MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
De mensen die zang heel belangrijk vinden en houden van zangers die zich echt in de muziek inleven zullen de band zeer goed vinden.
Heb je de zanger in de gaten gehouden (zie m'n avatar), hij gaat echt helemaal op in de muziek. Je ziet soms de tranen bijna over zijn wangen rollen terwijl hij emoties uitschreeuwt. Zelden een zanger gezien die zó intens zong.
De uithalen geven mij kippenvel, en dat in combinatie met de opzwepende muziek vormt een totaalplaatje waar ik uren naar kan luisteren. Werkelijk waar!
Maar als de zang je niet ligt, dan is het een band die waarschijnlijk niet in je toplijstje voor zal komen.

TvO
Waar blijven de nieuwe namen?
Waar blijven de sterke geruchten?

Ik heb zo'n vaag vermoeden, dat het bestwel eens zou kunnen zijn, dat The Pixies langskomen. Aangezien ze 31 mei in België spelen kunnen ze mooi 2 dagen van te voren even op het hoofdpodium die dag afsluiten
+ natuurlijk als Weezer zou komen, wat in de geruchtenbox zit, zou het een zeer geweldige pinkpop worden.

misschien Wolfmother
- spelen 2 juni in Groningen dus qua datum ook weer passend -

En dan nog een aanvulling op geruchtenlijstje :
- Linkin Park
- Red Hot Chili Peppers
- Lady Linn and her Magnificent Seven
- Paolo Nutini

Wolfmother is aan het rijtje met acts toegevoegd!
+ Jan praat met Gossip

Volgens mij betekent dit dat iemand z'n mond niet heeft kunnen horen - en dat Gossip bevestigd is voor de vrijdag

Wolfmother en Rammstein zijn alvast geweldig. Als we nu Muse en Pearl Jam even kunnen bevestigen kan ik de kaartjes gaan ophalen. Ik heb wel al een naam gehoord in de wandelgangen en volgens hun website zijn ze ook beschikbaar tijdens het Pinkpopweekend maar het zal meer hoop zijn dan iets anders : Gazpacho ?!?!?!?
Ze spelen in Maart in Zoetermeer dus ik hoop dat het dan geregeld gaat worden.

En nog even een lijstje voor mij persoonlijk (lees : namen waarvan ik hoop dat ze komen)

Editors
Arctic Monkeys
Florence + The Machine
Bat For Lashes
Tiny Vipers
Dinosaur Jr.
Japandroids
Noah and the Whale
Ghinzu
Porcupine Tree
Silversun Pickups
The Gathering
The Mars Volta
Mono
Wooden Shjips

Veel bands die beter passen op een rockfestival, maar goed het zijn mooie namen.

Grappig, als je die bands wil zien is Pinkpop juist het festival waar je NIET moet zijn...

Hoe groot zou de kans op Interpol zijn ?

Klein,Interpol lijkt me niet echt een pinkpopband.
maar wie weet het zou in ieder geval heel gaaf zijn

Ik hoorde op grazz dat Smeets moeite had met bands op pinkpop te krijgen - misschien dat dit een goedkoper alternatief dan de Editors is

Ik denk dat het prijsverschil wel meevalt.
maar het idee om interpol midden op de dag in de felle zon te zien is gewoon fout

Editors is veel groter dan Interpol, zou me niets verbazen als die het dubbele kosten.

VB1
Silver schreef:
Ik denk dat het prijsverschil wel meevalt.
maar het idee om interpol midden op de dag in de felle zon te zien is gewoon fout

Ik heb ze op werchter ook een paar jaar terug overdag gezien (volgens mij met zon) en ik kon er best van genieten. Al zullen ze 's avonds beter tot hun recht komen, ik was al lang blij dat ik ze zag.

Oké, ik denk dat Editors en Interpol afvallen
maar dat Customs daar voor in de plaats komt.
Aangezien op de eigen site ; www.pinkpop.nl een advertentie rechts in beeld van hun nieuwste album verschijnt.
Tsjeez, hoe komt het dat graz daar nog niet op gereageerd heeft. Lijkt mij een overduidelijke hint

Greenday en Editors zijn er ook bij!

Marko
Het programma onder voorbehoud, met 29 van de 39 artiesten ingevuld:

RAMMSTEIN
KASABIAN
PAOLO NUTINI
THE TEMPER TRAP * GOSSIP * SUNGRAZER

GREEN DAY
EDITORS * MANDO DIAO * MOKE en METROPOLE ORKEST
JOHN MAYER * TRIGGERFINGER * DESTINE
2 MANY DJS * BIFFY CLYRO * KITTY, DAISY & LEWIS * CARO EMERALD

THE PRODIGY
MIKA * SKUNK ANANSIE * DANKO JONES
P!NK * PIXIES * WOLFMOTHER * KATE NASH
GOGOL BORDELLO * FLORENCE + THE MACHINE * YEASAYER * DEWOLFF

PRESENTATIE: GIEL BEELEN en ERIC CORTON
wijzigingen programma voorbehouden
MORE TO FOLLOW

De eerste twee dagen zijn wat mij betreft ruk, maar Pixies: gaaf.

Mag ik iemand zijn kwijlbakje, dat van mij is overgelopen.
Zijn ruk

Kom op, The Temper Trap - Gossip
op de zaterdag Green Day - Editors, Mando Diao, Moke, het fenomenale Triggerfinger
en de zondag dan ook nog The Prodigy, Skunk Anansie, Wolf Mother het fenomenale Yeasayer, Dewollf en Gogol Bordello.
Amai, en dan moeten er nog 10 namen bij komen

the x
ach, zo blij word ik niet van Greenday, Moke en Mando Diao.
en ook Skunk Anansie vind ik niet top.

Yeasayer, The Prodigy, Wolfmother, Editors en Dewolff zijn wel weer vet

Mando Diao was vorig jaar in ieder geval wel erg sterk moet ik zeggen. Moke met het orkest lijkt me ook wel een aparte aanschouwing aangezien hun laatste cd meer neigde naar Editors en Interpol.

Pixies is wel een band waar ik voor zou komen. Nog even wachten op wat meer namen.

Kef
Ik dacht dat Faith no More de laatste dag zou headlinen

Mijn kaartje voor alledrie de dagen ligt al enkele maanden klaar. De aankoop was een beetje een gok aangezien ik van de vier eerste namen alleen Rammstein echt zag zitten (en Kasabian is ook ok maar geen reden om te gaan). Aangezien we nu de Pixies en The Prodigy voorgeschoteld krijgen was het zeker een zeer goeie aankoop. Verder zit er nog genoeg ander leuks tussen om er weer drie geweldige dagen van te maken. Ik ben in ieder geval tevreden!

ToontjeHoger schreef:
Mijn kaartje voor alledrie de dagen ligt al enkele maanden klaar.

Mijn kaartje voor een ander festival ook en dat is een hele, hele goede keus geworden, want de enige 2 bands die ik echt interessant vind van dit programma, staan daar ook

Faith No More heeft in een interview aangegeven om op pinkpop te staan - dat ze nog niet bekend zijn gemaakt door de organisatie zal waarschijnlijk betekenen dat ze nog wat laatste onderhandelingsknopen moeten doorhakken. Er is volgens mij nog een plaatsje vrij op het mainstage zondag - dus waarschijnlijk een co-headliner voor The Prodigy

Van de persconferentie:

Vraag: "Zijn Limb Bizkit en Faith No More nog opties?"

Jan: "Ik denk dat ik kan zeggen, beide niet."

Them crooked vultures lagen bijna volledig vast, toen men bedacht dat men eigenlijk geen weekend langer in Europa wilde zijn, of hoe belabberd de reputatie van Pinkpop is.

Greenday eist 2 uur en krijgt 2 uur, omdat Bruce die vorig jaar ook heeft gehad (hoe dat een argument kon zijn snap ik niet, maar goed, ik snap wel meer van Pinkpop niet). Verder geen Arctic monkeys, Vampire weekend, The XX, geen Mumford and sons en Rise against

Kos
Vampire Weekend wel hoor. Mumford had ik ook wel graag gezien.

Kos
-edit- o nee, V Weekend is op Rock in Park.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:57 uur

geplaatst: vandaag om 06:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.