Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 26 maart 2017, 00:15 uur
herman schreef:
Net het interview met Robben nog ff gekeken. Ocharme... de tranen stonden in zijn ogen.
Net het interview met Robben nog ff gekeken. Ocharme... de tranen stonden in zijn ogen.
Zijn laatste kans op een WK weg, wel sneu voor hem. Laat hem dan dit jaar nog maar een keer de CL winnen.

0
geplaatst: 26 maart 2017, 01:05 uur
Die heeft net zoveel goede ballen gegeven als de meeste spelers in het blauw.
1
geplaatst: 26 maart 2017, 07:35 uur
trebremmit schreef:
Koeman zou wel gek zijn om nu in te stappen, valt geen eer meer aan te halen. Die moet dat na het WK doen denk ik, en dan meteen maar een hele schoonmaak bij de KNVB.
Koeman zou wel gek zijn om nu in te stappen, valt geen eer meer aan te halen. Die moet dat na het WK doen denk ik, en dan meteen maar een hele schoonmaak bij de KNVB.
Er is geen beter moment om in te stappen. Slechter kan gewoon niet

0
geplaatst: 26 maart 2017, 09:10 uur
Ach er komen nog mooie wedstrijden aan, Nederland zal wel weer de favoriete sparringspartner voor de oefenpotjes naar aanloop van Rusland worden.
1
Hendrik68
geplaatst: 26 maart 2017, 09:13 uur
Als de race van vandaag de standaard wordt dit seizoen, wordt het voor de Verstappen fans heel saai. Zat van begin tot eind niet meer in de plek 5. Het gat met Mercedes is niet kleiner geworden en Vettel is een stuk sneller geworden. Wel vreemd dat de Ferrari van Raikkonen niet mee kon liften op het succes van Vettel. Je zou toch denken dat wanneer de ene Ferrari ineens minimaal even snel is als de Mercedessen dat de 2e toch ook een stuk sneller zou zijn. Verstappen kwam op het laatst nog redelijk dichtbij Raikkonen, maar spannend werd het niet.
Ander opvallend detail is dat het gat met de 3 topteams en de rest wel onthutsend groot is. Alleen Massa bleef nipt in dezelfde ronde. Williams en McLaren lijken helemaal weg. De eerste race zegt vaak niet alles, er moet nog worden gesleuteld aan de betrouwbaarheid en alles moet nog beter worden afgesteld. Pas over een paar races kan je zeggen of het echt zo gaat lopen als het vandaag. Laten we hopen dat Red Bull de kloof kan dichten.
Ander opvallend detail is dat het gat met de 3 topteams en de rest wel onthutsend groot is. Alleen Massa bleef nipt in dezelfde ronde. Williams en McLaren lijken helemaal weg. De eerste race zegt vaak niet alles, er moet nog worden gesleuteld aan de betrouwbaarheid en alles moet nog beter worden afgesteld. Pas over een paar races kan je zeggen of het echt zo gaat lopen als het vandaag. Laten we hopen dat Red Bull de kloof kan dichten.
0
geplaatst: 26 maart 2017, 09:19 uur
Hendrik68 schreef:
Zat van begin tot eind niet meer in de plek 5.
Zat van begin tot eind niet meer in de plek 5.
Het Nederlandse voetbalteam staat dan tenminste nog op de 4e plaats

0
geplaatst: 26 maart 2017, 09:26 uur
herman schreef:
Dit is toch wel een heel omslachtige manier om het WK in Rusland te boycotten.
Dit is toch wel een heel omslachtige manier om het WK in Rusland te boycotten.
Misschien een geheime agenda, om zo niet uit te hoeven spreken dat je niet naar Rusland wil maar het dan gewoon sportief laten afweten. Ik vind het nog niet zo gek. Een mooi excuus voor de KNVB!
Ik vind het onverantwoordelijk hoe Blind met De Ligt is omgegaan. Wat er is gebeurd, is één van de vele redenen waarom De Ligt niet had mogen worden geselecteerd. Ik hoop dat die jongen in psychische zin zich er niet door in de war laat brengen. Een "leermomentje" kan nog bij Ajax, bij het Nederlands Elftal moet je in voetbal afgestudeerd zijn om te mogen spelen.
In de basis dan, want de rest liep er ook bij als nauwelijks lagere school afgemaakt.
Misschien kunnen ze individueel best aardig ballen bij alle clubs waar ze spelen. In het Nederlands Elftal is het los zand, ze hebben er geen lol in en elke creativiteit ontbreekt. Daar moet dan worden gesmeed en gekneed. Maar aangezien Blind qua ervaring als trainer zelf ook niet verder is gekomen dan de vierde klas, is het elke wedstrijd al snel over en uit.
Enfin, Ajax hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat De Ligt aan het einde van het seizoen wordt weggekocht.
1
geplaatst: 26 maart 2017, 10:16 uur
musician schreef:
Ik vind het onverantwoordelijk hoe Blind met De Ligt is omgegaan. Wat er is gebeurd, is één van de vele redenen waarom De Ligt niet had mogen worden geselecteerd. Ik hoop dat die jongen in psychische zin zich er niet door in de war laat brengen. Een "leermomentje" kan nog bij Ajax, bij het Nederlands Elftal moet je afgestudeerd zijn om te mogen spelen.
(quote)
Ik vind het onverantwoordelijk hoe Blind met De Ligt is omgegaan. Wat er is gebeurd, is één van de vele redenen waarom De Ligt niet had mogen worden geselecteerd. Ik hoop dat die jongen in psychische zin zich er niet door in de war laat brengen. Een "leermomentje" kan nog bij Ajax, bij het Nederlands Elftal moet je afgestudeerd zijn om te mogen spelen.
Inderdaad !
Het is puur gokken wat Blind gedaan heeft. Cruijf deed dat ook wel eens. Bergkamp uit de schoolbanken halen en hem vervolgens doodleuk opstellen voor een belangrijke europacup wedstrijd. Maar Cruijf had de personality/uitstraling dat jonge spelers precies deden wat hun werd opgedragen. En vaak ook nog eens met een hoop flair. Bij blind ontbreekt dat volkomen.. Blind gokt. Met alle gevolgen van dien. Iedereen op deze site is het er over eens dat De Ligt never en nooit opgesteld had mogen worden. En we zijn allemaal leken. Maar de grote Blind stelt hem gewoon op. Wat een geblunder allemaal. Dat zou je hooguit kunnen doen bij een goed lopend elftal dat de buit al binnen heeft. Nu zag je 11 eilandjes die zich geen raad wisten tegen een zeer middelmatige tegenstander. Dat zag je overgens ook al tegen Luxemburg. Wissels die nergens op sloegen.
Maar wat wil je ? Blind op de bank en naast zich 2 ex keepers. Het is werkelijk te gek voor woorden.
Ik hoop van harte dat de KNVB Van Gaal gaat aanstellen. In mijn ogen de enige coach die van deze groep een hechte machine kan maken. Haal die man uit zijn pensioen.
0
geplaatst: 26 maart 2017, 10:57 uur
Zeker, het feit dat we nu Rusland missen is buitengewoon positief.
Nu Qatar nog in 2022 met 45 graden in de schaduw, omkoping van de Fifa, 4000 overleden werknemers bij de bouw van alle stadions, financiering van IS en geen mensenrechten.
Ik vind dat het omzeilen van dergelijke landen door de KNVB heel slim wordt uitgevoerd, we zitten helemaal op schema!
Nu Qatar nog in 2022 met 45 graden in de schaduw, omkoping van de Fifa, 4000 overleden werknemers bij de bouw van alle stadions, financiering van IS en geen mensenrechten.
Ik vind dat het omzeilen van dergelijke landen door de KNVB heel slim wordt uitgevoerd, we zitten helemaal op schema!
0
geplaatst: 26 maart 2017, 11:09 uur
musician schreef:
Een land waar de Sharia wordt gehanteerd

Maar daar is geld dus Fifa, grote clubs etc.
Die mogen ze van mij dus in 2022 wel missen.
Nederland heeft sowieso niet voldoende kwaliteit , ook niet voor Rusland.
Als Nederland met een nieuwe coach het wonder verricht om achter Frankrijk 2e te worden dan wordt het nog moeilijk om dat de andere 8 nummers 2 ook al flink wat punten hebben.
Over een jaar of 13 maar eens kijken.
0
geplaatst: 26 maart 2017, 11:22 uur
Hendrik68 schreef:
Als de race van vandaag de standaard wordt dit seizoen, wordt het voor de Verstappen fans heel saai. Zat van begin tot eind niet meer in de plek 5. Het gat met Mercedes is niet kleiner geworden en Vettel is een stuk sneller geworden. Wel vreemd dat de Ferrari van Raikkonen niet mee kon liften op het succes van Vettel. Je zou toch denken dat wanneer de ene Ferrari ineens minimaal even snel is als de Mercedessen dat de 2e toch ook een stuk sneller zou zijn. Verstappen kwam op het laatst nog redelijk dichtbij Raikkonen, maar spannend werd het niet.
Het is niet te hopen dat het hele seizoen zo saai wordt.
Dan de hoop maar vestigen op motorracen vanavond waar Bendsneyder start op plaats 4, en die heeft een goede kans op een podiumplek, dit alles te zien om vijf uur op Eurosport.
1
geplaatst: 26 maart 2017, 11:40 uur
Moest werken tot ca. einde eerste helft, kom thuis en zie 2-0 staan, whooot??? Heel even het idee gehad dat je tegen het topteam van Bulgarije mss nog kon stunten...... In de rust hoor/zie je dat de karakter/talentenmoord op De Ligt 100% geslaagd is. Het allergrootste brevet van onvermogen verdient Blind wat mij betreft door hem ook nog eens te wisselen en daarmee een extra aanvallende optie uit te sluiten (Depay anyone?). Was hij bang voor een stormloop van Bulgarije om de 3-0 te forceren? Ik gun Blind dat hij niet uit zichzelf opstapt, maar weggestuurd wordt.
Één woord: Nigel
En dat de volgende bondscoach gaat met excuses naar RvP (hé sorry, het was Blind, need I say more)
ps.: als hij er dan nog zit, denk ik dat Blind Nouri nog oproept voor Italië, die voelt zich vast gepasseerd dat De Ligt eerder een basisplaats had dan hij met al z'n ervaring in Ajax 1.
Één woord: Nigel
En dat de volgende bondscoach gaat met excuses naar RvP (hé sorry, het was Blind, need I say more)
ps.: als hij er dan nog zit, denk ik dat Blind Nouri nog oproept voor Italië, die voelt zich vast gepasseerd dat De Ligt eerder een basisplaats had dan hij met al z'n ervaring in Ajax 1.
0
geplaatst: 26 maart 2017, 11:49 uur
Frenz schreef:
Ik gun Blind dat hij niet uit zichzelf opstapt, maar weggestuurd.
Nou, dat gunt ie zichzelf ook. Danny Blind zal nóóit uit zichzelf opstappen. Die gaat voor de hoofdprijs, dat was van meet af aan al duidelijk. Zijn eigen hoofdprijs, niet die voor ons.Ik gun Blind dat hij niet uit zichzelf opstapt, maar weggestuurd.
0
Hendrik68
geplaatst: 26 maart 2017, 11:54 uur
trebremmit schreef:
Dan de hoop maar vestigen op motorracen vanavond waar Bendsneyder start op plaats 4, en die heeft een goede kans op een podiumplek, dit alles te zien om vijf uur op Eurosport.
Dat kan ook mooi worden. Ja, motorracen heeft als voordeel dat het met de vele inhaalacties veel spannender is. Je kunt bij wijze van spreken een ronde voor het einde nog 5e liggen en dan nog winnen. Bij de F1 is het met die nieuwe snelheden weer lastiger geworden in te halen. Ik noemde de F1 ooit een optocht met inhaalverbod. Maar ja, het trekt mij nou eenmaal meer dan motorracen. Maar wel mooi dat we met Bendsneyder weer een reden hebben om ook eens vaker op de motorsport af te stemmen.Dan de hoop maar vestigen op motorracen vanavond waar Bendsneyder start op plaats 4, en die heeft een goede kans op een podiumplek, dit alles te zien om vijf uur op Eurosport.
0
Hendrik68
geplaatst: 26 maart 2017, 12:01 uur
Is het Blind's fout De Ligt op te stellen? Ja.
Is het Blind's fout dat niemand van die verwende miljonairs ook maar 1 bal weer in te trappen, terwijl de Luxemburgers dat 3 keer doen? Natuurlijk niet.
Blind zal wel geslachtofferd worden, anders hoeft er ook niet gesproken te worden, maar met zijn vertrek en een verandering binnen de KNVB heb je nog steeds geen goeie voetballers. Of spelen Klaassen en Strootman onder een nieuwe coach de bal plotseling wel naar de goede kleur? Oranje is nog altijd alleen Robben en Sneijder en die worden langzaam ook minder. Meer hebben we niet momenteel. Zo eenvoudig is het. Het leek tegen Zweden en Frankrijk heel langzaam weer de goede kant op te gaan, maar we zijn nu keihard terug bij af. Daar verandert geen coach iets aan.
Is het Blind's fout dat niemand van die verwende miljonairs ook maar 1 bal weer in te trappen, terwijl de Luxemburgers dat 3 keer doen? Natuurlijk niet.
Blind zal wel geslachtofferd worden, anders hoeft er ook niet gesproken te worden, maar met zijn vertrek en een verandering binnen de KNVB heb je nog steeds geen goeie voetballers. Of spelen Klaassen en Strootman onder een nieuwe coach de bal plotseling wel naar de goede kleur? Oranje is nog altijd alleen Robben en Sneijder en die worden langzaam ook minder. Meer hebben we niet momenteel. Zo eenvoudig is het. Het leek tegen Zweden en Frankrijk heel langzaam weer de goede kant op te gaan, maar we zijn nu keihard terug bij af. Daar verandert geen coach iets aan.
0
geplaatst: 26 maart 2017, 12:12 uur
Sneijder speelt nog wel eens goede potjes, maar daar was gisteren ook niet veel van te zien. Vond Klaassen gisteren wel wat beter, knappe assist ook op Dost in de eerste helft. Strootman bakte er echt he-le-maal niets van. Zó slecht is deze spelersgroep ook weer niet. Een goede coach weet er echt nog wel wat van te maken.
0
geplaatst: 26 maart 2017, 12:20 uur
Ik ben blij dat de twee kansen van Bulgarije er in gaan om het slechte spel niet met de mantel der liefde bedekt te laten worden en de foute keuze voor De Ligt te onderstrepen. Op zich is het behalen van het wk op zich nog wel haalbaar, want ik vind winst tegen Zweden en Bulgarije nog steeds een haalbare kaart, met een andere coach in ieder geval.
0
geplaatst: 26 maart 2017, 12:20 uur
Die kerel heeft volstrekt geen zelfrespect...Die denkt alleen maar aan de poen...Advocaat de 2e.
0
geplaatst: 26 maart 2017, 12:22 uur
Hendrik68 schreef:
De vraag is, zijn er geen betere spelers te vinden dan die Blind bij elkaar heeft gesprokkeld? Ook buiten geblesseerden om?
Ja, dat denk ik dan weer wel. Voetbal is meer dan alleen maar een beetje techniek. En vanuit het buitenland ongemotiveerde spelers oproepen die alleen maar komen om hun handtekening te zetten, te cashen en weer terug te vliegen: daar moet je een keer een einde aan maken. Geldt trouwens ook voor spelers waar ik nu weer de namen van lees, de voetbalbejaarden De Jong en Van Persie.
Zou je dan uit de eredivisie 14 wél gemotiveerde en voldoende getalenteerde spelers kunnen halen? Dat denk ik wel, dan zou in ieder geval van landen als Bulgarije moeten kunnen worden gewonnen.
Ik denk overigens dat elk eredivisie elftal dat in de top 10 staat gisteravond zou hebben gewonnen. Blijkbaar is er een wet actief, dat spelen voor een club andere zaken losmaakt bij een speler dan spelen voor een Nationaal elftal.
Nu blijkt dat bij de huidige spelersgroep. Er zijn ook generaties spelers en trainers geweest waar dat niet bij speelde. Blind kan niet motiveren, de spelers die er rond lopen kunnen, wat ze wekelijks bij de club wél opbrengen, dat bij het Nederlands Elftal niet.
Dus een andere trainer en zeker 10 andere spelers. Net zo lang, totdat er weer wel met voldoende strijd en passie kan worden gewonnen.
0
geplaatst: 26 maart 2017, 12:39 uur
I beg to differ Hendrik68. Voetballers, ook verwende miljonairs, zijn net mensen, die al dan niet gemotiveerd worden door een coach. Robben gaf terecht aan dat spelers uit zichzelf gemotiveerd zouden moeten zijn. De praktijk is echter anders. De spelers van Leicester hebben onlangs nog laten zien dat een identieke spelersgroep een totaal andere mentaliteit kunnen laten zien binnen een tijdsbestek van 2 weken. Dat is niet perse te wijten aan het vertrek van Raineri, maar het geeft wel aan dat een mentaliteitsomslag mogelijk is. Hiddink heeft bij Chelsea bijvoorbeeld ook laten zien dat een coach wel degelijk invloed heeft.
Daarmee leg ik zeker niet alle schuld bij Blind, maar ja, hired to be fired, zo werkt het gewoon. En nog los van het feit dat ik hem voetbalinhoudelijk op z'n best gemiddeld vind, het is gewoon geen bondscoach, het is een omhooggevallen assistent.
Daarmee leg ik zeker niet alle schuld bij Blind, maar ja, hired to be fired, zo werkt het gewoon. En nog los van het feit dat ik hem voetbalinhoudelijk op z'n best gemiddeld vind, het is gewoon geen bondscoach, het is een omhooggevallen assistent.
0
geplaatst: 26 maart 2017, 12:50 uur
musician schreef:
..... Geldt trouwens ook voor spelers waar ik nu weer de namen van lees, de voetbalbejaarden De Jong en Van Persie.....
..... Geldt trouwens ook voor spelers waar ik nu weer de namen van lees, de voetbalbejaarden De Jong en Van Persie.....
Nigel is 32 en gemotiveerd (in zijn geval zegt dat wel wat, nietwaar?), RvP is 33 en ik vind het sowieso beschamend hoe hij door Blind behandeld is. Natuurlijk moet hij fit zijn, maar ik heb liever RvP met één been (z'n linker dan wel) dan 5 Bassen, Vincents of Luuks. Zoek jij maar een een ander voetballand dat z'n topscorer aller tijden (!) helemaal buiten de selectie houdt.
0
geplaatst: 26 maart 2017, 12:52 uur
Hiddink heeft er bij Chelsea in mijn ogen ook niet veel van gebakken. Ja, ze zijn niet gedegradeerd. Met een hoop gelijk gespeelde wedtrijden.
0
geplaatst: 26 maart 2017, 12:53 uur
Je zit in een recessie en daar kom je niet uit door blessure gevoelige spelers van (dik) in de dertig weer op te roepen. Daar bouw je geen nieuw Nederlands elftal mee op, die zijn over uiterlijk 2 jaar opgebrand.
0
geplaatst: 26 maart 2017, 13:02 uur
iggy schreef:
Hiddink heeft er bij Chelsea in mijn ogen ook niet veel van gebakken. Ja, ze zijn niet gedegradeerd. Met een hoop gelijk gespeelde wedtrijden.
FA cup winnen met een team dat daarvoor hopeloos speelde? Sterspelers weer in het gareel/gemotiveerd krijgen?
0
geplaatst: 26 maart 2017, 13:04 uur
musician schreef:
Je zit in een recessie en daar kom je niet uit door blessure gevoelige spelers van (dik) in de dertig weer op te roepen. Daar bouw je geen nieuw Nederlands elftal mee op, die zijn over uiterlijk 2 jaar opgebrand.
Het gaat ook om kwalificatie, of wou je met deze 'talentvolle' groep gaan bouwen naar de volgende EK?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.