menu

Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
avatar van Edgar18
Ik vind de reacties hierboven vooral lachwekkend. Heeft Pinkpop na jaren eindelijk begrepen dat stilstand achteruitgang is, komt de rollatorjeugd zich hier opeens opwinden over Justin Bieber.

Prima boeking, één van de slimste die Pinkpop in jaren heeft gedaan.

avatar van trebremmit
Best nog wel prijzig trouwens, kost een miljoen euro maar dan heb je natuurlijk wel wat.

Ik vraag me trouwens af of zoiets wel veel geld opbrengt, zoveel geld hebben vijftienjarigen toch nog niet te besteden?

avatar van Gretz
chevy93 schreef:
(quote)
Zelf vonden ze in ieder geval van niet, haha.

Overigens is Justin Bieber wel één van de grootste (lees: populairste) artiesten ooit die naar Pinkpop gekomen is. In ieder geval een stuk groter dan de uitgerangeerde artiesten die er de afgelopen jaren kwamen (een paar uitzonderingen daargelaten).

Helemaal mee eens. Ik vind het ook een slimme zet. Veel betere keuze dan nog een aantal bands in de categorie Kings of Leon / Green Day boeken die er al meerdere keren hebben gestaan en op dit moment niet zo extreem relevant zijn.

Voor mij persoonlijk zal de line-up waarschijnlijk nooit meer zo goed worden als in 2014, maar het is zeker een vooruitgang dat Pinkpop zich de afgelopen 2 jaar meer is gaan richten op het boek van relevante pop- en danceartiesten. Het moderne megafestival richt zich op alle mainstream genres, niet alleen meer op rock zoals vroeger.

avatar van GrafGantz
Edgar18 schreef:
Ik vind de reacties hierboven vooral lachwekkend. Heeft Pinkpop na jaren eindelijk begrepen dat stilstand achteruitgang is, komt de rollatorjeugd zich hier opeens opwinden over Justin Bieber.

Prima boeking, één van de slimste die Pinkpop in jaren heeft gedaan.


Eens, ik luister veel liever naar de laatste van Bieber dan naar een van die suffe dadrock bands waar Pinkpop meestal komt aanzetten.

avatar van trebremmit
Zal ie ook gaan playbacken?

Gaat een van jullie trouwens naar Pinkpop nu Bieber komt?

avatar van GrafGantz
Nee. Is me wat te ver voor een festival dat me sowieso niet aanspreekt.

avatar van Edgar18
Precies wat Graf zegt. Er staan ieder jaar wel een of twee dingen die ik tof vind maar de rest is zo ruk dat ik nooit ga. The Stones heb ik serieus overwogen maar kwam niet lekker uit, verder nooit echt serieus over nagedacht.

avatar van herman
trebremmit schreef:
Best nog wel prijzig trouwens, kost een miljoen euro maar dan heb je natuurlijk wel wat.

Ik vraag me trouwens af of zoiets wel veel geld opbrengt, zoveel geld hebben vijftienjarigen toch nog niet te besteden?

De fans van Bieber zijn inmiddels wel volwassen, had zelfs collega's van in de dertig die naar zijn concert gingen vorig jaar.

Hoor zelf eigenlijk ook liever Bieber dan Springsteen bv.

avatar van trebremmit
Ik las een recensie van het gelredome concert en daarin stond dat er alleen maar tienermeiden waren.

Maar goed, ik vind 1 miljoen euro wel erg veel geld voor zoiets, terwijl hij vaak ook nog niet live zingt.
Muzikaal gezien vind ik het ook weinig voorstellen, maar dat is meer een kwestie van smaak, en ik kan het me wel voorstellen dat ze voor elk wat wils willen programmeren op pinkpop.

avatar van Gretz
trebremmit schreef:
Ik las een recensie van het gelredome concert en daarin stond dat er alleen maar tienermeiden waren.

Maar goed, ik vind 1 miljoen euro wel erg veel geld voor zoiets, terwijl hij vaak ook nog niet live zingt.

Ik las dat daar goede afspraken over zijn gemaakt. En dat hij ook niet van het podium zal lopen zoals ie wel eens eerder heeft gedaan.

Ik vind 1 miljoen euro nog wel meevallen als je het vergelijkt met headliners van eerdere jaren die 2-3 miljoen kostten.

avatar van Arrie
Volgens mij zijn er ook ontzettend veel twintigers die graag maar Bieber luisteren. Ik mag zijn muziek overigens ook graag horen, maar ik hoef hem niet live te zien, denk ik.

avatar van trebremmit
Gretz schreef:
(quote)

Ik las dat daar goede afspraken over zijn gemaakt. En dat hij ook niet van het podium zal lopen zoals ie wel eens eerder heeft gedaan.

Ik vind 1 miljoen euro nog wel meevallen als je het vergelijkt met headliners van eerdere jaren die 2-3 miljoen kostten.


Wat is de duurste act dan? Rolling Stones misschien?

avatar van Gretz
trebremmit schreef:
(quote)


Wat is de duurste act dan? Rolling Stones misschien?

The Rolling Stones, Paul McCartney, Bruce Springsteen, Coldplay, Metallica en Rammstein schijnen allemaal meer dan een miljoen gekost te hebben. Die eerste 3 waarschijnlijk boven de 2 miljoen. Bij The Rolling Stones waren er geruchten dat ze per man meer dan 1 miljoen kregen totaal 4,5 miljoen.

avatar van lennon
Edgar18 schreef:
Ik vind de reacties hierboven vooral lachwekkend. Heeft Pinkpop na jaren eindelijk begrepen dat stilstand achteruitgang is, komt de rollatorjeugd zich hier opeens opwinden over Justin Bieber.

Prima boeking, één van de slimste die Pinkpop in jaren heeft gedaan.


Niks mis met verjonging, maar Pinkpop draait toch om muziek??

Bieber speelt veel zonder live band, en zingt vaak ook niet zelf... Heeft weinig met live beleving te maken.

Nu zal het allemaal wel dat ie dat in Landgraaf wel gaat doen, maar het is wel een totaal ander slag publiek wat je hiermee wil lokken...

Het zal allemaal wel... Liever oude lullen rock, dan een verwaand ventje die acteert alsof ie God is, maar eigenlijk nog geen reet heeft laten zien.

avatar van Edgar18
lennon schreef:
Het zal allemaal wel... Liever oude lullen rock, dan een verwaand ventje die acteert alsof ie God is, maar eigenlijk nog geen reet heeft laten zien.
Wat een vooroordelen zeg... En niets gepresteerd? Meerdere albums en singles bovenaan de charts in Amerika, Engeland, Nederland en nog tig andere landen. Meer dan 100 miljoen verkochte albums. Het meest gestreamde nummer op Spotify en het meest gestreamde album op Spotify ooit. Het meest bekeken muziekkanaal op YouTube ooit. Billboard Music Awards, Brit Awards, een Grammy Award, Juno Awards, MTV Awards, NME Awards, People's Choice Awards, een heleboel andere prijsjes en meer dan tien records in het Guinness Book.

Moet ik nog doorgaan?

Het kan je smaak niet zijn (de mijne is het ook niet echt) maar zeggen dat ie geen reet gepresteerd heeft is een beetje dom.

avatar van trebremmit
Meer dan 100 miljoen verkochte albums lijkt me wel wat veel, waar vind je dat?

avatar van lennon
Edgar18 schreef:

Het kan je smaak niet zijn (de mijne is het ook niet echt) maar zeggen dat ie geen reet gepresteerd heeft is een beetje dom.


ok, feitjes zijn leuk en als ze waar zijn dan is mijn redenering wat kort door de bocht. Ik zal het wat nuanceren: wat mij betreft heeft ie niks gepresteerd. En die awards die hij wint.. tja... zegt me echt niks over zijn kwaliteiten. Britney Spears won ook van alles, en die kon er eigenlijk ook niet zoveel van.
Beetje zelfde categorie wat mij betreft.

Zoveel hits op YouTube en Spotify... tja ook leuk, maar daar kan iedere boerell*l op klikken zonder er geld aan uit te geven, dus ook dat vind ik weinig zeggen, sorry.

en 100 miljoen albums lijkt me ook wat veel, zeker in deze tijd....

avatar van Edgar18
lennon schreef:
ok, feitjes zijn leuk en als ze waar zijn dan is mijn redenering wat kort door de bocht.
Das een contradictie, feiten zijn namelijk altijd waar. Factchecking is echter een ander verhaal. Ik presenteer jou een aantal gegevens en ik neem die voor waar aan. Controleren kan ik ze niet in alle gevallen. Ik kan bijvoorbeeld moeilijk al die honderd miljoen albums gaan controleren .

Maar, kijk hier en volg de vermelde bronnen dan kom je een heel eind mocht je niet geloven dat het jochie zoveel albums verkoopt.

Je kunt natuurlijk zeggen dat die awards je niets zeggen en dat iedere boerenlul op Spotify kan klikken maar feit is wel dat er heel veel meer boerenlullen op Bieber klikken dan op welke andere artiest ook. En die awards zal die ook wel met een reden krijgen toch? Pinkpop is een commercieel festival en ome Jan wil uitverkopen. Met Bieber lukt het dan vermoedelijk sneller dan met Green Day, Kings of Leon of welke andere ietwat belegen rockband ook.

Je mag uiteraard van mening zijn dat ie nog niets gepresteerd heeft maar ik ben dan wel benieuwd waarom. Ik heb een poging gedaan aan te tonen waarom ie al best wat gepresteerd heeft, nu is het aan jou om mij met een lijstje 'feitjes' om de oren te slaan.

Edit: geinig om te lezen klik.

avatar van trebremmit
Ik vraag mij af hij sneller uitverkoopt dankzij Bieber, denk dat er dan nog wel wat andere grote namen bij moeten. De dagkaarten zullen misschien wel sneller uitverkocht zijn, maar ik denk dat weinig mensen speciaal een drie dagen kaart kopen voor Bieber.

avatar van Sandokan-veld
Even buiten de al dan niet aanwezige kwaliteiten van Bieber, laten we niet net doen alsof Pinkpop überhaupt nog een festival voor fijnproevers is (als het dat ooit al is geweest).

Het festival moet het al jaren hebben van zoveel mogelijk festivalvee lokken met spectaculaire headliners, en ik vind het niet echt verrassend dat Smeets steeds meer gaat zoeken buiten dat rijtje van tien, twintig nog echt grote rockbands.

Sterker nog, als hij over tien jaar nog steeds waterig bier wil verkopen aan jonge mensen, is het gewoon een hartstikke logische beslissing.

avatar van GrafGantz
Eind jaren 90 stonden zowel Robbie Williams als de Sugababes op Pinkpop. Toen werd er ook al moord en brand geschreeuwd door "serieuze" muziekliefhebbers.

/edit: Sugababes wellicht iets later, debuut is uit 2000 zie ik net.

/edit 2: in 2004 dus, Williams was in 1999. En Black Eyed Peas ook in 2004.

avatar van steven
Waar ik moeite mee heb , is al die mensen , die zeggen goed van Pinkpop dat ze verjongen ! Vaak ook oude lullen die willen laten zien dat ze nog " hip" zijn en meekunnen , In de Jaren 80 stond ook Wham! niet op het podium of in de Jaren 90 2unlimited of Mariah carey of Bacjstreet boys of iets dergelijks.
Omdat Bieber nu een paar goede producers heeft is hij dan weer salonfahig bij de zogenaamde muziekliefhebber. Net als Britney Spears ten tijde van Toxic , weetje nog dat iedereen over elkaar rolde om te zeggen dat ze toch best wel goed was?

Bieber is een tieneridool , die slim aansluiting vindt bij een wat ouder publiek , zoals voorheen R. WIlliams en George Michael , maar nog lang niet bewezen dat hij dat ook "live" kan waarmaken . En lul me niet over hits , en prijzen , die kregen Milli Vanilli ook .

Er zijn genoeg sterke pop/rock bands die populair zijn voor een festival als Pinkpop. Beyoncé , LAdy Gaga , Kanye etc etc , ga zo maar door, die heb ik allemaal een stuk hoger zitten .

Waar ik me het meest aan erger is dat je geen commentaar meer mag hebben op deze keuze , omdat je dan ouderwets zou zijn , bah .

avatar van Edgar18
steven schreef:
die heb ik allemaal een stuk hoger zitten .
Et voila, je pent zelf de essentie van je verhaal al neer. Probeer je eigen smaak los te zien van die van de massa.

avatar van trebremmit
Wat betreft de Sugababes hadden de mensen ook gelijk, het was misschien wel het slechtste optreden ooit op Pinkpop.

Oh wacht, nee dat was Shane MacGowan die dronken was, en daarna de Sugababes.

avatar van steven
Edgar18 schreef:
(quote)
Et voila, je pent zelf de essentie van je verhaal al neer. Probeer je eigen smaak los te zien van die van de massa.


sorry hoor , maar als het allemaal voor de massa moet , dan kan ik nog wel een paar artiesten opnoemen ......

avatar van trebremmit
Misschien een aardig idee om hier je meest memorabele pinkpop optreden te posten.
Ik zal er zelf even over nadenken, ben er denk ik drie keer geweest, maar heb ook heel veel op TV gezien.

avatar van Rvdz
Sowieso, John Coffey 2015 met die biervangst. Dat zou ik Biebs nog wel eens willen zien proberen.

avatar van Edgar18
steven schreef:
sorry hoor , maar als het allemaal voor de massa moet , dan kan ik nog wel een paar artiesten opnoemen ......
Tja, Pinkpop is nou eenmaal een festival voor de massa en niet voor de fijnproever dus het lijkt me evident dat het voor de massa moet.

Tellen de interviews met Smeets ook als optreden? In dat geval vind ik die het meest memorabel. Heerlijk hoe die man al jaren op rij beloofd dat het jaar erna echt Pearl Jam en Foo Fighters komen. Zijn we zes maanden verder presenteert ie opeens Green Day en Kings of Leon . Zijn opmerking dat Radiohead beter zou passen op North Sea Jazz is misschien wel de meest memorabele van de laatste jaren.

Maar goed, nu heeft ie Biebs geboekt dus komt het toch nog allemaal goed met Pinkpop .

avatar van Onweerwolf
Schrijft die Bieber-sjap eigenlijk z'n eigen songs?

avatar van lennon
Geniale nummers als baby baby baby? Geen idee.....

Gast
geplaatst: vandaag om 14:27 uur

geplaatst: vandaag om 14:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.