MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
gadverdamme! trek een shirt aan man! wel vet dat al die mensen op het podium mochten

ja Iggy houdt niet van dranghekken en afstand tussen hem en het publiek. Altijd al een beetje opstandig geweest.
Ik vond'um aandoenlijk; ook al ziet zijn lijf er gehavend uit na al die jaren. Aandoenlijk en verrassend fris.

Iggy ziet er nog steeds zo uit als dertig jaar geleden.

Ik hoop trouwens niet voor onze mume-maatjes dat het op Lowlands hetzelfde beestenweer is als hier.

rayman schreef:
Ik hoop trouwens niet voor onze mume-maatjes dat het op Lowlands hetzelfde beestenweer is als hier.

ik hoop het wel
*ik geen lol niemand lol*

Ik heb het gisteren helaas gemist, maar The Stooges krijgen een 9,5 van 3voor12.

CONCLUSIE
Okay, je mag vier redenen hebben om The Stooges niet live te hebben gezien zonder uit je dak te zijn gegaan als je op Lowlands 2006 was. Hier komen ze.

- Je vergiste je in de naam, je dacht dat The Strokes kwamen en was teleurgesteld dat ze niet al na tien minuten die monsterhit Love Like Semtex speelden. Je bent naar Lowlands gekomen voor een graffiti-logo op je tas, dure broodjes falafel, een Epica shirt, fun, iets anders. Maakt niet uit. Prettige avond.
- Je zag ze al eens in 1972 en je bent nu blind en stokdoof en vindt al die andere bands niet de moeite waard.
- Je hebt zoveel Stooges geluisterd dat als je nog een keer Now I Wanna Be Your Dog hoort begint rond te zwaaien met een motorzaag, en je dus voor de veiligheid buiten het terrein wordt gehouden.
- Je bent zelf bijna zestig, dik, lelijk en vermoeid, en je mompelt terwijl je je hotdogtent in orde brengt: "die ouwe lul, moet die dat trucje nog doen, hou toch op." Bedenk dan, dat Iggy ook niet graag met jou ruilt als hij jouw vrouw ziet, een varkensleren kreupele met bedorven adem en worstlucht onder de oksels. Hij kan je kleindochter nog aan het kirren krijgen, mocht hij willen.

The Stooges bedachten de rock 'n roll, en ze blijken het in 2006 ook nog eens perfect te kunnen brengen.

Iggy was geweldig......dat optreden had ik echt niet willen missen. Ik ga binnenkort hier nog wel iets schrijven over de rest. Heb ook mijn eerste MuMe meeting gehad...ik heb nu een gezicht bij Yak, Selma, Zavo, Strarbright boy en Hpvmars

Ik zag Iggy & The Stooges op t.v. (althans voor een deel). Man, wat een show. Geweldig! Ik wilde meer zien maar het hield op en er moest weer gepraat worden. Ik wist niet dat punkrock zo cool kon zijn maar nu weet ik het. Bovendien: leeftijd speelt geen rol bij rock 'n roll.
Te gek.

Zondag rond een uur of 4 zijn wij naar huis gegaan, het terrein was een grote modderpoel geworden en alle muziektenten waren afgeladen vol, dus ik heb helaas Yeah Yeah Yeahs, !!!, Arctic Monkeys en Belle & Sebastian moeten missen. Maar vrijdag en zaterdag een aantal mooie optredens gezien: vooral The Streets en The Knife vond ik fantastisch. Ook Ministry, Massive Attack, DJ Shadow, Razorlight en Urban Dance Squad vond ik sterk. Verder ook nog delen van The Guillemots, Spinvis, Infadels, Johan, The Kooks, Pete Philly & Perquisite en Iggy & The Stooges gezien. Al met al een prima Lowlands, veel goede muziek gezien en eigenlijk niets viel tegen. Tja, alleen het weer dan op zondag, ik heb nog nooit zulk slecht weer gehad daar (en ik heb ca. 7 edities meegemaakt).

Lowlands 2006 was super!!!

Op het hondeweer van de laatste dag na was alles gewoon erg goed. Goede optredens van vooral Muse, Massive Attack en Zero 7, lekker eten, een mooie plek op de camping en de deuren die al ruim voor 6 uur open gingen

Vanochtend om half 6 m'n spulletjes ingepakt en naar huis gegaan

Ik zal vandaag of morgen wel ff een verslag maken van de optredens (Knife, Kooks, Muse, Massive Attack, Arctic Monkeys, !!!, Snow Patrol, Mew, Spinvis, Anouk, Bloc Party en weet ik veel wat...) die ik heb gezien!

Ik heb gezien; Wolfmother, Razorlight, HiM, Placebo, The Frames, The Raconteurs, De Kevers, Arctic Monkeys, Muse en nog veel meer. En het was zo vet, he, niet normaal

bonothecat schreef:
ik heb nu een gezicht bij Yak, Selma, Zavo, Strarbright boy en Hpvmars

Ik heb nog staan kijken bij die wortel, maar ik kon niemand vinden hoor. Ben toen maar naar de Eefje Wentelteefje poppenkast gaan kijken. Leuk!

Voor de rest: Muzikaal een fantastisch festival! Hoogtepunt was voor mij Iggy & The Stooges. Ik stond redelijk vooraan en heb alles goed kunnen zien. Die malloot met de korte broek die op het podium uit zijn dak ging stond even daarna nog naast mij en hij bleef maar headbangen

Foto's voor Electro van The Knife zijn een beetje in soep gelopen. Ik zal dadelijk eens kijken of het op de computer beter is, maar volgens is het 1 grote blur van licht geworden

Zal vandaag of morgen nog wel een uitgebreider verslagje maken van alles wat ik heb gezien.

gemaster schreef:
Foto's voor Electro van The Knife zijn een beetje in soep gelopen.

Bij mij hetzelfde. Hoe mooi de show ook was, op de foto ziet het er niet uit, jammer.

gemaster schreef:
(quote)

Ik heb nog staan kijken bij die wortel, maar ik kon niemand vinden hoor. Ben toen maar naar de Eefje Wentelteefje poppenkast gaan kijken. Leuk!

Ik heb eefje wentelteefje ook nog een stukje gezien....misschien stond ik naast je zonder je te herkennen. De meeting begon een kwartiertje later!

Gisterenavond laat thuisgekomen en een fijn festival gehad. Met fijne optredens van o.a. !!!, Belle and Sebastian, The Frames, The Stooges, Broken Social Scene en Placebo. En hilariteit als de Jeugd van Tegenwoordig bij de Kevers. En de modder op zondag deerde me nauwelijks.

Tsja, toen was het inmiddels al weer kwart voor 3 ofzo, dat is niet de afgesproken 2 uur. Op dat moment stond ik bij een modeshow met als host een hilarische relnicht.

We waren er gewoon om twee uur. Met vlag, vlakbij de wortel in de Groovetube.

herman schreef:
Ik heb het gisteren helaas gemist, maar The Stooges krijgen een 9,5 van 3voor12.

And fucking rightly so! Dit optreden maakte in één klap heel deze ronduit matige jaargang van Lowlands goed! Stooges rule!

Mijn top 3:

1. Stooges
...
...
...
...
...
2. !!!
3. Broken social scene

ad 1:
De nadruk lag dit jaar overduidelijk op de gitaarbandjes. En vrijwel allemaal klonken ze hetzelfde. Frappant dus, dat de frisse wind uit een bijna 40 jaar oude hoek moet komen waaien. Iggy schreeuwde, trok mensen op het podium, sprong, kronkelde met zijn Iggy-lijf, betrad elke vierkante centimeter van het podium, beukte zonder pardon de nietsvermoedende bassist Mike Watt omver, en was voor 75 minuten (en nog wel even daarna eigenlijk) mijn rockmessias. En dit alles met zijn broek op half zeven. Niet onbegrijpelijk was het publiek uitzinnig en duwde en trok er flink op los (Ik moest voortdurend aan het meisje voor me vragen of alles nog wel goed ging). Voor het dansen op het podium heb ik net de schifting gemist, maar wel heb ik zijn hand geschud en hem een minuut of wat van 2 meter kunnen aanschouwen. Ze speelden zo ongeveer de volledige 1e 2 platen (I wanna be your dog zelfs 2 maal), precies wat ik wilde horen.
Conclusie: De Stooges blijven gewoon nummer 1. Nog nooit zoiets meegemaakt.

ad 2:
De heren van !!! waren er na afzegging vorig jaar op gebrand dat dit jaar eens even goed te maken. En dat hebben we geweten ook! Ultra-dansbare punkfunkrock van de bovenste plank. Het fantastische Hello? Is this thing on? was de knaller. De heren speelden zo dus de pannetjes van het Bravo-dak en grijpen dankzij die duivelse opa toch nog naast de titel meest energieke frontman LL '06.

ad 3:
Het kloteweer was volop aanwezig, maar de Broken social scene zorgden gelukkig voor wat zonneschijn in de India-tent. Als ik goed geteld heb, waren het soms wel 12 man die op het podium stonden. 4 blazers, 4 gitaristen, 2 drummers, etc. De Broken social scene kijkt niet op een bandlid meer of minder. Van hun muziek gaat een flinke dosis positieve energie en levenslust uit. Als je dit dan combineert met een karrevracht goeie songs en een bevlogen, overtuigend optreden, dan verdien je een top 3-notering.

Verder zag ik:

CKY: Drie nummers gezien. Wat een kutband.
Opeth: Degelijk optreden. Fijne afsluiter ook, Deliverance.
Twilight singers: Deed me niet veel.
Belle & Sebastian: Toch wel erg silly. Maar toch ook wel leuk (soms).
FLC: Automatische piloot.
Bloc party: Erg leuk optreden. Kan achter de top 3 aansluiten, denk ik zo.
Veils: Zat buiten de tent te luisteren en viel halverwege in slaap.
DJ Shadow: Begon fantastisch natuurlijk met Building steam, maar toen hij vervolgens zelfs een zanger het podium op riep, werd het toch wel erg matig.
Snow patrol: So so.
The knife & Tiga: Ik hoor veel positieve verhalen, maar ík kan er in ieder geval weinig mee.
Mastodon: Luieren met metal op de achtergrond.
Hawthorne heights: Jullie doen alsof jullie boos zijn, maar jullie zijn het niet, fakers.
Ministry: Te weinig goud van oud. Hierdoor werd het "iets te veel herrie en iets te weinig muziek". Had er meer van verwacht.
Infadels: So so.
Raconteurs: Mwoah.
Razorlight:
Arctic monkeys: Niet veel van gezien. Wel geinig.
Massive attack: Prima optreden. Op 5 achter Bloc party.
Yeah yeah yeahs: Slechts 1 nummer van de geniale debuut-EP. Vergeleken daarmee valt de rest van het repertoire, dat ik nog niet kende, flink tegen.
Psapp: Dit klonk heerlijk luchtig en vrolijk. Heb jammer genoeg maar 10 minuten van mee kunnen pikken.

Conclusie:
Vorig jaar was stukken beter. Alleen vanwege de Stooges was deze jaargang tóch een must.

Electro_
andré schreef:
(quote)

Bij mij hetzelfde. Hoe mooi de show ook was, op de foto ziet het er niet uit, jammer.

Ach, maakt niet uit. Bedankt voor het proberen in ieder geval. Op 3voor12 zijn ook wat foto's en een interview!

@ Paalhaas (iemand anders mag ook):

Speelde Bloc Party ook nieuwe nummers?

Ja ze speelden nieuwe nummers. Was er niet van onder de indruk, het leek allemaal op elkaar.

starbright boy schreef:
We waren er gewoon om twee uur. Met vlag, vlakbij de wortel in de Groovetube.

Dan zal ik wel met mijn neus hebben gekeken. Sorry.

gemaster schreef:
(quote)

Dan zal ik wel met mijn neus hebben gekeken. Sorry.

En ik ook. Sorry.

gemaster schreef:
Ja ze speelden nieuwe nummers. Was er niet van onder de indruk, het leek allemaal op elkaar.

De nieuwe nummers vond ik ook niet zo indrukwekkend, nee.

Even het lijstje van wat ik gezien heb:

Mew: Positieve verrassing...leuke opening van het festival
Spinvis: Niet een band voor een festivaltent....wil ze nog een keer in een kleiner zaaltje zien (zittend het liefst)
Razorlight: engergiek optreden
The Magic numbers: Verrassend goed, sympathiek
The Veils: Door the magic numbers te laat binnen, pakte me deze keer niet echt
Bloc Party: Druk.....weinig van mee gekregen
Anouk: Anouk op zijn anouks....met minder passie dan voorheen
Snow Patrol: Degelijk optreden, moet de laatste cd maar weer eens gaan luisteren
Placebo: Voor de derde keer, iets te hoge verwachtingen...spijtig dat ze veel nieuw werk speelden

Hawthorne heights: Leuke zaterdagmorgen opener
Guillemots: Optreden wat ik graag van wat dichterbij had meegemaakt, klonk erg goed op het randje van de tent
The Frames: Erg mooi optreden
The Raconteurs: Ik vond de cd maar matig....maar wat een spetterend optreden. Cd op herhaling
Iggy & the stooges: Een soort flashback naar het begin van de jaren 70. Wat een energiek optreden. Ik denk dat ik dit optreden over tien jaar nog herinner.

Johan: Degelijk optreden, met een aantal erg mooie video's op de achtergrond
Broken Social Scene: een podium vol met artiesten, maar niet echt de moeite waard
Opeth: De zanger wilde eigenlijk alleen optreden voor mensen die echt fan zijn. Wat een arrogant ei.....en vreselijke muziek.
!!!: Lekker dansbare muziek
The twiglight singers: Deed me vrij weinig....de inbreng van Mark Lenegan was wel erg leuk
Yeah Yeah Yeahs: Wat een podiumbeest....deed me vaag denken aan nina hagen
Belle and sebastian: erg goed optreden....mijn vriendin riep "ik ben verliefd op de zanger"....misschien ik ook wel een beetje. Leuke interactie met het publiek

En dan de onvermijdelijke top 5:

1. Belle and sebastian
2. Iggy & the Stooges
3. The Magic Numbers
4. The Raconteurs
5. The Frames/Mew/Yeah Yeah Yeahs

als ik het in een top-5 moet gieten:

1. The Knife
2. The Streets
3. Massive Attack
4. Ministry
5. Razorlight/Urban Dance Squad/DJ Shadow

Ik was er voor het eerst dit jaar. Gaaf festival! Erg genoten van de sfeer, verschillende optredens, het eten en de te gekke afterparty's tot diep in de nacht.

Bands die ik (deels) gezien heb:

Wolfmother: Wel leuk, maar miste wat energie.
CKY: Foute band, geen zak aan.
Zero 7: Heeft me positief verrast. Vooral de instrumentale nummers vond ik erg goed!
The Veils: Ook erg goed, wat een stem! Toch jammer dat "More heat than light" niet werd gespeeld.
DJ Shadow: Vooral de nummers Endtroducing vond ik de moeite waard. Jammer dat die zanger erbij kwam, sloeg als een tang op een varken.
Placebo: stukje van gezien vanuit achteraan in de aplha tent. Vond het maar saai en ben naar The Knife gegaan.
The Knife: Helaas niet in zijn geheel gezien, maar wat ik zag vond ik erg goed, duister en sfeervol. Leuke show maakte ze ervan!
Psapp: Leuk vrolijk 's zomers en speels bandje.
Ministry: Gave microfoonstandaard! Lekker hard en energiek optreden wat ik niet helemaal af heb gezien.
The Frames: Niet erg bijzonder. Had er meer van verwacht. Maar zeker niet slecht.
The Raconteurs: Leuk! Steady, as She Goes is een kutnummer, maar vooral het laatste nummer wat ze speelde en de cover van het Kill Bill nummer vond ik erg goed.
Iggy & The Stooges: Fucking geweldig! Erg genoten van z'n show. Mensen werden het podium op getrokken, de bassist werd omver gebeukt, Iggy rent het publiek in, broek op half 11...wat een schitterende vent en wat klonk het heerlijk!
Massive Attack: Goed optreden. Lekker om die bekende massive attack nummers eens door een grote Alpha tent te horen knallen zo 's avonds laat.
!!!: Erg lekker dansbaar optreden met het laatste nummer als hoogtepunt.
Danko Jones: stukje van gezien i.v.m. schuilen voor de regen. Wat een aanstellerige joker is die vent. Bah bah.
Artic Monkeys: Ook een stukje van gezien. Niet erg bijzonder.
Muse: Gewoon een sterk optreden. Klinkt live nog net wat lekkerder dan op de cd's.

Verder nog wat D&B en Techno DJ's gezien wat ook erg tof was! Wel jammer dat ik vanalles gemist heb zoals Broken Social Scenes en de Yeah Yeah Yeahs, maar ach...ik heb een voldaan gevoel

Al is het een hoop gesjouw met al die tenten en spullen, volgend jaar ben ik er weer bij

Ik schaam me echt dat ik Iggy en consorten gemist heb . Mijn Top 5:

1. Muse (Wat heb ik genoten zeg, ruim 5 kwartier staan springen, meebleren en genieten. Matthew Bellamy is gewoon een geweldige zanger en dito gitarist)
2. The Raconteurs (Jack White is gewoonweg held, lekkere uitvoering ook van Shot Me Down)
3. Arctic Monkeys (erg strak, lekker springen)
4. The Frames (verrassend goed, sympathieke zanger)
5. Razorlight (vooral die geweldige afsluiter In The City)

Ohja, en nog iets: ik ben helaas mijn telefoon kwijtgeraakt op lowlands.

(afbeelding)

Dit is hem. Heeft iemand of kent iemand iemand die hem misschien heel toevallig heeft gevonden? Baal als een stekker namelijk! Zal het ook eens op andere fora posten en ik heb ook een mailtje naar lowlands gestuurd. Hoop dat ie terrecht komt...

Zo en dan nu even wat uitgebreider:

Wat heb ik allemaal gezien

Orson: Nauwelijks interessant, ben na 4 nummers op het gras gaan zitten. Een 5,5

Razorlight: Kwam net iets te laat binnen, maar een erg goed optreden. Heerlijk energieke frontman en wát eem afsluiter! Een 8

Bloc Party: Routineus optreden dat mij een klein beetje tegenviel. Nieuwe nummers vond ik ook niets toevoegen. Een 6,5

The Knife: Toppertje! Prachtige show die voor een mystieke sfeer zorgde. Ik stond ook pal vooraan, waar het op het einde nog redelijk los ging. Een 9

Infadels: Ongelooflijk energieke band die met die houding zeer goed camoufleert dat de muziek eigenlijk vrij weinig voorstelt. Dit werd vooral duidelijk tijdens de wat rustigere nummers. Maar bij de up tempo dingen ging het dak eraf. Toch ook wel wat minpuntjes: Racountours cover was erg flauw en van het gezeik van die gitarist werd ik ook een beetje onpasselijk. 'This is the greatest day in my life' Doe effe normaal zeg. Een 8,5

Iggy & The Stooges: WOW! Iggy was al mijn held, maar is dat nu helemaal. De hele band was fantastisch(die bassist vooral), maar het draaide eigenlijk helemaal om Iggy. Het begon allemaal al fantastisch met 'Loose', maar het werd steeds beter. Hoe lager het niveau van Iggy's broek, hoe hoger het niveau van zijn show. Groot minpunt blijft natuurlijk wel de afwezigheid van het Raw Power materiaal dankzij de koppige Ron Asheton. Een 9,5

Nizlopi: Op goed geluk naar binnen gelopen en ik heb me zeer goed vermaakt. Kruising tussen hip hop en folk door een duo met contabas en akoestische gitaar. Je moet er maar op komen. Hilariteit alom toen de contrabas het intro van Metallica's 'Enter Sandman' inzette. Een 7,5

!Forward Russia!: Blijven hangen in de India omdat het zo regende. Noodgedwongen werd ik dus blootgesteld aan dit ongetalenteerde zooitje. Alle tracks hebben een cijfer als naam, geniaal! Het enige leuke was het stukje wat de vrouwelijke drummer schreeuwde. Een 4

The Kooks: Erg leuk gitaarbandje, dat echter niet helemaal uit de verf kwam. Elitaire snotapen stonden voor mij te springen alsof ze naar The Stooges keken, bleeh. De liedjes blijven echter zeer goed, dus toch een 6,5

!!!: Heerlijk optreden van een band die zelfs een bejaardensoos nog zou kunnen ombouwen tot danstempel. De positieve agressie van de zanger was een genot om naar te kijken en luisteren. Een 8,5

Yeah Yeah Yeahs: Jammer dat ze in de Grolsch tent stonden, die ietsje te groot voor ze was. Heb het rustig van achteren bekeken en heb me zeer vermaakt met die krijsende madame. Afsluiter Tick is voor mij een van de energiekste liedjes ooit. Een 7,5

Wir Sind Helden: Ontzettend sympathieke band die een heerlijke sfeer creeerde. De hele tent ging mee in de aanstekelijke popmuziek van dit viertal. De toevoeging van een blazer sectie en een paar grappige momenten zorgden voor een erg goed optreden. Een 8,5

Muse: Had weinig zin om dit te gaan zien, maar toen ik eenmaal in de tent stond begon het toch een beetje te kriebelen. Ben echter na een half uurtje weggegaan. Ik kan niet meer tegen die bombastische puberrock over het einde der tijden. Zelfs de nummers van mijn geliefde Origin Of Symmetry deden me helemaal niets. Ik ga de boel ook maar eens afwaarderen hier. Een 5

Top 5

1. Iggy & The Stooges
2. The Knife
3. Wir Sind Helden
4. The Infadels
5. !!!

Gast
geplaatst: vandaag om 09:07 uur

geplaatst: vandaag om 09:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.