MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Yak
SelmaDuim schreef:
(als het goed is met Yak en Starbrightboy)

Roger that

SelmaDuim schreef:

Het lijkt mij het handigst als we afspreken voordat de bands beginnen (zaterdag of zondagochtend), of juist nadat de bands afgelopen zijn (vrijdag en zaterdagnacht). Dan loopt niemand echt iets van het programma mis en heb je de meeste kans van slagen. Wat jullie?

Ben ik het mee eens. Maar dan stel ik voor om het wat vroeger in de middag te doen. Rond 1300 zijn er toch nog niet echt interessante optredens? En als er veel mensen naar hetzelfde optreden willen, dan kun je daar met meerdere mensen heen.

Zaterdag 13:00 of 23:30 lijken me wel goede opties.

p.s. Of allebei, 's ochtends de nuchtere meeting, 's avond de dronken meeting.

haakje schreef:

SLIPPERS voor in de douche!!!

Douche? Wat is dat? Ik douche niet tijdens festivals, een volle bus deo is genoeg voor die 3 dagen.

Zavo schreef:
(quote)

Douche? Wat is dat? Ik douche niet tijdens festivals, een volle bus deo is genoeg voor die 3 dagen.

nou, dat scheelt weer een plek afspreken: we zien elkaar bij die wolk 8X4 en de fruitvliegjes

Zavo schreef:

We hebben al 1 afmelder voor de meeting. Jammer!

gemaster schreef:
(quote)

We hebben al 1 afmelder voor de meeting. Jammer!

als diegene bang is voor een ongedouchte zavo kan hij maar beter lowlands helemaal cancellen (er zijn er daar meer die de deodouche doen)en mij tegen een vriendenprijsje zijn kaartje geven!!

Het gaat toch 3 dagen regenen, dus we zullen allemaal toch wel nat worden.

Ja maar de andere mensen die de deo douche doen hoef ik natuurlijk niet te ontmoeten

Is dat nou het Axe effect?

Zavo schreef:
Is dat nou het Axe effect?

gemaster schreef:
Ja maar de andere mensen die de deo douche doen hoef ik natuurlijk niet te ontmoeten

ik vind het fijner dat ik dit van te voren weet, beter dan dat je nietsvermoedend in een tent aanschuift in de menigte. En (zoals ik) op okselhoogte op het oog fris uitziende en leuk meezwaaiende mensen 'ontmoet'.

hallo
ik ben opzoek naar een goedkoper kaartje voor lowlands of toevallig iemand die de dag voor lowlands van belgie naar nederland moet!
laat me iets weten
merci
[email protected]

nampsie schreef:
ik ben opzoek naar een goedkoper kaartje voor lowlands

Nou het wordt kanovaren volgende week..

knmi.nl:
donderdag 17 augustus tot en met zondag 20 augustus 2006
Tamelijk grote kans (ca. 60 %) op voortzetting van het wisselvallige weertype met middagtemperatuur rond de normale waarde voor de tijd van het jaar.

Ik denk dat ik m'n tent maar thuislaat en een boot meeneem.

Het schijnt dat ik een vouwwagen meekrijg, dus ik lig sowieso droog.

gemaster schreef:
....dus ik lig sowieso droog.

Da's altijd nog maar afwachten, niet te vroeg juichen

Even een vraagje: Is het aan te raden om al donderdagavond naar de camping te gaan, of heb je vrijdagmorgen ook nog genoeg plaats?

Ik hoop er donderdagmiddag om 12 uur al te zijn

Maar het is mijn eerste keer dus ik weet niet precies hoe het allemaal loopt daar

Ik ga zelf pas voor de tweede keer, maar ken mensen die elk jaar gaan en daarop is het volgende advies gebaseerd.
De organisatie is nogal eigenwijs en gooit de deuren niet voor 18:00 open. Ze vinden het normaal om mensen uren in de rij te laten staan, terwijl ze ook gewoon de hele donderdag al open zouden kunnen zijn, dan zou de doorstroming veel beter zijn. Advies is dus om vooral het advies van de organisatie niet op te volgen (die zeggen kom vanaf 18:00, maar als je dat doet sta je zéker heel lang in de rij). Kom vroeg (13:00 of zo) en ga met een biertje voor de ingang zitten wachten of kom laat (21:00 of zo), dan is de grootste groep al binnen. Vrijdagochtend komen kan ook wel volgens mij, alleen zal je dan op een camping komen die wat verder van het festivalterrein is.

gemaster schreef:
Even een vraagje: Is het aan te raden om al donderdagavond naar de camping te gaan, of heb je vrijdagmorgen ook nog genoeg plaats?

Ik kom altijd vrijdag in het begin van de middag....altijd goed gegaan. En het scheelt dan sowieso 1 nacht met sepultura op 10 in het ene oor, en red hot chilli peppers ofzo in het andere!

[edit]ik ben sowieso dat kamperen op het terrein wel een beetje erg zat[/edit]

Inmiddels heb ik de afgelopen dagen flink wat mp3's verzameld van bands die komen (en dan vooral van namen die ik nog niet (goed) kende), zodat ik nu een beter idee heb wat ik wil zien.
Positieve verrassing was The Raconteurs met Jack White, ik wist helemaal niet dat hij een nieuwe band had (heb het muziekwereldje niet zo gevolgd de laatste tijd) en dan komen ze ook nog op Lowlands! Een must-see dus.
Verder lijken mij Mew, Paolo Nutini, The Frames en The Kooks wel interessant. Misschien dat ik ook nog wel een metalband meepik, dit zou dan Mastodon of Opeth worden.
Ik ben niet zo'n fan van electronische muziek, maar The Knife leek me wel leuk, helaas spelen ze tegelijk met Placebo en dat kan ik echt niet missen.
De puberrock van Hawkthorne Heights en Panic at the Disco laat ik graag aan me voorbijgaan, daar zul je mij niet tegenkomen.

bonothecat schreef:

Ik kom altijd vrijdag in het begin van de middag....altijd goed gegaan. En het scheelt dan sowieso 1 nacht met sepultura op 10 in het ene oor, en red hot chilli peppers ofzo in het andere!

Dat is dus ook precies de reden waarom ik pas vrijdag wil komen. Dat ik dan wat verder weg moet zitten van het festivalterrein, dat vind ik geen probleem. Wij hebben echter wel een grote tent(6 bij 6) bij, dus we moeten wel een beetje de ruimte hebben.

Hebben andere mensen hier nog ervaringen mee?

Rotregen... het wordt iig niet stoffig.

Het ziet er echt naar uit dat het veel gaat regenen. do 80% vr 70% za 70% kans op neerslag. Pak je regenjas maar alvast in.

.. maar de temperatuur stijgt wel

travel light.

een vriend van me was in 1999 op lowlands met alleen een plastic tasje (waar een blik soep en pakje pate in zat).
Hij is in totaal zo'n 6 keer geweest maar 1999 was zijn meest memorabele.

Dick schreef:
travel light.

een vriend van me was in 1999 op lowlands met alleen een plastic tasje (waar een blik soep en pakje pate in zat).
Hij is in totaal zo'n 6 keer geweest maar 1999 was zijn meest memorabele.

en in de greppel slapen?
Dat heb ik nooit begrepen.

de bedoeling is dat je je laat adopteren door mensen met munten en een tent, geloof ik.
Twee jaar geleden ook zo'n jongen ontmoet, die ging ieder jaar voor zo weinig mogelijk. Dus: bandje namaken of kaartje winnen, veeeel bekertjes rapen, slijmen met dronken boeren voor gratis drankjes en eten, meisjes versieren etc. Wij spraken hem toen hij helemaal blij de statiegeldflessen en achtergelaten tenten en slaapzakken op een gevonden karretje aan het verzamelen was. Was al zijn 5e lowlands zei hij en hij had er nog nooit geld aan uitgegeven, zelfs op verdiend met die statiegeldflessen...

Maar wat je nou met meerdere tenten en slaapzakken moet?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:29 uur

geplaatst: vandaag om 15:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.