MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
dix
Of Golden Earring ... Er zijn vast wel wat necro-acts die zich voor zo'n situatie kunnen opladen.

Gloeilamp schreef:
Jan hangt ondertussen een lulverhaal op over de refunds. Het zal best dat dat niet verplicht is, maar wanneer de hoofdact van je festival(dag) afzegt zou je dat wel moeten doen vind ik. Pukkelpop pakte het in 2013 velen malen netter aan toen Neil Young zijn show af moest zeggen.

Hoe pakte Pukkelpop het aan dan?

Ben wel benieuwd of dat Zwitserse festival dat Foo Fighters ook had geboekt wel een waardige vervanger weet te vinden.

dix schreef:
Kon Doe Maar niet?

Zoveel jaar geleden werden ze met fruit bekogelt.
Maar de mentaliteit is wel wat milder tegenwoordig.
Dat leliblanke rappertje uit het Zuiden.....ben ff zijn naam kwijt, ik neem je mee heette dat hitje, kwam er ook zonder klerenscheuren vanaf.

dix
De enige echte vervangers zijn helaas nét gestopt met live-optredens ...

dix schreef:
De enige echte vervangers zijn helaas nét gestopt met live-optredens ...

......of....

Dat Triggerfinger gewoon op Pinkpop kan staan lijkt me duidelijk maar niet op de manier hoe het nu gaat. De headliner zegt af en dan een leuk en aardig bandje boeken uit de buurt en de rest maar doorschuiven. Qua kosten voor Jan en zijn crew wel interessant natuurlijk, Foo Fighters krijgen een bijdrage niet en dus nu kunnen ze een paar ton (als het niet meer is) minder overmaken naar Belgie.

Onweerwolf
johannesA schreef:
Mijn vrouw zit voornamelijk voor Foo Fighters 3 dagen in een tent te bikkelen. Wat een desillusie dat dan Triggerfinger de vervanger van Foo Fighters is. Was er geen beter alternatief?

De val van Dave Grohl kun je natuurlijk hem niet kwalijk nemen, maar geen adequate vervanger mag je Jan Smeets wel aanrekenen.

Triggerfinger ipv FF?

Dat is wel heel erg sneu.

Volgens mij is Triggerfinger niet de vervanger van Foo Fighters, Pharell Williams vervangt hun spot en is nu afsluiter. Verder hebben ze De Jeugd een plekje doorgeschoven en op de vrijgekomen spot in de middag speelt Triggerfinger nu. Dat noem ik nou geen vervanger, maar eerder een toevoeging. Het is natuurlijk wel sneu voor de mensen die speciaal voor de Foo Fighters een zondag ticket hebben gekocht (of weekend ticket). Aan de andere kant is het puur overmacht, ook voor de organisatie van Pinkpop en dat ze geen grote vervanger hebben kunnen regelen kan ik zeker snappen.

vigil schreef:
Dat Triggerfinger gewoon op Pinkpop kan staan lijkt me duidelijk maar niet op de manier hoe het nu gaat. De headliner zegt af en dan een leuk en aardig bandje boeken uit de buurt en de rest maar doorschuiven. Qua kosten voor Jan en zijn crew wel interessant natuurlijk, Foo Fighters krijgen een bijdrage niet en dus nu kunnen ze een paar ton (als het niet meer is) minder overmaken naar Belgie.

Het is toch bijna onmogelijk een gelijkwaardige vervanger te boeken binnen een dag? Die band moet dan ook nog eens binnen een dag met al het materiaal in Landgraaf kunnen komen.

johannesA
VladTheImpaler schreef:
Volgens mij is Triggerfinger niet de vervanger van Foo Fighters, Pharell Williams vervangt hun spot en is nu afsluiter. Verder hebben ze De Jeugd een plekje doorgeschoven en op de vrijgekomen spot in de middag speelt Triggerfinger nu. Dat noem ik nou geen vervanger, maar eerder een toevoeging.

Niet met je eens. Triggerfinger speelt puur en alleen op pinkpop, omdat dave grohl zijn been heeft gebroken. Hoe laat en op welk podium maakt dan niet uit.

dix
VladTheImpaler schreef:

Die band moet dan ook nog eens binnen een dag met al het materiaal in Landgraaf kunnen komen.

Volgens mij is dat best te doen, het hangt een beetje af van de band en de bereidwilligheid tot improviseren. Pharrel als afsluiter is sowieso het slechtst denkbare idee, die Foo Fighter Fans worden daar niet 'Happy' van .. Voor de organisatie is het wel handig dat het festivalterrein nu geleidelijk leeg zal lopen.

Pfffff wat een irritant optreden van Triggerfinger zeg.

Waren meer met het publiek bezig dan met hun muziek.

De meeste artiesten zouden bij voorkeur al bedanken met de gedachte als vervanger van FF te moeten fungeren in het achterhoofd. Triggerfinger is naar mijn mening echter een band met de arrogantie om te denken dat ze dat klusje wel even klaren. Wat natuurlijk bijna onmogelijk is en ze ook niet gelukt is.

Wat is dit nu weer voor gezeur over Triggerfinger? Dat was toch echt een gruwelijk vette set die helemaal niet onderdoet voor de liveprestaties van Foo Fighters! Fantastisch spel, showmanschap en een sterke setlist!

Dit weekend sowieso goede optredens gezien op het eventkanaal van Ziggo. Body Count speelde heel veel van het debuut, Faith No More was ontzettend goed, Slash gaf een rockshow waar je U tegen zegt. John Coffey was extreem energiek, maar kwam via de TV over als ontzettend rommelig. Het leek wel op een fantastisch feestje met een moment dat in hetzelfde lijstje als de sprong in het publiek van Eddie Vedder op Pinkpop 1992 komt.

Ja als je de muziek maakt die Triggerfinger maakt, maar niet de branie hebt om het live te brengen kan je evengoed inpakken lijkt me. Mijn kopje thee is het ook niet helemaal maar ze zijn wel goed in wat ze doen.

Ik heb de laatste 4 uur van de uitzending gekeken en het liet een gezapige indruk op me na dat hele pinkpop. Veel folky geneuzel en kindermuzak,weinig opwinding. Vielen positief op: FNM, Slash, Fiddler's Green, John Coffey

Maar goed het zijn maar indrukken, misschien was The Script echt goed!

En Pharell, breng de volgende keer een USB'tje mee?

Erg benieuwd naar het optreden van Placebo. Weet iemand waar ik de beelden terug kan zien? Dank alvast!

Flammazine schreef:
Maar goed het zijn maar indrukken, misschien was The Script echt goed!

Humo vond van niet

Review: The Script op Pinkpop 2015 - Humo: The Wild Site

Ik vond Slash echt een hele vette set spelen maar voor de rest vond ik het hele Pinkpop gebeuren vooral één groot middelmatig gebeuren.

Running On Empty schreef:
Ik vond Slash echt een hele vette set spelen maar voor de rest vond ik het hele Pinkpop gebeuren vooral één groot middelmatig gebeuren.

Vergeet je Faith No More niet? Ik heb ditzelfde optreden eind mei in de Veltins Arena gezien. Vond ik toen geweldig (en ik was bepaald niet de enige). En dat terwijl na hun Metallica speelde en iedereen daar ook klaar voor stond.

west schreef:
Vergeet je Faith No More niet?

Nee die vergeet ik niet. Slash was vet. Elbow ook wel goed maar dat is gewoon geen festival act.

De rest gezapig en middelmatig.

Nou ja, dan zijn we daar niet over eens.

Ik heb sowieso wel genoten van de uitzendingen dit weekend Het ene opterden goed het ander wat minder. In ieder geval heeft Myles Kennedy bewezen een van de beste rockzangers van dit moment te zijn.

cosmic kid (moderator)
Ik heb me zeer aangenaam vermaakt gisteravond met de uitzendingen. Niet alles was mijn smaak en ik heb er geen seconde over gedacht om naar Pinkpop af te reizen, toch vind ik het fijn dat de NPO hier vier uur voor uit kon trekken. Ik denk dat het een goed beeld gaf van Pinkpop 2015.

Muziek >> MusicMeter Live! >> Gisteren ... gezien!

Kort stukje van mij over de vrijdag.

Ben zondag toch effe naar Langgraaf gereden, ik moest gewoon even aanwezig zijn for old times sake.
Kwam binnen tijdens Triggerfinger, lekker begin. Klote voor de fans, maar ik vind Triggerfinger eigenlijk veel leuker dan Foo Fighters.
Daarna nog lekker gedanst op De Jeugd, genoten van het publiek tijdens Rise Against en met m'n meissie naar Placebo wezen kijken, terwijl de rest los ging bij Fiddler's Green.
Zelfs Pharrell was niet eens zo kut. Geen spijt van, wel spijt dat ik niet het hele weekend was gegaan.

Vorig jaar een vermakelijk dagje meegepakt met hoogtepunten Body Count, Faith No More en in mindere mate Aurora, Elbow en Slash.

Daarom dit jaar toch een beetje in de gaten gehouden, maar wat een ongekend zwakke line-up.

dix schreef:
Of Golden Earring ... Er zijn vast wel wat necro-acts die zich voor zo'n situatie kunnen opladen.

Maar dat het Lionel Ritchie zou zijn... Die was allang afgegleden naar Night of the proms en de Tros.

Lionel Richie

Die line-up van de zondag ook, man, man, Paul McCartney en Lionel Richie als hoofdacts op die dag.

Hello...

Je kan wel merken dat Jan Smeets ouder aan het worden is, hij wilde waarschijnlijk weer Faith No More boeken, vanwege hun uitvoering van Easy; vergist hij zich in de uitvoerende artiest.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:01 uur

geplaatst: vandaag om 15:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.