Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop
zoeken in:
0
geplaatst: 5 maart 2016, 16:18 uur
Of de vergrijzing van Pinkpop een slimme zet blijkt te zijn moet de toekomst nog uitwijzen. Wat me meer stoort aan de huidige line-up is dat er zo belachelijk weinig vrouwen op te vinden zijn. In het plaatje rechts staan de bands die tenminste 1 vrouw in hun bezetting hebben. Volgens mij is er geen andere festival te vinden dat het qua m/v verhoudingen zo slecht doet. Terwijl er zat leuke vrouwelijke artiesten + (all) female bandjes zijn die prima op Pinkpop zouden kunnen staan.
https://pbs.twimg.com/media/CcfWLh3XIAE5ynf.jpg
https://pbs.twimg.com/media/CcfWNB7WAAA6Guu.jpg
https://pbs.twimg.com/media/CcfWLh3XIAE5ynf.jpg
https://pbs.twimg.com/media/CcfWNB7WAAA6Guu.jpg
0
geplaatst: 5 maart 2016, 16:24 uur
Al bij al gewoon een ongelooflijke kutline-up naar mijn bescheiden mening en onbegrijpelijk dat het blijkbaar uitverkooprecords heeft verbroken. Balthazar en De Staat zijn leuke namen (die gelukkig verder ook op ieder ander festival ooit te vinden zijn), verder is Pinkpop weer echt een orgie van ongewassenharenmuziek, nietszeggende singer-songwriters en bandjes die zelfs in hun prime days niet interessant waren.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 16:30 uur
Eens. Minste editie in járen. Zo goed als in 2014 (met o.a. Arcade Fire, Bombay Bicycle Club, Arcade Monkeys, Editors, Stromae, Paolo Nutini, The Rolling Stones, The Boxer Rebellion en Haim) zal het waarschijnlijk nooit meer worden. Zou willen dat ze iets meer in de richting van Rock Werchter programmeren. Daar staat ook wel veel pulp, maar dat wordt beter gecompenseerd met een aantal fijne namen.
0
geplaatst: 8 maart 2016, 16:59 uur
Dat van die verkooprecords blijkt dus niet te kloppen, er zijn nog gewoon weekendkaarten te koop.
Ticketmaster
Pinkpop uitverkocht? Welnee.
Ticketmaster
Pinkpop uitverkocht? Welnee.
0
geplaatst: 13 juni 2016, 22:30 uur
Jan "Rihanna is de K3 van de popmuziek" Smeets
gaf traditiegetrouw na afloop van Pinkpop het
slotinterview .
Kan iemand deze man alsjeblieft tegen zichzelf in bescherming nemen? Komt de laatste tijd bijna alleen maar nonsens uit. Onlangs ook nog over Radiohead.
gaf traditiegetrouw na afloop van Pinkpop het slotinterview .
Bovenal vindt Smeets dat een act bij Pinkpop moet 'passen': 'Ik heb er een hekel aan om alleen iets te [boeken] omdat het zwart is, of alleen iets te [boeken] omdat het blank is. Het moet gewoon een goeie popartiest zijn. Punt.' Beyoncé zou dus kunnen, en Kanye ook. 'Maar als je nu eerlijk aan mij vraagt “Wat vind je van Rihanna?”, dan zeg ik nee, dat vind ik de K3 van de popmuziek. Wat een flauwekul.'
Kan iemand deze man alsjeblieft tegen zichzelf in bescherming nemen? Komt de laatste tijd bijna alleen maar nonsens uit. Onlangs ook nog over Radiohead.
0
geplaatst: 13 juni 2016, 23:50 uur
Wat kan die man toch een hoop onzin uitkramen 
1) Dus Smeets maakt zelf de poster?
2) Hij denkt dat een duif op een poster terroristen aantrekt? 
Misschien moet je dan Beyoncé proberen binnen te halen vóórdat de headlineposities vol zitten

Ik durf het woordje Bataclan niet uit te spreken. In de poster (van deze editie van Pinkpop”, red.) heb ik Bataclan verwerkt door een vredesduif en vlindertjes, maar ik heb het eerlijk gezegd niet durven uitdragen. Voor het geval dat mensen denken: hé wacht eens, daar zit een aanknopingspunt, op basis daarvan kan ik terreur plegen.
1) Dus Smeets maakt zelf de poster?
2) Hij denkt dat een duif op een poster terroristen aantrekt? 
Waarom het dan nog niet is gebeurd? Dat rust volgens Smeets meer op toeval dan voorkeur: 'Dat heeft te maken met de manier van programmeren: wij werken top-down, we beginnen met de headliners. En als er geen headlinepositie meer is, dan zal Beyoncé niet meer te krijgen zijn.
Misschien moet je dan Beyoncé proberen binnen te halen vóórdat de headlineposities vol zitten

0
geplaatst: 13 juni 2016, 23:56 uur
Ja eens, en dan dus nog die onzin over Radiohead, terwijl hij op zich een punt heeft dat ze met hun huidige set waarschijnlijk niet heel goed op het huidige Pinkpop zouden passen. Maar ga dan niet van die hilarisch slechte redenen noemen.
'Er zijn ernstige twijfels gerezen over of Radiohead past op Pinkpop. Het is blijkbaar te jazzy.'
(...) 'Ik weet niet wat je je erbij moet voorstellen. De laatste jaren heb ik me niet meer zoveel met Radiohead bezig gehouden. Maar toentertijd dat ze op Pinkpop stonden was het wel fantastisch. Misschien past het beter op North Sea Jazz dan op Pinkpop.'
(...) 'Ik weet niet wat je je erbij moet voorstellen. De laatste jaren heb ik me niet meer zoveel met Radiohead bezig gehouden. Maar toentertijd dat ze op Pinkpop stonden was het wel fantastisch. Misschien past het beter op North Sea Jazz dan op Pinkpop.'
0
geplaatst: 14 juni 2016, 00:08 uur
Die man heeft geen idee meer waar ie het over heeft. Hij is niet bekend met de muziek van Radiohead (te jazzy...) en heeft geen idee wie Drake is.
Dit interview wordt met het jaar een beetje sneuer.
Dit interview wordt met het jaar een beetje sneuer.
0
geplaatst: 14 juni 2016, 00:14 uur
Maar Smeets heeft toch al niets meer te zeggen over de programmering, dat regelt Mojo toch?
0
geplaatst: 14 juni 2016, 00:19 uur
Daar heb je een punt. En dat verklaart ook zijn opmerking over de poster; het zou lullig zijn om hem helemaal geen functie meer te geven.
0
geplaatst: 14 juni 2016, 00:22 uur
En zorgen voor revoluties wat betreft eten op festivals zoals de friet met satésaus
. Nee maar bij veel zaken buiten de programmering om is Smeets volgens mij nog wel zeer betrokken.
. Nee maar bij veel zaken buiten de programmering om is Smeets volgens mij nog wel zeer betrokken.
0
geplaatst: 14 juni 2016, 00:26 uur
Was het trouwens nog wat dit jaar? Heb er helemaal niks van meegekregen, ook nog geen recensies of iets dergelijks gelezen.
0
geplaatst: 14 juni 2016, 00:34 uur
Ik heb gister zo nu en dan half via de tv gevolgd en via 3voor12 de recensie van acts gelezen, maar enorm veel middelmaat. Voor de gemiddelde MuMe bezoeker zeer weinig interessante acts. De Staat heeft zijn status wel dik bevestigd en vergroot met twee optredens.
0
geplaatst: 14 juni 2016, 11:39 uur
Ik heb prima herinneringen aan Pinkpop, maar zie het somber in voor dit monument op de festivalkalender. De concurrentie van andere festivals is moordend, dus ben je bijna gedwongen om hele grote (en dure) namen te boeken. Het budget dat overblijft gaat naar bandjes die 3FM plugt en left-overs die toevallig in de buurt zijn.
Deze editie was abominabel. 'All time low' deed haar naam eer aan. 'Years & Years' was niet om aan te horen. 'Walk of the Earth' is wellicht leuk voor dat kleine podium onder die bomen. Niks groters. 'Clean Pete' haalt dat niveau niet eens. Om positief te eindigen, 'De Staat' en 'Gary Clark jr.' waren lichtpuntjes.
Deze editie was abominabel. 'All time low' deed haar naam eer aan. 'Years & Years' was niet om aan te horen. 'Walk of the Earth' is wellicht leuk voor dat kleine podium onder die bomen. Niks groters. 'Clean Pete' haalt dat niveau niet eens. Om positief te eindigen, 'De Staat' en 'Gary Clark jr.' waren lichtpuntjes.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 00:13 uur
Smeets is done.....makkelijk zat.
Heeft geen idee meer wat er speelt.
Pinkpop is een instituut en heeft veel sterke jaren gehad.
Menig ( uiteindelijk) bekende act is doorgebroken hier.
Maar het is wat mij betreft al jaren ingehaald door een Lowlands.
Het is nu volkomen in dienst van de afsluiter.
Acts die al legendarisch zijn ( Springsteen, Stones, McCartney) maar ik vind dit geen acts voor Pinkpop.
Het is het pleasen naar Smeets toe, kennelijk het eren voor zijn goede werk in al die jaren.
Acts die hij nooit heeft kunnen boeken in de goede jaren.
Ik heb het ook amper gevolgd via tv of radio.
Heeft geen idee meer wat er speelt.
Pinkpop is een instituut en heeft veel sterke jaren gehad.
Menig ( uiteindelijk) bekende act is doorgebroken hier.
Maar het is wat mij betreft al jaren ingehaald door een Lowlands.
Het is nu volkomen in dienst van de afsluiter.
Acts die al legendarisch zijn ( Springsteen, Stones, McCartney) maar ik vind dit geen acts voor Pinkpop.
Het is het pleasen naar Smeets toe, kennelijk het eren voor zijn goede werk in al die jaren.
Acts die hij nooit heeft kunnen boeken in de goede jaren.
Ik heb het ook amper gevolgd via tv of radio.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 11:23 uur
Holden schreef:
Ik heb anders behoorlijk positieve recensies gelezen over de shows van All Time Low, Years & Years en Clean Pete. Misschien gewoon een kwestie van smaak?
0
geplaatst: 16 juni 2016, 17:43 uur
Ik ga niet ontkennen dat mijn bericht gekleurd is en genoemde bandjes niet mijn smaak zijn, maar Years & Years was vals. All Time Low haalde een boel bakvissen het podium op om hun zwakke optreden te maskeren. En Clean Pete hoort m.i. eerder op de Uitmarkt dan op Pinkpop.
0
geplaatst: 15 februari 2017, 10:26 uur
Toch een wat bijzondere afsluiter... Hoewel wat mij betreft wel de meest frisse afsluiter naast de al lang uitgebluste Kings of Leon en Green Day.
0
geplaatst: 15 februari 2017, 11:18 uur
0
geplaatst: 15 februari 2017, 11:20 uur

Ik lees dat ze zich de komende jaren op een ander publiek gaan richten, zie dat Martin Garrix ook komt, is de nieuwe sponsor soms SlamFM of 538?
0
geplaatst: 15 februari 2017, 11:30 uur
Justin stond nog op het bekende lijstje van Smeets, pal achter Neil Young,,,
ach als ik nu aan Pinkpop denk, ga ik naar you tube,,,,, geweldige beelden
van j geils, the jam, ian dury, etc etc
ach als ik nu aan Pinkpop denk, ga ik naar you tube,,,,, geweldige beelden
van j geils, the jam, ian dury, etc etc
5
geplaatst: 15 februari 2017, 11:43 uur
Slimme zet van opa Smeets. Doelgroep van de artiesten die hij nu presenteert is te jong om alleen naar Pinkpop te mogen, dus moeten er ook heel veel ouders mee. Gegarandeerd uitverkocht dus!
0
geplaatst: 15 februari 2017, 13:58 uur
En veer het vergooien van de street cred van Pinkpop hoeft hij ook niet te vrezen 

0
geplaatst: 15 februari 2017, 14:33 uur
Ten opzichte van Lionel Richie en Macka is er nu toch wel degelijk sprake van verjonging.
1
geplaatst: 15 februari 2017, 14:53 uur
Gretz schreef:
Of de vergrijzing van Pinkpop een slimme zet blijkt te zijn moet de toekomst nog uitwijzen.
Zelf vonden ze in ieder geval van niet, haha.Of de vergrijzing van Pinkpop een slimme zet blijkt te zijn moet de toekomst nog uitwijzen.
Overigens is Justin Bieber wel één van de grootste (lees: populairste) artiesten ooit die naar Pinkpop gekomen is. In ieder geval een stuk groter dan de uitgerangeerde artiesten die er de afgelopen jaren kwamen (een paar uitzonderingen daargelaten).
* denotes required fields.