MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
Heb alles op tv en op 3voor12 mogen aanschouwen, maar helaas wilde de enige echte band waarvoor ik keek, the Smashing Pumpkins, geen beeldmateriaal laten uitzenden. Nu heb ik gehoord dat het optreden dan ook niet al te best was en dat het publiek liever Muse dan SP als afsluitingsact had gezien... Ik hoop alvast dat het onzin is.

The Smashing Pumpkins waren echt wel goed. Ik verheug me al op Pukkelpop, waar ik ze een tweede keer ga zien...

Ja ik ook misschien. Blij te horen dat ze goed waren

Ik vond de Smashing Pumpkins als afsluiter 'wat' minder... Ik kon niet al hun muziek, maar hoopte meer nummers in de richting van 'Tonight tonight' maar helaas; veel langzame nummers waar je niet even lekker los kan gaan... Immers; dat is toch wat de meeste mensen nog even willen bij de afsluiter!

Best zonde, maar dat vond ik twee jaar geleden ook met Faithless, gelukkig sloten hun nog prima af met 'God is a dj' met een lekker tempo erin, ondanks dat ik toch liever de Prodigy zag afsluiten.

Verder best goede bands gezien, ik vond Marilyn Manson een van de hoogtepunten. Ilse de Lange hoefde van mij niet te komen, Within Temptation zette een goede show neer maar die heb ik niet afgekeken aangezien ze 2 jaar geleden ook op Pinkpop waren tezien.

Overige bands; weet zo 1,2,3 de namen niet meer maar zat wel wat leuks tussen De opener Goose bijvoorbeeld, best aardige -deels- electronische muziek.. Ook Gogol Bordello was geweldig om voorin uit je dak te gaan (lees: platgedrukt worden ).

Het weer zat niet helemaal mee; maar ik heb er weinig last van gehad... Gewoon een regenjas aan en je tent goed opzetten / eventueel inspuiten.. Was erg gezellig en weer veel te snel voorbij..

Tot next year

Ik heb stevig gebaald, omdat ik er niet bij kon zijn (vooral de zondag had ik héééél graag meegemaakt), maar via radio en tv heb ik toch wel heel veel gezien en gehoord.
Mijn eindconclusie:

MUSE stak er met kop en schouders bovenuit. Qua spel, geluid (hoewel tv daarvoor geen referentie is natuurlijk, op het veld kan het wel heel anders klinken), qua show en qua nummers (maar da's smaakgebonden) een klasse beter dan de rest.

Verder vond ik wat ik zag van Snow Patrol erg mooi, maar of zoiets een uur of langer boeit op een festival weet ik niet.

Opvallendste contrast: Arctic Monkeys op radio of op tv:

Radio: Knalt de speakers uit
TV: Met de gezichten erbij: Wat een ongeïnspireerd zooitje...

De vergelijking van Giel Beelen met van die aapjes op een kermis waar je een muntje in moet gooien was treffend en zeker niet positief bedoeld....

Arctic Monkeys vinden dat het om de liedjes moet gaan en die liedjes krijgen toch een hoop mensen in beweging, dus geef ze eens ongelijk. Ik vind het persoonlijk wel wat hebben trouwens, die lakse houding.

DonDijk
ja ik ook,ze staan er toch met een geweldig zelfvertrouwen op het podium.zo op het oog althans.

Pinkpop 2007

Dit jaar ben ik drie dagen naar Pinkpop gegaan. Mijn bedoeling bij festivals is altijd om zoveel mogelijk nieuwe bands te ontdekken en bands die ik altijd al live had willen zien te zien. (snap je ) Ook dit jaar gedaan, ook natuurlijk heel veel plezier gehad ook al werkte het weer niet altijd mee. Hier komt mijn indruk.

Zaterdag

Goose
De hele opener van het festival. Had geen idee wat ik moest verwachten, we wachtten eigenlijk op Vibe Rider, maar pikte dit ook maar even mee. Was heel vet, een beetje Audio Bullys en Freestylers achtig. Met drie toetsenisten (volgens mij) en een drummer rockten ze lekker en was ik gelijk verkocht. Pinkpop kon toen al niet meer stuk

Vibe Rider
Deze band had een prijs gewonnen waardoor op de eerste PP-dag mochten spelen als opener van de Buma Cultuur stage. Ze zeiden zelf stoner pop te spelen, maar ik vond het meer een beetje progrock. Hierdoor vond ik het een beetje tegenvallen. Liefhebbers ervan moeten maar even hun myspace checken.

Julliette & The Licks
Wat een wijf!! Geweldige performance! Ik zat helaas helemaal achteraan maar het was heerlijke rock 'n roll om even helemaal uit me dak te gaan. Whoot wat een goed begin tot nu toe!! Verder kon ik weinig van ze zien (drie nummers ofzo) want ik moest verder. Eten moest ook gebeuren namelijk.

Good Charlotte
Was live zo slecht terwijl de muziek op schijf best aardig klinkt. De muziek was verder wel ok maar de zanger was stijfjes en ging niet los en dat gold eigenlijk wel voor de hele band. Jammer..

Marilyn Manson
Nog nooit was regen zo vet als bij dit optreden en tevens afsluiter van PP-Zaterdag. Op moment van opkomst schoot er een bliksemschicht door de lucht gevolgd door donder en keiharde plensregen. Het publiek voelde zich inderdaad hetzelfde als dat ik deed en ging helemaal uit z'n dak! Was helemaal super optreden terwijl ik helemaal niet van de muziek hou. De show was compleet met kaarsen op het podium helemaal te gek! Geweldige afsluiter!

Hoogtepunten Pinkpop zaterdag
Goose en Marilyn Manson

Zondag
Na anderhalf uur zoeken in de regen naar de tent en uiteindelijk toch vinden hadden we lekker geslapen en waren helemaal klaar voor de zondag. Het was in ieder geval iets beter weer.

Gogol Bordello
Ik wilde deze band al vorig jaar op Lowlands zien, maar helaas dat kwam er niet van. Maar nu wel gezien en het was gewoon helemaal tof! Ska-P liefhebbers opgelet, Dropkick Murphy's liefhebbers ook opgelet. De crowd ging uit zijn dak (ik had nooit meer sinds Ska-P op Parkpop 2003 zo enthousiast gepit!) Crowdsurfers vlogen over je heen terwijl je de beukende mensen moest ontwijken en blijven dansen natuurlijk op de gewelige nummers van de (Hongaarse??) band! Geweldig!!

Iggy & The Stooges
Ook eentje die ik vorig jaar op Lowlands wilde zien maar ook miste. Omdat we hadden besloten op Gogol Bordello af te kijken zaten we ook hier helemaal achteraan. Was op zich leuke muziek, een paar bekende nummers waar ik de titels niet van weet. En natuurlijk de fans op het podium die vol uit de kleding gingen. Ik heb me dood gelachen haha! Mr. Iggy himself was natuurlijk op 60-jarige leeftijd net zo energiek als altijd. Was heel vet zelfs vanaf die afstand!

Maxïmo Park
Weer een leuke ontdekking. We hadden geen idee wat we moesten verwachten maar het was goedgekeurd. Uiteindelijk waren we eruit dat de band een heeeeel klein beetje Hooverphonic invloeden had. Verder kon het me live niet boeien dus zijn we maar gaan kijken naar de merchandise met MP op de achtergrond. Wel een leuke rustige afwisseling.

Lostprophets
Vorig jaar een klein stukje van gezien op Lowlands, deze keer helemaal. We stonden weliswaar achteraan maar dat was geen probleem voor de band. Ze brachten de hele crowd mee in de muziek en dat was heel goed gedaan. Zelfs toen even het geluid wegviel speelde de band gewoon foutloos en strak door zonder problemen! Heel goed!

Muse
Vorig jaar afsluiter op Lowlands naast Less Then Jake. Ik koos toen voor Less Than Jake en daar ben ik nu nog blijer om. Muse kon me totaal niet boeien en met het uitzicht op een hele grote donkere wolk zijn we maar eerder weggegaan.

Hoogtepunt Pinkpop Zondag
Gogol Bordello en Lostprophets

Maandag
De laatste dag alweer van een geslaagd festival. We moesten er nu wel vroeg aan geloven want elf uur begon het al met...

The Fratellis
Gaaaaaaap ik had me liever nog een paar keer omgedraaid. Wat een onboeiende band en dat vond het publiek blijkbaar ook. De band hoorde eigenlijk niet op Mainstage vonden we maar ja. De gehele crowd wachtte allemaal op Chelsea Dagger en dat was te merken. Toen ging het los, maar ik was al weg en keek vanaf afstandje liggend op het gras. Gaap

Stone Sour
F*****g goed!! Volgens mij met twee leden van Slipknot en dat vond ik eerst een beetje afschrikkend, maar toen ze opkwamen en het drumstel er stond was dat al weg. Dat was pas wakker worden hoera!! Ik kende geen enkel nummer van ze maar stond toch te springen en uit me dak te gaan. Toen één van de gitaristen wegviel ving de zanger dat goed op door een beetje te gaan schelden met die rauwe stem van hem. Verhaaltjes te vertellen enzo. En daarna weer keihard verder!!

Dave Matthews Band
Dit begon goed, de zon scheen een beetje en ze draaide Bob Marley en Sublime als "voorprogramma". Dat toverde een glimlach op me bekkie en de band zelf ook. Gaven geen show maar speelden gewoon hun nummers en dat was een leuke traktatie. Was heel leuk.

Korn
Vanaf hier begonnen de bands die ik gewoon wilde zien! (waren er maar twee :S ) Korn deed het goed. Er ontbrak niets aan en ook de mic stand stond er. Lekker om weer los te komen na vroeg opstaan en al acht uur festival (en pas op de helft). Kende geen enkel nummer van ze (op een paar na dan), maar ik herkende Twisted Transistor en ging uit me dak. Maar niet alleen bij dat nummer. Stond bijna vooraan dus moest wel los gaan, maar dat vond ik niet erg.

Linkin Park
we zaten helemaal achteraan maar dat was niet erg. Het was fantastisch, geweldige zang. We zaten op het grasveld, keken elkaar aan bij de eerste uithaal van de zanger. "Hij kan het echt", zeiden we tegen elkaar en keken ademloos verder! Heel vet!!!

The Smashing Pumpkins
Wat ongelooflijk jammer. Ik kende de SP niet zo goed maar hoopte wel op een vet optreden zoals ik ze de afgelopen twee-en-een-halve dag gezien had. Niets was minder waar en dat vond de rest van de crowd ook. Bij Linkin Park stond het helemaal vol en bij SP net de helft. We wilden het helemaal uitkijken maar is ons niet gelukt. We wilden ook een beetje voor de drukte uitgaan want het was ons niet waard om voor die band anderhalf uur voor de uitgang te wachten. Heel jammer, Linkin Park was voor ons eigenlijk de echte afsluiter.

Hoogtepunten Maandag
Stone Sour en Linkin Park en een beetje Korn

Hoogtepunten Pinkpop 2007
Marilyn Manson, Gogol Bordello en Linkin Park

Dat was het dan.. hopelijk hebben jullie er wat aan en is het leuk om te lezen!!

Ook eentje van mijn dan maar.

Goose:
Het elektronische spel wat Goose speelde kon mij niet direct raken. Ook niet helemaal mijn smaak muziek wat uiteraard ook mee speelt. Ook ik direct door naar Viberider.

Viberider:
Met een oud-klasgenoot als gitarist/vocalist wilde ik dit natuurlijk niet missen. De kwaliteit van het geluid was echt dramatsch, maar het optreden kon ik zeker wel waarderen. Stevige rock!

Stevie Ann:
Tja...wat ik hier te zoek had is mij niet helemaal duidelijk. Op verzoek van een vriend zijn we hier naar toe gegaan. Niet mijn ding en het optreden was redelijk statisch. Stevie Ann zong haar nummertjes zoals verwacht, verder geen bijzonder optreden.

Within Temptation:
Fraaie show van Within Temptation. Voor een band als Within Temptation gaven ze 100 %. De vuurshows maakte de act compleet.

Marilyn Manson:
Helaas weer een tegenvaller van Brian Warner. Op Lowlands, 2 jaar geleden, gaf hij ook al niet alles wat hij kon. Hoewel ik zijn muziek behoorlijk kan waarderen had ik stiekem meer verwacht van deze man. De aanwezigheid van hem op het festival was uiteraard wel harstikke gaaf.

Gabriel Rios:
Onverwacht een zeer goede act. Lekker swingende nummers en toen bij het nummer "Broad Daylight" de zon tevoorschijn kwam was dit één van geweldigste momenten van Pinkpop. Wat een timing!

Razorlight:
Zeer tegenvallend. De zanger was volgens mij stoned en dat kwam de act niet ten goede. Een korte act, met geen enkel hoogtepunt.

Iggy & The Stooges:
Uiteraard stond ik hier helemaal vooraan. Dit mochten we niet missen nadat vorig jaar op Lowlands de hele tent + omtrek ramvol stond. Eén van beste acts op Pinkpop. Als je op 60-jarige leeftijd nog zo'n energie kunt uitputten ben je een echte grote artiest. De act leek erg veel op die van Lowlands, maar dat mocht de pret niet drukken. Werkelijk fenomenaal.

Snow Patrol:
Zeer mooie show. Het leek alsof al het publiek van Iggy was blijven staan, want opnieuw aten ze uit de hand. Schitterende nummers die mij tot het eind konden blijven boeien.

Muse:
Uiteraard de beste act van Pinkpop. Voor de derde keer dat ik ze in een jaar tijd zie waren ze wederom geniaal. Hoewel het nummer 'Bliss' niet voorbij kwam mocht dit de pret niet drukken. De beste live-band ter wereld!

The Fratellis:
Dit was het helemaal niet. De 'feestnummers' kwamen niet over als feest, maar meer als mislukte country-songs. Helaas één van de grootste tegenvallers van Pinkpop.

30 Seconds To Mars:
Wat een populaire band als je zag wat een menigte die hierop af stroomde. Het hele 3FM terrein stond ramvol. We probeerde nog enigzins een fatsoenlijke plaats te bemachtigen, want het geluid was maar erg slecht te horen. De act was niet verkeerd hoewel de slijmerigheid van de zanger wel iets minder mag.

Stone Sour.
In your Face! Zoals het hoort. Gruwelijk hard en m'n oren suisde nog zeker een half uur flink door. Zonde van de technische problemen aan het begin, maar de act was ruim voldoende!

Arctic Monkeys:
Statische act. De Arctic Monkeys lijken er niet echt een feest van te willen maken. Geen verassingen in de playlist en songs, dus helaas tegenvallend.

Linkin Park:
Weinig nummers van het nieuwe album en des te meer klassiekers wat het optreden ten goede kwam. Van begin tot eind top!

Evanescence:
Live erg goed gezongen door Amy Lee wat vooraf mijn grootste angst was. Lekker vanaf een afstandje op het gras gekeken en het optreden klonk erg goed.

Smashing Pumpkins:
Een terechte afsluiter waar veel mensen nog aan twijfelde vanwege de nieuwe bandsamenstelling. 'Tonight Tonight' was echt een hoogtepunt en ook het laatste kwartier van het optreden was muzikaal erg gelikt. Een afsluiter die Pinkpop tot een mooi festival maakte ondanks het af en toe matige weer.

Hoogtepunten Pinkpop 2007: Muse, Iggy & The Stooges, Smashing Pumpkins en Linkin Park.

hoogtepunten dan maar even:
Juliette & the licks
Jeez. Wat een energie en wat een vrouw. Dat is nbg es een lekker opwarmertje voor wat er nog zou komen. Lekker rockende muziek, compleet met cliche poses en stage diven. erg vet, en erg mooi om naar te kijken ook, dankzij Juliette.

Within Temptation
Blij verrast. Wat verschilt deze band live aan kwaliteit in vergelijking tot de platen zeg! WOW! dat was echt lekker. Mooie show, mooi vuur. en ja, sharon...

Zondag
Iggy
Ik kreeg een beetje het gevoel of ze een oud lijk hadden opgegraven. Voor een oud lijk rockt het dan toch nog wel erg goed. Maartoch, dr zat me iets iet lekker. T werd me alemaal een beetje hetzelfde ofzo. Feest was het wel. Toch nog een hoogtepunt van Pinkop al ist een kleine.

Snow Patrol
Ja erg mooi hoor. Ik stond al snel aan de zijkant voor Muse, waar ik op het scherm keek. Erg Goed al kende ik ze niet zo.

Muse
Na de chaos voorafgaande van het concert (o.a geen adem krijgen en over 3 mensen gecatapulteerd worden over het hek) begon Muse.
Aardige set zonder mijn favoriet Citizen Erased jammergenoeg wel..
Erg veel Random riffery en ook RATM riffs. Dat maakte een hoop goed, en het klonk allemaal wel vol overgave, die bij Muse zeker niet altijd even sterk is. Ik vond dit namenlijk al beter dan Brabanthallen. Mede door de vele riffs en Unintended als emotioneel hoogtepunt. Ook Feeling Good was lekker meeschreeuwen.

Maandag
Wolfmother
Ach het is niet bijster origineel. Maar het knalt wel hoor. Lekker muziekje, lekker wakkerworden.

Stone Sour
Vette show. Ken alleen de eerste cd, maar zal de 2e toch ook es gaan zoeken. Maar man, wat heeft die man een probleem met zn woordenschat buiten de nummers om. Veel verder dan Fuck dit en Fuck dat komt ie ook niet. Jammer hoor, dat dat nodig schijnt te zijn, Verder wel cool.

Linkin Park
Heel strak allemaal. Klinkt live toch echt wel heel lekker. Verbazingwekkend dat de nieuwe songs die gespeeld zijn toch ook goed uit komen, want op cd is het janken.
Ja lekkere show, maar dat had ik min of meer wel verwacht.

The Smashing Pumpkins
Knallend van start met Bullet with Butterfly wings. Wat een start. Jammergenoeg kon ik al niet meer op me benen staan en viel ik half door al dat gespring. Ik werd al snel naar voren getrokken naar een guard die dacht dat ik flauw viel. Ja ik heb me hier ook niuet tegen verzet, ik had piijn in me poten en vond het wel best en hoopte dat ik vooran mocht blijven. Na duidelijk te maken dat dit niet zo was, had ik toch een perfecte plek. Die wel een beetje raar verkregen was, voelde me een beetje schuldig, maja.
De show zelf vond ik erg goed, met een IETS te rustig middenstuk en het eindnummer (silverfuck dacht ik) werd te veel uitgerekt. Toen het tot een climax kwam was het echter wel knallen. Geen perfecte show maar niet zo slecht als veel mensen zeiden. Maar Muse had beter kunnen sluiten.

ThirdEyedCitizen schreef:
The Smashing Pumpkins
Knallend van start met

Today
Smashing Pumpkins was wel vet, maar moest helaas al na Tonight, Tonight naar huis, want ik had geen zin om binnen een week 2x de trein te missen. Uiteindelijk nog net de trein van Utrecht naar Gouda gehaald. Kwam aan op Utrecht om 0:10, vertrek trein naar Gouda 0:15 uur.

Wolfmother vond ik ook erg rocken, had ze gemist bij het voorprogramma van PJ, wat ik na het optreden toch best jammer vond.
Uh sorry we forgot one song WOMAN! WOMAN! heerlijk, vanuit mijn optiek gingen erg veel mensen los op dat nummer.

Arctic Monkeys lekker bijgegeten niet veel van meegepakt.

Stone Sour slecht kon niks van zijn zang verstaan.

Dave Matthews band was ik erg van verrast, beste optreden op pinkpop.

Linkin Park kwam binnen met One Step Closer, vind ik stiekem toch wel een goed nummer, was ook het enige nummer waarbij ik mee ging springen.

Jeremie
Staan reeds geboekt voor Pinkpop 2008: Foo Fighters, Rage Against The Machine en Metallica

http://www.demorgen.be/dm/nl/1007/Muziek/article/detail/106774/2007/12/17/Pinkpop-strikt-nu-ook-Metallica.dhtml

In 1995 was ik hier dolgelukkig mee geweest.

Inderdaad, time-warp. Smashing Pumpkins zullen dan ook wel weer komen. En Lenny Kravitz!

Tenminste wat meer kwaliteit op het podium !!!

Je kunt je niet voorstellen hoe ze op het Metallicaforum reageerden

Roze pop.

Voorlopig bekendgemaakt op de persconferentie:

Vrijdag 30 mei:
Metallica
Incubus
Floggin Molly

Alter Bridge
SAT2D

Porcupine Tree

Zaterdag 31 mei

Foo Fighters
Kaiser Chiefs
Editors
KT Tunstall
Moke

The Verve
Novastar
Bad Religion

Groove Armada
Justice

Het kan slechter...

Maar ook veel beter...

En Novastar.. echt, er zijn van die dingen die ik gewoon nooit zal begrijpen

Cygnus schreef:
Porcupine Tree

verrassend

Betekent dit dat u met de koopwaar in Landgraaf te bewonderen bent?

Zondag 1 juni
Rage Against The Machine
Queens of the Stone Age
Racoon
Gavin Degraw
Fiction Plane

Counting Crows
Serj Tankian
Hives
Cavallera Conspiracy
Wombats

Patrick Watson
Kate Nash
Pete Murray
Saybia
Roisin Murphy

De minste van de 3 dagen...

Ik vind dit eigenlijk een van de beste line-ups die ik tot nu toe heb gezien op Pinkpop. Zeker de vrijdag (met Porcupine Tree, Flogging Molly en Metallica) zou ik nu wel echt graag willen zien. Al helemaal na de geruchten dat de Cavalera Conspiracy hoogstwaarschijnlijk ook op deze dag te bewonderen is.

Zondag is overigens inderdaad verreweg de minste dag...

ik heb me kaartje al binnen. Zaterdag ochtend gelijk gehaald!! Drie dagen lang feest, net als vorig jaar!! Lowlands kaartje btw ook al binnnen!! Whoot.
De PP-lineup is zoo goed. En er komen nog 8 bands bij!!! Ik las ergens dat het een golden oldie zou worden. Misschien Ozzy, ZZ Top?? Kan niet wachten!!

DonDijk
Mischien dat Jan Smeets weer eens een poging gaat doen om Neil Young naar Landgraaf te halen? Is nog steeds zijn grootste wens immers.

Chris Cornell bevestigd op pinkpop.nl

@Dondijk: als je ziet dat de kaarten voor Neil Young duurder waren dan de weekendkaarten van Pinkpop dan denk ik dat Jan deze keer even past. Het zou overigens wel geweldig zijn, maar dit ter zijde.

Helaas voor veel mensen; de weekendkaarten zijn uitverkocht!.

[quote="(willie
Helaas voor veel mensen; de weekendkaarten zijn uitverkocht!.[/quote]

nu al...

Ik heb hem nog nét optijd (3-dagen + camping kaart)

itchy schreef:
Maar ook veel beter...

En Novastar.. echt, er zijn van die dingen die ik gewoon nooit zal begrijpen

Hier ook niet...

Alanis Morissette, Stereophonics, Voicst en Jonathan Davis (frontman van Korn) zijn dit jaar ook aanwezig op pinkpop. Nog drie namen te gaan..

Spijtoptant
Ze zullen er wel spijt van hebben dat ze voor het eerst in 40 jaar pinkpop niet met pinksteren hebben gepland.

Zal je zien dat het eind van de maand katten en honden regent.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:49 uur

geplaatst: vandaag om 22:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.