MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
In Muziek > MusicMeter Live! > Bruce Springsteen op Pinkpop:

Bruce Springsteen sluit dit jaar als hoofdact de zaterdag (30 Mei) op Pinkpop af.

http://www.telegraaf.nl/prive/3053086/__Springsteen_op_Pinkpop__.html?p=1,1

Pffffff.........

Daar zaten we echt op te wachten

Joy4ever schreef:
Daar zaten we echt op te wachten

Wil hem best zien, maar niet op Pinkpop. Getver

Running On Empty schreef:

Wil hem best zien, maar niet op Pinkpop. Getver

Komt ook een Tour aan data zijn volgens mij nog niet bekend........

thelion schreef:
(quote)

Komt ook een Tour aan data zijn volgens mij nog niet bekend........

Hope so .....Zou mij niet verbazen als Pinkpop weer een clausule heeft bedongen dat verdere shows binnen een bepaalde omtrek van het festival niet mogen

Dat zal vast wel zo zijn, het zou niet de eerste keer zijn.

Maar goed, na een eerste dag Pinkpop valt het nog wel mee met de modder en als het een beetje meezit is het een pracht van een zomeravond.

Voor de liefhebbers: het betreft hier een optreden van drie uur!
(volgens mijn een vrij normale lengte voor een Springsteenconcert).

Volgens Jan Smeets is de kans groot dat de nummer 1 van het wensenlijstje van het publiek ook komt. Iemand enig idee wie dat is? Coldplay ofzo?

herman schreef:
Volgens Jan Smeets is de kans groot dat de nummer 1 van het wensenlijstje van het publiek ook komt. Iemand enig idee wie dat is? Coldplay ofzo?

Nog niet bekend... Vorig jaar stelden de Pinkpoppers dit saaie lijstje samen, de nummer 1 die Jan S. bedoelt zal hier ook wel tussen staan:

1. Editors
2. Muse
3. Linkin Park
4. Metallica
5. Green Day
6. Coldplay
7. Queens Of The Stone Age
8. Radiohead
9. The Killers
10. Rammstein

Ontopic: Ik was van plan om alleen de maandag te gaan wegens andere plannen op de zaterdag en de zondag, maar twijfel daar nu aan, dankzij Broes...

Vreselijk lijstje inderdaad, al heb ik er nog 3 live van gezien ook. Ik ga alleen nog maar naar PP als ik kaartjes cadeau krijg (zoals de laatste 2 keer).

herman schreef:

Rage Against The Machine is ook erg populair in Limburg

herman schreef:
Vreselijk lijstje inderdaad, al heb ik er nog 3 live van gezien ook.

Ik 9... Wel allemaal op festivals, geen eigen shows (dat maakt het iets minder pijnlijk)

edit: oh toch 1 eigen show, Radiohead.

herman schreef:

Nah, ik denk Skunk Anansie of Live. Misschien Lenny Kravitz.

Live heeft inderdaad al 7 jaar niet meer op Pinkpop gestaan. Wordt wel weer 's tijd. Faithless zou ook nog kunnen.

The Prodigy zou ik ook wel vaag vinden.......

Hope so .....Zou mij niet verbazen als Pinkpop weer een clausule heeft bedongen dat verdere shows binnen een bepaalde omtrek van het festival niet mogen

Denk eerder dat Springsteen de eisen stelt in dit geval.......

Lukk0
Radiohead zou ik wel willen zien. Van de rest hoeft het niet zo nodig. Van Bruce Springsteen spring ik trouwens ook niet gelijk een gat in de lucht, maar het kan slechter.

Nou dat is dan nummer 2: eerst Depeche Mode die ik graag wil zien maar niet daar en nu Springsteen

Kos
Cygnus schreef:
(quote)

Nog niet bekend... Vorig jaar stelden de Pinkpoppers dit saaie lijstje samen, de nummer 1 die Jan S. bedoelt zal hier ook wel tussen staan:

1. Editors
2. Muse
3. Linkin Park
4. Metallica
5. Green Day
6. Coldplay
7. Queens Of The Stone Age
8. Radiohead
9. The Killers
10. Rammstein

.

...please.

Dan 100 keer liever Bruce. .

Dat is nou echt een artiest waar al die jonge, wannabe hippe altokids die denken iets van muziek af te weten ( ) op gaan zitten zeiken en als ze het eenmaal meemaken denken ze: 'dit had ik niet willen missen' .

Kos schreef:

Dat is nou echt een artiest waar al die jonge, wannabe hippe altokids die denken iets van muziek af te weten ( ) op gaan zitten zeiken en als ze het eenmaal meemaken denken ze: 'dit had ik niet willen missen' .

Helemaal mee eens

Als hij niet voor een concert naar Nederland komt dit jaar..... Dan ga ik maar naar Pink Pop voor Bruce.........

Kos schreef:

Haha, dream on Kos. Wie zit er anno 2009 nog te wachten op Bruce Springsteen? Totaal overbodige artiest.

ik ook. mijn smaak is helemaal veranderd maar naar BS kan ik nog steeds errug goed luisteren.

Springsteen en de E Street Band staan op zaterdagavond 30 mei op het Pinkpopfestival in Landgraaf. Dat heeft Pinkpop-organisator Jan Smeets bevestigd. Bruce zal een volledig concert geven en geen ingekorte festivalset. Het concert vindt plaats op de eerste dag van het driedaagse festival en Smeets kan met Springsteens komst het veertigjarig jubileum kleur geven. Voor het concert van Bruce zal ook een aantal andere bands spelen. De namen van deze bands worden later bekendgemaakt. De voorverkoop voor Pinkpop start op 7 maart.

Het lijkt erop dat het concert op Pinkpop het eerste concert van de Europese tour wordt. Dat nieuws meldt dagblad De Limburger. Volgens de krant zal dit ook het enige concert in de Benelux zijn, maar dit is nog niet bevestigd. Wel zijn er drie andere concerten bevestigd, in het Olympiastadion in München in Duitsland op 2 juli, in het stadion Commerzbankarena in Frankfurt, Duitsland op 3 juli en in het Ernst Happel Stadion in Wenen, Oostenrijk op 5 juli. De voorverkoop voor het concert in Frankfurt start officieel maandag 26 januari, maar het is nu al mogelijk via Eventim.de kaarten te bestellen.

Europese tourdata
[20-1-2009, update: 21-1-2009]

De eerste tourdata zijn officieel bekendgemaakt. Springsteen en de E Street Band spelen in de zomer in Europese stadions. De volgende shows zijn allemaal officieel bevestigd:

30 mei - Landgraaf, Nederland, Pinkpop-festivalterrein
2 juni - Tampere, Finland, Ratina Stadium
4 juni - Stockholm, Zweden, Stockholm Stadium
5 juni - Stockholm, Zweden, Stockholm Stadium
9 juni - Bergen, Noorwegen, Bergenhus Festning-Koengen
10 juni - Bergen, Noorwegen, Bergenhus Festning-Koengen
2 juli - München, Duitsland, Olympiastadion
3 juli - Frankfurt, Duitsland, Commerzbankarena
5 juli - Wenen, Oostenrijk, Ernst Happel Stadion
8 juli - Herning, Denemarken, MCH Outdoor Arena
19 juli - Rome, Italië, Stadio Olimpico
21 juli - Turijn, Italië, Stadio Olimpico
23 juli - Udine, Italië, Stadio Friuli

herman schreef:

Nummer 1 op het lijstje van Jan is Neil Young

(quote)

Bruce is in dit geval degene die de eisen stelt. Bijv. dat hij 3 uur wil spelen en hij tourt gewoon verder door Europa. Ik denk niet dat Jan Smeets al te veel eisen heeft. Hij is allang blij dat het hem eindelijk gelukt is Bram naar PP te krijgen. Het concert op PinkPop is het enige concert in de Benelux dat Bruce geeft. Vandaar dat wij maal alvast kaarten voor Frankfurt hebben geboekt en onze vakantie naar Griekenland geannuleerd hebben en nu naar Italie gaan.
Persoonlijk ben ik er niet zo blij mee dat Bruce op PinkPop optreedt. Te massaal voor mij. Ik ga er wel naartoe omdat ik het toch ook wel weer bijzonder vind en het ondenkbaar is voor mij dat Bruce in Nederland optreedt en ik dan thuis op de bank zit.

badlands schreef:
(quote)

Nummer 1 op het lijstje van Jan is Neil Young
NEE!! Maken ze het nog erger, alsof "The Boss" al niet erg genoeg is. Er is toch ook een festival voor bejaarde artiesten? Laten ze daar lekker naartoe gaan.

Joy4ever schreef:
(quote)
NEE!! Maken ze het nog erger, alsof "The Boss" al niet erg genoeg is. Er is toch ook een festival voor bejaarde artiesten? Laten ze daar lekker naartoe gaan.

Jan heeft gewoon oog voor kwaliteit

badlands schreef:
(quote)

Jan heeft gewoon oog voor kwaliteit
Alleen mankeert er iets aan zijn oren

badlands schreef:
(quote)

Persoonlijk ben ik er niet zo blij mee dat Bruce op PinkPop optreedt. Te massaal voor mij. Ik ga er wel naartoe omdat ik het toch ook wel weer bijzonder vind en het ondenkbaar is voor mij dat Bruce in Nederland optreedt en ik dan thuis op de bank zit.

Als s'middags dan Jackson Browne speelt ga ik ook

Ik ga eens kijken of ik Bruce in Londen of de USA kan gaan zien. Het hele massale festivalgedoe met de helft prutbands vind ik niets.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:34 uur

geplaatst: vandaag om 03:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.