Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 2 april 2017, 21:10 uur
Nicolage Rico schreef:
herman met z'n "Feyenoord heeft nauwelijks last van blessures".
Karsdorp speelt dit seizoen niet meer. Jorgensen is 5 weken absent, vrees ik.
Dit worden nog 6 helse wedstrijden.
herman met z'n "Feyenoord heeft nauwelijks last van blessures".

Karsdorp speelt dit seizoen niet meer. Jorgensen is 5 weken absent, vrees ik.
Dit worden nog 6 helse wedstrijden.
Jullie staan nog steeds op pole position, maar de auto toont wel wat gebreken.
Nu idd veel pech en dan helpt een smalle selectie niet mee.
0
geplaatst: 2 april 2017, 23:41 uur
Bonk schreef:
Een valpartij voor Sagan en consorten die in de achtervolging zijn door een jas in de wielen(?)
Een valpartij voor Sagan en consorten die in de achtervolging zijn door een jas in de wielen(?)
De jas was zeker niet de veroorzaker van de valpartij. In de herhaling kon je zien dat die bij Naesen terecht kwam, terwijl hij in het laatste wiel zat en de valpartij veroorzaakt werd door Sagan op kop. Ik denk dat Sagan tegen een poot van de dranghekken is gereden.
Indrukwekkende Gilbert gezien vandaag! Ik mag hem niet echt, maar deze had hij enorm verdiend. Al zijn derde monument op zijn palmares en ook nog wereldkampioen geweest. In de afgelopen 25 jaar is dat verder alleen Bettini gelukt.
0
geplaatst: 3 april 2017, 01:23 uur
musician schreef:
Desondanks zouden de punten toch wel bij Ajax zijn gebleven, op de een of andere wijze. Felicitaties zijn geboden. Aan het bijgeloof is nu voldaan, de Coolsingel kan binnenkort worden versierd.
(quote)
Desondanks zouden de punten toch wel bij Ajax zijn gebleven, op de een of andere wijze. Felicitaties zijn geboden. Aan het bijgeloof is nu voldaan, de Coolsingel kan binnenkort worden versierd.
Feyenoord speelde uiteindelijk met 'n half team aan invallers en dat is natuurlijk ook wel erg veel. Zeker als El Ahmadi een snipperdag heeft opgenomen. En dan dat begin, met die onterechte vrije trap en die bal van 30 meter die er zomaar in zeilt. Teveel van het goede, eh slechte.
Woensdag in de Kuip zijn er alweer minder geblesseerden en Vilhena is er zondag weer, Ajax en Psv moeten nog tegen elkaar, dus die Coolsingel: dat zou zomaar kunnen.
1
geplaatst: 3 april 2017, 06:40 uur
Puike pot van Ajax en met Kluivertje op links meer diepte en dreiging.
Pech voor Feyenoord die ik de kampioenschaal gezien de prestaties over het hele seizoen overigens best gun, maar totaal geen grip had op een gretig en geinspireerd Ajax.
En Zyech, dat was gewoon genieten gisteren.
Kreeg ook mogelijkheden ten over om zijn talenten te manifisteren.
Kan misschien toch nog wel een verrassend slot van dit seizoen gaan opleveren.
Pech voor Feyenoord die ik de kampioenschaal gezien de prestaties over het hele seizoen overigens best gun, maar totaal geen grip had op een gretig en geinspireerd Ajax.
En Zyech, dat was gewoon genieten gisteren.
Kreeg ook mogelijkheden ten over om zijn talenten te manifisteren.
Kan misschien toch nog wel een verrassend slot van dit seizoen gaan opleveren.
0
geplaatst: 3 april 2017, 09:40 uur
Ach het is vrij simpel er zijn nog 6 wedstrijden waarvan 3 thuis die normaliter gewonnen worden. 1 uitwedstrijd is bij Excelsior waarbij het de laatste thuiswedstrijd is van die club en seizoenkaarthouders hun kaart doorverkocht hebben aan Feyenoord supporters en de vrije kaarten sowieso al bij Feyenoorders terecht zijn gekomen. Dus eigenlijk ook een thuiswedstrijd. Dan blijven er 2 uitwedstrijden over waarvan je er 1 van mag verliezen. Mocht PSV van Ajax winnen of gelijk worden dan mag Feyenoord ook nog een keer gelijkspelen.
Wel veel blessures nu natuurlijk en dan zeker voor woensdag. Elia zal er weer bij zijn maar verder... Komende zondag tegen PEC zal Vilhena en Kongolo er ook weer bij zijn en wat Jorgensen betreft is dat nog afwachten. Kramer heeft nu kort achter elkaar weer 2 wedstrijden gespeeld en er toch 3 gemaakt dus die is voor de goal scherp. Meevoetballen rond de middenlijn is het niets maar in de 16 meter (daar zullen ze neem ik aan thuis tegen GAE veel komen) moet hij het net kunnen vinden.
Dan lees ik opeens vanuit de Ajax kan van alles over druk. Die praten dan wel erg uit de eigen ervaring want Ajax kan vorig jaar in de kampioenswedstrijd tegen een degradant de druk niet aan. Ook dit jaar na het verlies van Feyenoord tegen Sparta lukte het niet en laatst nog tegen Excelsior waarbij de eindstand van Heerenveen - Feyenoord nog niet bekend was maar waar het na de 1ste helft (die ze op de schermen gezien hebben) zag het er nog erg naar uit dat het puntverlies zou worden lukte het ook niet met de druk en werd binnen een paar minuten een volledig verkeerde terug speelbal de club "fataal".
Wel veel blessures nu natuurlijk en dan zeker voor woensdag. Elia zal er weer bij zijn maar verder... Komende zondag tegen PEC zal Vilhena en Kongolo er ook weer bij zijn en wat Jorgensen betreft is dat nog afwachten. Kramer heeft nu kort achter elkaar weer 2 wedstrijden gespeeld en er toch 3 gemaakt dus die is voor de goal scherp. Meevoetballen rond de middenlijn is het niets maar in de 16 meter (daar zullen ze neem ik aan thuis tegen GAE veel komen) moet hij het net kunnen vinden.
Dan lees ik opeens vanuit de Ajax kan van alles over druk. Die praten dan wel erg uit de eigen ervaring want Ajax kan vorig jaar in de kampioenswedstrijd tegen een degradant de druk niet aan. Ook dit jaar na het verlies van Feyenoord tegen Sparta lukte het niet en laatst nog tegen Excelsior waarbij de eindstand van Heerenveen - Feyenoord nog niet bekend was maar waar het na de 1ste helft (die ze op de schermen gezien hebben) zag het er nog erg naar uit dat het puntverlies zou worden lukte het ook niet met de druk en werd binnen een paar minuten een volledig verkeerde terug speelbal de club "fataal".
0
geplaatst: 3 april 2017, 09:53 uur
Ajax gaat absoluut geen 18 pts halen uit die laatste 6 duels, PSV trouwens ook niet. 15 zou al knap zijn.
Dat betekent dat Feyenoord nog twee keer mag verliezen (uit) en dan nog zijn ze kampioen.
Erg fraai is het allemaal niet de laatste tijd, maar het zal (ruim) genoeg zijn voor de titel.
Dat betekent dat Feyenoord nog twee keer mag verliezen (uit) en dan nog zijn ze kampioen.
Erg fraai is het allemaal niet de laatste tijd, maar het zal (ruim) genoeg zijn voor de titel.
0
geplaatst: 3 april 2017, 10:03 uur
Het zal zeker genoeg zijn voor de titel. Dit nog verprutsen is knapper dan gewoon kampioen worden. Oftewel, Feyenoord gaat gewoon naar die Coolsingel, zelfs als Ajax of PSV het volle pond pakt in de laatste zes wedstrijden. En dat is ook verdient. Feyenoord is wat mij betreft kwalitatief de derde ploeg van Nederland maar heeft een uitstekend seizoen gedraaid waarbij de teamgeest en werklust regelmatig de doorslag hebben gegeven. En ja, als je er het hardste voor hebt gewerkt ben je wat mij betreft de verdiende kampioen.
Wel heel treurig hoe het er gisteren in het centrum van Rotterdam aan toe ging. Werkelijk stuitend gedrag van 'fans' richting pers en politie. Ik heb er pas al eens wat over geschreven maar alle randzaken maken Feyenoord zo onsympathiek. Iedereen gunt Feyenoord na twintig jaar weer eens een kampioenschap maar club en vooral 'supporters' doen er alles aan die gunfactor tot nul te reduceren. Wat gaat er gebeuren als Feyenoord straks de titel wint? Van vreugde de fontein afbreken, stenen door het raam van het stadhuis, journalisten en politie molesteren of gewoon allemaal tegelijk?
Wel heel treurig hoe het er gisteren in het centrum van Rotterdam aan toe ging. Werkelijk stuitend gedrag van 'fans' richting pers en politie. Ik heb er pas al eens wat over geschreven maar alle randzaken maken Feyenoord zo onsympathiek. Iedereen gunt Feyenoord na twintig jaar weer eens een kampioenschap maar club en vooral 'supporters' doen er alles aan die gunfactor tot nul te reduceren. Wat gaat er gebeuren als Feyenoord straks de titel wint? Van vreugde de fontein afbreken, stenen door het raam van het stadhuis, journalisten en politie molesteren of gewoon allemaal tegelijk?
0
geplaatst: 3 april 2017, 10:11 uur
Ben daar ook niet echt trots op Edgar18, altijd weer die inwoners van Mongolië....
Fijn overigens dat de drie scribenten hierboven het vertrouwen hebben dat Feyenoord het wel 'ff' gaat doen. Eerst maar eens zien hoe de mannen met echte druk omgaan, na zo veel tijd kampioen kunnen worden kan ook verlammend werken.
Fijn overigens dat de drie scribenten hierboven het vertrouwen hebben dat Feyenoord het wel 'ff' gaat doen. Eerst maar eens zien hoe de mannen met echte druk omgaan, na zo veel tijd kampioen kunnen worden kan ook verlammend werken.
0
geplaatst: 3 april 2017, 10:28 uur
Edgar18 schreef:
Correct, m'n vriendin volgt helemaal niets van het voetbal en wilde gisteren laat in de middag nog even de stad in om te winkelen. Gelukkig had ik net daarvoor gelezen over de dreigende sfeer en extra inzet van de ME en nog meer van die fratsen, dus ik heb het maar uit haar hoofd gepraat. Mochten ze inderdaad kampioen worden weet ik niet of ik wel zin heb om dan naar de Coolsingel te gaan, afgaande op de beelden van gisteren. Ik kan me de laatste keer dat er daar wat te vieren was nog goed voor de geest halen.
0
geplaatst: 3 april 2017, 10:46 uur
Edgar18 schreef:
Niet goed te praten wat er gisteren gebeurde (al waren het er maar een paar - en die mogen voor mij een tijdje achter slot en grendel).
Maar je weet dat Ajacieden hun stad ook regelmatig hebben gesloopt na het winnen van de titel?
En "na 20 jaar?" Afronden moet naar beneden bij 17.

4
geplaatst: 3 april 2017, 11:17 uur
johan de witt schreef:
Ajax gaat absoluut geen 18 pts halen uit die laatste 6 duels, PSV trouwens ook niet.
Ajax gaat absoluut geen 18 pts halen uit die laatste 6 duels, PSV trouwens ook niet.
Beide 18 punten is inderdaad onmogelijk

0
geplaatst: 3 april 2017, 11:23 uur
Nicolage Rico schreef:
Maar je weet dat Ajacieden hun stad ook regelmatig hebben gesloopt na het winnen van de titel?
Net of dat wat uit maakt. Het zijn gewoon hersenloze randdebielen die in een volgezopen en gesnoven groep stoer gaan doen.
Die debielen heb je inderdaad net zo veel bij Ajax (die een flinke boete tegemoet kunnen zien na de hoofdwond(je) van Berghuis gister) maar laten we vooral niet naar andere clubs/supporters wijzen dat het dan normaler of minder erg zou zijn .
1
Martial
geplaatst: 3 april 2017, 11:43 uur
Running On Empty schreef:
Als neutrale toeschouwer vond ik het een gemiste kans van Ajax om het eigen doelsaldo op te krikken en dat van Feyenoord flink te verkloten.
Als neutrale toeschouwer vond ik het een gemiste kans van Ajax om het eigen doelsaldo op te krikken en dat van Feyenoord flink te verkloten.
En ik hoop dat Utrecht geen Europees voetbal haalt

0
geplaatst: 3 april 2017, 12:27 uur
Edgar18 schreef:
Echt heel triest ja. De sfeer was echt geweldig in de stad, mede door het lekkere weer, maar dat het dan weer zo moet... Om half 3 stond het al blauw (of eigenlijk groen) op het Stadhuisplein en toen leek dat nog uit gezelligheid. Mijn vriendin ging later nog de stad in, maar ik heb haar maar laten weten dat ze beter niet over de Coolsingel naar huis kon gaan.
Aan de andere kant kun je het Feyenoord ook niet aanrekenen dat ze een groep volslagen debiele fans hebben. En hetzelfde gaat ook op voor andere teams. Bij Ajax - Sparta zijn dit seizoen ook dingen voorgevallen (nota bene door stewards van de club) die niet door de beugel kunnen. Zo heeft iedere club wel wat, helaas.
0
geplaatst: 3 april 2017, 12:37 uur
Als Ajax kampioen wordt schenken we de Fey fans een Amsterdamse fontein naar keuze waar ze mee mogen doen wat ze willen 
En id hebben een heel aantal teams er een aantal idioten bij lopen

En id hebben een heel aantal teams er een aantal idioten bij lopen

0
geplaatst: 3 april 2017, 12:49 uur
vigil schreef:
Net of dat wat uit maakt. Het zijn gewoon hersenloze randdebielen die in een volgezopen en gesnoven groep stoer gaan doen.
Die debielen heb je inderdaad net zo veel bij Ajax (die een flinke boete tegemoet kunnen zien na de hoofdwond(je) van Berghuis gister) maar laten we vooral niet naar andere clubs/supporters wijzen dat het dan normaler of minder erg zou zijn .
(quote)
Daar zei ik het uiteraard niet om. Maar Edgar en een boel anderen doen net of het alleen bij Feyenoord voorkomt.
Zoals gezegd: opsluiten die gozerts.
0
geplaatst: 3 april 2017, 12:55 uur
Ja daar is iedereen het wel over eens, ontzettend debiel gedrag. Je zou toch denken dat, zelfs met hun beperkte hersencapaciteit, die gasten wel doorhebben dat ze hun favoriete club ernstig schaden met dit gedrag.
0
geplaatst: 3 april 2017, 13:06 uur
Vermoedelijk hebben ze een stadionverbod en 'grijpen ze nu hun kans'. Stelletje infantielen. En daar heb je bij beide clubs er een zooitje van rondlopen, maar tegenwoordig meestal niet meer in het stadion. Dat is wel verbeterd.
0
geplaatst: 3 april 2017, 14:49 uur
johan de witt schreef:
Ajax gaat absoluut geen 18 pts halen uit die laatste 6 duels, PSV trouwens ook niet. 15 zou al knap zijn.
Hou de hoop er maar in! Er zijn wel vreemdere dingen gebeurd natuurlijk.
Normaal gesproken geef je dat niet meer weg, maar ik kan me ook voorstellen dat die ploeg in R'dam een beetje nerveus wordt nu.
Mocht PSV van Ajax winnen in Eindhoven, dan helpen ze Feyenoord een mooi handje mee. Want PSV zie ik niet meer echt kampioen worden helaas. Wel graag dan 2e

0
geplaatst: 3 april 2017, 15:15 uur
Het is tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend dat je van de "zwakkere" zomaar even wint.
Tactisch heeft het voetbal natuurlijk wel een evolutie doorgemaakt.
Dus ondanks het gunstigere programma voor Feyenoord en de drie punten voorsprong op Ajax, zegt mij dat niet zo heel veel.
Dat mag hetzelfde gelden voor Ajax en ook PSV.
Ajax is in spel nog niet constant genoeg, al zie ik het voor de toekomst wel wat zonniger voor de Amsterdammers.
Er komt weer goede jeugd aan en Justin Kluivert is een echt talent, moeten ze zuinig op zijn.
We gaan het zien, en nogmaals, als het feestje op de Coolsingel is straks, vind ik dat prima.
Feyenoord heeft een sterk seizoen gehad en chapau dat ze alles zo goed op de rails hebben.
Tactisch heeft het voetbal natuurlijk wel een evolutie doorgemaakt.
Dus ondanks het gunstigere programma voor Feyenoord en de drie punten voorsprong op Ajax, zegt mij dat niet zo heel veel.
Dat mag hetzelfde gelden voor Ajax en ook PSV.
Ajax is in spel nog niet constant genoeg, al zie ik het voor de toekomst wel wat zonniger voor de Amsterdammers.
Er komt weer goede jeugd aan en Justin Kluivert is een echt talent, moeten ze zuinig op zijn.
We gaan het zien, en nogmaals, als het feestje op de Coolsingel is straks, vind ik dat prima.
Feyenoord heeft een sterk seizoen gehad en chapau dat ze alles zo goed op de rails hebben.
0
geplaatst: 3 april 2017, 15:38 uur
Inderdaad, wie had gedacht dat Ajax gelijk zou spelen bij Excelsior en Feyenoord verliezen bij Sparta.
Vanaf de winterstop heeft PSV de meeste punten gehaald, daarna pas Ajax.
Het kan nog alle kanten op, ik acht PSV ook nog niet kansloos voor de titel. Maar ik gun het Feyenoord toch wel het meest.
Vanaf de winterstop heeft PSV de meeste punten gehaald, daarna pas Ajax.
Het kan nog alle kanten op, ik acht PSV ook nog niet kansloos voor de titel. Maar ik gun het Feyenoord toch wel het meest.
0
geplaatst: 3 april 2017, 15:43 uur
Mocht Feyenoord nu nog kampioen worden dan is dat een wereldprestatie..zeker met de selectie die steeds meer uitgedund wordt..
0
geplaatst: 3 april 2017, 15:51 uur
luigifort schreef:
Mocht Feyenoord nu nog kampioen worden dan is dat een wereldprestatie..zeker met de selectie die steeds meer uitgedund wordt..

Je doet net of Feyenoord 3 punten achter staat met een veel minder doelsaldo, ipv andersom. Tuurlijk, de blessures van Jörgensen en Karsdorp zijn een streep door de rekening, maar met het resterende programma en de voorsprong heb ik er nog alle vertrouwen in. Zeker omdat Ajax mentaal zwak is, ik zie ze zomaar komende woensdag alweer punten verspelen.
0
geplaatst: 3 april 2017, 15:55 uur
Nou zo bedoel ik het niet hoor..maar ze zitten in een wat dalender lijn dan ervoor en Ajax wat in een stijgender lijn. En dan met de blessures erbij en de druk die wordt opgevoerd. En als Ajax en PSV zouden blijven winnen moet Fey dat ook doen en met het feit dat t zo lang geleden is dat ze kampioen werden..Pec uit en Vitesse uit..ga er maar aan staan om daar 6 punten te halen..
1
geplaatst: 3 april 2017, 16:09 uur
Mochten de thuiswedstrijden allemaal gewonnen worden dan mogen ze er ook eentje op 0-0 laten eindigen of zelfs verliezen 

0
geplaatst: 3 april 2017, 16:15 uur
Nicolage Rico schreef:
Daar zei ik het uiteraard niet om. Maar Edgar en een boel anderen doen net of het alleen bij Feyenoord voorkomt.
Zeg gozert, wil je mij geen woorden in de mond leggen? Vigil legt precies de vinger op de zere plek, we hebben het nu over Feyenoord. Dat Ajax 'fans', Utrecht 'fans', Ado 'fans' etc. zich in het verleden ook regelmatig hebben misdragen zal niemand ontkennen maar het gaat er nu om dat het weer Feyenoord is dat op deze manier negatief in het nieuws komt...Daar zei ik het uiteraard niet om. Maar Edgar en een boel anderen doen net of het alleen bij Feyenoord voorkomt.
0
geplaatst: 3 april 2017, 16:25 uur
Titmeister schreef:
Tuurlijk, de blessures van Jörgensen en Karsdorp zijn een streep door de rekening, maar met het resterende programma en de voorsprong heb ik er nog alle vertrouwen in.
(quote)
Tuurlijk, de blessures van Jörgensen en Karsdorp zijn een streep door de rekening, maar met het resterende programma en de voorsprong heb ik er nog alle vertrouwen in.
Relatief goed nieuws op de Feyenoord website: mogelijk spelen Jörgensen en Karsdorp zelfs woensdag al mee. De knieblessure van Karsdorp valt heel erg mee, is een kleine verrekking. Voor mij is het het belangrijkste als Jörgensen in ieder geval PEC uit haalt. Met Elia erbij en Kramer in de spits moet het woensdag in de Kuip tegen Go Ahead ook kunnen.
Overigens lijkt het erop dat Bayern 20 miljoen voor Karsdorp wil betalen....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.