MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
The Cure staat de 26e mei op Pinkpop. Na Bruce Springsteen weer zo'n groep die ik wil zien maar niet op Pinkpop.

Je weet nooit, als alle bands en artiesten van dit niveau blijven kan het toch zomaar een editie worden waar jij ook graag naar toe gaat?

Pinkpop is voor mij verleden tijd. Ik heb gewoon geen zin meer in festivals.

Een eerste symptoom van de naderende ouderdom?

Ook Mumford & Sons bevestigd!

Kijk, mijn eerste keer Pinkpop is nu al veelbelovend aan het worden!

Prachtige naam, ik ga waarschijnlijk met een paar klasgenoten. En met The Cure en Mumford & Sons is het alvast veelbelovend. De andere twee namen vind ik ook vrij goed.

herman schreef:
Voor het eerst in jaren dat ik weer naar Pinkpop ga kijken, denk ik, als het op tv komt.

Oh, reizen jullie niet dat weekend al af?

Oja, dat is waar ook. Nouja, dan geen Pinkpop voor mij.

+ Major Tom

En dus op woensdag de perconferentie. Denk dat Linkin Park misschien wel de laatste headliner gaat worden.

Hoop toch echt van niet.

Ik eigenlijk ook niet, maar word toch wel als grootste kanshebber gezien om de zondag af te sluiten.

Als Linkin Park de headliner zou worden zou dat mij eerder laten twijfelen om niet te gaan. Ben met deze namen van plan wel te gaan.

Persconferentie in Paradiso is begonnen, ben benieuwd

Linkin Park schijnt al gespot te zijn op het aantekeningenblaadje van die oude. Kan haast niet missen dus. Wat een flater vergeleken met de twee andere headliners.

Edit: Maar aan de andere kant: wel jeugdsentiment natuurlijk .

Zaterdag 26 mei

Hoofdpodium:

Kyuss Lives
Kasabian
Anouk
The Cure

3FM Stage:

Ting Tings
Asteroids Galaxy Tour
Major Tom

Converse Stage:

Will & the People
Afghan Wighs
Ben Howard

Kasabian is nice, Anouk niet. En het kan aan mij liggen, maar de eerste zes ken ik niet. Opvullers?

Kyuss

Best een leuke line-up alleen wel veel oude bands en alweer Anouk, onbegrijpelijk.

Ik vind het ook niet heel erg denderend. Kasabian, The Cure, Afghan Wighs en Ben Howard zou ik wel willen zien, maar die zie ik al bijna allemaal op Werchter.

Deze dag word het dus niet voor mij.

Die zaterdag is één van de beste Pinkpopdagen in jaren... Afghan Whigs en Kyuss!

Zondag

Hoofdpodium:
Babylon Circus
Racoon
Kyteman Orchestra
Soundgarden
Linkin Park

3FM Stage:
Bombay Bicycle Club
Sharon Jones & The Dap Kings
Chase & Status

Converse Stage:
Mastodon
Wombats
Keane

Maandag:

Hoofdpodium:
Gers Pardoel
Seasick Steve
The Specials
Mumford & Sons
Bruce Springsteen

3FM Stage:
Blood Red Shoes
Herman Gronemeyer
The Hives
James Morisson

Converse Stage:
Serena Pryne
Paul Kalkbrenner
Chef'Special

Gers op Main Stage

Valt me nog niet mee eigenlijk, wat een stoffige line-up. Is er dan niet iets beters te vinden dan The Wombats, James Morisson, Racoon, Keane enz enz. Middelmaat regeert blijkbaar in Pinkopland.

Wel kijk ik uit naar Soundgarden en Kyuss, maar dat is het dan ook wel.

Nope, Pinkpop wordt hem zeker niet. Er zijn maar een paar namen die ik wel wil zien.

Stijn_Slayer
Nog steeds geen Neil. Ik wist het, elk jaar een hoop bombarie zelfs als Neil niet eens tourt. Puur een mediaspelletje van Smeets.

Toch wel typisch dat ze Soundgarden weer boeken, terug denkend aan een bepaald interview met Chris Cornell op Pinkpop ergens in de '90s... daar werden ze toch behoorlijk zwart gemaakt.

Bedoel je dat interview met JD Kroeske? Had niks met Pinkpop zelf te maken, alleen met de mening van Kroeske die voor de televisie werkte en niet voor Pinkpop.
Het was zelfs een legendarisch optreden, erg gaaf met die onweerswolken en de muur van geluid die van het podium afkwam.

Inderdaad, maar dat moet toch een bepaald mediabeeld hebben geschapen in NL... als is die JD echt een van de grootste zemen die rondloopt in NL.

Optreden was idd goed.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:43 uur

geplaatst: vandaag om 13:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.