Muziek / MusicMeter Live! / Gisteren ... gezien!
zoeken in:
0
geplaatst: 29 november 2011, 16:35 uur
niels94 schreef:
Jullie hadden een encore 2 en wij niet
Zal wel komen omdat het geluid bij ons niet zo best was, was dat bij jullie wel goed?
Jullie hadden een encore 2 en wij niet

Zal wel komen omdat het geluid bij ons niet zo best was, was dat bij jullie wel goed?
Het geluid wat toch gewoon goed. Het enige was dat soms die zang iets te zacht stond, voor de rest vond ik weinig mis.
Sowieso is Instant Street mijn mooiste live ervaring tot nu toe.
0
geplaatst: 29 november 2011, 16:39 uur
Ik vond het geluid niet al te best. Zang stond slecht afgesteld, niet per se te zacht, je verstond hem gewoon niet. Als er meerdere instrumenten speelden overstemden ze elkaar al gauw, waardoor het al snel een grote brei aan geluid werd af en toe, of je hoorde bepaalde instrumenten of melodieën gewoon helemaal niet meer (goed voorbeeld hiervan was Bad Timing). Ondanks dit heb ik zeer genoten van het optreden, laat dat duidelijk zijn, maar het geluid was wel degelijk een minpuntje. Je hoeft niet altijd geheel kritiekloos te zijn, zelfs al heb je van een optreden genoten 

0
geplaatst: 29 november 2011, 17:31 uur
Bad Timing kende ik toch niet, dus dat maakte niet uit. Maar het geluid kon beter, dat ben ik eens met je. Vooral de nummers waarin xylofoon werd gebruikt, in Keep You Close bijvoorbeeld, was het niet goed te horen. Maar vooral een aantal nummers, gewoon kippevel zo mooi. Vooral bij nummers van The Ideal Crash en bij Roses en Easy. Ondanks de fantastische kwaliteit die Rhymesayers afleverde vond ik dit concert bijna even goed. Met een iets betere setlist en geluid zou het voor mij even goed zijn geweest of beter.
0
geplaatst: 30 november 2011, 11:12 uur
Brunniepoo schreef:
Setlist:
Splintering Heart
Cover My Eyes
King
Asylum Satellite #1
Somewhere Else
Cannibal Surf Babe
Sugar Mice
You're Gone
Man of a Thousand Faces
Afraid of Sunlight
Fantastic Place
The Great Escape
Between You and Me
Neverland
Encore:
The Invisible Man
Three Minute Boy
Setlist:
Splintering Heart
Cover My Eyes
King
Asylum Satellite #1
Somewhere Else
Cannibal Surf Babe
Sugar Mice
You're Gone
Man of a Thousand Faces
Afraid of Sunlight
Fantastic Place
The Great Escape
Between You and Me
Neverland
Encore:
The Invisible Man
Three Minute Boy
Iets andere setlist gisterenavond te Tilburg!
Splintering Heart
Cover My Eyes
King
Fantastic Place
Sugar Mice
Somewhere Else
You're Gone
Man of a Thousand Faces
The Great Escape
Between You and Me
Neverland
This Strange Engine
Afraid of Sunlight
Three Minute Boy
overigens werd het laatste nummer meer een twelve minute boy dan een three

0
geplaatst: 30 november 2011, 12:54 uur
Ja, was de avond ervoor ook al zo...
Ben ik toch wel blij met de setlist van Amsterdam, had The Invisible Man toch echt niet willen missen...
Ben ik toch wel blij met de setlist van Amsterdam, had The Invisible Man toch echt niet willen missen...
0
geplaatst: 30 november 2011, 13:51 uur
Nee, dat snap ik. Dat is een hele belevenis! Maar voor mij is dat verder prima, ik denk dat ik al met al The Invisible Man toch vaker live heb meegemaakt dat TSE. Het was in ieder geval een mooie verrassing
0
geplaatst: 1 december 2011, 00:02 uur
Net terug van Noel Gallagher in Melkweg. Zeker 1 van de betere concerten dit jaar voor mij. Flink aantal Oasis covers + (bijna) het hele High flying Birds album. Superstrak gespeeld + Noel's (Britse) humor.
Top avond!
Ps. Hier een impressie (slot nummer)
YouTube - Noel Gallagher HFB - Don't Look Back In Anger - Melkweg Amsterdam Holland 30 nov 2011

Top avond!
Ps. Hier een impressie (slot nummer)
YouTube - Noel Gallagher HFB - Don't Look Back In Anger - Melkweg Amsterdam Holland 30 nov 2011

0
geplaatst: 1 december 2011, 07:55 uur
De 29e naar de Fleet Foxes geweest, zie ook mijn commentaar hier.
0
geplaatst: 2 december 2011, 22:22 uur
Gisteren naar Paul McCartney in Keulen geweest. In de Lanxess Arena. Het was voor mij de derde keer dat ik hem live zag, en toch was het weer net zo speciaal als de eerste keer. Naast de voor de hand liggende nummers op zijn setlist zaten er ook wat bijzondere verrassingen in. Zoals de Beatlesongs The Night Before en The Word die hij beiden sinds de Beatlestijd niet meer live had gedaan. En aan het einde de complete Abbey Road medley. Drie uur achter elkaar stond hij bijna aan één stuk door op het podium. En dat voor iemand van 69 jaar. Hij heeft wederom weer voor een onvergetelijke avond gezorgd. 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 december 2011, 01:00 uur
Nou net terug van the Sisters of Mercy in Tivoli
sfeer: 8
geluid: 2
uitvoering: 3
13/3 - 4.3 een dikke onvoldoende dus, het geluid was zo bagger dat je Andrew Eldritch niet kon verstaan en pas bij het refrein hoorde welk nummer het was. Halverwege viel het geluid zelfs nog helemaal uit.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt en dat voor 39 euro, diep triest
Gelukkig hebben we de platen nog
sfeer: 8
geluid: 2
uitvoering: 3
13/3 - 4.3 een dikke onvoldoende dus, het geluid was zo bagger dat je Andrew Eldritch niet kon verstaan en pas bij het refrein hoorde welk nummer het was. Halverwege viel het geluid zelfs nog helemaal uit.

Gelukkig hebben we de platen nog

0
geplaatst: 3 december 2011, 01:24 uur
Net bij Golden Earring in de Ijsselhallen te Zwolle geweest. Aardig wat volk op de been en die kregen een goede show voorgeschoteld. Volgens Barry Hay een extra lange show, ongeveer 1 uur 50 min. (dus meer de oude lengte.) Naast de nodige vaste nummers ook ruimte voor Buddy Joe, Back Home, The Vanilla Queen en 2 nieuwe nummers.
0
geplaatst: 3 december 2011, 02:10 uur
DjFrankie schreef:
13/3 - 4.3 een dikke onvoldoiende dus, het geluid was zo bagger dat je Andrew Eldritch niet kon verstaan en pas bij het refrein hoorde welk nummer het was. Halverwege viel het geluid zelfs nog helemaal uit.
13/3 - 4.3 een dikke onvoldoiende dus, het geluid was zo bagger dat je Andrew Eldritch niet kon verstaan en pas bij het refrein hoorde welk nummer het was. Halverwege viel het geluid zelfs nog helemaal uit.
lol
. En het publiek pikte dat?Ik kan me nog een concert van New Order in Nijmegen herinneren in 1981. New Order speelt exact een half uurtje met hun rug naar het publiek de nummers van hun debuutalbum, vervolgens blijft er nog precies een kwartier een piepje uit de synths klinken en dat was het.
Publiek bestormt massaal het podium en slaat alle apparatuur kort en klein.
Een dag later spelen ze in Vredenburg, Utrecht. Buiten worden briefjes uitgedeeld dat het concert misschien niet helemaal is wat je er van zou mogen verwachten. En dat je van te voren je geld kan terugkrijgen maar na afloop niet meer. Binnen zijn nog geen honderd toeschouwers (zaalcappaciteit 1700) en staat er ring van security rondom het podium, en achter het publiek en in de gangen. Er was meer bewaking dan publiek. Geinig wel achteraf, al werd het concert er niet beter op natuurlijk.
Maar in die tijd betaalde je natuurlijk nog maar iets van 10 gulden voor een concert en reserveringskosten had je niet als je een kaartje aan de zaal kocht.
0
geplaatst: 3 december 2011, 02:52 uur
Brunniepoo schreef:
In Den Haag speelden ze ook The Invisible Man afgelopen woensdag. En daar was ik wel blij om. Marillion heb ik toch altijd een beetje rare band gevonden en doe dat nog steeds. Maar buiten een flink wat aardige nummers als Neverland vind The Invisible Man echt behoorlijk goed.
Mijn vriendin, die niet mee was trouwens, vind Marillion helemaal niets en wel vooral vanwege de stem van Hogarth. Nu kan ik daar wel aardig in meekomen al vind ik de zang van Hogarth niet echt storend, maar het is wel allemaal wat vlak. Wat ik bedacht bij het concert was, dat terwijl Hogarth daar met dichtgeknepen ogen zijn liedjes stond te zingen, dat zijn stem en zijn performance mij vooral moesten denken aan iemand waarbij voortdurend iemand anders op zijn tenen staat te springen. Het is allemaal wat samengeknepen.
The Invisible Man is eigenlijk het enige nummer waarbij Hogarth iets van een showman laat zien (buiten dan wat flauwigheden om), maar ook het enige nummer waarbij hij met zijn stem speelt. En dat doet hij best wel goed. Meer dan goed zelfs. Jammer dat hij daar niet meer mee doet, al vond de viend waarmee ik naar het concert was die rare maniertjes van Hogarth in The Invisible Man weer helemaal niets.
En zo zie je maar weer dat smaken erg kunnen verschillen

0
geplaatst: 3 december 2011, 12:28 uur
Gisteren Opeth gezien, voor het eerst wat mij betreft. Het was niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Uiteraard was het muzikaal gezien allemaal dik in orde, maar het epische, bombastische, gedragen element van een Opeth-concert werd vakkundig om zeep geholpen door zeer uitgebreide, melige praatjes tussendoor. Mijn God, die Mikael Åkerfeldt hoort zichzelf wel heel graag praten. Het geluid in Huxley's was formidabel, dat wel, maar eenmaal weer in de straten van Kreuzberg was het concert snel vergeten. Een zeven min.
0
geplaatst: 3 december 2011, 12:35 uur
Gisteren naar 5 jaar Noah's Ark geweest (platenlabel van Jiggy Djé) in Paradiso. Geweldige avond, prachtige sfeer en zeer aardige muziek. Liefde hing in de lucht zoals het maar zelden in de lucht heeft gehangen.
0
geplaatst: 3 december 2011, 13:00 uur
Gisteren bij Zieke Zuiden @ Dynamo geweest. Onder andere Chapaa, Killian en Nouveau Riche betraden het podium. Prachtige sfeer en magistrale optredens.
0
geplaatst: 3 december 2011, 16:39 uur
B.Robertson schreef:
Net bij Golden Earring in de Ijsselhallen te Zwolle geweest. Aardig wat volk op de been en die kregen een goede show voorgeschoteld. Volgens Barry Hay een extra lange show, ongeveer 1 uur 50 min. (dus meer de oude lengte.) Naast de nodige vaste nummers ook ruimte voor Buddy Joe, Back Home, The Vanilla Queen en 2 nieuwe nummers.
Hoe was het geluid? Bij Motörhead was het voorin te hard en te onduidelijk, achterin beter.
Wel totaal sfeerloze veehal en ook erg duur, consumpties, parkeren. Als ik dan toch veel betaal dan liever naar een echte concerthal zoals de HMH(Peter Frampton goed).
Vanilla Queen is een topnr.
0
geplaatst: 3 december 2011, 17:09 uur
Afgelopen donderdag Alamo Race Track in de kleine zaal van het Paard te Den Haag gezien.
In zo'n kleine zaal (ongeveer 150 man) kwam de gedetailleerde folkmuziek van de laatste plaat Unicorn Loves Deer, waarvan bijna elk nummer ten gehore werd gebracht, goed tot zijn recht.
Wat een mooie liedjes zijn het toch en wat zitten ze goed in elkaar. Ook de Judas Priest cover Breaking the Law kwam voorbij en Black Cat John Brown ontbrak natuurlijk ook niet.
Anderhalf uur muzikale pracht. De bandleden (zes dit keer incl Ralph Mulder) speelden ontspannen zo leek het en met veel plezier.
Het voorprogramma werd verzorgd door Eckhardt, oftewel Rick Elstgeest. Rick Elstgeest werd bijgestaan door Leonard Lucieer van Alamo Race Track met prachtig gitaarspel. Erg fijn voorprogramma.
Rick Elstgeest is trouwens ook op zijn beurt weer een van de muzikanten van Alamo Race Track.
Na afloop heb ik nog Birds At Home van Alamo Race Track en Big Blue Yonder van Eckhardt aangeschaft en laten signeren. Al met al een topavond gehad!
In zo'n kleine zaal (ongeveer 150 man) kwam de gedetailleerde folkmuziek van de laatste plaat Unicorn Loves Deer, waarvan bijna elk nummer ten gehore werd gebracht, goed tot zijn recht.
Wat een mooie liedjes zijn het toch en wat zitten ze goed in elkaar. Ook de Judas Priest cover Breaking the Law kwam voorbij en Black Cat John Brown ontbrak natuurlijk ook niet.
Anderhalf uur muzikale pracht. De bandleden (zes dit keer incl Ralph Mulder) speelden ontspannen zo leek het en met veel plezier.
Het voorprogramma werd verzorgd door Eckhardt, oftewel Rick Elstgeest. Rick Elstgeest werd bijgestaan door Leonard Lucieer van Alamo Race Track met prachtig gitaarspel. Erg fijn voorprogramma.
Rick Elstgeest is trouwens ook op zijn beurt weer een van de muzikanten van Alamo Race Track.
Na afloop heb ik nog Birds At Home van Alamo Race Track en Big Blue Yonder van Eckhardt aangeschaft en laten signeren. Al met al een topavond gehad!
0
geplaatst: 3 december 2011, 19:59 uur
vin13 schreef:
Hoe was het geluid? Bij Motörhead was het voorin te hard en te onduidelijk, achterin beter.
Wel totaal sfeerloze veehal en ook erg duur, consumpties, parkeren. Als ik dan toch veel betaal dan liever naar een echte concerthal zoals de HMH(Peter Frampton goed).
(quote)
Voor de Ijsselhallen was het geluid best wel redelijk, in ieder geval beter dan laatst met Motörhead. Dit keer niet naar mijn oordoppen gegrepen. Het bespottelijke bedrag van 8 euro parkeergeld heb ik voor m'n rekening genomen aangezien ik met andere mensen mee kon rijden. Door wat getreuzel van mijn reisgezelschap waren we er pas om goed 9 uur dus hebben we maar afgezien van een reeks dure consumpties. De Earring startte stipt kwart voor 10. De band heeft live de gelederen versterkt met toetsenist Johnny Romance. Ook saxofonist Bertus Borgers speelde op meerdere nummers mee zoals She Flies on Strange Wings en Making Love to Yourself. In tegenstelling tot eerdere berichten heb ik dus weinig vernomen van een ingekorte show. (Ik ken wel mensen die vrij regelmatig naar de Earring gaan, dacht dat dit de veertiende keer was dat ik er geweest ben.) Goed optreden met The Vanilla Queen als hoogtepunt en na die tijd thuis nog maar wat consumpties genomen.
0
geplaatst: 4 december 2011, 14:53 uur
Aan B.Robertson:
Bedankt voor de reactie. Borgers en een toestenist toevoegen lijkt me prima.
Consumptie 2,60 voor een plastic bekertje bier is inderdaad te prijzig.
Ik ga zelf het liefst naar de Metropool, Hengelo of Atak, Enschede. De Lantaarn in Hellendoorn kom ik nu wat minder, programma is helaas kwalitatief verslechterd.
Motörhead's Another Perfect Day is je favoriet?
Bedankt voor de reactie. Borgers en een toestenist toevoegen lijkt me prima.
Consumptie 2,60 voor een plastic bekertje bier is inderdaad te prijzig.
Ik ga zelf het liefst naar de Metropool, Hengelo of Atak, Enschede. De Lantaarn in Hellendoorn kom ik nu wat minder, programma is helaas kwalitatief verslechterd.
Motörhead's Another Perfect Day is je favoriet?
0
geplaatst: 6 december 2011, 18:08 uur
Another Perfect Day behoort tot m'n favorieten. Geweldig album en jammer dat ze dat titelnummer laatst niet speelden. De aardschok is overigens positief over het geluid van Motörhead afgelopen 29-10 te Zwolle. Ben het er niet mee eens. Voor Golden Earring hebben ze een ander gedeelte van de hallen gebruikt, kon ook meer volk in. Ben er vroeger wel geweest met o.a. Judas Priest en Marillion dat ze best wel een redelijk geluid hadden.
Voor de rest is het maar net wat de regio te bieden heeft en waar ik nog zonodig heen wil.
Motörhead heeft in '98 nog in Hellendoorn opgetreden; geweldig concert onder dragelijk volume.
Voor de rest is het maar net wat de regio te bieden heeft en waar ik nog zonodig heen wil.
Motörhead heeft in '98 nog in Hellendoorn opgetreden; geweldig concert onder dragelijk volume.
0
geplaatst: 6 december 2011, 19:50 uur
Gisteren The Boxer Rebellion gezien in Utrecht, voor de 2de keer dit jaar. De kleine zaal van Tivoli was niet uitverkocht, waarschijnlijk ook omdat ze nu veel in het land te zien zijn.
ik vond het iets minder energiek dan het optreden in de Melkweg.
ik vond het iets minder energiek dan het optreden in de Melkweg.
0
geplaatst: 8 december 2011, 00:39 uur
Ik ben net terug van Bitch Magnet in MTC in Keulen. De noiserock/posthardcoreband die eind jaren 80 twee albums en een EP uitbracht en aan de wieg stond van bands als Seam, Gastr del Sol, Bastro en Don Caballero, is na ruim 20 jaar weer bij elkaar voor een paar optredens. En dat in de originele bezetting: Sooyoung Park, Jon Fine en Orestes Morfin
Maar eigenlijk was het me vooral om één man te doen: Sooyoung Park, de frontman van Seam, de band die ik als je me met een pistool op mijn slaap zou dwingen een band top 10 aller tijden te maken op 1 zou zetten. Misschien was dit wel mijn enige kans om hem ooit live te zien. Van zijn vorige bandje Bitch Magnet had ik wel de platen gehoord, maar die spraken me niet zo erg aan. Gelukkig bleek herbeluistering de afgelopen week goed te zijn voor de waardering van deze platen.
In een kort (net iets meer dan een uur) maar krachtig concert kwam bijna het gehele oeuvre van de band langs. Niet zo moeilijk, aangezien de twee albums van de band net boven het halve uur klokken. Tijdens het concert was duidelijk te horen waar een band als Slint de mosterd heeft gehaald, de praterige zang van Sooyoung Park in combinatie met de hoekige en tegendraadse gitaarpartijen van Jon Fine vormden een mooie voedingsbodem voor heel veel postrock die erna kwam. En live werd dat zeer overtuigend gebracht, waardoor ik mijn concerten top 10-lijstje van 2011, dat ik al gepost had, nog even moet aanpassen. En Sooyoung, als je toch op de reünietoer bent, breng ook eventjes Seam bij elkaar. Dan zien we elkaar begin juni in Barcelona.
Maar eigenlijk was het me vooral om één man te doen: Sooyoung Park, de frontman van Seam, de band die ik als je me met een pistool op mijn slaap zou dwingen een band top 10 aller tijden te maken op 1 zou zetten. Misschien was dit wel mijn enige kans om hem ooit live te zien. Van zijn vorige bandje Bitch Magnet had ik wel de platen gehoord, maar die spraken me niet zo erg aan. Gelukkig bleek herbeluistering de afgelopen week goed te zijn voor de waardering van deze platen.
In een kort (net iets meer dan een uur) maar krachtig concert kwam bijna het gehele oeuvre van de band langs. Niet zo moeilijk, aangezien de twee albums van de band net boven het halve uur klokken. Tijdens het concert was duidelijk te horen waar een band als Slint de mosterd heeft gehaald, de praterige zang van Sooyoung Park in combinatie met de hoekige en tegendraadse gitaarpartijen van Jon Fine vormden een mooie voedingsbodem voor heel veel postrock die erna kwam. En live werd dat zeer overtuigend gebracht, waardoor ik mijn concerten top 10-lijstje van 2011, dat ik al gepost had, nog even moet aanpassen. En Sooyoung, als je toch op de reünietoer bent, breng ook eventjes Seam bij elkaar. Dan zien we elkaar begin juni in Barcelona.
0
geplaatst: 8 december 2011, 14:56 uur
likeahurricane schreef:
Gisteren The Boxer Rebellion gezien in Utrecht, voor de 2de keer dit jaar. De kleine zaal van Tivoli was niet uitverkocht, waarschijnlijk ook omdat ze nu veel in het land te zien zijn.
Gisteren het laatste optreden van hun tour gezien in de Melkweg. Het was weer genieten, met heel veel nummers van hun laatste album. Samen met het album van Bon Iver, het beste album van 2011.
0
geplaatst: 8 december 2011, 15:46 uur
7 dec 2011 Boxer Rebellion Melkweg
Leuk optreden ondanks dat zanger Nathan verkouden was en dus niet voluit kon zingen.
Setlist erg goed, tov vorige tour van begin dit jaar zijn de 'mindere' nummers van The Cold Still vervangen door oudere nummers waaronder het magische uitgevoerde "Misplaced" en het bombastische "Flight".
Boxer Rebellion komt live nog beter, intenser tot zijn recht dan op de cd.
1.Step Out of the Car
2.Semi-Automatic
3.The Absentee
4.Flashing Red Light Means Go
5.Locked In The Basement
6.Caught by the Light
7.Memo
8.Spitting Fire
9.The Runner
10.Evacuate
11.Both Sides Are Even
12.These Walls Are Thin
13.Misplaced
Encore:
14.Flight
15.No Harm
16.The Gospel of Goro Adachi
Leuk optreden ondanks dat zanger Nathan verkouden was en dus niet voluit kon zingen.
Setlist erg goed, tov vorige tour van begin dit jaar zijn de 'mindere' nummers van The Cold Still vervangen door oudere nummers waaronder het magische uitgevoerde "Misplaced" en het bombastische "Flight".
1.Step Out of the Car
2.Semi-Automatic
3.The Absentee
4.Flashing Red Light Means Go
5.Locked In The Basement
6.Caught by the Light
7.Memo
8.Spitting Fire
9.The Runner
10.Evacuate
11.Both Sides Are Even
12.These Walls Are Thin
13.Misplaced
Encore:
14.Flight
15.No Harm
16.The Gospel of Goro Adachi
0
geplaatst: 8 december 2011, 16:20 uur
0
geplaatst: 8 december 2011, 17:23 uur
Gisteren Arch enemy gezien in Paradiso Amsterdam. Lekker concertje weer, altijd leuk om te zien/horen. Geluid heb ik wel eens beter gehoord bij hen/Paradiso, hard was het wel, de oortjes trillen nog na.
0
geplaatst: 8 december 2011, 20:44 uur
Gringo_m schreef:
*setlist*
*setlist*
Ik was er ook bij en kan niet zeggen dat de verkoudheid ten koste van zijn zang ging. Het was voor mij voor het eerst dat ik hen zag dus heb verder geen referentie. Maar een volgende keer ga ik ze zeker weer zien!
In de stelist miste ik alleen Forces. Die had ik 's middags ter voorbereiding nog even hard opgezet in de auto. Fijn nummer!
* denotes required fields.