Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop
zoeken in:
0
geplaatst: 15 maart 2014, 11:14 uur
Het is al uitverkocht. Vanochtend een uur in de wachtrij gestaan en ik kwam er gelukkig op tijd doorheen. Bij de platenzaak hier in de buurt staat een rij zoals ik nog nooit heb gezien voor een concert. Ouderwetse taferelen. 
Throwing Copper was overigens wel een van mijn favoriete albums al 15/16-jarige, maar de tijd dat ik op Live afknapte ligt alweer meer dan 15 jaar achter me. Laat staan dat ik daar nu nog op zit te wachten. Maar goed, er is vervelender muziek om de dag mee door te komen. Heb erg veel zin de Stones live te gaan. Had niet gedacht dat het er ooit nog eens van zou komen. Nu nog even hopen dat de andere mensen in mijn omgeving die er heen willen ook allemaal kaartjes weten te scoren.

Throwing Copper was overigens wel een van mijn favoriete albums al 15/16-jarige, maar de tijd dat ik op Live afknapte ligt alweer meer dan 15 jaar achter me. Laat staan dat ik daar nu nog op zit te wachten. Maar goed, er is vervelender muziek om de dag mee door te komen. Heb erg veel zin de Stones live te gaan. Had niet gedacht dat het er ooit nog eens van zou komen. Nu nog even hopen dat de andere mensen in mijn omgeving die er heen willen ook allemaal kaartjes weten te scoren.
0
tuktak
geplaatst: 15 maart 2014, 11:18 uur
Wat een gekkenhuis idd, halverwege maar van (zaterdag)plan veranderd en tickets voor de zondag gekocht. Die dag had toch al mijn persoonlijke voorkeur, maar nu kan ik het ook nog mooi verantwoorden naar de anderen 

0
geplaatst: 15 maart 2014, 11:49 uur
Wat heb ik toch een spuughekel aan mensen die de tickets gelijk op Marktplaats zetten. Zoveel mensen die zielsgraag hier naar toe willen en nu buiten de boot vallen door dat soort figuren.
0
geplaatst: 15 maart 2014, 11:51 uur
Overstag gegaan voor dit mooie programma, waarbij Arcade Fire het laatste zetje gaf. Maandagkaarten gekocht. Mijn eerste Pinkpop!
0
geplaatst: 15 maart 2014, 17:39 uur
Tickets voor de maandag zijn binnen!
Zaterdag had mij door de Rolling Stones ook wel wat geleken, maar uiteindelijk allang blij dat een vriendin van mij kaartjes heeft kunnen scoren voor de maandag, schijnt nog een gedoe te zijn geweest.
Zaterdag had mij door de Rolling Stones ook wel wat geleken, maar uiteindelijk allang blij dat een vriendin van mij kaartjes heeft kunnen scoren voor de maandag, schijnt nog een gedoe te zijn geweest.

0
geplaatst: 15 maart 2014, 18:31 uur
Don Cappuccino schreef:
Wat heb ik toch een spuughekel aan mensen die de tickets gelijk op Marktplaats zetten. Zoveel mensen die zielsgraag hier naar toe willen en nu buiten de boot vallen door dat soort figuren.
Ik keek daar net ook even rond en heb gewoon zaterdagkaarten gezien tegen prijzen tot €250,=!
0
geplaatst: 16 maart 2014, 11:04 uur
Om te janken inderdaad, zeker omdat ik geen tickets heb kunnen bemachtigen door die debielen. Helaas dus geen 3-dagenticket voor mij, ondanks 2 uur in die belachelijke wachtrij gestaan te hebben. Snel een Hurricane ticket kopen om de pijn te verzachten 

0
tuktak
geplaatst: 16 maart 2014, 11:35 uur
Haha jah net als mensen die zeggen dat ze geen kaartje hebben omdat Ticketmaster niet goed werkte. De realiteit is gewoon dat er meer mensen een kaartje wilden dan er kaartjes te koop waren. Die paar marktplaatsverkopers maken daarmee echt het verschil niet.
0
geplaatst: 16 maart 2014, 11:36 uur
Pinkpop Stones: de bonus is dat hoogstwaarschijnlijk Mick Taylor meespeelt en hopen dat hij wat speelvrijheid krijgt bijv. met Can,t you hear me knocking. Keith krijgt steeds meer last van artrose handen maar hij blijft spelen tot het einde. Ook al het draait om megabedragen de Stones blijven rasmuzikanten.
Veel plezier. Ghost is ook een aanrader met zijn mystieke sfeer.
Veel plezier. Ghost is ook een aanrader met zijn mystieke sfeer.
0
Rizz
geplaatst: 17 maart 2014, 11:24 uur
Weekendticket
ben echt heel blij dat ik de Stones ga zien.
ben echt heel blij dat ik de Stones ga zien.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 23:54 uur
Keihard naast het net gevist, ben de teleurstelling nu pas te boven. Weekendticket had me geweldig geleken, maar blijkbaar moet ik daar 440 euro voor over hebben. Stelletje broodmongolen op Marktplaats joh. Ach, een troost: ik zie alle vette bands al op andere festivals muv de Stones natuurlijk
0
geplaatst: 4 juni 2014, 16:58 uur
weet iemand of je ook vanaf de heuvel veel kan zien. Ik bedoel op de top zie je de achterkant,
kun je ook zijwaards een stuk naar beneden gaan, zodat je gratis de voorkant kan zien van het hoofdpodium? (misschien bij manege of hotel) hetzelfde voor de 3fm stage, is er een plek waar je die kan zien van een afstandje in de chinese tuin?
kun je ook zijwaards een stuk naar beneden gaan, zodat je gratis de voorkant kan zien van het hoofdpodium? (misschien bij manege of hotel) hetzelfde voor de 3fm stage, is er een plek waar je die kan zien van een afstandje in de chinese tuin?
0
buizen
geplaatst: 4 juni 2014, 17:14 uur
heresmymojo schreef:
weet iemand of je ook vanaf de heuvel veel kan zien. Ik bedoel op de top zie je de achterkant,
Je moet gewoon over die hekken klimmen, deden wij vroeger ook. Eerst wat karbonades of het beste is eigenlijk nog een kluifbot voor de honden van de beveiligers werpen en dan 30 meter verderop over het hek.
0
buizen
geplaatst: 4 juni 2014, 17:16 uur
Voor 3 a 4 euro heb je een mooi kluifbot. Je kunt liftend naar Landgraaf. Ter plekke kun je water drinken, denk daar wel aan: het wordt warm met Pinksteren.
0
geplaatst: 9 juni 2014, 15:44 uur
Geen berichten over de live-optredens die veelal uitgezonden worden via Cultura 24 en (deels) terug te zien via 3voor12? Valt me tegen.
Aan de andere kant snap ik het wel, want de optredens vallen behoorlijk tegen.
Aan de andere kant snap ik het wel, want de optredens vallen behoorlijk tegen.
0
geplaatst: 9 juni 2014, 16:54 uur
Gisteren de tv-uitzending gekeken, dat keek wel lekker weg, maar ik zou geen tickets voor dit festival kopen, daar is simpelweg te weinig van mijn gading voor. Joe Bonamassa klonk wel verdomd lekker en bij Epica klinkt het gewoon als de CD, echt loepzuiver.
Aan het begin van de middag een stukje Mastodon meegepikt op de live stream. Instrumentaal echt retestrak maar de vocalen komen nog steeds niet lekker uit de verf. Ook compleet geen Pinkpop-band met zijn volgepropte proggy sludgecomposities. Ghost op Pinkpop snap ik dan weer wel met zijn melodieuze hardrockkrakers.
Aan het begin van de middag een stukje Mastodon meegepikt op de live stream. Instrumentaal echt retestrak maar de vocalen komen nog steeds niet lekker uit de verf. Ook compleet geen Pinkpop-band met zijn volgepropte proggy sludgecomposities. Ghost op Pinkpop snap ik dan weer wel met zijn melodieuze hardrockkrakers.
0
geplaatst: 9 juni 2014, 19:43 uur
Vandaag een verrassend goed concert van Jake Bugg gezien.
Stromae op het laatste moment toch geen rechten gekregen van het managementteam...

Over enkele minuten Arcade Fire.
Stromae op het laatste moment toch geen rechten gekregen van het managementteam...

Over enkele minuten Arcade Fire.
0
geplaatst: 9 juni 2014, 20:14 uur
Aardige setlist so far, ik mis alleen een beetje de bezieling, het komt allemaal erg plichtmatig op me over.
0
geplaatst: 9 juni 2014, 20:23 uur
Oohh wat is Tunnels toch een geweldig nummer. Met de invallende duisternis/onweer. Wat had ik daar graag willen staan.
Gisteren wel naar Pinkpop geweest. Met name onder de indruk van Paolo Nutini (wat een strot/charisma) en Editors. Arctic Monkeys stelde eigenlijk heel weinig voor in vergelijking met het optreden op Best Kept Secret. Matige setlist trouwens ook.
Gisteren wel naar Pinkpop geweest. Met name onder de indruk van Paolo Nutini (wat een strot/charisma) en Editors. Arctic Monkeys stelde eigenlijk heel weinig voor in vergelijking met het optreden op Best Kept Secret. Matige setlist trouwens ook.
0
geplaatst: 9 juni 2014, 20:37 uur
Edgar18 schreef:
Aardige setlist so far, ik mis alleen een beetje de bezieling, het komt allemaal erg plichtmatig op me over.
Mee eens. Wel jammer. Geluid is lijkt het ook niet geheel super.
Waren ze niet in eerste instantie voor Mainstage geboekt ?
0
geplaatst: 9 juni 2014, 21:04 uur
In twee nummers heeft Stromae Arcade Fire al volledig weggeblazen!
sjoerd148 schreef:
Waren ze niet in eerste instantie voor Mainstage geboekt ?
Daar wilden ze niet staan, omdat daar de hele dag metal-bands staan en dan zouden ze voor Metallica moeten. Uiteindelijk hebben ze hun eigen 'wereld' gekregen ergens achterin, las ik.Waren ze niet in eerste instantie voor Mainstage geboekt ?
0
buizen
geplaatst: 9 juni 2014, 21:05 uur
De weergoden houden Pinkpop wel in hun greep
LIVE: Programma Pinkpop tijdelijk stilgelegd door noodweer - nrc.nl
LIVE: Programma Pinkpop tijdelijk stilgelegd door noodweer - nrc.nl
0
geplaatst: 9 juni 2014, 21:16 uur
Ik vond Arcade Fire ondanks de slechte kwaliteit van de livestream wel overtuigen. Vooral No Cars Go was een hoogtepunt. Hopelijk word er binnenkort alsnog een show ergens in Nederland aangekondigd.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 juni 2014, 22:19 uur
Raar eigenlijk dat Robert Plant nauwelijks aandacht krijgt. Eens zien of ik daar een bootleg van kan vinden, lijkt een goede show te zijn. Hij is stukken beter oud geworden dan de Stones.
0
geplaatst: 9 juni 2014, 22:54 uur
Plant schijnt een uitstekend concert gegeven te hebben. Ook Zepnummers, maar dan in een ander jasje.
Jimmy Page blijft maar zeuren over een hereniging van Zep. Plant heeft er helemaal geen trek meer in.
Hij heeft gelijk. Hij is uiteindelijk waardig zijn eigen weg gegaan.
Betreft Mick Taylor Stijn; Hij zal riant betaald worden door de Firma Rolling Stones heb ik het idee.
Waarschijnlijk een goedmakertje. Maar ik snap ook niet zo goed waarom hij maar voor twee nummers wordt ingezet. Ik kan niet beoordelen of hij nog steeds de technicus is van welleer, maar de man mag wat mij betreft wel wat meer spotlight krijgen.
Jimmy Page blijft maar zeuren over een hereniging van Zep. Plant heeft er helemaal geen trek meer in.
Hij heeft gelijk. Hij is uiteindelijk waardig zijn eigen weg gegaan.
Betreft Mick Taylor Stijn; Hij zal riant betaald worden door de Firma Rolling Stones heb ik het idee.
Waarschijnlijk een goedmakertje. Maar ik snap ook niet zo goed waarom hij maar voor twee nummers wordt ingezet. Ik kan niet beoordelen of hij nog steeds de technicus is van welleer, maar de man mag wat mij betreft wel wat meer spotlight krijgen.
0
geplaatst: 9 juni 2014, 23:09 uur
Plant is daar toch altijd heel moeilijk in, het is het enige nummer van de Mercury tribute wat nooit op welke manier dan ook is uitgebracht omdat hij dat niet wilde.
0
geplaatst: 9 juni 2014, 23:27 uur
Had ie beter Live Aid kunnen verbieden. Dat was echt van een bedenkelijk niveau met Led Zep.
* denotes required fields.