MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Frenz schreef:
Maar kan je het niet eens zijn met Bosz (en Gio mbt de prestatie van Feyenoord) die stelt dat het gewoon aan Ajax zelf ligt? Beide coaches waren heel reëel vond ik.

Natuurlijk had Ajax het onheil kunnen voorkomen door meer kansen te creëren en er meer van te verzilveren. Maar dat je zelf niet fantastisch speelt staat los van een falende scheidsrechter. Het mag niet zo zijn dat je maar 2-3 doelpunten meer moet maken omdat je altijd rekening moet houden met de arbitrage die dingen compleet over het hoofd ziet.

En de suggestie dat Nijhuis structureel Ajax benadeeld vind ik erg mager, hoewel, mss is Bas een Angst-ref

Als je wilt laat ik de cijfers zien die de onderbouwen dat Ajax significant minder punten haalt onder Nijhuis dan onder andere scheidsrechters. Bij PSV en Feyenoord is er geen noemenswaardige negatieve afwijking.

Dit kan natuurlijk met allerlei oorzaken van doen hebben. Ik vermoed dat Ajax slechter scoort onder Nijhuis omdat hij teveel overtredingen toelaat (zeker in de 16 meter) en teams die er een schoppartij van willen maken rustig hun gang laat gaan. Dat is eigenlijk nooit in het voordeel van Ajax.

Om een lang verhaal kort te maken: Nijhuis is een incapabele scheidsrechter die bewust of onbewust teams bevoordeeld die niet willen voetballen en gebaat zijn bij zoveel mogelijk overtredingen. Ik hoop dat we hem niet meer tegenkomen in de rest van de competitie, of dat de KNVB hem gaat zeggen dat het zo echt niet langer kan.

En hij was ooit wel heel erg van de regels.....

Ajax - AZ onderbroken na bizar incident met keeper AZ - NRC

Niet te lang doorgaan Gretz: Nijhuis was natuurlijk weer een aanfluiting, but what's new? En dat Makkelie en zijn grens die goal niet zien, verbaasde Sparta trainer Pastoor zo, dat hij zei dat hij het met zijn beslagen bril vanaf de zijkant nog zag. Ik was daarover boos, jij over Nijhuis, maar Feyenoord en Ajax hebben natuurlijk maar matig gespeeld. Wat Frenz ook aangeeft: dat zeggen de trainers zelf ook.

Ik zou als Ajax fan echt balen van mijn team. Niet om flauw te doen, maar zo'n kans mag je gewoon niet laten lopen.

Gretz schreef:
Ik hoop dat we hem niet meer tegenkomen in de rest van de competitie, of dat de KNVB hem gaat zeggen dat het zo echt niet langer kan.

Nou van mij mag hij zo op t formulier wat betreft psv - ajax

west schreef:
Niet te lang doorgaan Gretz: Nijhuis was natuurlijk weer een aanfluiting, but what's new? En dat Makkelie en zijn grens die goal niet zien, verbaasde Sparta trainer Pastoor zo, dat hij zei dat hij het met zijn beslagen bril vanaf de zijkant nog zag. Ik was daarover boos, jij over Nijhuis, maar Feyenoord en Ajax hebben natuurlijk maar matig gespeeld. Wat Frenz ook aangeeft: dat zeggen de trainers zelf ook.

Als de arbitrage die goal had toegekend had Feyenoord flink gemazzeld, want dat zou betekenen dat ze de duidelijke overtreding van Bilal over het hoofd gezien hadden. Ik bedoel: als dit al wordt toegestaan, dan is de keeper min of meer vogelvrij.

Ik zou als Ajax fan echt balen van mijn team. Niet om flauw te doen, maar zo'n kans mag je gewoon niet laten lopen.

Ik baal ook enorm van de gemiste kansen van Traore en Younes (falers) en het feit dat we nog steeds afhankelijk zijn van Feyenoord. Maar Ajax had tenminste 1 strafschop moeten krijgen. Ik ben ervan overtuigd dat dat iedere andere scheidsrechter er wel 1 had gegeven.

Users zullen uiteraard wel vinden dat ik er te lang over doorga, maar klagen over onrecht lucht toch een beetje op.

Dat laatste is zeker waar Gretz, want ook ik heb even flink geklaagd gisteren. Alleen onze teams waren gisteren gewoon een stelletje losers bij elkaar, scheidsrechtersfouten of niet. De arrogantie en gemakzucht waarmee ze de wedstrijden ingingen is uiteindelijk afgestraft.

Deels wel ja. Als Ajax een topwedstrijd voor de dag had gelegd hadden ze ondanks Nijhuis 3 punten kunnen meenemen.

Als Feyenoord dezelfde bezieling op de mat had gelegd als vorige week tegen PSV was het hen makkelijk gelukt om in de resterende 90 minuten de goal van Pogba weg te poetsen.

Wanneer de topteams écht een sterke wedstrijd hebben dan kan de scheidsrechter over het algemeen niet heel veel doen aan het resultaat. Maar genoeg middagen dat het helaas anders is.

Ik hou me voor mijn gemoedsrust maar vast aan het gegeven dat ieder team ongeveer evenveel mee en tegen zou moeten krijgen over een langere periode. In veel seizoenen bleek dat uiteindelijk ook zo te zijn.

Younes wordt iig wat beter dan eerst en Traore blijft een drama en gaat straks weer weg. Zet Kluivert erin ipv Traore sowieso, iedereen ziet dat toch, hoef je geen trainer voor te zijn. Mag Traore er 20 min voor tijd in komen..

Voor de rechterkant is er straks Neres. Ben benieuwd of dat wat is, maar voor dat geld mag je wel wat verwachten... De aanval van Ajax heeft in ieder geval wel een kwaliteitsinjectie nodig, zonder Klaassen had Ajax nu 5e gestaan ofzo.

Nicolage Rico schreef:
Wtf . Jij komt hier aanzetten met een artikel dat Feyenoord bevoordeeld is.
Gek hè, als iemand vraagt om één moment te noemen waarin Feyenoord op een cruciaal moment bevoordeeld is. Als de tegenstander bij 0-0 een 100%-kans ontnomen wordt, vind ik dat een vrij cruciaal moment. En eentje waarin Feyenoord bevoordeeld is. Dat er vervolgens in de tweede helft andere foutieve beslissingen gemaakt zijn, doet niets af aan het feit dat dit een arbitrale dwaling was waarin Feyenoord op een cruciaal moment (levensgrote kans bij 0-0 onterecht afgevlagd) bevoordeeld is. Volledig voldaan aan alle voorwaarden van het verzoek van Titmeister:
Noem mij een moment dit seizoen waar Feyenoord op een cruciaal moment bevoordeeld is door de arbitrage.
Al waren er daarna 10 misgelopen penalty's van Feyenoord in de minuut daarna, dan nog doet dat niets af aan de vraagstelling en mijn antwoord daarop.

Zo, fijne maandag!

P.S. Het is diezelfde (digitale) arbitrage die er de afgelopen twee weken voor gezorgd heeft dat je überhaupt nog een veilige marge op Ajax hebt.

chevy93 schreef:
(quote)
Gek hè, als iemand vraagt om één moment te noemen waarin Feyenoord op een cruciaal moment bevoordeeld is. Als de tegenstander bij 0-0 een 100%-kans ontnomen wordt, vind ik dat een vrij cruciaal moment. En eentje waarin Feyenoord bevoordeeld is. Dat er vervolgens in de tweede helft andere foutieve beslissingen gemaakt zijn, doet niets af aan het feit dat dit een arbitrale dwaling was waarin Feyenoord op een cruciaal moment (levensgrote kans bij 0-0 onterecht afgevlagd) bevoordeeld is. Volledig voldaan aan alle voorwaarden van het verzoek van Titmeister:
(quote)
Al waren er daarna 10 misgelopen penalty's van Feyenoord in de minuut daarna, dan nog doet dat niets af aan de vraagstelling en mijn antwoord daarop.

Zo, fijne maandag!

P.S. Het is diezelfde (digitale) arbitrage die er de afgelopen twee weken voor gezorgd heeft dat je überhaupt nog een marge op Ajax hebt.

Het gaat er natuurlijk om dat je wijs zit te doen en mij beticht van janken en dat ik "het verlies als een man moet nemen", terwijl ik nota bene reageer op jouw bericht dat Feyenoord bevoordeeld werd in een andere wedstrijd. Mag jij mij quoten waar ik dat doe (janken over de arbitrage gisteren). Succes.

herman schreef:
De aanval van Ajax heeft in ieder geval wel een kwaliteitsinjectie nodig, zonder Klaassen had Ajax nu 5e gestaan ofzo.

Die heeft veel belangrijke goals gemaakt inderdaad.

Nou moe: ik zie net Ajax zondag tegen Twente moet. Daar heb ik verder niemand over gehoord, maar ik zie ze dat niet zomaar even winnen. Ik denk van wel, maar je weet het nooit.....

Ik denk wel dat Feyenoord van AZ wint. Eerlijk gezegd denk ik dat ze ze van het veld af gaan blazen. En een week later wordt ook Heerenveen verslagen in Friesland.

west schreef:
Nou moe: ik zie net Ajax zondag tegen Twente moet. Daar heb ik verder niemand over gehoord, maar ik zie ze dat niet zomaar even winnen. Ik denk van wel, maar je weet het nooit.....

Rouleren wordt wel redelijk essentieel. Ik denk dat er meerdere spelers bij zitten die binnen 3 dagen niet 2x 90 minuten top kunnen zijn.
Misschien is het wel gunstig te noemen dat Veltman en Sanchez tegen Kopenhagen geschorst zijn, krijgen zij tenminste rust. Maar als ik Bosz was zou ik ook overwegen om Younes, Dolberg en Traoré niet beide wedstrijden volledig te laten spelen.

Ik denk wel dat Feyenoord van AZ wint. Eerlijk gezegd denk ik dat ze ze van het veld af gaan blazen. En een week later wordt ook Heerenveen verslagen in Friesland.

Dat is heel optimistisch met alle blessures die ze nu hebben. Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat Krul en Mulder allebei hun doel schoonhouden. Echt overtuigend zijn beide keepers niet bepaald geweest de afgelopen weken.

Younes? Altijd en overal opstellen is mijn advies

vigil schreef:
Younes? Altijd en overal opstellen is mijn advies

Younes is het Paard van Troje van Ajax, correctie onze Lodewijk Asscher.

Het lijkt voor onwetenden alsof ie het beste voorheeft met de club maar ondertussen schiet hij expres alle ballen naast of op de paal.

Gretz schreef:
(quote)

Dat is heel optimistisch met alle blessures die ze nu hebben.

'Invaller' Kuyt oogde gisteren erg goed. Gio heeft voor een getergde Kuyt gezorgd, die kan wel eens belangrijk worden de komende weken.
Toornstra kan weer op links gaan spelen en Berghuis blijft op rechts, met Kuyt achter Jorgensen. En ze kunnen ook nog eens rouleren op die posities (Kuyt rechts, Berghuis links, Toornstra op 10). Dus het valt wel mee denk ik, de impact van de blessures.

west schreef:

Ligt eraan wie er allemaal afwezig zijn.

Jorgensen redt het waarschijnlijk niet. Kongolo sowieso niet. Elia en Bilal ook niet waarschijnlijk. Vilhena zal daarna wel geschorst worden.

Karsdorp ook niet fit. Tja.

Beetje overdreven wat betreft Nijhuis hoor, zijn enige fout was dat hij die overtreding van Linssen niet heeft gezien, voor de rest floot hij een prima wedstrijd.

Als Ajax niet beter gaat spelen dan tegen Groningen, gaan ze dik verliezen van Kopenhagen.

Younes vasthouden was n pingel en de overtreding op Cassiera tegen het eind ook. Is t buiten de 16 of doet de aanvaller t bij de verdediger dan fluit ie wel. De inconsistentie bah

Nicolage Rico schreef:
Mag jij mij quoten waar ik dat doe (janken over de arbitrage gisteren). Succes.
Mag jij het bericht van mij opzoeken waar ik het woord "janken" gebruikt heb. Net zoals ik niet gezegd heb dat Feyenoord continu bevoordeeld wordt. Laten we het hierop houden:
Maar als ik Ajacieden telkens hoor dat het 't hele seizoen al meezit voor Feyenoord, dan vind ik dat enorm selectief gedacht.
Als je het omdraait, krijg je mijn mening. Alsof Feyenoord geen geluk heeft gehad en Ajax alleen maar.

Afijn, ik ben er klaar mee. Iemand vroeg één simpel voorbeeld te noemen. Ik noemde één simpel voorbeeld. Ik snap niet waarom we er nu al zo lang over door gaan. Aju!

west schreef:
Ik neem aan dat dit een grap is? Wees nou gewoon ontzettend vreselijk blij als Feyenoord straks zes punten pakt en verwacht er vooral niet teveel van.

Wel leuk dat Ajax en Feyenoord nu ook punten verspeelt hebben na de winter. Ik hoop (en denk) dat de competitie nog wel eens heel spannend kan worden en dat PSV ook gewoon nog vol meedoet. Sowieso is Feyenoord geen club die de afgelopen jaren blijk heeft gegeven van veel zelfvertrouwen. Die geloven pas dat ze kampioen kunnen worden als ze al op het bordes staan. Ik hoop dat Feyenoord het vol kan houden maar het zou me niets verbazen als het volgende tikje niet lang op zich laat wachten.

Vond Groningen gister trouwens een zeer goede instelling hebben, ze leverden veel strijd en gaven niet veel weg, een gelijkspel vond ik dan ook wel verdiend. Hopelijk zetten ze dit tegen Roda door, zodat we misschien de play-offs nog halen.

luigifort schreef:
Younes vasthouden was n pingel en de overtreding op Cassiera tegen het eind ook.
Volgens mij was het Sanchez die neergehaald werd. Maar volgens mij heeft Nijhuis daarover gezegd dat hij dat geen penalty vond.

Zuur natuurlijk, belachelijk eigenlijk, want het gaat niet om één, maar om meerdere benadeelde beslissingen. Maar ze moeten gewoon een videoref inschakelen. En desnoods moeten ze in Nederland maar op eigen houtje het in gaan voeren. Snap sowieso niet waarom de KNVB niet gewoon de ballen heeft om het eigenhandig in te voeren. Als de UEFA/FIFA zo kinderachtig is om NLse clubs te weren uit de Europese competities, so be it.

Precies ja! Sanchez id..
Maar t kan bij elke ploeg zijn id. Een overtreding is een overtreding en elke overtreding moet op precies dezelfde manier beoordeeld worden. Of t nou in de 1e of laatste minuut is. Of binnen of buiten de 16..of door aanvaller of verdediger..zou niet uit moeten maken of je al geel hebt of niet..slaat natuurlijk nergens op.
Videoref zeker overal invoeren ja!
Of zoiets is geen penalty waard of je moet n penalty verdienen is ook grote onzin. Geef je als aanvaller n licht duwtje dan fluit ie af..word je als aanvaller doormidden geschopt dan verdien je geen pingel. Ze zijn gewoon bang dat de tegenstander op hun nek gaat zitten. En dat hele idee van topclubs krijgen eerder pingels zou ook niet moeten bestaan. Een top 3 club krijgt ms wel n pingel in de 90e minuut, maar n Go Ahead niet bv als die tegen een topclub speelt. Daarom tijd voor de videoref ja, blijkbaar kunnen ze nu met zn 4 minder zien dan 1 scheids vroeger

En die Nijhuis: Niemand protesteerde dus zal t wel geen overtreding zijn . O en als er wel geprotesteerd wordt dan fluit je wel?

Wat mij betreft hoeft dat gefluit voor elke lichte overtreding niet, soms laat iemand zich al vallen als er een hand op zijn schouder ligt, zoals Nijhuis fluit gaan die voetballers zich misschien wel eens wat minder aanstellen en gewoon door bij een lichte overtreding.

Mijn voorspelling voor donderdag.

Kopenhagen - Ajax 3-0 zonder Nijhuis.

Ja ik voorspel dat Ajax ook met minimaal 2 goals verliest. Wordt n typisch verhaal van mannen tegen de jongetjes.

Nee lichte overtredingen aan beide kanten is minder erg, maar goed een overtreding van de regels blijft een overtreding van de regels, we hebben wel spelregels nietwaar. Mannelijk voetbal is een ander verhaal.

En er missen nogal wat verdedigers bij Ajax.

Gelukkig hebben we Onana..die kapt al die aanvallers wel even uit

Een best keepertje, maar dit soort toeren moet ie natuurlijk niet meer uithalen, ondanks dat er sprake was van een overtreding.
Verder met luigi eens.
Een overtreding is een overtreding.
Ik juich toe dat niet elk lichamelijk contact afgefloten hoeft te worden, maar Nijhuis liet wel heel veel toe gisteren.
De rode kaart voor Groningen was dan wel weer terecht natuurlijk.

Maar Ajax was ook niet in goede doen gisteren.
Rommelig, wat nerveus spel.
Sinkgraven, Younes en Klaassen, staken er bovenuit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:01 uur

geplaatst: vandaag om 04:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.