Muziek / MusicMeter Live! / Gisteren ... gezien!
zoeken in:
0
geplaatst: 29 januari 2010, 12:30 uur
Gisteravond naar a tribute to the Stooges geweest,
zeer zeker de moeite waard en een leuk concept ook.
Ik vond Janneke en Rudeboy qua energie niveau
een van de betere vertolkers.
Lekker rauw en vol energie, best bijzonder dat die muziek
(±30 jaar na dato) nog zo overeind blijft staan.
Voor meer info over dit project
3VOOR12 - Rudeboy, Denvis, Bartmann en co-rockers als Stooges Tribute op tour - 3voor12.vpro.nl
zeer zeker de moeite waard en een leuk concept ook.
Ik vond Janneke en Rudeboy qua energie niveau
een van de betere vertolkers.
Lekker rauw en vol energie, best bijzonder dat die muziek
(±30 jaar na dato) nog zo overeind blijft staan.
Voor meer info over dit project
3VOOR12 - Rudeboy, Denvis, Bartmann en co-rockers als Stooges Tribute op tour - 3voor12.vpro.nl
0
geplaatst: 29 januari 2010, 17:01 uur
Mjuman schreef:
Opvallend dat men geen cd's of lp's had meegenomen om te verkopen, want daar was ik beslist in geïnteresseerd geweest.
Opvallend dat men geen cd's of lp's had meegenomen om te verkopen, want daar was ik beslist in geïnteresseerd geweest.
De zaal uit, links, waren aan een klein tafeltje 5 cd's, 1 mcd, 1 plak vinyl en een linnen tas te koop.
Concert was heel gaaf trouwens. Vooral bij de nummers met saxofoon waande ik me in een film noir, bevolkt door schone, sigarettenrokende vrouwen en norse mannen met gleufhoeden. Alleen jammer dat ik zo weinig beenruimte had.
0
geplaatst: 30 januari 2010, 05:38 uur
Net was ik bij Kenny Larkin set in de melkweg (al deed hij maar een uurtje en werd de rest opgevuld door anderen). Vond het een leuke avond, heeft mijn interesse in de detroit techno bovendien wat aangewakkerd.
0
geplaatst: 31 januari 2010, 07:41 uur
En onder het mom van doooorgaan afgelopen nacht ook nog dj3000 in de bunker. Echt fenomenaal.. ik kan me geen feestjes herinneren die zo mooi als deze waren. 

0
geplaatst: 31 januari 2010, 12:18 uur
gisteren gezien: Un Prophete.
Erg goede film. Het was mijn derde van het filmfestival Rotterdam en tot nu toe de beste. Komende week volgen er nog een paar.
Erg goede film. Het was mijn derde van het filmfestival Rotterdam en tot nu toe de beste. Komende week volgen er nog een paar.
0
geplaatst: 31 januari 2010, 13:01 uur
The Big Pink in Rotown. Vond het erg gaaf, leuk dat ze halverwege naar een Smashing Pumpkins nummer overschakelden. Het geheel klonk wat ruiger dan op cd, maar stukken gestructureerder dan toen ik ze twee jaar terug in het voorprogramma van Alec Empire zag.
0
geplaatst: 31 januari 2010, 16:24 uur
Joan As Police Woman. Joan heeft een prachtige stem, maar het neigde te veel naar jazz/soul.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 18:48 uur
Ik wilde het eigenlijk gisteren al melden, maar dan was ik offtopic geweest.
Ik heb gisteren Laura Veirs gezien in paradiso. En dat vond ik eigenlijk een beetje saai. De 2 voorprogramma's bestaande uit 2x iemand uit de begeleidingsband maakten doorsnee-niks-an-liedjes. Laura Veirs deed het wel wat beter, maar het bleef allemaal erg braafjes. Saai zeg maar. Dieptepunt was wel dat ze probeerde het publiek erbij te betrekken door ze mee te laten zingen, waar ze overigens glansrijk in slaagde. Nee, ik was misschien liever thuis gebleven.
Ik heb gisteren Laura Veirs gezien in paradiso. En dat vond ik eigenlijk een beetje saai. De 2 voorprogramma's bestaande uit 2x iemand uit de begeleidingsband maakten doorsnee-niks-an-liedjes. Laura Veirs deed het wel wat beter, maar het bleef allemaal erg braafjes. Saai zeg maar. Dieptepunt was wel dat ze probeerde het publiek erbij te betrekken door ze mee te laten zingen, waar ze overigens glansrijk in slaagde. Nee, ik was misschien liever thuis gebleven.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 21:19 uur
Ah, ik had ook nog overwogen naar Laura Veirs te gaan, maar uiteindelijk niet gedaan. Vind je haar laatste album wel de moeite waard? Dat is eigenlijk het enige wat ik van haar ken.
Ik was gisteren in Paradiso wel bij The Lines en Ian Brown. The Lines waren een leuk voorprogramma. Beetje de standaard Britse rammelpop, maar de afsluiter (met 2 man die extra percussie doen) was zeker de moeite waard. Hoog geezergehalte in het publiek ook. Zag bepaalde britpopkapsels die ik in 1995 voor het laatst in real life had gezien. The Lines hadden dan ook enorm veel vrienden en familie mee, volgens mij wel 30+ man.
Ian Brown (vroeger de voorman van de Stone Roses) deed het ook erg goed. Hij kwam op in een oranje trui met een enorme tijger op en eigenlijk was het alleen daarom al een gewonnen show. Ik vond het geluid een beetje dof (of het moet de alcoholconsumptie mijnerzijds zijn geweest), maar de sfeer was goed en over het algemeen speelde hij zijn singles (ik zal maar niet van bekende nummers spreken) wel. Als toegift deed hij nog even Fools Gold van de Stone Roses en zijn eigen nieuwe 'hit' Stellify. Al met al een leuk concert door de losse sfeer en een ontspannen sfeer, al had Ian ook wel het nodige aan chemische versnaperingen op. Toen hij van het podium verdween knalde hij eerst nog even tegen de muur op in plaats van gewoon door de deuropening naar het backstage-gedeelte te lopen.
Ik was gisteren in Paradiso wel bij The Lines en Ian Brown. The Lines waren een leuk voorprogramma. Beetje de standaard Britse rammelpop, maar de afsluiter (met 2 man die extra percussie doen) was zeker de moeite waard. Hoog geezergehalte in het publiek ook. Zag bepaalde britpopkapsels die ik in 1995 voor het laatst in real life had gezien. The Lines hadden dan ook enorm veel vrienden en familie mee, volgens mij wel 30+ man.
Ian Brown (vroeger de voorman van de Stone Roses) deed het ook erg goed. Hij kwam op in een oranje trui met een enorme tijger op en eigenlijk was het alleen daarom al een gewonnen show. Ik vond het geluid een beetje dof (of het moet de alcoholconsumptie mijnerzijds zijn geweest), maar de sfeer was goed en over het algemeen speelde hij zijn singles (ik zal maar niet van bekende nummers spreken) wel. Als toegift deed hij nog even Fools Gold van de Stone Roses en zijn eigen nieuwe 'hit' Stellify. Al met al een leuk concert door de losse sfeer en een ontspannen sfeer, al had Ian ook wel het nodige aan chemische versnaperingen op. Toen hij van het podium verdween knalde hij eerst nog even tegen de muur op in plaats van gewoon door de deuropening naar het backstage-gedeelte te lopen.
0
geplaatst: 7 februari 2010, 12:55 uur
aERodynamIC schreef:
Nu Amsterdam maar doen (inclusief het kerstverhaal)
(embed)
(quote)
Nu Amsterdam maar doen (inclusief het kerstverhaal)

(embed)
Waarom mis ik nou dat soort dingen?!
0
geplaatst: 7 februari 2010, 13:07 uur
aERodynamIC schreef:
(embed)
(embed)
Ondanks dat ik me niet helemaal best voelde was het een avond om nooit te vergeten: het feestje van Zita Swoon in Paradiso.
Allereerst user Arrie eens ontmoet en daarna onverwacht meer bekenden tegengekomen. Zo wordt een feestje nog gezelliger en dan Stef met zijn band: wat een show.
Solo ging hij van start om vervolgens meer en meer op stoom te komen met als speciale gast Spinvis die een kerstverhaal over liet gaan in een absoluut hoogtepunt van de avond........... een mash-up van I Feel Alive in the City en Bagagedrager. Hoe ongelooflijk goed klonk dat! De tweede gasten waren dEUS-leden Tom Barman en Klaas Janzoons die het dEUS nummer Great American Nude met een Zita Swoon saus speelden en vervolgens een nummer van Velvet Underground vertolkten (zie clipje waar de geluidskwaliteit helaas niet optimaal van is).
En het ging maar door en ging maar door............. (meer dan twee en een half uur); wat een speelplezier en voor mij wederom de bevestiging dat dit de band is die mij live nog steeds het meest weet te boeien: een 15-jarig bestaan (wat eigenlijk al iets meer is) en voor mij persoonlijk ook 15 concerten lang. Het moest zo zijn.
Ik verkeer nog steeds in een roes en niet van mijn grieperige gevoel
(embed)
(embed)
Ondanks dat ik me niet helemaal best voelde was het een avond om nooit te vergeten: het feestje van Zita Swoon in Paradiso.
Allereerst user Arrie eens ontmoet en daarna onverwacht meer bekenden tegengekomen. Zo wordt een feestje nog gezelliger en dan Stef met zijn band: wat een show.
Solo ging hij van start om vervolgens meer en meer op stoom te komen met als speciale gast Spinvis die een kerstverhaal over liet gaan in een absoluut hoogtepunt van de avond........... een mash-up van I Feel Alive in the City en Bagagedrager. Hoe ongelooflijk goed klonk dat! De tweede gasten waren dEUS-leden Tom Barman en Klaas Janzoons die het dEUS nummer Great American Nude met een Zita Swoon saus speelden en vervolgens een nummer van Velvet Underground vertolkten (zie clipje waar de geluidskwaliteit helaas niet optimaal van is).
En het ging maar door en ging maar door............. (meer dan twee en een half uur); wat een speelplezier en voor mij wederom de bevestiging dat dit de band is die mij live nog steeds het meest weet te boeien: een 15-jarig bestaan (wat eigenlijk al iets meer is) en voor mij persoonlijk ook 15 concerten lang. Het moest zo zijn.
Ik verkeer nog steeds in een roes en niet van mijn grieperige gevoel
Wist je van tevoren al dat TOM BARMAN, SPINVIS en KLAAS JANZOONS al kwamen (
), of was dat puur verrassing? (ik hoop niet dat tweede want dan baal ik HELEMAAL!!)
0
geplaatst: 7 februari 2010, 16:18 uur
Gisteren naar Overkill geweest in de Pul te Uden.
Wat een gaaf ouderwets thrash feestje! Met volgens mij een
nieuw record aantal stagedivers. Drie supports Savage Massiah, Suicidal Angels en Chripper. Die laatste waren de openers van de avond. Maar wat een toffe band! Zangers Britta Gortz gruntte alles bij elkaar, erg goed.
En Overkill, super! Had niet anders verwacht. De set had een mix van oud en nieuw werk. Stond fijn tegen het podium gedruk terwijl de stagedivers om je heen vliegen. Heb nog een plectum van Bobby "Blitz".
Wat een gaaf ouderwets thrash feestje! Met volgens mij een
nieuw record aantal stagedivers. Drie supports Savage Massiah, Suicidal Angels en Chripper. Die laatste waren de openers van de avond. Maar wat een toffe band! Zangers Britta Gortz gruntte alles bij elkaar, erg goed.
En Overkill, super! Had niet anders verwacht. De set had een mix van oud en nieuw werk. Stond fijn tegen het podium gedruk terwijl de stagedivers om je heen vliegen. Heb nog een plectum van Bobby "Blitz".
0
geplaatst: 7 februari 2010, 17:12 uur
Hendrix4live schreef:
), of was dat puur verrassing? (ik hoop niet dat tweede want dan baal ik HELEMAAL!!)
), of was dat puur verrassing? (ik hoop niet dat tweede want dan baal ik HELEMAAL!!) Tom Barman en Spinvis waren netjes aangekondigd ja (in het kader van die speciale mini-tour..... in Frankrijk en België b.v. weer andere artiesten).
Klaas Janszoons wist ik 1 of 2 dagen van te voren ook.
Geen verrassing dus (op de site van Zita Swoon waren zelfs vooraf al filmpjes van de repetities te zien
).Dat je een waanzinnig goed optreden hebt gemist wil ik er wel nog even inwrijven. Maar alle 15 keer dat ik ze gezien heb heb ik nog nooit een ondermaats optreden meegemaakt. Slecht 1 keer vond ik het wat traag op gang komen maar ging het aan het einde weer helemaal los zoals altijd.
Nu de komende 2 jaar geen Zita Swoon op de podia: dat gaat even wennen worden.
0
geplaatst: 7 februari 2010, 17:21 uur
Weet er iemand toevallig ook hoe je zelfgemaakte foto's op de site kunt zetten? Ik heb mijn foto's met internet geopend en toen de url gekopieerd en geplakt tussen een [img][/img]. Ik krijg alleen maar het woordje afbeelding te zien. Dat is wel jammer want het zijn goeie foto's. Ik ben namelijk gister ook naar een concert geweest.
0
geplaatst: 7 februari 2010, 20:50 uur
Ik heb gisteren Dennis Kolen + Band gezien.
Ik kende hem helemaal nog niet maar hij werd zelfs al eerder genoemd in de Wereld Draait Door, door Leo Blokhuis. Hij gaf hun complimenten en had toen de cd 'The Jinx' in handen die hij vervolgens belachelijk mooi noemde.
Het concert vond plaats in de Kloostertuin Woerden, waar ik al eerder het concert van Spinvis had gezien.
Voor het concert was er ook nog een Workshop die je kon volgen van hem waarbij hij advies gaf en kritiek gaf op jou composities die je zelf had gemaakt en meegebracht. Ik heb ook mijn stukjes laten zien.
Hij was samen met een bandlid (de nieuwe gitarist die ook meespeelde bij het concert), die het ook zeer goed deed, en samen gaven ze advies en tips voor later. Je kon natuurlijk ook zelf vragen stellen enz.
Je kreeg alle aandacht omdat er maar iets van vijf mensen waren of zo. Dat vond ik achteraf helemaal niet erg; alles ging rustig aan, je kreeg alle aandacht en je kon makkelijker vragen stellen.
Die workshop was hun eerste keer en ze deden het zeer goed. Ik ben er zeker wijzer van geworden. Aardige gozers!
Een paar uur later was het concert (om precies te zijn: 20.15u). Het was helemaal niet uitverkocht, wat me achteraf echt verbaasde. Ik heb hieronder een aantal foto's, gemaakt door mijn vader die ook aanwezig was, en ik geef onder de foto's wel omschrijvingen.

Ik weet niet meer wie hun gastoptreden was maar ze zong echt ongelooflijk mooi. Wat een scheur! Ze bleef tot aan de pauze. Samen speelden ze ook Tom Petty's Free Falling. Zeer mooi vertolkt. Hun stemmen pasten perfect bij elkaar.
Waarschijnlijk heeft de vrouw voor ons die aan het filmen was de filmpjes er al op gezet. Bedankt daarvoor!
Hieronder nog een aantal foto's van na de pauze:

De solo's waren ook prachtig gespeeld. Wat konden die jongens spelen zeg! Bij een nummer speelde de man achter het keyboard een schitterende solo.
Ik heb de hele avond met open mond staan staren naar dit grandioose concert.
Dit was ook een fantastisch moment. Het deed me bijna denken aan Steve Vai en Joe Satriani die tegenover elkaar een solobattle speelden zonder een winnaar.
:

Nog wat foto's en filmpjes:

Deze waren als toegift:
Nog even een filmpje om het af te sluiten. Dit nummer vonden we (pa en ik) namelijk het mooiste:
Verder zijn er nog een aantal filmpjes van Woerden te bekijken op deze Youtube pagina:
YouTube - dennis kolen woerden
Wat een fantastisch concert was het. Foutloos gespeeld, mooie zuivere klank, goeie sfeer, volgorde van nummers waren goed, schitterende solo's en een prachtig gastoptreden.
Aan het einde heb ik nog uiteraard twee cd's gekocht. Die moet ik nog even beluisteren.

Dit concert was zeker aan te raden. De zaal was haast half leeg maar dat vind ik alleen maar pech voor degenen die er niet bij waren. Deze jongens spelen eigenlijk alleen maar in theaters nog, maar ze verdienen zeker een plekje op Lowlands of zo. Dus geef ze die kans!
Ik kende hem helemaal nog niet maar hij werd zelfs al eerder genoemd in de Wereld Draait Door, door Leo Blokhuis. Hij gaf hun complimenten en had toen de cd 'The Jinx' in handen die hij vervolgens belachelijk mooi noemde.
Het concert vond plaats in de Kloostertuin Woerden, waar ik al eerder het concert van Spinvis had gezien.
Voor het concert was er ook nog een Workshop die je kon volgen van hem waarbij hij advies gaf en kritiek gaf op jou composities die je zelf had gemaakt en meegebracht. Ik heb ook mijn stukjes laten zien.
Hij was samen met een bandlid (de nieuwe gitarist die ook meespeelde bij het concert), die het ook zeer goed deed, en samen gaven ze advies en tips voor later. Je kon natuurlijk ook zelf vragen stellen enz.Je kreeg alle aandacht omdat er maar iets van vijf mensen waren of zo. Dat vond ik achteraf helemaal niet erg; alles ging rustig aan, je kreeg alle aandacht en je kon makkelijker vragen stellen.
Die workshop was hun eerste keer en ze deden het zeer goed. Ik ben er zeker wijzer van geworden. Aardige gozers!
Een paar uur later was het concert (om precies te zijn: 20.15u). Het was helemaal niet uitverkocht, wat me achteraf echt verbaasde. Ik heb hieronder een aantal foto's, gemaakt door mijn vader die ook aanwezig was, en ik geef onder de foto's wel omschrijvingen.

Ik weet niet meer wie hun gastoptreden was maar ze zong echt ongelooflijk mooi. Wat een scheur! Ze bleef tot aan de pauze. Samen speelden ze ook Tom Petty's Free Falling. Zeer mooi vertolkt. Hun stemmen pasten perfect bij elkaar.
Waarschijnlijk heeft de vrouw voor ons die aan het filmen was de filmpjes er al op gezet. Bedankt daarvoor!
Hieronder nog een aantal foto's van na de pauze:

De solo's waren ook prachtig gespeeld. Wat konden die jongens spelen zeg! Bij een nummer speelde de man achter het keyboard een schitterende solo.
Ik heb de hele avond met open mond staan staren naar dit grandioose concert.
Dit was ook een fantastisch moment. Het deed me bijna denken aan Steve Vai en Joe Satriani die tegenover elkaar een solobattle speelden zonder een winnaar.
:
Nog wat foto's en filmpjes:

Deze waren als toegift:
Nog even een filmpje om het af te sluiten. Dit nummer vonden we (pa en ik) namelijk het mooiste:
Verder zijn er nog een aantal filmpjes van Woerden te bekijken op deze Youtube pagina:
YouTube - dennis kolen woerden
Wat een fantastisch concert was het. Foutloos gespeeld, mooie zuivere klank, goeie sfeer, volgorde van nummers waren goed, schitterende solo's en een prachtig gastoptreden.
Aan het einde heb ik nog uiteraard twee cd's gekocht. Die moet ik nog even beluisteren.

Dit concert was zeker aan te raden. De zaal was haast half leeg maar dat vind ik alleen maar pech voor degenen die er niet bij waren. Deze jongens spelen eigenlijk alleen maar in theaters nog, maar ze verdienen zeker een plekje op Lowlands of zo. Dus geef ze die kans!
0
geplaatst: 9 februari 2010, 01:09 uur
Bigelf in de Melkweg. Fantastisch concert! Lekker showtje van frontman Damian Fox en heerlijk geluid (behalve dan dat de hammond een beetje verzoop in de harde stukken). Ook voorprogramma Priestess uit Canada was errug goed! Drummer was soort uitvoering van de muppets' Animal. Sloeg 2 snares aan gort, maar oh wat een energie en een weergaloos getrommel!
0
geplaatst: 10 februari 2010, 23:16 uur
Deze avond: Kasabian in Watt.
Ze maakten mijn verwachtingen waar. Een uitstekende sfeer, rondvliegend bier, veel publieksparticipatie en een ijzersterk optreden!
Ze maakten mijn verwachtingen waar. Een uitstekende sfeer, rondvliegend bier, veel publieksparticipatie en een ijzersterk optreden!
0
VB1
geplaatst: 10 februari 2010, 23:34 uur
Net Midlake gezien. Kende de muziek niet erg goed, en het concert heeft mij ook niet weten te activeren om er veel meer van te luisteren. Het was mij allemaal wat te degelijk, de jongens beheersten hun instrumenten wel maar nergens werd de muziek voor mij spannend.
0
Giraf de Piraat
geplaatst: 10 februari 2010, 23:38 uur
Aan mijn wilde dansjes te zien was Midlake supervet 

0
geplaatst: 10 februari 2010, 23:52 uur
Hendrix4live schreef:
Leo Blokhuis? Is dat niet die vent die alles weet van popmuziek zolang het maar amerikaans is en van voor 1789?

0
Benno
geplaatst: 11 februari 2010, 09:43 uur
Gisteren Midlake gezien. Het wel goed maar niet briljant. Er waren twee dingen die opvielen, het eerste verwacht en het tweede onverwacht: de oudere nummers zijn beter dan de nieuwe nummers, de nieuwe nummers klinken beter dan op de plaat. Het tweede was voor mij wel verbazend omdat het dikke geluid van de nieuwe plaat (goddank) niet alom aanwezig was.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 09:48 uur
Midlake dus. Het is in principe wel mooie muziek. Maar zo degelijk, sky-radio vriendelijk en ook vrij matige zang. Ik vond er helemaal niks aan.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 11:28 uur
Vorige week naar Machine Head geweest. Ze maakten er een meer dan geweldige metal-avond van. Na het prima optreden van Hatebreed, speelden ze twee uur lang de pannen van het dak. Wat een energie!! Wat een power! En wat ging het hard, daags na het optreden nog steeds een piep in mijn oren. Toch maar oordoppen aanschaffen.
Opvallend was de setlist, waar MH voorheen nog wel eens voor safe ging, hadden ze enkele verrassingen in petto zoals Spine en Bay of Pigs.
Persoonlijk hoogtepuntje: Halo. Ongenadig bruut en hard om live te horen.
Opvallend was de setlist, waar MH voorheen nog wel eens voor safe ging, hadden ze enkele verrassingen in petto zoals Spine en Bay of Pigs.
Persoonlijk hoogtepuntje: Halo. Ongenadig bruut en hard om live te horen.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 11:59 uur
aERodynamIC schreef:
Amen!
0
VB1
geplaatst: 11 februari 2010, 17:55 uur
Benno schreef:
Gisteren Midlake gezien. Het wel goed maar niet briljant. Er waren twee dingen die opvielen, het eerste verwacht en het tweede onverwacht: de oudere nummers zijn beter dan de nieuwe nummers, de nieuwe nummers klinken beter dan op de plaat. Het tweede was voor mij wel verbazend omdat het dikke geluid van de nieuwe plaat (goddank) niet alom aanwezig was.
Over geluid gesproken, dat was weer een brei. Sowieso ben ik geen voorstander van bands met 4 gitaristen en 1 bassist, maar in de paradiso (waar het geluid vaker slecht is) werkte dit helemaal niet.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 18:49 uur
Ik was gisteren ook bij Midlake en ik ben het wel eens met de analyse hierboven. De nieuwe plaat kwam er uitstekend uit, ik denk dat hier vooral op gesoundchecked is. De oude nummers, hoewel enthousiast ontvangen, vervielen enigszins in een geluidsmuur. Maar al met al heb ik toch een ontzettend fijne avond gehad, met een uitstekende band.
0
geplaatst: 13 februari 2010, 20:22 uur
Ulver in 013. oei oei oei oei, wat was dat ENORM tof
Hier was ik al bijna 10 jaar op aan het wachten ook!
Hier was ik al bijna 10 jaar op aan het wachten ook!
0
geplaatst: 14 februari 2010, 11:14 uur
Gisteren The Veils gezien in Atak Enschede. Het optreden was weer erg goed, alleen ik vind de setlist bij deze band altijd erg kort (na drie albums kun je toch wel langer dan 70 minuten spelen).
* denotes required fields.