MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
PinkPop was dit jaar echt geweldig
Ik heb gezien:
- Peter Murray (het eerste deel, ik vond er niet zoveel aan)
- Living Things (klonk erg goed)
- Jamie Lydell (een van de hoogtepunten)
- Editors (stond 3e rij, live nog beter dan op cd)
- Keane (niet gezien wel gehoord want ik lag op het gras in een dusdanige hoek dat ik niks kon zien)
- Franz Ferdinand (wat een feest , in m'n slaapkamer galmde het nog na, take me out)
- En natuurlijk de Peppers (had er meer van verwacht maar wel heel goed, stond helaas halverwege t veld dus ik moest maar op het scherm kijken )

Ik ben gisteren op Pinkpop geweest.

Ik ben gestart bij Editors. Was een erg goed en bovenal strak optreden. Hoewel ik hun album best goed vind, had ik niet echt hoge verwachtingen, maar het tegendeel was waar.

Toen eventjes Keane meegepikt. Leuk liedjes om met je rug naar het podium in de zon te zitten, maar niet meer dan dat.

Vervolgens The Flaming Lips. Het was net zo'n spektakel als laatst in Paradiso. Ik had het idee dat niet iedereen echt goed raad wist met deze band, maar ik vond het weer geweldig...

Toen verder naar Franz Ferdinand. Ik stond op een behoorlijke afstand van het podium (slecht geluid trouwens!), maar het was toch allemaal lekker aanstekelijk.

Toen naar Morrissey en dat was geweldig. Leuke mix van een paar Smiths nummers (die verreweg het best door het publiek werden ontvangen) en de solo-albums.

Als laatste van een behoorlijke afstand naar de Peppers gekeken, maar dat ging na een tijdje toch echt vervelen. Niet verstaanbare grapjes, lange pauzes tussen de nummers, onnodig vervelend gejam. Kortom, de hoogste tijd om naar huis te gaan (en achteraan te sluiten in de file).

Zo. Rayman is eindelijk thuis. Ik ben helemaal gesloopt, maar ik vond het geweldig. Voor mij waren de hoogtepunten Kashmir, Tool en (uiteraard) Morrissey. Schande dat deze held niet op de Main Stage stond eigenlijk. De Peppers heb ik maar gelaten voor wat ze zijn. Ik had de drukte ´s ochtends op het station Heerlen in mijn achterhoofd en dacht: dat moet ik vóór zijn. Elke dag met de trein pendelen naar Valkenburg, prima te doen.
Verders: prima sfeer, mooi weer, leuke line up (lang niet alles, maar dat is ook geen doen). Goeie dagen gehad.

Heeft er ook nog iemand Nelly Furtado gezien ofzo
Ben benieuwd hoe ze was en welke nummers ze deed.

Ik kwam binnen toen Nelly op het podium stond. Maar het zou flauw zijn om van mij te moeten horen wat ik er van vond. Ik kan dat mens namelijk wel schieten.
Wat ze speelde? Alles wat een beetje bekend is.

haha oke

Voor mij was Tool het absolute toppunt. Ik stond in de binnenste ring, nog buiten de moshpit. Bij de Red Hot Chili Peppers stond ik zo ongeveer in de 12e rij vanaf het hek van de buitenring, maar toen begon men enorm te dringen en op de een of andere manier zorgde dat ervoor dat ik 3e rij kwam te staan. Stoer! Kiedis was goed bij stem (wat nogal eens wisselt) dus dat was ook erg cool. Verder nog bij Soulfly, Vankatoen en Deftones in de moshpit gestaan, waarbij de eerste toch echt heel veel beter waren. Toen Max Cavalera nog even een nummertje met Deftones kwam spelen leefde meteen het publiek op. Leuk dat Soulfly ook Sepultura nummers als Roots Bloody Roots en Refuse/Resist speelde. dEUS was ook erg goed, hopelijk is de violist niet te hard gevallen. Verder waren Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs een garantie voor de feestvreugde. De ontdekking voor mij was Admiral Freebee. Toen hij riep: "Kennen jullie de Jimi Hendrix Experience? Dat zijn wij!!" kon ik dat alleen maar beamen. Een laatste hoogtepunt cq dieptepunt was The Bloodhound Gang. Natuurlijk kwam bijna niemand voor de muziek, maar voor de gore show. Die kregen we dan ook.

Ooit ging ik in 1987 naar Pinkpop om "The Smiths" te zien optreden. Waarschijnlijk waren ze dan op het hoofd podium net zo moeilijk te zien en te horen geweest als de Peppers op de afgelopen editie...

Maar gelukkig bijna 20 jaar later:

Morrissey speelt en acteert de sterren van de hemel op het Noord podium voor louter liefhebbers!( Mijn zoon en dochter liepen hoofschuddend weg)
En alles is prima te zien en te horen, want Morrissey heeft een kleine maar trouwe groep bewonderaars.
Prachtig om te zien hoe Mozzer met zijn in Playboy T-shirts gestoken bandleden, als een ware crooner de show stal. Natuurlijk Morrissey is niet meer vol Weltschmerz, maar tegenwoordig een soort John Cleese die met typisch Engelse humor over het podium wandelt.
Voor mij het hoogtepunt van een zonnig Pinkpop!

"Yes I'm older now and I'm a clever swine, but they were the only ones who ever stood by me" (Vrij naar Rubber Ring:luister naar "The world won't listen")

David Gray (ook op het intieme Noord podium) komt voor mij op de 2e plek. Met een geweldige grappige drummer in Hawai shirt.

En natuurlijk heb ik me wel vermaakt bij Franz Ferdinand en de Peppers, want zonder hen geen festivalsfeer.

Je had jezelf Morekop moeten noemen, als oudere jongere Op mij als jongere jongere maakte een nummer dat ik op TV zag opgevoerd door Morrisey wel flinke indruk

Tjeemig de Peemig!!!

Moeten we de artiesten die vandaag "hot" zijn misschien jongere ouderen noemen:

Editors die Talking heads coveren.
Franz Ferdinand die m.i. veel invloeden van Gang of Four en XTC (de band!) in zich hebben.

Oftewel muziek is van alle generaties en blijft zich steeds opnieuw uitvinden.

Pinkpop was inderdaad erg relaxt! En wat een lekker weertje! Ongelofelijk... Ik heb gezien:

Zaterdag:
- the Dresden Dolls: (Geweldig! Die cover van Black Sabbath ook. Alleen jammer dat het publiek nogal mellow was. Niemand kende the Dolls en tja, dan is het Main Stage plotseling wel erg groot... Alleen maar gapende en starende mensen als publiek.)
- Kaiser Chiefs: (Dit sloeg duidelijk wel aan bij het publiek. Goede show, alleen ben ik zelf niet zo'n fan van de Chiefs.)
- Placebo: (Erg goed! Ook hier was het publiek erg moeilijk op stoom te krijgen.)

Zondag:
- van Katoen: (Nogal hard , maar binnen z'n genre denk ik geen slecht optreden...)
- Bloodhound Gang: (Grappig, maar meer niet... )
- the Zutons: (Ik had me veel meer van the Zutons voorgesteld. De nummers van hun eerste album sloegen bij mij nog wel aan, maar hun tweede album klinkt, vooral live, als 1 pot nat.)
- Racoon: (Mwa... Achter op t grasveld in t zonnetje beluisterd. Viel snel in slaap )
- Danko Jones: (Arrogante kwal... Wel grappig en dat arrogante hoort er natuurlijk bij. Meer dan 1 optreden kan ik er niet van genieten ben ik bang.)
- dEUS: (Had ik veeeeeeel meer van verwacht. Vooral vanwege erg sterke albums. Slecht optreden wat mij betreft...)
- Tool: (Tja, hard... Ook niet echt mijn muziek, maar ik moet zeggen dat ik genoten heb!)

Maandag
- Bløf: (Achter op t grasveld zitten luisteren. Ik viel weer bijna in slaap in t zonnetje.)
- the Editors: (Alleen Sparks gehoord. Ongelofelijk goed! Ik heb helaas de rest moeten missen.)
- Deftones: (Herrie...)
- Keane: (Slaaptijd op t veld.)
- the Flaming Lips: (1 van de hoogtepunten van Pinkpop dit jaar wat mij betreft. Erg goed optreden!)
- Franz Ferdinand: (Erg goede band natuurlijk, met geweldige songs! Toch is het spetterende er wel vanaf als het aan mij ligt. Elke keer hetzelfde trucje wordt iets saaiïg.)
- Red Hot Chili Peppers: (De nummers van Stadium Arcadium waren niet geweldig. Ik hoopte, samen met vrienden, volop dat ze wat meer jaren '80 - begin jaren '90 zouden spelen, maar tevergeefs. De instrumentale stukken van Flee en John waren geweldig goed! Welk nummer coverde John Frusciante ook alweer? Al met al een redelijk optreden.)

Gemiste artiesten:
- the Editors dus. Helaas moeten missen vanwege veeeeeel te lang in de rij staan om voedsel/drank-bonnen te kopen.
- Morrissey. Helaas gemist. Had ik ook erg graag willen zien. Wij stonden al te proberen om vooraan bij de Peppers te komen.

Welk nummer coverde John Frusciante ook alweer?

How Deep is your Love- Bee Gees

Ow ja, dat was hem inderdaad! Thanks...

Het was weer geweldig dit jaar Jammer dat je bijna anderhalfuur van te voren voor het podium moest gaan zitten om wat te zien, dat was vorig jaar wel anders.

Absolute hoogtepunten waren Jamie Lidell, Franz Ferdinand, maar toch vooral Editors. Had ze al eens in de Effenaar gezien, maar dit optreden was echt nog vetter. Living Things gingen wel, was vooral een erg aangename opwarmer voor de rest van de dag.

Waar ik écht niets aan vond waren RHCP. Die oude nummers waren wel zwaar oke, maar al die nieuwe nummers doen me niet zoveel. En vond dat je van een band die een half miljoen heeft gekost toch wel wat meer mocht verwachten. Beetje teleurstelling eigenlijk.

Maar goed, al met al een geweldig goede dag gehad

Hee. Ik zie allemaal dagindelingen. Ik dan ook maar.
Zaterdag pas rond drie uur gearriveerd bij het hotel in Valkenburg. Traffic was a bitch helaas. Snel inchecken en de taxi naar Landgraaf genomen.(45 euro, dat was dus éénmalig). Aangekomen bij Pinkpop minder blij verrast. Nelly Furtado was net begonnen. Daar vind ik dus geen zak aan. Een goed moment dus om eens het park af te struinen. En al snel wat bekenden tegengekomen. Toen iets gedaan waar ik flink spijt van heb: we hebben het op een mega-zuipen gezet. Brrr. De Kaiser Chiefs een beetje kunnen volgen, maar daarna ging het kaarsje heel snel uit. Vooral mijn broer was redelijk de draad van het verhaal kwijt, dus maar teruggegaan naar het hotel.
Dag 2: fris en fruitig aan het ontbijt gezeten, en lekker bijtijds de trein richting Landgraag gepakt.(retourtje 5 euro, een stuk aantrekkelijker dan de taxi dus)
Véél te vroeg aangekomen bij Pinkpop, alles nog dicht. Uiteindelijk als één van de eersten binnen, alle tijd om positie te kiezen voor Kashmir. De tip van The Scientist nog vers in het geheugen, dus volle aandacht voor deze band. GEWELDIG. Waar mijn geld binnenkort aan wordt besteed is mij helder: albums van Kashmir.
Daarna Bloodhound Gang gezien. Stelletje ranzige idioten, die best wel muziek kunnen maken maar m.i. té veel er een zooitje van maken. Jammer.
Vervolgens weer lekker aan het slokken gegaan, maar in een iets aangepaster tempo dan de dag ervoor. Dit was goed te doen.
Vervolgens hebben we ons richting Alter Bridge begeven. Prima band, moet ik ook maar iets van gaan kopen.
Tenslotte de volle focus op Tool. Wederom GEWELDIG.
Op zondag rustig wakker worden met Soulfly. Wat een onwaarschijnlijke takkeherrie. Ik kan er niks mee.
Daarna begon Skin. Ook al niet mijn ding, maar een lekker moment om even weg te doezelen op het gras.
Daarna Blöf. Nou is het dat het wegdoezelen bij Skin me redelijk heeft verlamd. Ik had de kracht niet om heel hard weg te hollen. Drama.
Vervolgens wakker worden deel 2: Deftones. Ook best hard.
Vervolgens weer een moment van rust bij Keane. Goed om te weten dat ik in ieder geval het nieuwe album niet hoef aan te schaffen.
Daarna even sfeer geproefd in de pit bij Franz Ferdinand. Maar daar sta je dus echt als haringen in een ton, dus al snel de andere kant van het hek opgezocht. Franz was gezellig, zoals ik verwacht had.
Daarna hard hollen naar Morrissey. Mijn grote held (naast Nick Cave), dus daar wilde ik geen seconde van missen. En iedereen mag er het zijne van denken, ik vond het wederom grandioos.
Tenslotte de eerste deuntjes gehoord van de Peppers, maar de drukte op het station van eerder die middag had ons doen besluiten om ze verder te laten voor wat ze zijn. De oude nummers vind ik prma, maar van Stadium Arcadium word ik niet enthousiast, dus voor mij geen must om te blijven.

Kortom: loodzware dagen, maar genoten van alles. Wellicht wordt vervolgd.

handsome_devil
Nou, laat ik dan ook maar even wat over mijn pinkpopdaagjes vertellen

Zaterdag:
Om half 8 vertrokken uit Arnhem met de auto, om 10 uur kwamen we aan en toen begonnen we maar meteen aan het eerste biertje terwijl we op onze medepinkpoppers wachtten. (Ik was met een vriend met de auto, de andere 3 waren met de trein)

Om 15.00 eerst naar the Dresden Dolls geluisterd op het grasveld. Wat een leuke muziek! Daarna Kubb gezien, niet veel aan.
Terwijl Nelly Furtado bezig was, gingen we het festivalterrein maar een verkennen en nadat ze klaar was gingen we wachten op de Kaiser Chiefs. Het was de derde keer dat ik ze live zag en dit was de minste keer. Toen de Kaiser Chiefs afgelopen waren stoven we zo snel mogelijk naar voren, totdat we op de derde rij stonden en we 5 kwartier opgepropt op Placebo wachtten. Placebo was absoluut één van de hoogtepunten voor mij. Ik vond het geweldig en ik ving nog bijna een drumstokje ook .

Zondag:
Voor mij de minst interessante dag, omdat er niet echt iets kwam wat ik per se wilde zien.
Eerst naar Kashmir geluisterd en dat klonk goed. Daarna heb ik The Rakes gezien, wat ik heel goed vond. Ik ben fan geworden van de zanger en zijn dansjes Daarna naar het absolute dieptepunt, de Bloodhound Gang geluisterd. Na wat gegeten te hebben in het gras gelegen en naar dEUS geluisterd, wat een mooie muziek! Toen direct door naar Hooverphonic, waar ik niet superveel aan vond, maar ik heb me wel vermaakt met mijn blije dansjes. Daarna kwam Tool. Ik vond het niet slecht, maar mijn medepinkpoppers dachten daar anders over en dus gingen we halverwege al naar onze tentjes toe.

Maandag:
Voor mij dé grote dag vanwege Morrissey. We waren van plan te beginnen met Skin, maar er stond, in tegenstelling tot de vorige dagen, een lange rij voor de ingang, en we misten dus een half uur Skin, maar wat ik zag en hoorde was goed. Toen een hele tijd in de zon gelegen en om 14:30 bij Blof wezen kijken, wat ik erg goed vond. Daarna meteen naar de Editors gegaan, maar we stonden helemaal achteraan dus ik kon niks zien, maar het klonk geweldig. Omdat ik en m'n beste vriendin Morrissey gewoon moesten zien, gingen we na de Editors al naar de 3FM-stage. Ons plan was om tijdens Nickelback (een band die ik echt haat) al zoveel mogelijk vooraan te staan, zodat we bij Morrissey zeker vooraan zouden staan. Bij Nickelback stonden we echter al vooraan. Nickelback fans waren daar niet blij mee ("Wat asociaal, kijk ze heeft Moz op haar hand en pet staan, ze komt helemaal niet voor Nickelback") Omdat ik Nickelback fans niet de meest sympathieke mensen vind heb ik maar net gedaan of ik het allebei heel erg leuk vond . Na Nickelback konden we nog een heel stuk naar het midden opschuiven. We hingen ons spandoek op waarop stond: "You're the one for me Mozzy" en tijdens het concert zei Moz tegen ons: "For me? *Ik in shock, unable to speak* For me? *Ik knik ja* Oh, that's really nice. Really nice." Dit is echt het meest geweldige wat ik ooit heb meegemaakt Ik kan het nog steeds niet geloven en loop al 2 dagen rond te springen. Ik vond het hele concert geweldig en ik ben alleen nog maar een groter Morrissey fan geworden . Ik vond het wel apart dat als ik om me heen keek, alleen maar 30-ers en 40-ers zag, maar dat was ook wel weer cool . Na dit gebeuren wat niet snel overtroffen zal worden, gingen we naar de Red Hot Chili Peppers luisteren. Net zoals de meesten hier vond ik de hits cool, maar ik heb helemaal niks met Stadium Arcadium en dus gingen we maar een beetje over het festivalterrein lopen en onze laatste consumptiebonnen opmaken.

Dit waren drie ontzettend geweldige dagen, met als hoogtepunt natuurlijk Morrissey Wat is die man toch briljant!

Ik heb niet veel meer met Pinkpop, maar misschien moet ik toch maar gewoon de maandag gaan voor de Stooges ( ) en dan ook de Smashing Pumpkins.

Denken nog meer mensen erover?

De rest van de programmering spreekt me trouwens helemaal niet aan toe nu toe (maar da's niet echt een verrassing).

Ilse de Lange en Maria Mena...... ahum!
Ondanks Iggy, Pumpkins en Korn zie ik het zo maar gebeuren dat ik dit jaar over ga slaan.
Eerst maar even afwachten hoe het volledige programma eruit gaat komen te zien voordat ik knopen ga doorhakken.

Ik vind het programma tot nu toe helemaal niks. Evenascence, Korn, Linkin Park zijn toch echt bands die er tegenwoording 'niet meer toe doen' (los van het feit dat ik ze nooit leuk heb gevonden).

Smashing Pumpkins is natuurlijk wel OK. Misschien als er nog een paar goede namen bijkomen dat ik wel ga.

Ja, Maria Mena is mooi voor 1 liedje op de radio en misschien om naar te kijken. Ilse de Lange ook zo. Achtergrondmuziek.

Ik hoop eigenlijk dat de Stooges ook nog gewoon naar Paradiso ofzo komen.

Zaterdag 26 mei:
- Marilyn Manson
- Within Temptation
- Juliette & The Licks
- Wir Sind Helden
- Good Charlotte
- C-mon & Kypski
- Stevie Ann
- Viberider

Zondag 27 mei:
- Muse
- Snow Patrol
- Iggy & the Stooges
- Razorlight
- Gabriel Rios
- Lostprophets
- Ilse Delange
- Gogol Bordello
- Ozark Henry
- Amy Winehouse
- Maximo Park
- Paolo Nutini
- Goose

Maandag 28 mei:
- Smashing Pumpkins
- Linkin Park
- Arctic Monkeys
- Scissor Sisters
- Wolfmother
- The Fratellis
- Evanescence
- Dave Matthews Band
- Korn
- Stone Sour
- 30 Seconds To Mars
- The Kooks
- The Magic Numbers
- Macy Gray
- Maria Mena

Lijstje volgens graz.nl

Ik kan met pinksteren iets anders gaan doen. Of ik heb de act al gezien op Lowlands, of ik wil ze niet zien!

Benieuwd wat Jan S. morgen te melden heeft.
Maar ik klap mijn handen niet echt stuk.

Het bovenstaande. Rene van Graz is er overtuigd en het verleden leert dat het dan ook gewoon klopt.

Ik wordt er zelf niet warm van, maar voor Pinkpop ziet het er prima uit. Veel bandjes die nu populair zijn staan er. Dat hoort ook. Jan hoeft zich niet druk te maken over de kaartverkoop dit jaar.

Hmm, The Stooges op zondag. Laat dan maar hangen.

Maar verder wel een goed programma voor Pinkpop.

helaas, dit jaar geen pinkpop voor mij

Er staan toch wel wat leuke dingen in het programma, maar niets dat ik (nog) MOET zien. Toch zal ik er zijn, Megaland ligt zowat in mijn achtertuin (niet dat ik die heb overigens)...

Ja idem hier
Vind het gewoon te gezellig om over te slaan, en er spelen wel een aantal leuke dingen. Neemt niet weg dat ik op wat meer had gehoopt.

2 Jaar geweest nu, ook komend jaar weer naar pinkpop.

Van het eerste jaar herinner ik mij niet meer heel veel, ik was niet echt zo'n festivalpersoon en en alles ging nogal aan mij voorbij.. Toch heb ik mij prima vermaakt..

Afgelopen jaar was super, geweldig weer (vooral die drukke hete maandag!). Ik had niet echt zin om constant vooraan te hoeven/moeten staan, alleen bij BLØF alhoewel dat geen band was waar het echte hoefde voor mij.. Prima vermaakt, stevig roken & drinken hoort er wel een beetje bij op de camping..

Ik heb het voordeel dat ik van het terein zo'n 20-minuten lopen woon, met de auto 5 minuten. Het is dus wel leuk om in station Heerlen alvast al die campinggasten aan te zien komen!

Mijn pinkpop 2006;

Vrijdagavond; de hele dag natuurlijk in de weer geweest voor de laatste spulletjes te halen.. Klapstoeltje, even langs de kapper (kort haar wel zo handig daar), voldoende drinken (bier) inkopen en het trekwagentje klaarmaken/inpakken... Zo; te bus in! Met moeite het wagentje met z'n tweeën in de bus getild en kregen wat aanspraak van 2 dronken "pinkpopgasten" zonder kaartjes Maar, zonder problemen hielpen ze ons dragen etc, voor 'n blikje bier

Voor de poort geslapen, brrrr, nouja, uiteindelijk redelijk aangeschoten (lees: flink zat) rond een uur of 3 in slaap gevallen en wakker geworden om.... Geen idee! Ik weet alleen dat het toen al ver afgelopen was met mij Maar goed eten, en toch wakker voor de poorten opengingen en weer erg goed bijgekomen..

Zat/zon/maan; poort in na een uurtje in de rij te hebben gestaan en de tent opbouwen etc, kennismaken met de buren, erg leuk allemaal! Terrein op, ik vond (misschien als enige?) Nelly Furtado wel stoer, Bloodhound Gang, Racoon en zo kunnen we nog wel doorgaan...

Afsluiter was ook tegek, bijna onvoorstelbaar als je tussen de mensen in stond.. Ook altijd geweldig hoe het bij de laatste groep echt donker word... RHCP niet erg onder de indruk, het was wel oke... Meer ook niet vond ik. Later teruggegaan naar de camping, even doorgegaan en gaan slapen... Volgende dag (enigsinds brakjes) inpakken en vertrekken..

Vorig jaar helemaal niet aan gedacht, dit jaar toch hopen wat MM'ers tegen te komen

Cool topic

Balen, ik wil Muse zien, maar verder komen er weinig boeiende bands op de zondag. Snow Patrol heb ik al gezien.

Dan maar naar Werchter.

Nicolage Rico schreef:
Dan maar naar Werchter.

177 euro incl camping!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:55 uur

geplaatst: vandaag om 17:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.