MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop

zoeken in:

al vroeg duidelijk dat Pinkpop kan worden overgeslagen in 2012...

Alweer Springsteen? Bij gebrek aan beter.

thelion schreef:
(quote)

En het schijnt zijn enige optreden in de benelux te zijn....... Da's dan mooi k*t, want heb een hekel aan grote festivals als Pinkpop ed........ en dat was in 2009 ook al het geval.

aERodynamIC schreef:
Balen want ik wil Bruce daar dus ook totaal niet zien net als in 2009 het geval was. Fijn voor dhr. Smeets, minder fijn voor mij.

Zelfde hier, ik maakte me al op voor een concert van heer Bruce maar dat gaat nu niet gebeuren helaas .

Hendrik68
Treedt een dag eerder op in Keulen. Zit nog te denken of ik daar dan maar heen moet. Zo ver is dat ook weer niet. Maar zo te zien is de voorverkoop daarvan al begonnen, dus daar moet je snel bij zijn.

de_nis_ schreef:
"Onze verwachting is dat Pinkpop naast het oudere werk ook zal kiezen voor The Prodigy als hoofdact om zo ook de (oudere) jongeren naar Pinkpop 2012 te krijgen."

Vernieuwend?

Het wordt wel echt een festival voor 30+'ers inderdaad. De muzikale overlap met Lowlands wordt steeds kleiner voor mijn gevoel.

Ik heb The Prodigy midden jaren '90 nog gezien, toen was het nog wel vernieuwend misschien. Nu echt niet meer. Pinkpop wordt onderhand de Radio 2 onder de Nederlandse muziekfestivals.

Zou Chevy al een kaartje hebben? Het is een populair festival dus dan is het automatisch ook een goed festival. Dat weet zelfs een kind.

trebremmit schreef:
Alweer Springsteen? Bij gebrek aan beter.

Er is geen "beter" in dit geval.

Soundgarden bevestigd.

Marty McFly schreef:
(quote)

Er is geen "beter" in dit geval.

Jawel, Soundgarden

Wisselen met pearl jam met Werchter aub?

Pinkpop heeft schijnbaar geleerd van vorig jaar, met vele matige acts en maar een paar goede. Nu hebben ze toch al twee goede bands gestrikt, het lijkt erop dat er dit jaar een betere editie komt.

Is Soundgarden niet een beetje vergane glorie?

Nee je bent in de war met Bruce Springsteen.

Stijn_Slayer
Ik dacht dat het over Pinkpop in het algemeen ging.

Pinkpop is wat mij betreft een festival zonder visie.
zit totaal geen samenhang in de line-up de laatste 10 jaar.

En nu met alle oude rock/grunge/dance acts?

Jammer dat ik met Pinksteren andere plannen heb, want Bruce en the Cure zijn twee headliners waarvoor ik wel naar Pinkpop wil gaan...

Stijn_Slayer
Las gisteren dat Smeets Buffalo Springfield wil hebben (vorig jaar ook al). Volgens mij zoekt hij bewust de publiciteit, want Springfield en Neil Young hebben geen enkele datum vastliggen en vorig jaar zijn er niet eens plannen geweest voor BS om naar Europa te komen (CSNY doet dat ook nooit). Neil heeft BS juist opzij geschoven om dat boek te gaan schrijven.

Als ze komen heb ik geen keus, maar ik geloof er niets van.

The Cure

Hun laatste live-album is prima, dat belooft wel wat.

Stijn_Slayer schreef:
Las gisteren dat Smeets Buffalo Springfield wil hebben (vorig jaar ook al). Volgens mij zoekt hij bewust de publiciteit, want Springfield en Neil Young hebben geen enkele datum vastliggen en vorig jaar zijn er niet eens plannen geweest voor BS om naar Europa te komen (CSNY doet dat ook nooit). Neil heeft BS juist opzij geschoven om dat boek te gaan schrijven.

Als ze komen heb ik geen keus, maar ik geloof er niets van.
Bij de Pinkpop Central staat BS tussen haakjes achter Young's naam. Het lijkt me ook aannemelijker dat Neil Young solo komt. En die geruchten zijn al aardig lang aan de gang, dus ik hoop echt dat het uitkomt.

The Cure! Mooie naam

Stijn_Slayer
@ Linius:

Die geruchten gaan elk jaar. Ook als Neil Young helemaal niet in Europa tourt.

The Cure... ik heb ze al eens gezien, lang geleden, maar toen had ik er niet zoveel mee. Maar wel een schitterende naam natuurlijk. Voor het eerst in jaren dat ik weer naar Pinkpop ga kijken, denk ik, als het op tv komt.

Twee headliners van dat kaliber doet wel vrezen naar de rest van de programmering. De 13-in-een-dozijn-3FM-bandjes moeten maar een paar keer extra het lokale oefenhonk boeken om er nog wat van te maken.

Gezien het programma van PinkPop kunnen we een nieuw type Rock (en een nieuwe acroniem) toevoegen: RollatorRock (RR).

Wellicht gokt Smeets dat één van de Rock-dino's op het podium de geest geeft - dat lijkt me waarschijnlijker dan "krijgt" - alhoewel dat op een bepaalde manier, de openbaring van de Heer, ook wel wat heeft.

Programma op Lowlands spreelt mij al jaren veel meer aan, de camping niet

Zowel Springsteen als The Cure geven anders nog sprankelende live shows. Lijkt me niet dat je die in het rijtje rollator rock kan scharen. Dan denk ik meer aan namen als Brian Wilson en Deep Purple.

Tot nu toe is de line-up gaaf, beter dan een Go Back To The Oefenruimte.

The Cure staat de 26e mei op Pinkpop. Na Bruce Springsteen weer zo'n groep die ik wil zien maar niet op Pinkpop.

Ze zullen zaterdag headlinen. Verder spelen ze ook op oa Roskilde.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:01 uur

geplaatst: vandaag om 12:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.