MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
Ik vind Muse/Elbow/Slash/Elbow een prima combo voor de vrijdag, daarom ga ik die dag. Line-up zaterdag en zondag is muv van Foo Fighters redelijk ruk vind ik.

vin13 schreef:
Laat Pinkpop een pop/mainstream blijven en bands als Faith No More horen daar niet bij, die zie ik liever op een rockfestival of in een club. Dat is mijn mening.

Ik hoop dat veel Pinkpop-gangers er zo over denken, dan heb ik een mooi plekje.

Schnee
vin13 schreef:
Laat Pinkpop een pop/mainstream blijven en bands als Faith No More horen daar niet bij, die zie ik liever op een rockfestival of in een club. Dat is mijn mening.

??? Faith no more is toch ook gewoon een mainstream popband?

En Mike Patton is volkomen normaal.Haha

In die tijd was het toch ook gewoon zo met hits, nominaties voor Grammy's en MTV awards? Dat zegt niets over Faith no more, maar vooral hoe kut de muziekbeleving vandaag de dag is en wat voor onzin je op de radio door je strot geramd krijgt. Alhoewel, dat laatste kan ik niet hard maken, want ik luister nooit muziek op de radio.

Body Count´s in the house!

Had al een kaartje voor Body Count in Nijmegen op 14-06. Vanuit Alkmaar een behoorlijk eindje rijden en nu komen ze ook naar Landgraaf.

Ging eigenlijk alleen voor Faith No More en indien goed te combineren Elbow, maar nu wordt het wel een heel mooi affiche. Vrijdag staat naar mijn mening ook veruit het beste geprogrammeerd.

Zojuist het programma van Pinkpop bekeken, het wordt gewoon ieder jaar slechter. Wat een afgezaagde acts

Lura schreef:
Zojuist het programma van Pinkpop bekeken, het wordt gewoon ieder jaar slechter. Wat een afgezaagde acts

Ben niet heel goed op de hoogte wat betreft de line-up in het verleden, maar denk dat ik me daar wel bij aan kan sluiten. Zeker wat betreft de zaterdag en de zondag. Alleen zou ik afgezaagd eerder vervangen door slecht.

De vrijdag (enige dag niet uitverkocht ) is wat mij persoonlijk betreft zeer sterk met Body Count, Faith No More en Elbow. Zeker geen vernieuwende acts, maar wel kwaliteit van acts die Nederland de afgelopen jaren niet heel vaak hebben aangedaan.

Tijdschema bekend. Komt voor mij hierop neer:

16.15-17.15 Body Count
18.15-19.00 Aurora
19.15-20.15 Faith No More
20.15-21.15 Elbow

Daarna maakt het me niet zoveel meer uit. Misschien nog een paar GNR klassiekers meepakken bij Slash of lekker op tijd naar huis.

Ik vond vrijdag ook de beste line-up hebben (al had ik de Foo-Fighters ook wel willen zien), dus de keus lag voor de hand.

Dave Grohl heeft zijn been gebroken. Je zou maar speciaal voor de Foo Fighters een kaartje hebben gekocht. Bij een concert krijg je tenminste nog je geld terug, bij een festival heb je pech.

Met een gebroken been kun je toch nog prima optreden?

Het is de hele avond op cultura te zien. Slash en co. vond ik verrassend goed en het uitgezonden Faith no More waanzinnig!

Edwynn schreef:
Met een gebroken been kun je toch nog prima optreden?

Op zich wel maar de eerste dagen na de breuk moet je het misschien rustig aan doen (been omhoog). Maar ook dat kan in theorie op het podium. Er is in ieder geval nog niets definitief bevestigd.

Volgens mij nu wel

Nee. Jan Smeets verteld om 17:00 uur over hoe het zit met het optreden van de Foo Fighters. De val van Grohl zag er trouwens pijnlijk uit.

Geen Foo Fighters.

johannesA
Mijn vrouw zit voornamelijk voor Foo Fighters 3 dagen in een tent te bikkelen. Wat een desillusie dat dan Triggerfinger de vervanger van Foo Fighters is. Was er geen beter alternatief?

De val van Dave Grohl kun je natuurlijk hem niet kwalijk nemen, maar geen adequate vervanger mag je Jan Smeets wel aanrekenen.

Alsof je binnen 1 dag even een geschikte vervanger van formaat te pakken hebt......

Verder wel eens met je dat Triggerfinger een lachertje is als vervanger van Foo Fighters. Dan nog veel liever de Foo Fighters natuurlijk.

johannesA
Ik snap natuurlijk wel, dat er geen Arcade Fire klaarstaat, om maar een zijstraat te noemen. Maar Triggerfinger is in mijn beleving een soort van minachting naar het grote aantal mensen, wat op Foo Fighters (headliner, nb) afkomt en je had nog tot morgen om een band in te laten vliegen.

Ik vind Triggerfinger echt geen enkele vervanging. Deze band staat altijd standby om ergens te mogen spelen . Onlangs waren ze nog de vervanger van Kensington op Oerrock, slechts 10 kilometer van mijn woonpaats. Ik bedoel maar.

Jan Smeets doet dit werk al tig jaar en in vind het gewoon teleurstellend, dat hij met zijn netwerk geen goede vervanging kan vinde. Pharrel Williams is nu de afsluitende act. Vorig jaar had je Metallica

The Stones hadden A.T.V
En Paul McCartney heeft een ouwe lullen dag opgenomen.
Zonde nu weer.

Jan hangt ondertussen een lulverhaal op over de refunds. Het zal best dat dat niet verplicht is, maar wanneer de hoofdact van je festival(dag) afzegt zou je dat wel moeten doen vind ik. Pukkelpop pakte het in 2013 velen malen netter aan toen Neil Young zijn show af moest zeggen.

johannesA
Eens met gloeilamp. Zeker als er geen vergelijkbare vervanger komt.

Gloeilamp schreef:
Jan hangt ondertussen een lulverhaal op over de refunds. Het zal best dat dat niet verplicht is, maar wanneer de hoofdact van je festival(dag) afzegt zou je dat wel moeten doen vind ik. Pukkelpop pakte het in 2013 velen malen netter aan toen Neil Young zijn show af moest zeggen.

Ik baalde destijds enorm dat ome Neil niet kon komen (om het over Slayer maar niet te hebben), maar in mijn herinnering was dat al weken (of dagen) voor het festival. Vind ik toch wat anders.

Wel apart dat Jan geen fatsoenlijke vervanger kan regelen.

In een zaal wordt het voorprogramma ook niet opeens tot hoofdact gebombardeerd maar krijg je gewoon je geld terug of een nieuwe datum. Balen voor al die mensen.

Triggerfinger: je moet het wel durven.

Eens met Running On Empty

tuktak
Jan Smeets is natuurlijk gewoon de loopjongen van Mojo, niks te vertellen kwa boekingen. Als Pinkpop een jaar nodig heeft om zo'n shit line-up te boeken, dan is Triggerfinger binnen een dag eigenlijk best een topprestatie.

dix
Kon Doe Maar niet?

johannesA
Was een betere keuze geweest.

Doe Doe Maar Niet, stond er op mijn button.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:30 uur

geplaatst: vandaag om 18:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.