MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
Krezip voor Depeche Mode is een belachelijke zet, hij had ongeveer net zo'n grote band moeten boeken. Of in ieder geval een leuke band. Nu is Krezip wel oke maar voor Depeche Mode ging ik zowat naar dat festival en dan is Krezip een domper.

Krezip... waren die niet uit elkaar?

Ze hadden dan beter OMD kunnen proberen.

Voor de duidelijkheid: Krezip is niet echt als "vervanger" voor DM geboekt maar meer een last-minute oplossing om een gaatje in de programmering te vullen. Het werd de laatste dagen steeds duidelijker dat Smeets er niet in slaagde een "grote naam" te contracteren op zo'n korte termijn. Placebo is nu doorgeschoven als afsluitende act en Krezip speelt nog daarvoor. Dacht trouwens dat die enige tijd geleden gestopt waren, of is dit reeds het eerste optreden van de langverwachte reunietournee?

fastpulseboy schreef:
metallica, foo fighters, rage against the machine
lol

Wat is hier 'lol' aan?

fastpulseboy
Thomzic schreef:
(quote)

Wat is hier 'lol' aan?

wat niet?

itchy schreef:
Krezip... waren die niet uit elkaar?

Wat ik op de site lees is dat het voor Krezip bij Pinkpop allemaal begonnen is en zo gaan ze het ook afsluiten. Dat kon eerst niet door de volle line-up, nu er een is weggevallen kan het wel.

fastpulseboy schreef:
(quote)

wat niet?

Dat jij niet van dergelijke acts houdt, wil niet zeggen dat het niet goed was. Rage Against The Machine was zwaar indrukwekkend, en Metallica en Foo Fighters maakten er een strakke show van.
Maar wie zou jij dan wél als headliner van Pinkpop willen zien? Elke naam zit jij de grond in te boren.. Denk dat niemand zit te wachten op Pixies of Ride iig

fastpulseboy
mwa
metallica was voor dat ze emo werden best ok.
rage against the machine was voor het laatst relevant in '92
en foo fighters is zo lam en standaard, kan er niet veel van maken.
Tja, Ride bestaat niet meer natuurlijk, of er mensen op zitten te wachten...ja, net als MBV denk ik wel dat er publiek voor is maar niet op pinkpop en pixies hebben al bewezen dat ze met hun reünie zeer volle zalen trekken. Zelfs op pinkpop.
De namen die er staan zijn natuurlijk groot, maar meestal zo saai en voor het grote nederlandse publiek. Daarin voorziet pinkpop een functie.

fastpulseboy schreef:
(quote)

wat niet?

Stijn_Slayer
Gisteren op tv even gekeken. Ik mag hopen dat ze in Landgraaf beter geluid hadden dan in onze woonkamer. Tijdens Bruce Springsteen, die ik heel erg vond tegenvallen, was het geluid ronduit bagger op tv.

Chris Cornell vond ik ook niet bijzonder en als fan zou ik mij flink genaaid voelen als ik Krezip kreeg voorgeschoteld i.p.v. Depeche Mode. Dan waren die vreselijke Killers er nog, dat zou wettelijk verboden moeten worden. Wat een rommel, met name die 'zanger' bakte er niks van.

Niet alles was tegenvallend. Madness vond ik het geweldig doen, had dat niet van ze verwacht.

cosmic kid (moderator)
>Gisteren op tv even gekeken. Ik mag hopen dat ze in Landgraaf beter geluid hadden dan in onze woonkamer. Tijdens Bruce Springsteen, die ik heel erg vond tegenvallen, was het geluid ronduit bagger op tv.

Het geluid was heel erg afhankelijk van waar je stond; het geluid werd erg verwaaierd. Aangaande Bruce; die was fenomenaal. Wat een energie, wat een optreden.

Madness kwam op tv inderdaad het beste over.
Blijkbaar ook op Pinkpop. Ik zag het hele veld dansen.

Ik vind tot nu toe Elbow het beste (afgaande op wat ik via de live-stream heb gezien).
En Me First and the Gimme Gimmes moet een grap zijn....
De Staat, Placebo en Volbeat waren ok.
All American Rejects was een tegenvaller net. Wat een foute zanger ook!
Madness vond ik (in tegenstelling tot de vorige posters) niets aan.

Zit op dit moment naar The Script te kijken op 3 voor 12 live streaming.
Klink goed en enthousiast. Net als het publiek.
Ja, Ieren kinnen muziek maken. Ook deze ieren.

Down_By_Law
Ik heb het ook alleen op tv gezien, en het geluid was echt afgrijselijk. De muziek ook, behalve Bruce natuurlijk. Misschien niet zijn beste optreden ooit, maar live is hij altijd briljant. Ik hoop dat ze het hele optreden ook nog eens uitzenden.

ik vind het wel heel zonde dat ze alleen maar de Mainstage en 3FM-stage uitzenden... niets ten nadele van The Kooks (ik begrijp dat mensen het leuk vinden), maar persoonlijk zou ik liever The Ting Tings willen zien.

Intussen nog meer straims gezien:
The Script: iets te braaf
Mando Diao: wat een energie, goed optreden
Franz Ferdinand: plichtmatig, toch vermakelijk
Nu de Jeugd van Tegenwoordig. Tja, wat iedereen daar nou zo leuk aan vindt zal ik wel nooit snappen...

@hellboy: All American Rejects en the Script speelden in de tent en is uitgezonden

joyce19791 schreef:
Intussen nog meer straims gezien:
The Script: iets te braaf
Mando Diao: wat een energie, goed optreden
Franz Ferdinand: plichtmatig, toch vermakelijk
Nu de Jeugd van Tegenwoordig. Tja, wat iedereen daar nou zo leuk aan vindt zal ik wel nooit snappen...

@hellboy: All American Rejects en the Script speelden in de tent en is uitgezonden

hopen dan dat The Ting Tings worden uitgezonden...
The Kooks is bij mij alleen maar bekend van dat nummer Shine.

Ik hoop op White Lies.

joyce19791 schreef:

Heb ik net ook op de stream gezien, was een uur lang genieten. Leuk ook dat ze Deze Donkere Jongen Komt Zo Hard deden, die heb ik nog nooit live gezien. Verder waren de lofuitingen aan het adres van Bruce natuurlijk erg mooi. Sowieso de beste band op het pinkpop-affiche dit weekend.

Ik kom net van Pinkpop vandaan. Als je net drie dagen op Primavera gebivakkeerd hebt is dat wel even wat anders, maar je moet er je eigen feestje van maken. Dat lukte me goed.

Gelukkig waren er toch nog wat goede optredens. De Jeugd van Tegenwoordig was erg vet en zelfs the Kooks konden mijn goedkeuring nog wegdragen... Voor de rest was het dikke bagger, met als dieptepunt Amy McDonald (al ben ik niet naar Anouk wezen kijken, dikke kans dat dat nog slechter was).

Stijn_Slayer schreef:
Gisteren op tv even gekeken. Ik mag hopen dat ze in Landgraaf beter geluid hadden dan in onze woonkamer. Tijdens Bruce Springsteen, die ik heel erg vond tegenvallen, was het geluid ronduit bagger op tv.

Chris Cornell vond ik ook niet bijzonder en als fan zou ik mij flink genaaid voelen als ik Krezip kreeg voorgeschoteld i.p.v. Depeche Mode. Dan waren die vreselijke Killers er nog, dat zou wettelijk verboden moeten worden. Wat een rommel, met name die 'zanger' bakte er niks van.

Behalve de opmerking over Bruce Springsteen ( die natuurlijk wel erg goed was) ben ik het volledig met je eens. Het geluid was inderdaad bedroevend, zeer afhankelijk van waar je stond en hoe de wind stond. Had beter gekund (en gemoeten) maar goed, Bruce deed gewoon zijn best, en dat is meer dan menig ander bandje kan zeggen.

Killers verbieden, briljant idee. De hype van het jaar, maar zeer ten onrechte. Matig optreden, en zanger is de zwakste schakel, toedeledokie dan maar. Schrijnend dat Bruce hem liet meejanken op Thunder Road. Geweldig nummer, en dan krijg je dat erbij. BAH

Op tv een te hoog Springsteen gehalte (2 dagen op rij dezelfde 3 nummers), zo ook wel erg veel Madness (wat wel weer goed klonk).
Liever wat meer acts gezien.

Elbow was top...
Placebo was erg goed
Bruce was (zoals altijd) erg goed
Volbeat verrassend goed

en de rest...wel aardig allemaal

deric raven schreef:
Op tv een te hoog Springsteen gehalte (2 dagen op rij dezelfde 3 nummers), zo ook wel erg veel Madness (wat wel weer goed klonk).
Liever wat meer acts gezien.

Mee eens, al is het vanBruce wel te begrijpen. Slechts enkele nummers mogen uitgezonden worden, die wil je dan ook optimaal gaan benutten.
Enkele acts vond ik ook behoorlijk tegenvallen, Milow met dat gitaartje. Hij kon beter in de tent staan ipv main stage. Shinedown was echt om te huilen. En dan ook nog het verplichte optreden van Chris Cornell. Géén enkele speelvreugde gezien.

Bruce was ontzettend strak. Gaslight Anthem heeft me ook zeer positief verrast, door het frisse optreden evenals Kyteman. Met het oog op Rock Werchter Placebo eens bekeken.. viel me niets tegen!

Opvallend was dat Volbeat helemaal afgekraakt is op 3voor12. Wie was er bij?

Bruce was machtig mooi, aldus Pepijn Lanen op Studio Brussel.

fastpulseboy
Hahahaha, hoe voorspelbaarder hoe beter....nou daar heeft jan smeets zeker heeeeeeeel lang over moeten nadenken

VPRO | 3VOOR12 | Pinkpop 2009 | Jan Smeets: "Live zou Depeche Mode vervangen" - 3voor12.vpro.nl

Live
Donderdagavond leken we een vervanger binnen te hebben: Live. Alles leek in kannen en kruiken, tot het paspoort van een van de bandleden verlopen bleek."

Heb ze als vervanger van Pearl Jam gezien op Werchter na het Roskilde-drama. Een van de ergste optredens die ik ooit gezien heb. Ze hebben toen een ander optreden afgezegd, omdat ze meer geld kregen en maakte en passant nog Pearl Jam belachelijk, omdat ze na Roskilde niet meer op wilde treden. En alsof hun eigen muziek nog niet erg genoeg is, werd ook nog eens Imagine van John Lennon schaamteloos verkracht.

Sindsdien echt een gruwelijke hekel aan deze band.

Hier sta ik ook van te kijken. Zou een regelrechte aanfluiting zijn geweest.. Achteraf mogen ze zich gelukkig prijzen met Krezip en Placebo als afsluiter. Het Pinkpop publiek was er iig tevreden mee

Gast
geplaatst: vandaag om 22:52 uur

geplaatst: vandaag om 22:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.