Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop
zoeken in:
0
geplaatst: 11 december 2013, 10:37 uur
Ik zag iemand stellen dat het toch niet vreemd is dat een band dat over zijn hoogtepunt heen is op een festival staat dat al jaren over zijn hoogtepunt heen is.
En geef hem daar maar eens ongelijk in,
En geef hem daar maar eens ongelijk in,
0
geplaatst: 11 december 2013, 10:40 uur
Ben al lang blij dat Arcade Fire niet op hetzelfde podium als Metallica zal spelen. Dat zou een betreurenswaardige programmering zijn geweest.
Genoeg Metallica fans die ruim een halve dag in het voorvak geparkeerd zullen staan in afwachting van "hun" bandje. Die zijn doorgaans vooral te plezieren met 'harde' bands als opwarmers, en daar past Arcade Fire gewoon niet tussen. Die band verdient een beter publiek dan dat, dus de 3FM Stage headlinen is dan een goed alternatief.
Nu nog hopen dat er nog een aantal mooie toevoegingen bij zullen komen voor die maandag en niet die eeuwige "fillers" omdat het budget door veel te dure headliners er al bijna doorheen is.
De kans dat ik een dagje naar Pinkpop ga is nu wel groter geworden, maar dat ligt echt aan de rest van het aanbod. Met twee of drie andere toffe bands op het programma wil ik die maandag best gaan, anders ga ik liever naar Duitsland voor Arcade Fire. Of hopen op een zaaloptreden (Ziggo Dome?) in het najaar.
Genoeg Metallica fans die ruim een halve dag in het voorvak geparkeerd zullen staan in afwachting van "hun" bandje. Die zijn doorgaans vooral te plezieren met 'harde' bands als opwarmers, en daar past Arcade Fire gewoon niet tussen. Die band verdient een beter publiek dan dat, dus de 3FM Stage headlinen is dan een goed alternatief.
Nu nog hopen dat er nog een aantal mooie toevoegingen bij zullen komen voor die maandag en niet die eeuwige "fillers" omdat het budget door veel te dure headliners er al bijna doorheen is.
De kans dat ik een dagje naar Pinkpop ga is nu wel groter geworden, maar dat ligt echt aan de rest van het aanbod. Met twee of drie andere toffe bands op het programma wil ik die maandag best gaan, anders ga ik liever naar Duitsland voor Arcade Fire. Of hopen op een zaaloptreden (Ziggo Dome?) in het najaar.
0
geplaatst: 11 december 2013, 10:45 uur
Ik gok als dagopvulling op Di-rect, Kraantje Pappie, Michael Prins, Chef'Special en dat soort meuk.
Pinkpop stelt qua dagprogramma al jaren niets meer voor, vind ik. Rock Werchter heeft het wat dat betreft veel beter voor elkaar.
Pinkpop stelt qua dagprogramma al jaren niets meer voor, vind ik. Rock Werchter heeft het wat dat betreft veel beter voor elkaar.
0
geplaatst: 11 december 2013, 10:58 uur
Zou er een kans zijn dat Arcade Fire ook Best Kept Secret nog doet? Mij lijkt de kans erg klein maar je weet het maar nooit, vorig jaar speelde Alt-J (ook) beide festivals.
0
geplaatst: 11 december 2013, 11:15 uur
Edgar18 schreef:
Zou er een kans zijn dat Arcade Fire ook Best Kept Secret nog doet? Mij lijkt de kans erg klein maar je weet het maar nooit, vorig jaar speelde Alt-J (ook) beide festivals.
Maar Alt-J is (nog) geen headliner. Arcade Fire wel.
0
geplaatst: 11 december 2013, 12:00 uur
Alt-J was vorig jaar co-headliner op BKS, zelfde plekje dus als Arcade Fire nu heeft op Pinkpop.
0
geplaatst: 11 december 2013, 13:07 uur
Timo-otje schreef:
Hoe weten jullie dat Arcade Fire op 3fm stage speelt?
Hoe weten jullie dat Arcade Fire op 3fm stage speelt?
Omdat dat gewoon op de Pinkpopsite staat misschien?
0
geplaatst: 11 december 2013, 18:05 uur
Ik denk dat Arcade Fire er ook wel wat voor voelt om een festival te headlinen en BKS is daar het ideale festival voor.
0
geplaatst: 12 december 2013, 14:01 uur
Snoeperd schreef:
Ik denk dat Arcade Fire er ook wel wat voor voelt om een festival te headlinen en BKS is daar het ideale festival voor.
Ik denk eerder een exclusief optreden op Pinkpop en dan in het najaar rond november/december nog een Ziggo Doompje om de tour mee af te ronden.
0
geplaatst: 12 december 2013, 20:39 uur
Gloeilamp schreef:
Precies. Ik baal hier echt van, het was een hele mooie headliner geweest voor Best Kept Secret. Dit komt echt uit het niets vallen.
(quote)
Precies. Ik baal hier echt van, het was een hele mooie headliner geweest voor Best Kept Secret. Dit komt echt uit het niets vallen.
Kun je dit voor mij als redelijke leek wat toelichten? Ik zit er namelijk voor het eerst over na te denken om naar Pinkpop te gaan. Pukkelpop vond ik dit jaar in ieder geval te gek.
Zelf denk ik dat Pinkpop me minder zal aanspreken vanwege het publiek, maar is Arcade Fire in een grote tent misschien niet beter dan in de open lucht?
0
geplaatst: 12 december 2013, 21:01 uur
angelin schreef:
Kun je dit voor mij als redelijke leek wat toelichten? Ik zit er namelijk voor het eerst over na te denken om naar Pinkpop te gaan. Pukkelpop vond ik dit jaar in ieder geval te gek.
Zelf denk ik dat Pinkpop me minder zal aanspreken vanwege het publiek, maar is Arcade Fire in een grote tent misschien niet beter dan in de open lucht?
(quote)
Meer omdat ik Arcade Fire heel goed op Best Kept Secret zou vinden passen, en ik denk dat het BKS publiek veel enthousiaster zou worden van Arcade Fire dan het Pinkpop publiek zou doen.
De keuze tussen Pukkelpop en Pinkpop zou ik snel gemaakt hebben. Ik vind dat Pukkelpop ieder jaar met een hele gevarieerde line-up komt, met veel onbekende parels maar ook geweldige grote namen. Pinkpop is qua lineup echt stukken minder. Als je de line-up van 2013 naast elkaar legt zie je ook een geweldig verschil
0
geplaatst: 12 december 2013, 21:10 uur
En het publiek op Pinkpop?
Heb altijd een beetje het idee dat het allemaal wat zoetsappig is.
0
geplaatst: 12 december 2013, 21:14 uur
angelin schreef:
Het viel mij vooral op dat er heel veel families komen, en ik vind het publiek ook wat tam. Maar verder ben ik er ook niet zo vaak geweest om er echt een mening over te hebben

0
geplaatst: 12 december 2013, 21:18 uur
Is natuurlijk ook niks mis mee, maar persoonlijk vind ik het wel leuk om prettig gestoorde festivalgangers mee te maken.
Daarnaast kan de ontvangst op Pukkelpop ook heel tam zijn; NIN was er zelfs behoorlijk klaar mee (bijna geen respons).
Daarnaast kan de ontvangst op Pukkelpop ook heel tam zijn; NIN was er zelfs behoorlijk klaar mee (bijna geen respons).
0
geplaatst: 13 december 2013, 09:45 uur
Ik vind Pinkpop echt een saai festival, zelfs met een gratis kaartje ga ik er niet meer heen.
0
geplaatst: 13 december 2013, 12:31 uur
Lees op verschillende sites dat Arcade Fire gewoon te duur is voor BKS... willen ook al een miljoentje hebben:S
0
geplaatst: 13 december 2013, 16:25 uur
Bijdevaate11 schreef:
Lees op verschillende sites dat Arcade Fire gewoon te duur is voor BKS... willen ook al een miljoentje hebben:S
Ja en dan gaat Pinkpop een dag die toch al uitverkoopt een kwart van zijn budget besteden voor de afsluiter van Noord, gelooft u het zelf? Hoewel je het bij Pinkpop nooit weet, dat half miljoen van Depeche mode hebben ze ook letterlijk in de greppel gegooid.
Maar van dat miljoen geloof ik helemaal niets, 5 ton maximaal. Die verschillende sites hebben volgens mij ook allemaal dezelfde bron. En om welke reden zou Arcade fire eigenlijk duurder zijn dan een band die hoger in de hiërarchie staat? Dan gaat het om Arctic monkeys voor de duidelijkheid.
0
geplaatst: 19 december 2013, 13:21 uur
volgende onthulling: Bastille komt naar Pinkpop, ze houden het spannend met de headliners...
0
geplaatst: 23 december 2013, 13:36 uur
Ik bedoelde dat ze het spannend houden omdat er nog twee headliners bekend moeten worden gemaakt:)
intussen komt Stromae ook naar PP...
intussen komt Stromae ook naar PP...
0
geplaatst: 23 december 2013, 13:58 uur
Ik vind het een slimme zet dat ze nu wekelijks een naam bekend maken. Dat houdt het vuur warm.
Maar het blijft suf dat de VVK pas op 15 maart van start gaat. Laat toch varen, die persconferentie. Metallicafans en Arcade Fire fans kopen nu ook wel een kaartje als het nu al mogelijk is.
Smeets en consorten moeten ook niet gaan zeuren als het weer eens 'n keer niet (helemaal) uitverkoopt.
Maar het blijft suf dat de VVK pas op 15 maart van start gaat. Laat toch varen, die persconferentie. Metallicafans en Arcade Fire fans kopen nu ook wel een kaartje als het nu al mogelijk is.
Smeets en consorten moeten ook niet gaan zeuren als het weer eens 'n keer niet (helemaal) uitverkoopt.
0
geplaatst: 1 januari 2014, 16:32 uur
En op de pinkpop site staan er berichten bij de komst van Arcade Fire:
Arcade wie?
Dat is toch onvergefelijk? Ik bedoel als je nog nooit van Arcade Fire gehoord hebt, dan heb je toch niets met muziek? Of komt het door 3FM die liever the black eyed peas draait dan arcade fire of sigur ros?
Ik hoop trouwens dat MIA komt en the Yeah yeah yeahs, maar volgens mij hebben ze liever voorspelbare namen zoals QOTSA, foo fighters enzo.
Arcade wie?
Dat is toch onvergefelijk? Ik bedoel als je nog nooit van Arcade Fire gehoord hebt, dan heb je toch niets met muziek? Of komt het door 3FM die liever the black eyed peas draait dan arcade fire of sigur ros?
Ik hoop trouwens dat MIA komt en the Yeah yeah yeahs, maar volgens mij hebben ze liever voorspelbare namen zoals QOTSA, foo fighters enzo.
0
geplaatst: 1 januari 2014, 16:36 uur
Nou, ik moet zeggen: hier op MusicMeter lijkt Arcade Fire een van de populairste bands wereldwijd, maar dat is echt niet het geval. Arcade Fire en ook The National zijn twee bands die bij mensen die frequent muziek luisteren en kopen heel populair zijn maar daarbuiten niet. Vraag willekeurig mensen of ze Arcade Fire kennen en je zal op een laag percentage uitkomen. Op de radio wordt het ook heel weinig gedraaid.
Pinkpop is zowat een 3FM-festival geworden en de mensen die daar naar luisteren zullen hoogstwaarschijnlijk nooit van de band hebben gehoord. Qua doelgroep had Arcade Fire beter voor Best Kept Secret kunnen kiezen.
Pinkpop is zowat een 3FM-festival geworden en de mensen die daar naar luisteren zullen hoogstwaarschijnlijk nooit van de band hebben gehoord. Qua doelgroep had Arcade Fire beter voor Best Kept Secret kunnen kiezen.
0
geplaatst: 1 januari 2014, 20:07 uur
Don Cappuccino schreef:
Nou, ik moet zeggen: hier op MusicMeter lijkt Arcade Fire een van de populairste bands wereldwijd, maar dat is echt niet het geval. Arcade Fire en ook The National zijn twee bands die bij mensen die frequent muziek luisteren en kopen heel populair zijn maar daarbuiten niet. Vraag willekeurig mensen of ze Arcade Fire kennen en je zal op een laag percentage uitkomen. Op de radio wordt het ook heel weinig gedraaid.
Dat probeerde ik laatst ook duidelijk te maken in een ander topic maar dat ging er toen toch niet echt in bij de MuMe'ers.

0
geplaatst: 2 januari 2014, 12:01 uur
Misschien is musicmeter een bubbel waar je in leeft die je als werkelijkheid gaat ervaren 
(niet helemaal serieus bedoeld, hoor). Want langzamerhand vind ik eigenlijk dat eenieder die Arcade Fire niet kent en geen twee albums van the stones kan noemen, niets over muziek zou mogen zeggen
En tegelijkertijd is de typisch nederlandse reactie: wie? toch zoiets van:
- als IK het niet ken, kan het niet veel zijn... (klinkt toch wat egocentrisch)
- Bekende muziek (lees 3FM-muziek, charts, muse, mumford sons) is beter dan onbekende
muziek.
- ik sta niet open voor nieuwe muziek
En dat conflicteert simpelweg met de musicmeter mentaliteit, van muziek ontdekken,
begrijpen dat Bon Iver beter, muzikaler is dan Birdy. Verbazen dat Miley Cyrus groter is dan MIA.
Vandaar dat ik altijd mij wat erger aan reacties van : Nooooit van gehoord of Wie?

(niet helemaal serieus bedoeld, hoor). Want langzamerhand vind ik eigenlijk dat eenieder die Arcade Fire niet kent en geen twee albums van the stones kan noemen, niets over muziek zou mogen zeggen

En tegelijkertijd is de typisch nederlandse reactie: wie? toch zoiets van:
- als IK het niet ken, kan het niet veel zijn... (klinkt toch wat egocentrisch)
- Bekende muziek (lees 3FM-muziek, charts, muse, mumford sons) is beter dan onbekende
muziek.
- ik sta niet open voor nieuwe muziek
En dat conflicteert simpelweg met de musicmeter mentaliteit, van muziek ontdekken,
begrijpen dat Bon Iver beter, muzikaler is dan Birdy. Verbazen dat Miley Cyrus groter is dan MIA.
Vandaar dat ik altijd mij wat erger aan reacties van : Nooooit van gehoord of Wie?
0
geplaatst: 2 januari 2014, 13:30 uur
rolandobabel schreef:
Lorde, Birdy, Chef'Special, OneRepublic, Bruno Mars, De Jeugd van Tegenwoordig, Imagine Dragons, Editors, Ed Sheeran, Lily Allen, Broken Bells, Michael Prins, London Grammar, Miss Montreal, Mr Probs, John Legend, Mister and Mississippi, Caro Emerald, Half Moon Run, De Staat, Elliphant, Kris Berry & Perquisite
Driekwart van dit rijtje, gok ik.
In elk geval minstens de helft.
* denotes required fields.