(quote)

Vanuit Gronings oogpunt had ik dat waarschijnlijk ook zo gezegd.
Maar meer toelaten kun je als objectieve voetbalkijker alleen prima vinden als normale duels minder snel worden afgefloten.

Jij bekijkt het toch vanuit Ajax's oogpunt, is dat dan betrouwbaarder?

Maar goed, ik klaag eigenlijk nooit over een scheids bij een wedstrijd van Groningen.

west schreef:
Nou, met mijn beslagen bril zag ik van de zijkant nog dat die bal over de lijn was!

Specsavers de hoofdsponsor van Sparta?

trebremmit schreef:
(quote)

Jij bekijkt het toch vanuit Ajax's oogpunt, is dat dan betrouwbaarder?

Klopt wat je zegt, maar ik ben nauwelijks reacties tegengekomen van neutrale voetbalkijkers/analisten die vonden dat Nijhuis op dat ene moment na goed floot. De algehele opinie was dat hij veel te veel overtredingen liet gaan, waaronder die 2 in jullie zestienmeter.

In veel wedstrijden zijn er momenten in het strafschopgebied waarbij je kunt twijfelen of het een overtreding is, maar deze twee waren toch behoorlijk evident. Geen enkele intentie om de bal te spelen en een Ajacied die niet bewust over een been duikt. Moet je dan door tweeën worden geschopt om een penalty te verdienen?

Miljaar Gretz, nu weten we het wel. Je mening is duidelijk, duidelijk en nog eens DUIDELIJK !!

Het kost ons ms wel het kampioenschap

Daar is dan niks meer aan te doen. Er zijn wel ergere dingen in het leven. Plus ik gun het Feyenoord ook nog eens.
Maar je zaagt erg lang door. Dat gaf je zelf ook al aan.

Als ajacied moet ik zeggen dat ik het met iggy eens ben. We weten het wel. Maak je niet zo druk, het is maar eeb spelletje En Rico moet ook niet steeds zo happen. Ga beter even met zn allen van het zonnetje genieten ofzo.

Mijn Idee.
Een beetje doseren kan heus geen kwaad mensen.

Zelfs teletekst is nav deze discussie er op aangepast. Ik snap die frustratie wel van de Ajax adepten.
Van de Feyenoord fans een stuk minder als je in 90 minuten de bal niet verder krijgt dan 1 cm over de doellijn. Sterker nog, in 3 wedstrijden maar twee keer tegen het net wanr zonder Dirk scoort Jorgenson niet meer. Kijk dat is pas loyaliteit naar de captain toe.

gigage schreef:
Zelfs teletekst is nav deze discussie er op aangepast. Ik snap die frustratie wel van de Ajax adepten.

Haha ja, dat wilde ik nog posten. Zou de NOS-sportredactie hier soms ook meelezen? Vond het wel opvallend dat ze het wedstrijdverslag pas in de loop in de avond hebben gewijzigd; volgens mij doen ze dat zelden.

Zondagmiddag vs. zondagavond

https://puu.sh/uwT9L/198a9651fa.png

Ja mensen, ik maak dus de hele dag screenshots van teletekst omdat ik nogal gevoel ben voor complotten.

Nu alleen nog maar de focus op donderdag. Met positivisme vooruitkijken op een mooie wedstrijd is altijd beter dan blijven terugdenken aan de momenten waar je te weinig hebt gekregen.

Hopen dat Dolberg eindelijk weer eens kan pieken want die verdediging van Kopenhagen is moeilijk te passeren in Parken Stadion.

Voor de Denen is een clean sheet geen vreemde doelstelling. De ploeg kreeg op 20 augustus voor het laatst een tegentreffer in eigen huis in alle competities. Ook in de Champions League hielden ze tot nu toe de nul.

Ik heb mijn Ajax-overdosis wel weer gehad voor vandaag...

Zonder discussies over voetbal zou dit topic anders snel helemaal doodbloeden.

panjoe (moderator)
In die zin wordt dit topic eigenlijk overeind gehouden door deze discussie, inderdaad.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:09 uur

geplaatst: vandaag om 21:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.