MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
fastpulseboy
Hahaha
Crew mensen zijn over het algemeen nuchtere mensen, ik ken niemand persoonlijk en ze zullen me echt geen handje boven het hoofd houden. Het gaat om objectieve beoordelingen.
Dit is een site om te " discussiëren" dus dat doen we dan ook. Dat betekend dat mensen soms dingen niet zo positief beoordelen. Daar kan jij niet tegen, duis moet jij daar tegen ageren. Wat is nou erger, zeggen dat je iets ruk vind of zeggen dat andere mensen niet mogen zeggen dat iets ruk is en dan muziek die die user leuk vind als herrie bestempelen. Je hebt er dus niet veel van begrepen en van die Smiths plaat in je top 10 begrijp je dan ook geen reet.

Boris1 schreef:
Op basis van wat ik ter plaatse de afgelopen dagen heb gezien:

Verrassingen: De Staat (check die band live op je lokale festival dit jaar..), The Gaslight Anthem
Zekers!

stuart
@ (FPB): ik had al verwacht dat je het niet snapte en ga daar ook dus maar niet wéér op in ; over The Smiths , ik snap niet dat jij dat goed/mooi vind, want waren zij het niet die zongen...Hang The Dj , hang The DJ, hang the DJ....(Panic); dus wie snapt hier iets niet....Oh ja, jij bent degene die trouwens zielig is, want jij bent hier CONSTANT aan het zieken , waarschijnlijk omdat je weekends als DJ ook al geen aandacht krijgt....

Onderschat de kennis van fastpulseboy niet op Britpop gebied.

Laten we het AUB weer over Pinkpop hebben. Hier heeft niemand wat aan

stuart schreef:
Ben je geiiriteerd, FBP ? Je heb net zoveel intelligentie als de dikte van een LP die je op je platenspelertje legt....

Da's een gevaarlijke grap om te maken - nu vinyl weer op weg terug is, worden er regelmatig zware (180 en 220 grams) lp's uitgebracht.

En verder ben ik het wel met Itchy en FPB eens - Krezip is voor mij redelijk traumatisch: ik heb ooit gewerkt onder een directeur die Krezip "een leuk bandje" vond; ik had dat als teken moeten opvatten dat het tussen hem en mij qua samenwerking nooit wat zou worden.

Overigens mijn liefde voor Depeche Mode (life) heeft me ooit eens een avond gratis doordrinken opgeleverd bij een cocktailbar op Samos, die werd gerund door een Brusselse Griek, fan van Depeche Mode - jazeker kleur bekennen loont soms.

Thomzic schreef:
Laten we het AUB weer over Pinkpop hebben. Hier heeft niemand wat aan

Zal wel weer aan mij liggen maar ik vind het reuze amusant.

stuart
Ik houd ook niet zo van Krezip, maar ik vind het geen straf om er iets van te horen i.t.t. sommige andere bands; zo kies ik ook mijn vrienden op basis van hoe ze zijn en niet naar hun "kwaliteiten" of muziekvoorkeur, maar dat moet ieder maar zelf bepalen.

Over Pinkpop; wat ik er over gelezen heb komt het optreden van The Boss voor menige als mooiste uit de bus; ik heb niet alles gezien/gehoord, maar wat ik ervan zag vond ik dit nu een voorbeeld van een echte muzikant met hart voor zijn hobby (en fans). Wie dat niet met me eens is, mag dat zeggen.

stuart schreef:
Ik houd ook niet zo van Krezip, maar ik luister er liever naar dan naar DM; zo kies ik ook mijn vrienden op basis van hoe ze zijn en niet naar hun "kwaliteiten" of muziekvoorkeur, maar dat moet ieder maar zelf bepalen.

Over Pinkpop; wat ik er over gelezen heb komt het optreden van The Boss voor menige als mooiste uit de bus; ik heb niet alles gezien/gehoord, maar wat ik ervan zag vond ik dit nu een voorbeeld van een echte muzikant met hart voor zijn hobby (en fans). Wie dat niet met me eens is, mag dat zeggen.

Ik kies mijn vrienden juist complementair, om wat ik niet ben. En ik vond Der Franz er wel uitspringen, dat The Boss los is als ie eenmaal op het podium staat, heb ik lang geleden met Mjulady V1 al in Nya Ullevi ('83 of '84 - de tour waar het openingsnummer Born in the USA was) mogen constateren; en goede belevingen moet je niet dunnetjes willen overdoen (zo vond ik het optreden van The Sex Pistols op Lowland '08 redelijk genant).

stuart
Dat kan uiteraard; het wil wel eens wisselen en het hangt ook van af van wie je spreekt en hoe die dat beleefd heeft. Het gevaar van een goeie/mooie herinnering is wel dat , als je nog eens naar een concert van een groep gaat met diezelfde herinnering in de 'achtertas, het tegen kan vallen.

stuart schreef:
Wie bepaalt wat slechte muziek is ; dat doet ieder voor zich. De aanhangers van Krezip of welke Nederlandse band dan ook, vinden die muziek goed, dus ieder zijn mening en zijn manier van 'insteek'. Ik vind Pinkpop tamelijk veel 'herrie', een ander weer niet; mooi houden zo.

Bij Krezip is het wel vrij duidelijk dat het slechte muziek is hoor, tevens is het live om te huilen, ik heb de 3 laatste nummers gehoord dit maal en nog nooit iemand zo vaak geen geluid horen produceren terwijl er toch wel degelijk een noot uit had moeten komen en ze er ook een poging toe deed, daarnaast was het weer eens rommelig.

Betekent overigens niet dat je het niet leuk mag vinden. Zo mag iedereen van mij ook Vin Diesel films leuk vinden, maar roep gewoon niet zo hard dat het goed is.

stuart
Ik lees genoeg berichten bij bands waarbij de woorden goed en slecht als wisselende termen 'vallen'. Sommigen hebben een bepaald idee in hun hoofd wanneer muziek voor die persoon goed of slecht is, waarmee menigmaal ook (mede) smaak wordt bedoelt. Voor velen is smaak de graadmeter voor wat ze goed of slecht vinden. Ik heb zelf op Mume bij menige band gelezen dat de éen ze 'live' goed vond en de ander slecht, dus het hangt ook nog van iemands persoonlijke beleving en 'eisen' af. Zo zijn er ook mensen die The Beatles slecht vinden....óf bedoelen ze nou: niet mooi? ...of eigenlijk beide omdat het voor hun hetzelfde is? Een ander vind ze goed omdat ze het mooi vinden of bijv. omdat ze belangrijk voor de popmuziek zijn geweest. Dit soort dingen lopen ook op Mume steeds doorelkaar.

stuart schreef:
Ik lees genoeg berichten bij bands waarbij de woorden goed en slecht als wisselende termen 'vallen'. Sommigen hebben een bepaald idee in hun hoofd wanneer muziek voor die persoon goed of slecht is, waarmee menigmaal ook (mede) smaak wordt bedoelt. Voor velen is smaak de graadmeter voor wat ze goed of slecht vinden. Ik heb zelf op Mume bij menige band gelezen dat de éen ze 'live' goed vond en de ander slecht, dus het hangt ook nog van iemands persoonlijke beleving en 'eisen' af. Zo zijn er ook mensen die The Beatles slecht vinden....óf bedoelen ze nou: niet mooi? ...of eigenlijk beide omdat het voor hun hetzelfde is? Een ander vind ze goed omdat ze het mooi vinden of bijv. omdat ze belangrijk voor de popmuziek zijn geweest. Dit soort dingen lopen ook op Mume steeds doorelkaar.

Ja, maar daar kan ik niets aan doen

lowriderluuk
Dit topic heet toch Pinkpop 2009 ????
On-topic.
Geweldig, grote verassing van een "band" die ik niet kende, de Ting-Tings, echt te gek wat die met z'n 2en maken, heb gelijk de CD besteld.

PINKPOP WOW!
That show was one of the most wonderful experiences I have ever had. I do hope that everyone had a good time, I know I did, and I cant wait to come back.
Thank you everyone for being such an amazing audience that night. it was our pleasure to play for you and we hope to see you again. kisses.............. steve

In Muziek > MusicMeter Live! > Pinkpop 2010:

Eerste hoofdact van Pinkpop 2010 is bekend:
Rammstein eerste hoofdact Pinkpop | nu.nl/muzieknieuws | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Was te verwachten. Nu Muse er nog bij als hoofdact. Benieuwd welke derde hoofdact toegevoegd wordt.

Gallow
them crooked vultures?

Thomzic schreef:
Was te verwachten. Nu Muse er nog bij als hoofdact. Benieuwd welke derde hoofdact toegevoegd wordt.

Was eigenlijk al niet van plan om te gaan, maar als ook Muse er nog eens bij zou komen haak ik zeker af

Mij ook niet gezien, ga zeer waarschijnlijk weer naar Werchter. Veel beter bevallen als Pinkpop.

Gallow schreef:
them crooked vultures?

Ongetwijfeld. Of Kingzzz of Leon en Mando Diao.

En let er op!
12 december begint de voorverkoop al.

Doe mij maar The Hickey Underworld

jeroenheinz schreef:
In Muziek > MusicMeter Live! > Pinkpop 2010:

Eerste hoofdact van Pinkpop 2010 is bekend:
Rammstein eerste hoofdact Pinkpop | nu.nl/muzieknieuws | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

De eerste reden om niet naar Pinkpop te gaan, is er al.

Wollt Ihr Landgraaf in Flammen sehen? Jaaaa

Na Pink en Rammstein dan nu 2 leuke namen.
Kasabian en John Mayer.

Ach ik ga er toch een dagje vrijwilligen als de line up een beetje aardig wordt, staan weer 2 dagen gratis festival tegenover.

Rammstein en P!nk best leuk... grote namen ook!
John Mayer ook wel leuk!
Denk niet dat ik 2010 naar Pinkpop ga, maar dan
is er nog altijd de livestream

azra schreef:

Doe mij maar The Hickey Underworld

Zeker de moeite waard al was er niet zoveel sfeer om 13:00 op de vierde dag Maar muzikaal dik in orde !

Ghehe, je had ze afgelopen maand in de Fenix in Sittard moeten zien. Een enorm klein publiek, kleine zaal - maar toch was het een optreden wat hoog in mijn lijstjes staat. Faltakh wist het hele publiek mee te nemen en het was prachtig om te zien hoe hij zich intens in de muziek inleefde. Met o.a. op de knieën gaan om een herhaling van 1 melodie door te blijven spelen en toen hij net wat gedronken had 't flesje gewoon op de grond te laten vallen om te kunnen gaan zingen. En tijdens het zingen zag je bijna een traan vol passie over zijn gezicht glijden. Mmmm, zo hoort een muzikant zich te gedragen.

TvO
Ik heb The Hickey Underworld in het voorprogramma gezien van Das Pop in De Helling. Snap nog steeds niet wat iedereen er geweldig aan vind? Hoop lawaai en totaal niet-communicerende bandleden. Behalve de drummer en -volgens mij- de bassist, voor de rest was het een ieder-voor-zich optreden.

Als je hun ook uitnodigt samen met Them Crooked Vultures wordt het helemaal een rockfestival..

Gast
geplaatst: vandaag om 03:55 uur

geplaatst: vandaag om 03:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.