MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
Kef
Zou niet weten voor welke band ik naar Pinkpop moet gaan. Wat een @#!$ line-up. Verlenden jaar hadden ze tenminste nog goede headliners. Met Bruce Springsteen kan ik nog meekomen maar de rest....Niet mijn smaak. Maar er zullen vast een hoop mensen zijn die er anders over denken.

rayman schreef:

Pinkpop afsluiter: Snow Patrol

(afbeelding)

Ze begonnen leuk met Bruce Springsteen en Depeche Mode, maar "wat er nog meer in de pijplijn zit is om te gillen" (om met Jan Smeets te spreken), is wel een anticlimax.

De kop boven het persbericht van Pinkpop is helemaal om te gieren:

ANOUK en SNOW PATROL
toefje op feesttaart
JUBILEUM PINKPOP

herman schreef:
(quote)

Je lacht me toch niet uit he.
Ik quote ook alleen maar.

Als ik nu zeg dat ik Snow Patrol leuker vind dan Bruce Springsteen word ik zeker ook uitgelachen?

Snow Patrol

Pff, d'r is gewoon werkelijk geen enkele alternatieve band te vinden in heel dat programma. Misschien dat ik zaterdag ga voor Springsteen, maar daar moet ik voor €75,- nog eens goed over nadenken.

Wat een vreselijke line-up.

levenvergeten schreef:
Als ik nu zeg dat ik Snow Patrol leuker vind dan Bruce Springsteen word ik zeker ook uitgelachen?

Ook leuker dan Depeche Mode, Placebo, White Lies of The Kooks.

rayman schreef:
(quote)
Je lacht me toch niet uit he.
Ik quote ook alleen maar.

Nee hoor, ik neem jou niets kwalijk.

Ik heb Snow Patrol 2 jaar terug op Sziget gezien en dat was een vrij saai optreden. En sindsdien hebben ze de ene na de andere treurige single uitgebracht, dus ik zie de Pinkpop-afsluiting somber in.

Ze kunnen het festival beter 3FM-pop gaan noemen.

Zelfs al vind ik Franz Ferdinand, Depeche Mode en de Ting Tings leuk. Maar die zie ik liever ergens anders (al was FF in 2004 op Pinkpop erg leuk).

levenvergeten schreef:

Uitgelachen is een groot woord, maar het is jammer hoe weinig mensen eigenlijk door hebben hoe slecht Snow patrol wel niet is, zelfs James Blunt krijgt hem bij mij eerder omhoog.

Het probleem is dat Snow Patrol pinkpop afsluit op de laatste dag,had dan Bruce of Depeche Mode daar gezet. en Snow Patrol op zaterdag,maar dan leken mij The Killers een meer logishe keuze.

Verder is de line up best leuk, vooral zondag

Ze zetten Bruce en Depeche Mode natuurlijk expres op een zaterdag of zondag, anders raken de weekendtickets niet uitverkocht.

Ik zei trouwens dat ik Snow Patrol 2 jaar terug had gezien, maar ik vergiste me met Razorlight, bedenk ik me nu.

Grappig; die haal ik ook altijd door elkaar heen.
Ik vind Snow Patrol prima, Razorlight een stuk minder.

Och, en het is toch leuk om een vol Pinkpopveld Shut Your Eyes mee te horen zingen als afsluiter voor het slapen gaan.

herman schreef:
Ze kunnen het festival beter 3FM-pop gaan noemen.
Haha, inderdaad
Zit bar weinig interessants tussen.

Kef
Hoe langer ik naar de line-up kijk, hoe harder ik begin te lachen.
Ga fijn voor 2 tientjes per dag naar de Zwarte Cross, daar hebben ze tenminste Opeth.

Kos
Mwa, de Boss is altijd wel tof, Depeche Mode, Kooks en Elbow ook zeker niet vervelend. Ting Tings best grappig.

Je bent natuurlijk ook niet heel slim als je voor alternatieve muziek naar Pinkpop gaat.

Al geef ik toe dat er wel een paar hele erge acts die ik nog niet zou willen zien als ik er geld voor kreeg zijn: Anouk, Novastar, Milow, Katy Perry, Keane...brrrr..

Op dance of Hiphop gebied zie ik niks (bijzonders). Dacht dat ze daar toch wat meer mee bezig waren de laatste tijd.

Pendulum, Kyteman en De Jeugd van Tegenwoordig staan er wat dat betreft.

Het is wel heel erg triest als je dit afzet tegen andere festivals. Ik heb nu niet de indruk dat het 10 jaar terug (toen ik nog wel overwoog naar Pinkpop te gaan) zo veel slechter was. In '98 bv. nog Reprazent ed. gezien. Zoiets zie ik ze nu echt niet meer programmeren.

Ik vind de line up niet echt fantastisch maar morgen toch maar kaartjes kopen, met 3 vriendinnen, we hebben het vast wel naar onze zin.

Bij Pinkpop gaat het toch al jaren om de sfeer?
Echte hoogstandjes verwacht ik al jaren niet meer.
Misschien verwacht men teveel een eerste keer zo'n act als Pearl Jam of Counting Crows.
Volgens mij is een Snow Patrol een waardige afsluiter.
Feel Good muziek, met een hoog meezing gehalte.

Persoonlijk hoop ik op TV wel een stukje van White Lies te zien, al zie ik die liever in een zaal. Depeche Mode is ook meer een act voor in een zaal.
Bruce Springsteen vind ik echt een veld artiest. Jammer dat hij niet vaker festivals aan deed.

De kaartverkoop voor popfestival Pinkpop heeft zaterdag volgens Pinkpop-baas Jan Smeets alle records verbroken.

Nadat de voorverkoop om 10.00 uur van start ging waren binnen 18 minuten alle 15.000 kaarten voor de eerste dag van het festival (zaterdag 30 mei) uitverkocht.

Ook werden op de eerste dag van de verkoop ruim 30.000 driedagenkaarten verkocht. In totaal gingen zaterdag ruim 51.000 toegangsbewijzen over de toonbank.

Smeets spreekt van een ongekende verkoop op de eerste dag. Vorig jaar gingen bij de start van de voorverkoop in totaal 28.000 kaarten de deur uit.

Stijn_Slayer
Het dieptepunt is nu toch wel bereikt. Voor de 40e editie halen ze zo'n beetje de hele top40 binnen . Springsteen is natuurlijk een grote naam, maar ik vind het niet echt een geschikte artiest voor Pinkpop. Madness is wel leuk, de rest van de artiesten trekken mij helemaal niet.

Nu alle namen zijn ingevuld:

Zaterdag: Bruce Springsteen, Elbow (!!)
Zondag: Depeche Mode (!!), Placebo, De Staat (!!), White Lies, Kyteman (en vooruit Madness)
Maandag: Franz Ferdinand, Gaslight Anthem, Mando Diao

Dit zijn de namen voor mij. Onevenwichtig programma dus, waar ik op zondag de ballen uit mijn broek moet gaan rennen, kan ik op maandag mijn tentje rustig afbreken en lekker vroeg naar huis...

Las net op nu.nl dat Oasis of The prodigy als mogelijke vervanger van Depeche mode zal optreden. Dit omdat Dave Gahan nog steeds in het ziekenhuis ligt.
nu.nl/muziek | 'Oasis of The Prodigy vervangt Depeche Mode op Pinkpop'

jeroenheinz schreef:
Las net op nu.nl dat Oasis of The prodigy als mogelijke vervanger van Depeche mode zal optreden. Dit omdat Dave Gahan nog steeds in het ziekenhuis ligt.
nu.nl/muziek | 'Oasis of The Prodigy vervangt Depeche Mode op Pinkpop'

Tot mijn eigen verbazing ga ik naar Pinkpop (kwa muziek ben ik meer een Lowlands man). Jeej connecties

Als depeche mode dan toch vervangen gaat worden dan hoop ik meer op the Prodigy dan op Oasis.

Weet niet hoe ze de Prodigy willen krijgen maar die staan 30 mei nog in Seattle!

mkrake schreef:
Weet niet hoe ze de Prodigy willen krijgen maar die staan 30 mei nog in Seattle!

http://m.twitter.com/the_prodigy/status/1924239302 niet dus

Ik lees net hier ook de naam van the chemical Brothers:
Depeche Mode beslist woensdag over Pinkpop - Dagblad De Limburger - Limburgs Dagblad

mkrake schreef:

Smeets zei vanmorgen dat zowel Prodigy als Oasis niet als vervanger komen van Depeche Mode..

fastpulseboy
Krezip vervangt Depeche Mode

die smeets had 20 jaar geleden al met pensioen gemoeten
het is voor 99% toch altijd een zeer treurige line up, maar dit is natuurlijk de kroon op zijn werk.

SpitsNieuws : Krezip vervangt Depeche Mode

fastpulseboy schreef:

het is voor 99% toch altijd een zeer treurige line up, maar dit is natuurlijk de kroon op zijn werk.

Dit is wel een hele zielige reactie. Vorig jaar was Smeets een god met drie gigantisch headliners. Nu hij kiest voor andere bands (dus geen grote stadion acts) kan hij er niets meer van.
En tja.. Krezip. of kun jij twee dagen van te voren nog een vervangende headliner regelen?

fastpulseboy schreef:

Tja, er komen toch weer gewoon tienduizenden mensen op die treurnis af dus om nu maar de heer Smeets af te serveren lijkt me wat kort door de bocht. De mensen willen blijkbaar voorspelbare en makkelijke meuk en dat is wat hij ze geeft. Iedereen blij?

fastpulseboy
nja haal eigenlijk twee dingen door elkaar.
Smeets serveert het publiek eigenlijk ook wel wat ze wil.
maar krezip.......willen mensen dat nou echt nog steeds?
de gemiddelde depeche mode liefhebber zit er niet op te wachten denk ik.
en vorig jaar? ff opgezocht.
metallica, foo fighters, rage against the machine
lol
en dit jaar als vervangingsideeën.... Prodigy, Chemical brothers of oasis......
Het pinkpop publiek wil graag dat het nog 1995 is ofzo.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:47 uur

geplaatst: vandaag om 19:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.