Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop
zoeken in:
0
geplaatst: 19 februari 2016, 14:03 uur
0
geplaatst: 19 februari 2016, 14:38 uur
buizen schreef:
Zomaar een concert van zomaar een metalband op zomaar een woensdagavond in een Brabants stadje. Fully packed. De eerste 10 rijen dik: jeugd:
(afbeelding)
(Parkway Drive 013 Tilburg 17 febr. jl.)
(quote)
Zomaar een concert van zomaar een metalband op zomaar een woensdagavond in een Brabants stadje. Fully packed. De eerste 10 rijen dik: jeugd:
(afbeelding)
(Parkway Drive 013 Tilburg 17 febr. jl.)
"Brabants stadje" a.k.a. kruikenzeikersstad, oftewel de zesde stad van NL met ca 207.000 inwoners - vraag me af wanneer het verkleinwoord weg mag vallen in zo'n geval? Volgens mij gaat Assen daar 3* in. En dan zelf zeuren dat de rest van Nederland zo denigrerend doet over Drente en Groningen (en wellicht ook Friesland).
0
geplaatst: 19 februari 2016, 20:33 uur
buizen schreef:
Maar goed, het (grote) festival dat Michael Monroe op de line up zet krijgt mijn eeuwige sympathie.
Maar goed, het (grote) festival dat Michael Monroe op de line up zet krijgt mijn eeuwige sympathie.
Hoeveel mensen die Pinkpop regulier bezoeken zouden Michael Monroe kennen? Ik vrees niet meer dan een paar honderd.
buizen schreef:
Wie zit er inderdaad te wachten op een Skunk Anansi op Pinkpop?
Wie zit er inderdaad te wachten op een Skunk Anansi op Pinkpop?
Die zijn dan wel veel bekender. Weet niet in hoeverre ze nog relevant zijn, maar het zal ongetwijfeld wel meer bezoekers trekken. Hebben een aantal grote hits gehad.
0
buizen
geplaatst: 19 februari 2016, 20:38 uur
Gretz schreef:
Hoeveel mensen die Pinkpop regulier bezoeken zouden Michael Monroe kennen? Ik vrees niet meer dan een paar honderd. .
(quote)
Hoeveel mensen die Pinkpop regulier bezoeken zouden Michael Monroe kennen? Ik vrees niet meer dan een paar honderd. .
Ja als je (alleen maar) zo gaat programmeren.
Het gaat erom Gretz, dat ná dat optreden het niet blijft bij een paar honderd die van hem gehoord hebben (zoveel zijn het er in Nederland nog niet eens vrees ik) maar dat Monroe the talk of the musictown is.
De band moet een kans voor een groot festival krijgen, ze maken heus wel indruk zit daar maar niet over in.
Mc Cartney, Chili Peppers en Doe Maar trekken misschien de kaartjeskopers maar ter festival maakt Monroe indruk.
0
geplaatst: 19 februari 2016, 20:46 uur
buizen schreef:
Poeh poeh de zesde stad van Nl ....
Bombay, Sao Paulo, Tokyo: dat zijn steden. Munchen, Madrid, Parijs, Berlijn, Praag en Londen ook.
Breda is een stadje, Mjuman; maar er komen op een doordeweekse avond wel 3000 metalheads naar Parkway Drive. Veel jeugd.
Niks vastgeroest genre, dix.
Poeh poeh de zesde stad van Nl ....
Bombay, Sao Paulo, Tokyo: dat zijn steden. Munchen, Madrid, Parijs, Berlijn, Praag en Londen ook.
Breda is een stadje, Mjuman; maar er komen op een doordeweekse avond wel 3000 metalheads naar Parkway Drive. Veel jeugd.
Niks vastgeroest genre, dix.
Ja we zijn niet allemaal wereldburgers zoals jij, hardrock in Finland, vervolgens de boot in, platen kopen in Duitsland, weer concerten in Duitsland, platen kopen in Antwerpen.
Met een beetje mazzel kom ik morgen de wijk nog uit

0
geplaatst: 19 februari 2016, 20:47 uur
buizen schreef:
Het gaat erom Gretz, dat ná dat optreden het niet blijft bij een paar honderd die van hem gehoord hebben (zoveel zijn het er in Nederland nog niet eens vrees ik) maar dat Monroe the talk of the musictown is.
De band moet een kans voor een groot festival krijgen, ze maken heus wel indruk zit daar maar niet over in.
(quote)
Tsja, ik heb ook talloze persoonlijke favorieten die ik graag op een Nederlands festival zou willen zien, maar waarvan de kans klein is dat ze snel geboekt worden. Er is nu eenmaal maar beperkte ruimte op een festival. Meestal hebben de programmeurs wel enig idee wat zou kunnen aanslaan en kiezen ze begrijpelijk voor acts die nu hot zijn of voor namen uit het verleden die veel publiek trekken. Ik kan dat vanuit commercieel oogpunt wel begrijpen.
Zo'n Monroe zou waarschijnlijk alleen een kans krijgen als ie in een package deal wordt aangeboden.
0
buizen
geplaatst: 19 februari 2016, 20:49 uur
Zijn die vangnetten daar al gemonteerd aan die domme toren in de 4e stad van Nederland * kuch * ? Loop er maar niet onderdoor, je hebt zo een vallende steen op je kop. Achterstallig onderhoud. Randstad.

0
buizen
geplaatst: 19 februari 2016, 20:54 uur
Gretz schreef:
Zo'n Monroe zou waarschijnlijk alleen een kans krijgen als ie in een package deal wordt aangeboden.
(quote)
Dan zou ik zeggen: samen met Hardcore Superstar. Ze zijn nu ook samen op tour (USA, 2 weken) en hebben dat al even eerder gedaan, ze kennen elkaar door en door. Ze zijn niet duur en je biedt eens wat anders dan het geijkte.
0
geplaatst: 19 februari 2016, 20:58 uur
buizen schreef:
Dan zou ik zeggen: samen met Hardcore Superstar. Ze zijn nu ook samen op tour (USA, 2 weken) en hebben dat al even eerder gedaan, ze kennen elkaar door en door. Ze zijn niet duur en je biedt eens wat anders dan het geijkte.
Even wat muziek in dit soms wat kribbige topic:
(embed)
(quote)
(embed)
In 2014 had je op Pinkpop 'metal monday'. Op het hoofdpodium stonden de hele dag alleen maar metal en hardrock bands geprogrammeerd, als 'voorprogramma' van Metallica. Op die manier zou het nog wel kunnen werken denk ik. Maar zet je hen random ergens in het programma van 2016 dan ben ik bang dat er vooral veel mensen weglopen die gewoon weinig met dat genre hebben.
0
buizen
geplaatst: 19 februari 2016, 21:10 uur
Tja ik heb de wijsheid ook niet in pacht, Gretz, moeilijk blijkbaar zo'n programmering. Vind het nu veel te veel DWDD/Giel Beelen in combi met ouwe knarren - gehalte hebben. Vlees noch visch.
0
geplaatst: 19 februari 2016, 21:11 uur
Nou leg je me alweer woorden in de mond die ik nergens schreef. Hou daar eens mee op, ja ??
0
geplaatst: 19 februari 2016, 21:28 uur
Een bill met fossills, voor een doelgroep met roestplekken.
Dus ? Leer lezen. Een doelgroep is géén genre, oliebol ?
0
buizen
geplaatst: 19 februari 2016, 21:34 uur
Ach, je probeert me op letterlijkheden/woorden te vangen maar de teneur hoe je denkt over metal is me wel duidelijk. Daar gaat het om.
Net alsof je niet zou hebben beweerd dat metalheads een aversie tegen kleurlingen hebben, zoals darters en Piratenliefhebbers dat wel hebben, bijvoorbeeld. Maar dat bedoel je wel. Bill met fossils gaat over het genre.
Je legt zelf je eigen woorden in je mond, ik hoor ze wel.
Maar laten we maar met deze discussie ophouden.
0
geplaatst: 19 februari 2016, 21:47 uur
buizen schreef:
Bill met fossils gaat over het genre.
Bill met fossils gaat over het genre.
Nee, dat gaat over de bill. Dat schrijf ik toch?
In het genre zijn juist veel interessante bands te ontdekken. Het Finse 'Circle' of de Deense 'Myrkur', leuke artiesten hoor. Mijn laatste aanschaf in dat 'vastgeroeste' genre is het debuut van Apparatus ... heerlijke grafherrie met smaak gebracht.
Wat jij vooral voedt is het vastgeroeste vooroordeel dat metalheads leeghoofden zijn. En die pop voor Vermeer was niet omdat ie zwart is, maar omdat ie naar 010 was verkast. Jíj maakt er een raciaal issue van, waarschijnlijk om zelf correct te lijken. Je mist écht de point.
0
geplaatst: 19 februari 2016, 23:32 uur
10 juni, 12 uur, achter de main in de speeltuin dix en buizen 

0
geplaatst: 20 februari 2016, 02:00 uur
buizen schreef:
(embed)
(quote)
(embed)
Sorry, maar wat een graf muziek is dit zeg. Het is zeker wat anders dan wat er normaal op Pinkpop staat, maar ik ben bang dat je er meer mensen mee weg jaagt dan dat je er mee blij maakt.
0
geplaatst: 20 februari 2016, 12:27 uur
Uitverkocht!
Hoe beroerder de line-up hoe sneller de kaarten eruit gaan?
Hoe beroerder de line-up hoe sneller de kaarten eruit gaan?
0
geplaatst: 20 februari 2016, 12:37 uur
Of het is gewoon toch een leuke line up... zou ook zo maar kunnen
0
geplaatst: 20 februari 2016, 12:49 uur
De Toppers zijn ook altijd snel uitverkocht.
Ik zie trouwens op veel ticketsites nog weekendkaarten te koop, honderden nog, wel voor 240 euro. Apart hoe dat altijd gaat. Vraag me dan ook af hoe uitverkocht het dan wel niet is.
Ik zie trouwens op veel ticketsites nog weekendkaarten te koop, honderden nog, wel voor 240 euro. Apart hoe dat altijd gaat. Vraag me dan ook af hoe uitverkocht het dan wel niet is.
0
geplaatst: 20 februari 2016, 13:36 uur
Ja hoor. . Vergelijk de toppers maar met mccartney rammstein, doe maar en de Peppers. ..
0
buizen
geplaatst: 20 februari 2016, 21:21 uur
Zou mooi zijn als Chiel Montagne de bandjes wat aan elkaar praat en de moeders en vaders en kinderen en opa's wat toespreekt op Pinkpop. Hij kan ook omroepen als een kind de ouders kwijt is. Of er een sleutelbos is gevonden. Meer info bij de Libellestand op het terrein.
En hij kan wat vertellen over de lange carrière van Paul McCartney.
Denk trouwens dat 'Macca' de weide wel op z'n kop krijgt.
Allemaal Beatlesliedjes natuurlijk. Wanneer kun je dat ooit nog meemaken?
Volgend jaar Andre Rieu op het hoofdpodium?; you ain't seen nothing yet!
En hij kan wat vertellen over de lange carrière van Paul McCartney.
Denk trouwens dat 'Macca' de weide wel op z'n kop krijgt.
Allemaal Beatlesliedjes natuurlijk. Wanneer kun je dat ooit nog meemaken?
Volgend jaar Andre Rieu op het hoofdpodium?; you ain't seen nothing yet!
0
geplaatst: 20 februari 2016, 21:39 uur
Wat een raar fenomeen is dat toch, als je als artiest boven de 50 bent, tel je blijkbaar voor velen niet meer mee, en mag je al helemaal niet verschijnen op een festival. Maar als Bowie nog had geleefd en hij had daar gestaan was 't allemaal prachtig geweest. 
Er zijn zoveel meer ergere dingen om je druk over te maken mensen. Like it, or leave it. zo simpel kan het allemaal zijn
Je hoeft niet te gaan, en je hoeft ook niet te luisteren op de radio, of te kijken op tv. We wonen in een vrij land. Maar stop aub met dat typisch Nederlandse zeik gedrag....

Er zijn zoveel meer ergere dingen om je druk over te maken mensen. Like it, or leave it. zo simpel kan het allemaal zijn
Je hoeft niet te gaan, en je hoeft ook niet te luisteren op de radio, of te kijken op tv. We wonen in een vrij land. Maar stop aub met dat typisch Nederlandse zeik gedrag....
* denotes required fields.