menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
avatar van Gretz
jasper1991 schreef:
Ik ben blij dat de twee kansen van Bulgarije er in gaan om het slechte spel niet met de mantel der liefde bedekt te laten worden en de foute keuze voor De Ligt te onderstrepen. Op zich is het behalen van het wk op zich nog wel haalbaar, want ik vind winst tegen Zweden en Bulgarije nog steeds een haalbare kaart, met een andere coach in ieder geval.

4 van de 5 resterende wedstrijden winnen (19 punten) zal net wel of net niet genoeg zijn om je bij de beste nummers 2 te voegen. Het zal iig spannend worden als Oranje zonder blind de rug kan rechten.

Het is duidelijk dat er behalve tegen Frankrijk geen enkele misstap meer mag worden gemaakt. En dat we moeten hopen dat Bulgarije en Zweden geen punten meer pakken tegen de Fransen.

avatar van luigifort
Blind moet gewoon weg na gister. Dit gaat niet veranderen voor de volgende wedstrijd. Alleen al om het schokeffect hebben we een andere trainer nodig, laat staan qua kwaliteit.

avatar van iggy
Frenz schreef:
(quote)


FA cup winnen met een team dat daarvoor hopeloos speelde? Sterspelers weer in het gareel/gemotiveerd krijgen?


Die FA cup overwinning stamt uit 2009. Maakt verder ook niet veel uit. Ik vind Hiddink gewoon niet zo'n goed voorbeeld.

Blind moet moven. De man heeft er nergens ooit iets van gebakken. Hij had ook nooit aangesteld mogen worden. En tuurlijk blijft hij zitten. De KNVB moet alweer een zak geld overmaken. En dan weg met hem en zijn hele technische staf. En neem Van Breukelen ook maar mee.

avatar van luigifort
Breuk moet ook weg ja..waardeloze vent..

avatar van gigage
herman schreef:
Net het interview met Robben nog ff gekeken. Ocharme... de tranen stonden in zijn ogen.

Nederland stond met de tranen in de ogen toen diezelfde spelers in 2012 laatste in de poule werden op het EK. Geweldig team dat helaas niet voor elkaar wilde werken. Dat lukt nu ook niet dus nieuwe coach, nieuwe aanvoerder, nieuwe garde. Op naar het EK 2020.

avatar van trebremmit
Ik zou toch eens een keer voor een buitenlandse coach gaan, aangezien er weinig goede Nederlandse trainers meer zijn, Koeman is eigenlijk de enige. Volgens mij is Klinsmann wel beschikbaar, dat lijkt mij wel wat, die kan ook meteen de functie van Van Breukelen overnemen.

avatar van Nicolage Rico
gigage schreef:
(quote)

Nederland stond met de tranen in de ogen toen diezelfde spelers in 2012 laatste in de poule werden op het EK. Geweldig team dat helaas niet voor elkaar wilde werken. Dat lukt nu ook niet dus nieuwe coach, nieuwe aanvoerder, nieuwe garde. Op naar het EK 2020.


Laten we het nog niet opgeven. De kans is heel, heel klein om het W.K. te halen, maar een 2e plaats in de poule is nog wel realistisch.

avatar van gigage
Zeer mee eens trebremmit. Dat geldt meen ik voor de clubs in de Eredivisie ook. Die houvast aan eigen principes, falende revoluties en geldgebrek heeft niets opgeleverd. Beetje Duitse Teamgeist kan geen kwaad. Alles beter dan een ex-ajax trainer die nog in de voetbalprincipes van 1995 gelooft. Zet de trots maar opzij, wij zijn geen Duitsland maar een Griekenland.

avatar van gigage
Nicolage Rico schreef:
(quote)


Laten we het nog niet opgeven. De kans is heel, heel klein om het W.K. te halen, maar een 2e plaats in de poule is nog wel realistisch.

En dat baseer je op de behaalde successen uit het verleden? We konden ook naar het EK maar kregen met 3-0 om de oren in Istanbul. Deze kwalificatie is nog slechter dan de vorige.

avatar van Nicolage Rico
gigage schreef:

En dat baseer je op de behaalde successen uit het verleden? We konden ook naar het EK maar kregen met 3-0 om de oren in Istanbul. Deze kwalificatie is nog slechter dan de vorige.


We hebben wel een andere coach nodig, want met Blind halen we het zeker niet.

Dan hebben we nog: Zweden thuis, Bulgarije thuis, Wit-Rusland uit, Luxemburg thuis en Frankrijk uit.

Als Zweden thuis geen punt pakt tegen Frankrijk en wij winnen alles op Frankrijk uit na, is de kans groot dat we 2e eindigen.

Maar dan behoren we vast niet tot de beste nummers 2. Winst in Frankrijk zou een wonder zijn.

En nee; deze kwalificatie is niet slechter dan de vorige. Alleen de wedstrijd van gister was een zeperd. Bij de vorige kwalificatie was bijna iedere wedstrijd belachelijk. IJsland uit en thuis, Tsjechië uit en thuis, Turkije uit en thuis. Het kan natuurlijk nog wel net zo slecht worden. Maar dan moet Blind blijven.

avatar van luigifort
Het kan op zich nog wel, maar id niet op basis van wat we de laatste jaren gezien hebben. Er moet echt iets veranderen. 1-0 tegen Zweden en Bulgarije thuis wordt de missie en winnen in Wit Rusland wordt ook niet makkelijk. Nieuwe coach, nieuwe start en er vol voor gaan en dan maar hopen dat er 1 nummer 2 het slechter doet dan wij

avatar van Frenz
iggy schreef:

Die FA cup overwinning stamt uit 2009. Maakt verder ook niet veel uit. Ik vind Hiddink gewoon niet zo'n goed voorbeeld....


Daar refereerde ik ook aan, Chelsea speelde ruk en ongemotiveerd, Hiddink werd interim en hoppa, het team stond er weer. In die zin is Hiddink een goed voorbeeld. In ben zeker geen fan van Hiddink, behoudende trainer, kan hem niet betrappen op een eigen visie. Maar het beste uit spelers halen kan hij zeker (Korea!).

Klinsmann vind ik een leuke suggestie, die zou het nog willen ook denk ik.

avatar van gigage
Bulgarije schat ik net zo hoog in als Kazachstan. En die werd in de vorig kwalificatie 2 x verslagen.
Maar goed, hoop doet leven, maar gebaseerd op alleen winst op Luxemburg en Wit Rusland (we zijn immers al halverwege) is bij mij de hoop vervlogen.

avatar van iggy
Frenz schreef:
(quote)


Daar refereerde ik ook aan, Chelsea speelde ruk en ongemotiveerd, Hiddink werd interim en hoppa, het team stond er weer. In die zin is Hiddink een goed voorbeeld. In ben zeker geen fan van Hiddink, behoudende trainer, kan hem niet betrappen op een eigen visie. Maar het beste uit spelers halen kan hij zeker (Korea!).


Ok. Ik zat te denken aan Hiddink van het vorig seizoen en daarvoor. Toch een trainer die over the hill is.

avatar van Rudi S
Tja Blind is natuurlijk zijn gehele bondcoach periode een drama.
Die spelers bakken er ook niets van, ik bedoel Strootman oh wat was die slecht en de rest benaderde dat niveau behoorlijk.
Geen enkele speler verdiende een voldoende.
Een speler die net komt kijken maar even opstellen is wel erg gokken (vooral met die jongen) maar aan de andere kant De Ligt moet als Ajax speler toch Spas Delev kunnen afstoppen:
Spas Delev - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Speelt bij de prachtige club PogoĊ„ Szczecin.

avatar van west
Rudi S schreef:
Tja Blind is natuurlijk zijn gehele bondcoach periode een drama.
Geen enkele speler verdiende een voldoende.
Een speler die net komt kijken maar even opstellen is wel erg gokken (vooral met die jongen) maar aan de andere kant De Ligt moet als Ajax speler toch Spas Delev kunnen afstoppen?

Mede door Blind waren we niet op het EK. Waarom is hij daarna niet ontslagen? Alle spelers speelden ver onder hun niveau. De eerste helft was het slechtste wat ik ooit heb gezien van Oranje.

Wij hadden hier al de logische discussie of je zo'n onervaren speler als De Ligt wel kan selecteren. Stelt ie m ook nog op. Die jongen van 17 was bevangen door de zenuwen en het ging daarom al heel snel mis. Dan maakt het amper uit tegen wie je speelt volgens mij. Het ging trouwens tegen Kopenhagen en Excelsior ook al mis. Waren ook geen hoogvliegers.

avatar van west
Ik moest trouwens net wel lachen toen ik veel commentaar hier terug las. ?

avatar van Rudi S
Ja het is hier een vrolijke boel de laatste dagen, echt gezellig, ik hoop dan ook van harte dat Blind kan blijven

avatar van west
Fijn dat Oranje dinsdag alweer een wedstrijd speelt.

avatar van musician
Vergeet het wk in Rusland, doe voor spek en bonen mee aan de volgende ek-voorrondes en laat het wk in Qatar ook schieten.

Laten we dan nu met een generatie aanvangen, die het ek daarna (2024) en het wk daar weer na (2026), er kunnen staan. Een generatie die dan jaar in jaar uit minimaal 10 jaar met elkaar kan samen voetballen, wellicht dat een enkele afvalt en plotseling nieuw talent kan worden toegevoegd.

Als deze groep er dan is, creëer je na een jaar of vijf een "schaduw" Nederlands Elftal, met een nieuwe generatie spelers. Die klaar staan om het over te nemen, als het WK van 2026 is geweest. Wellicht dat er een enkele van de eerste generatie nog een paar jaar mee kan.

Dan heb je een plan. Met wat er nu rondloopt bij het Nederlands elftal heb je niks en wordt het ook nooit meer wat.

avatar van Frenz
Dus gewoon een basisplaats voor De Ligt tegen Italië?

avatar van luigifort
Ligt wel voor de hand

avatar van iggy
Bij Blind lijkt me dat volkomen logisch.

avatar van VladTheImpaler
Mooie Gent-Wevelgem gezien met een Van Avermaet in topvorm, grote favoriet voor volgende week in de Ronde van Vlaanderen. Jammer dat Terpstra zo zat te pokeren door te hopen dat Sagan het gaatje zou dichtrijden, daardoor hebben beide de koers verloren.

avatar van Frenz
Vond z'n verklaring wel logisch, de ene keer heet het linkeballen, de andere keer mis je de slag. Hij zat er iig bij in de finale.

avatar van musician
Frenz schreef:
Dus gewoon een basisplaats voor De Ligt tegen Italië?

Er kan sowieso niets meer mis gaan, het wk wordt niet meer gehaald.
Over de individuele kwaliteiten van De Ligt (17) kun je nog verschillen van mening.

Je kunt beter aan de toekomst beginnen dan oude spelers optrommelen die kunnen gaan trekken aan een dood paard zonder perspectief.

avatar van Gretz
musician schreef:
Vergeet het wk in Rusland, doe voor spek en bonen mee aan de volgende ek-voorrondes en laat het wk in Qatar ook schieten.

Laten we dan nu met een generatie aanvangen, die het ek daarna (2024) en het wk daar weer na (2026), er kunnen staan. Een generatie die dan jaar in jaar uit minimaal 10 jaar met elkaar kan samen voetballen, wellicht dat een enkele afvalt en plotseling nieuw talent kan worden toegevoegd.

Als deze groep er dan is, creëer je na een jaar of vijf een "schaduw" Nederlands Elftal, met een nieuwe generatie spelers. Die klaar staan om het over te nemen, als het WK van 2026 is geweest. Wellicht dat er een enkele van de eerste generatie nog een paar jaar mee kan.

Dan heb je een plan. Met wat er nu rondloopt bij het Nederlands elftal heb je niks en wordt het ook nooit meer wat.

Amai, dit is wel heel negatief gedacht allemaal. Nee, we hebben in Oranje op dit moment niet een generatie rondlopen die zich kan meten met die van 2010, 1998/2000 of 1988. Maar zo dramatisch zijn de Nederlandse spelers echt niet (zie hun prestaties bij subtoppers in grote competities). Dat er in WK- en voorbije EK-kwalificatie al 5x is verloren kun je onmogelijk los zien van de vele tactische fouten en het raadselachtige selectiebeleid van Hiddink en Blind. Dat het zo matig gaat na het WK van 2014 komt doordat er geen vastigheden meer zijn. Behalve Daley Blind is er vrijwel geen enkele speler zeker van z'n plek: of het nu een keeper, een verdediger, een middenvelder of aanvaller betreft. Door elke keer weer de basisopstelling overhoop te halen creëer je een team dat gebouwd is op los zand.

Met een goede coach (niveau Van Gaal of hoger) die deze (relatief jonge) spelersgroep weer optimaal kan motiveren zou Nederland zich redelijk eenvoudig weer bij de beste 10 Europese landen moeten kunnen spelen. Alleen Duitsland, Spanje, Engeland, Italië, Frankrijk, België en Portugal mogen een maatje te groot zijn. Alle andere landen moeten het in principe met mindere selecties doen.

musician schreef:
(quote)

Er kan sowieso niets meer mis gaan, het wk wordt niet meer gehaald.

Het aankomende WK zal uiteraard lastig worden, maar zo onmogelijk als jij het stelt is het echt niet. Blind is helaas niet al 2015 gestopt, toen hij faalde voor de makkelijkste doelstelling (EK 2016). Een nieuwe coach kan met wat geluk de schade in deze campagne nog herstellen. 4x winnen van zwakkere tegenstanders zou moeten volstaan om 1-na-slechtste nummer 2 te worden. Als dat lukt is er ook weer voldoende vertrouwen voor de play-offs. Kwalificatie voor het EK 2020 daarna zal normaliter zonder problemen moeten verlopen. WK van 2022 moet ook prima te doen zijn met deze generatie, mits je niet te ver wegzakt op de ranglijst en maar 1 sterk land loot in de kwalificatiepoule.

avatar van bikkel2
Het is in en in triest voor zo'n jonkie als de Ligt.
Een blunder van formaat van Blind.
Er schijnt op een bepaalde manier getraind te zijn en ook aanvullende tactische besprekingen.
Maar wat was nu eigenlijk de visie gisteren?
Een tam Oranje zonder een greintje creativiteit.
Waarom Sneijder niet vanaf het begin?
Een man die dan misschien zijn beste tijd heeft gehad, maar wel 1 van de weinigen is die nog iets kan losmaken in aanvallend opzicht.
Drost kreeg amper ballen vanaf de vlanken en mist jammerlijk individuele kwaliteiten.

Blind moet natuurlijk weg, maar het is en blijft een matig stelletje als het samen komt.
Ik zou als ik de KNVB was v.Gaal polsen.
Die ziet namelijk wel de zwakte, dat bewees hij natuurlijk al. En het is een coach die wel overkomt.
Maar het WK is heel ver weg en ik vind dat we er weinig te zoeken hebben op dit moment.

avatar van musician
Gretz schreef:
Maar zo dramatisch zijn de Nederlandse spelers echt niet (zie hun prestaties bij subtoppers in grote competities).

Nee, en daarom schreef ik ook al eerder dat het een generatie is waar niet alleen het clubbelang voorop staat maar ook één die het tekengeld komt ophalen en verder niet bereid is in te brengen wat er blijkbaar bij die clubs wel wordt ingebracht.

Natuurlijk had Blind sowieso al nooit mogen worden aangesteld, maar er is in het veld geen enkele speler die het vuurtje weet op te stoken dan wel zijn verantwoordelijkheid durft te nemen. Let wel, dat is niet van de laatste tijd maar al gaande sinds het wk van 2014. Sinds dat laatste wk is er geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld.

Dat ligt aan Blind en wie er rondlopen. Het moet natuurlijk wel een optelsom zijn. Michels werd een grote trainer omdat bij Ajax Cruyff e.a. hun verantwoordelijkheid namen en later bij het EK in 1988 de generatie Koeman/Gullit e.a. hetzelfde deden.

We hebben nu én geen Michels rondlopen én geen generatie spelers die hun verantwoordelijkheid nemen. En dat deden ze ook al niet onder Hiddink, voor de goede orde.
Dus exit Blind en exit ook het merendeel van de spelers. Er zal aan een alternatief moeten worden gewerkt.

avatar van Rudi S
Blind is geen bondscoach meer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:23 uur

geplaatst: vandaag om 06:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.