Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop
zoeken in:
0
geplaatst: 17 februari 2016, 22:19 uur
Voor Lionel Richie wordt het vanwege een grote kans op tomaten wel mooi zijn 2e Symphonica in Rosso.
0
geplaatst: 17 februari 2016, 22:20 uur
Nog even afgezien van de headliners.....
Zo'n beetje alles wat daarachter zit is echt helemaal niks.
Zo'n beetje alles wat daarachter zit is echt helemaal niks.
0
geplaatst: 17 februari 2016, 22:21 uur
Misschien neemt Paul McCartney wel Kanye West mee als special guest, dan krijg je nog een verrassing.
0
geplaatst: 17 februari 2016, 22:22 uur
Volgend jaar Dolly Parton en het Mannenkoor Karrespoor? Lekker meezingen geblazen.
0
geplaatst: 17 februari 2016, 22:28 uur
Volgend jaar een doorstart onder een andere naam
Pinkflop
Met het V&D koor als headliners
Pinkflop
0
geplaatst: 17 februari 2016, 22:31 uur
Maar dat moet toch een grap zijn met Lionel Richie? En anders mogen ze Smeets wel eens even een klok laten tekenen.
0
geplaatst: 17 februari 2016, 22:45 uur
Komt Loinel Richie op Pinkpop? Maar wat een leuke verrassing
Misschien kunnen ze het festival dit jaar gewoon op De Vrijthof in Maastricht houden?
Dat is een biotoop met een vergelijkbare zuurgraad, wordt daar vast een doorslaand succes.
Misschien kunnen ze het festival dit jaar gewoon op De Vrijthof in Maastricht houden?
Dat is een biotoop met een vergelijkbare zuurgraad, wordt daar vast een doorslaand succes.
0
geplaatst: 17 februari 2016, 22:45 uur
Op zich begrijp ik een naam als Red Hot Chili Peppers wel; die komen ook met een nieuw album, maar of ze het live nog waar kunnen maken?
Rammstein heeft hoe dan ook altijd wel een mooie show, en op een band als De Staat mogen we zeker trots zijn, die hoort daar ook.
Verder verwacht ik dat televisieprogramma's als DWDD en RTL Late Night veel invloed hebben gehad op zijn keuzes, wel namen die daar voorbij komen.
Eigenlijk kan hij niet om een act als New Wave heen, die horen daar eerder thuis.
Nationaal gezien heeft Nederland hoe dan ook aardige hiphop en dance namen, al is dat niet mijn ding, daarmee krijg je wel het publiek in beweging.
Misschien moeten ze gewoon weer terug naar een podium, en gewoon op een dag, net als tot begin jaren 90, toen had je op een dag (in 1992):
Hallo Venray
Buffalo Tom
PJ Harvey
Rowwen Hèze
The Family Stand
Soundgarden
David Byrne
Pearl Jam
Lou Reed
The Cult
Gewoon een sterk programma, met 10 prima namen.
Laat het meerdaagse festival maar aan anderen over, en ga meer terug naar de basis.
Rammstein heeft hoe dan ook altijd wel een mooie show, en op een band als De Staat mogen we zeker trots zijn, die hoort daar ook.
Verder verwacht ik dat televisieprogramma's als DWDD en RTL Late Night veel invloed hebben gehad op zijn keuzes, wel namen die daar voorbij komen.
Eigenlijk kan hij niet om een act als New Wave heen, die horen daar eerder thuis.
Nationaal gezien heeft Nederland hoe dan ook aardige hiphop en dance namen, al is dat niet mijn ding, daarmee krijg je wel het publiek in beweging.
Misschien moeten ze gewoon weer terug naar een podium, en gewoon op een dag, net als tot begin jaren 90, toen had je op een dag (in 1992):
Hallo Venray
Buffalo Tom
PJ Harvey
Rowwen Hèze
The Family Stand
Soundgarden
David Byrne
Pearl Jam
Lou Reed
The Cult
Gewoon een sterk programma, met 10 prima namen.
Laat het meerdaagse festival maar aan anderen over, en ga meer terug naar de basis.
0
geplaatst: 17 februari 2016, 23:16 uur
[img][/img]
Vorig jaar ook op Glasto... best vermakelijk toch?
In ieder geval beter dan het gros van de line-up dit jaar.
0
geplaatst: 17 februari 2016, 23:35 uur
Glastonbury is al uitverkocht voordat er een act bekend is. Ik geloof er weinig van dat Pinkpop dit jaar hetzelfde presteert met dit programma.
0
buizen
geplaatst: 18 februari 2016, 06:31 uur
Zouden de Belgen ook zo klagen over hun nationale trots Rock Werchter?
Denk toch dat veel jonge mensen met veel plezier naar Pinkpop gaan. De oude knarren brommen over de programmering en steken thuis mopperend de barbecue aan.
Maar je had in 1981 nog (o.a.)
New Aventures
Madness
Fischer Z
Ian Dury & The Blockheads
U2
en in 1986 (o.a.)
Claw Boys Claw
Blue Murder
Fine Young Cannibals
Cock Robin
The Waterboys
The Cult
The Cure
De thrill and excitement over alles wat nieuw was, de optredende bands, het festival, was veel groter en intenser. Pinkpop was het enige grote festival in Nederland.
Nu klaagt men over bands die zo vaak op zo veel festivals komen, die kom je dan steeds tegen schijnt het.
Denk toch dat veel jonge mensen met veel plezier naar Pinkpop gaan. De oude knarren brommen over de programmering en steken thuis mopperend de barbecue aan.
Maar je had in 1981 nog (o.a.)
New Aventures
Madness
Fischer Z
Ian Dury & The Blockheads
U2
en in 1986 (o.a.)
Claw Boys Claw
Blue Murder
Fine Young Cannibals
Cock Robin
The Waterboys
The Cult
The Cure
De thrill and excitement over alles wat nieuw was, de optredende bands, het festival, was veel groter en intenser. Pinkpop was het enige grote festival in Nederland.
Nu klaagt men over bands die zo vaak op zo veel festivals komen, die kom je dan steeds tegen schijnt het.
0
geplaatst: 18 februari 2016, 07:39 uur
buizen schreef:
Ja, wat ik de afgelopen dagen aan aan geklaag van mijn Belgische Facebookvrienden heb zien langskomen over Werchter overtreft dit gemopper makkelijk.
Maar kom op zeg, Skunk Anansie... Die zijn nooit goed geweest. Schoolvoorbeeld van zo'n nietszeggende pinkpopband!
0
geplaatst: 18 februari 2016, 10:01 uur
vorig jaar was Faith no More een behoorlijk succes misschien wilde ze gewoon weten wie dan het liedje Easy had geschreven

0
geplaatst: 18 februari 2016, 10:53 uur
Jan Slagter van Max is al aan het onderhandelen met Smeets om het festival door Max te laten sponsoren: 50+ - het nieuwe postpuberen: rollator-rock rules 

0
geplaatst: 18 februari 2016, 11:44 uur
deric raven schreef:
Pinkflop
Pinkflop
Afgezien van het feit dat Richie een begenadigd componist is, met een mooie stem, past hij inderdaad totaal niet op Pinkpop. Erg rare keuze dit.
Ik verwacht dat Phil Collins ook nog wordt toegevoegd, aangezien Smeets als reden gebruikte dat Richie zoveel hits had, dat je daar niet omheen kon...
trebremmit schreef:
Die line-up van de zondag ook, man, man, Paul McCartney en Lionel Richie als hoofdacts op die dag.
Die line-up van de zondag ook, man, man, Paul McCartney en Lionel Richie als hoofdacts op die dag.
Je kan lullen wat je wilt, maar Macca gaat daar wel een feestje neerzetten, iets waar vele andere acts alleen maar van kunnen dromen.
Dat is live net als Springsteen, een erg bijzondere ervaring.
0
geplaatst: 18 februari 2016, 11:54 uur
Dat is een kwestie van smaak dan, ik vind er helemaal niks aan. En voor zo'n festival ook best armoedig om elk jaar af te sluiten met totaal niet relevante muziekacts.
0
geplaatst: 18 februari 2016, 11:56 uur
trebremmit schreef:
Dat is een kwestie van smaak dan, ik vind er helemaal niks aan. En voor zo'n festival ook best armoedig om elk jaar af te sluiten met totaal niet relevante muziekacts.
Smaak, zeker...Maar hoe is McCartney niet relevant?
De man heeft 99% van alle acts die daar spelen beïnvloed met zijn muziek.
0
geplaatst: 18 februari 2016, 12:00 uur
Vijftig jaar geleden misschien.
Maar goed, denk dat Smeets meer mikt op ouderen omdat die misschien wat meer te besteden hebben.
Maar goed, denk dat Smeets meer mikt op ouderen omdat die misschien wat meer te besteden hebben.
0
geplaatst: 18 februari 2016, 12:10 uur
trebremmit schreef:
Dat laatste zou zomaar waar kunnen zijn. Het festival Pinkpop is toch al jaren niet meer het festival van de nieuwe bandjes? Dit is toch niet iets nieuws?
Lowlands heeft die rol jaren geleden al overgenomen.
Ja. Pinkpop heeft een line up met oudere jongeren, en Richie slaat als een tang op een varken, maar ik vind het een mooie line up dit jaar. Genoeg te beleven voor de muziek liefhebber.
En.. je hoeft toch geen kaarten te kopen als je 't nilks vindt?
0
geplaatst: 18 februari 2016, 12:20 uur
Lionel Richie was toch geweldig op Glastonbury vorig jaar? Ik zie het probleem niet zo.
Vind het eigenlijk wel een prima line-up zo. Major Lazer is ook een fantastische act op te hebben, die hebben vorig jaar Lowlands helemaal ondersteboven gespeeld.
Ook leuk om een naam als Parquet Courts voorbij te zien komen. Geweldig bandje.
Vind het eigenlijk wel een prima line-up zo. Major Lazer is ook een fantastische act op te hebben, die hebben vorig jaar Lowlands helemaal ondersteboven gespeeld.
Ook leuk om een naam als Parquet Courts voorbij te zien komen. Geweldig bandje.
0
geplaatst: 18 februari 2016, 12:33 uur
herman schreef:
Lionel Richie was toch geweldig op Glastonbury vorig jaar? Ik zie het probleem niet zo..
Lionel Richie was toch geweldig op Glastonbury vorig jaar? Ik zie het probleem niet zo..
Helaas is voor velen (ook hier) gevestigde (door "hen' genoemde) commerciële muziek eng en not done. Ik begrijp 't ook niet zo...
0
geplaatst: 18 februari 2016, 12:36 uur
Inderdaad. Liever een dergelijke artiest dan het zoveelste doordeweekse 3FM-artiestje.
Dolly Parton was een groot succes op Glastonbury 2 jaar terug, dus laat maar komen.
Dolly Parton draws huge crowd to Glastonbury Pyramid stage - BBC News
Poles Apart schreef:
Volgend jaar Dolly Parton en het Mannenkoor Karrespoor? Lekker meezingen geblazen.
Dolly Parton was een groot succes op Glastonbury 2 jaar terug, dus laat maar komen.
0
geplaatst: 18 februari 2016, 12:43 uur
herman schreef:
En dat ondanks haar playback act

0
geplaatst: 18 februari 2016, 12:56 uur
lennon schreef:
Helaas is voor velen (ook hier) gevestigde (door "hen' genoemde) commerciële muziek eng en not done. Ik begrijp 't ook niet zo...
(quote)
Nou ja je kan toch ook niet ontkennen dat dit een behoorlijke verrassende move is. Van Doe Maar begrijp ik het overigens wel hoor maar van Richie dan weer niet. Dat is niet iets tegen commercie hebben. Zo'n festival als PP heeft natuurlijk ook grote namen nodig die er voor zorgen dat er gelijk al tig duizend kaarten gaan verkopen. Major Lazor gaat vast heel cool worden en er zullen vast een aantal mensen zijn die hun als belangrijkste reden hebben om naar Pinkpop te gaan maar die zorgen er niet voor dat uitverkocht raakt.
Dus een aantal commerciele grote namen is niet meer dan logisch maar met het fesitval publiek in het achterhoofd had ik ze niet op Pinkpop verwacht. Op Parkpop had ik het dan wel weer een logische keuze gevonden. Maar ik vind Richie een sympathieke gast en van mij mag het helemaal los gaan enkel nogmaals ik had dit zelf niet zo verzonnen. Blijkbaar meerdere mensen, mag toch?
0
geplaatst: 18 februari 2016, 13:04 uur
Lionel Ritchie is idd een vreemde verassing, maar zo voor Paul McCartney in de set ook weer niet zo vreemd. De dubbel Doe Maar / Rammstein is wel weer een heel typische.
Verder is het gebazel over de programmering van Pinkpop een stuk voorspelbaarder (rollator anyone) dan het programma zelf. Het is mijn festival en mijn line-up niet, maar het is wel een enorm eclectische rij namen die er staan. Een voor elk wat wils familieprogramma. De generatie festivalgangers strekt zich inmiddels uit van 15-65 jaar en die bedienen ze prima. Voor nieuwe ontdekkingen en frisse namen is Pinkpop al jaren niet meer de plek. Daar zijn er talloze voor naast gekomen en daar moeten ze ook niet meer mee willen concurreren. In Engeland zijn heel veel festivals waar oud, hip en mainstream samen geprogrammeerd worden. Denk dat Pinkpop zich daar meer aan gaat spiegelen.
Verder is het gebazel over de programmering van Pinkpop een stuk voorspelbaarder (rollator anyone) dan het programma zelf. Het is mijn festival en mijn line-up niet, maar het is wel een enorm eclectische rij namen die er staan. Een voor elk wat wils familieprogramma. De generatie festivalgangers strekt zich inmiddels uit van 15-65 jaar en die bedienen ze prima. Voor nieuwe ontdekkingen en frisse namen is Pinkpop al jaren niet meer de plek. Daar zijn er talloze voor naast gekomen en daar moeten ze ook niet meer mee willen concurreren. In Engeland zijn heel veel festivals waar oud, hip en mainstream samen geprogrammeerd worden. Denk dat Pinkpop zich daar meer aan gaat spiegelen.
0
geplaatst: 18 februari 2016, 13:13 uur
Ach, Lowlands verkocht jarenlang uit met een baggerprogramma. Dan doet Pinkpop het stukken beter. Ze moeten wel steeds de hoofdprijs betalen voor hun sterren, maar als je dan de Stones, Bruce en Macca hebt, mag je niet klagen natuurlijk.
En Lionel kost natuurlijk niet veel, zorgt voor de nodige publiciteit en brengt ook weer een andere doelgroep binnen (vrouwen), die nu misschien wel (met hun man mee) willen komen
En Lionel kost natuurlijk niet veel, zorgt voor de nodige publiciteit en brengt ook weer een andere doelgroep binnen (vrouwen), die nu misschien wel (met hun man mee) willen komen

0
geplaatst: 18 februari 2016, 13:19 uur
Wat me ook opvalt is Pinkpop vaak van die hele vage acts heeft. Van die acts die je er contractueel bij moet nemen als je Lionel Ritchie boekt. Dat is de tenminste enige reden die ik kan verzinnen bij namen als The Struts (wie?), Walk Off the Earth (huh?), Matt Simons (wie?). Maar zijn vast heel leuke bands hoor 

0
geplaatst: 18 februari 2016, 13:50 uur
Ja ik had dat dus niet zo door dat het een familiefestival is geworden.
Kwam er lang geleden wel eens, en toen hadden ze een totaal andere insteek.
Ik zal er inderdaad geen kaartje voor kopen, en wens een ieder er veel plezier.
Kwam er lang geleden wel eens, en toen hadden ze een totaal andere insteek.
Ik zal er inderdaad geen kaartje voor kopen, en wens een ieder er veel plezier.

* denotes required fields.