MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Gisteren ... gezien!

zoeken in:
Leuk om het Lady Gaga-verhaal te lezen. Een vriendin van me was er ook en was ook laaiend enthousiast. Normaal gaat ze naar Tool en dat soort dingen.

Zelf was ik vrijdag bij Paul Weller in Paradiso. Was ook een erg fijn optreden. Weller speelde tamboerijn, gitaar, piano en deed dat bijzonder verdienstelijk. Allereerst een erg sterke set in bandbezetting, waarbij opviel dat het nieuwe werk het live toch wel erg goed doet (op plaat zijn de nummers soms wat rommelig en schetsmatig). Daarbij was de cover van Marvin Gaye's How Sweet It Is (To Be Loved by You) ook wel verrassend.

Na een korte break was er een akoestische set, waarbij Weller eerst begeleid werd door de opvallende drummer, die voor de gelegenheid gitaar speelde. Het meerendeel van de akoestische set werd met vier gitaristen gespeeld, wat me wel een beetje aan CSN&Y deed denken. Gedurende het concert kwamen er ook nog wat nummers van The Jam langs, wat altijd goed is natuurlijk.

@herman

Paul Weller in Paradiso?, ik neem toch aan dat je de Modfather in de Melkweg hebt gezien! Want daar heb ik heb ik 'm ook live mogen aanschouwen.

Zaterdag was er een vreemde mix van artiesten in het kader van Klub Radar in Tivoli in Utrecht.

Verstilde muziek, bijna klassiek: Olafur Arnalds

De spontane muziek van Titus Andronicus

J.J. Wever schreef:
@herman

Paul Weller in Paradiso?, ik neem toch aan dat je de Modfather in de Melkweg hebt gezien! Want daar heb ik heb ik 'm ook live mogen aanschouwen.

Je hebt gelijk, het was de Melkweg. Op de een of andere manier beland ik meestal in Paradiso (deze week weer voor Motorpsycho), in de Melkweg was ik al een tijdje niet geweest.

Kef
Afgelopen Zondag naar Atak geweest in Enschede. Hier speelden namelijk Testament met Pestilence in het voorprogramma.
Voor die tijd hebben we effe fijn een terrasje gepakt.
Tijdje later kwamen Alex, Chuck en Paul van Testament de stad in wandelen om ook effe te genieten van het toch wel redelijk goede weer. Hoe gaaf is dat!
Na wat aarzelen toch maar naar hun toe gegaan om een foto te maken, geweldig! Toffe gasten!
Toen we de Atak binnen kwamen was het al gezellig druk. Vervolgens munten halen en bier.
Hierna begon Pestilence aan hun thuis wedstrijd. Hoewel ik hun muziek zeker kan waarderen, vondt ik ze vorig jaar op de Zwarte Cross toch beter. De setlist was een mix van oud en nieuw werk, prima. Maar ze stonden er nogal stijfjes bij. Zou haast zeggen als een stel zoutzakken maar dat gaat me iets te ver. Afgesloten werdt er met mijn Favo. nummer Out of the Body.
Hierna was het tijd voor de hoofdmaaltijd. Testament!!
Dit was de vijfde keer dat ik ze zag en weer flikken ze het om een te gekke show neer te zetten. Had een mooi plekje bemachtigd voor bij het Podium, om foto's te kunnen maken. De rest van ons gezelschap vloog al gauw door de zaal.
Eigenlijk was het de bedoeling dat The Legacy ( net als vorig jaar in Eindhoven ) weer helemaal gespeeld zou worden. Maar dit was op de een of andere manier niet bekend bij de band. Dus kregen we een normale set. Die om te smullen was!! Natuurlijk wel een paar Legacy nummers zoals Over The Wall en Alone in the Dark. Verder o.a. The New Oder, More than meets the Eye, Musical Death, Souls of Black en ook een aantal nummer van The Gathering! DNR, Eyes of Wrath, Legion of the Damned, Riding the Snake, gaaf om deze nummer weer eens live te horen.
Heb aan het eind ook nog een paar plectrums bemachtigd.
Al met al een geweldig concert van Chuck Billy & co.
Het enige wat wel een domper was is dat aan het einde van de dag bekend werdt gemaakt dat Ronnie James Dio toch overleden is na al dat vechten wat deze beste man gedaan heeft.R.I.P.

Net Wovenhand in De Spot in Middelburg
Mooi intiem optreden van de ex frontman van 16 Horsepower.

Gister geweldig twee uur durende show van Broken Social Scene in de Melkweg!

Ja, was heerlijk. Vond het iets minder dan 2 jaar geleden, vooral vanwege het gebrek aan vrouwelijke vocal-nummers, maar verder was het weer genieten.

Joy
net gezien

object project, frank zappa, effenaar eindhoven

ray white en ike willis voort eerst samen op podium sinds 1984

werd op gegeven moment scheitziek van het kutgeluid, 10 meter naar achteren gaan staan en geweldig concert gehad

binnenkort dweezil zappa nog eens doen

Joy schreef:

Waar ? In onze landelijke hoofdstad Mokum ?

In dat geval hebben jij, Maartenn en ik een date

Maartenn (crew)
Gezellig!

@ Joy: Kunnen we je herkennen aan je schapenkop?

Ik draag een vis die avond en Antonio een opzichtige snor.

Joy schreef:
net gezien

object project, frank zappa, effenaar eindhoven

ray white en ike willis voort eerst samen op podium sinds 1984

werd op gegeven moment scheitziek van het kutgeluid, 10 meter naar achteren gaan staan en geweldig concert gehad

Ik was daar ook!!

Stijn_Slayer
Gisteren naar een klein festival op de universiteit in Nijmegen geweest. Motownhead vond ik erg leuk. Energieke, oude funk en soul (zelfs wat James Brown). 12 koppige sterke band, vooral een erg goede zangeres. De gitaar stond alleen constant te zacht, en er had wel een solo'tje afgemogen. Net toen ze het publiek een beetje meekregen was de tijd alleen om...

Go Back to the Zoo was niets meer dan een 13 in een dozijn bandje indie rock bandje. Waardeloze frontman vooral. De bassist had z'n bas zo hoog dat het meer op een handtasje leek. De helft van de tijd hadden ze niet eens tekst, steeds van die rare 'wo oh oh' kreten.

Caro Emerald vond ik ook niet veel aan. Best een aardige band had ze bij zich, maar niet erg diepgaand. Ik heb ook niet zo veel met haar stem.

C-Mon & Kypski was ook niet echt mijn ding. Af en toe wel wat leuke creatieve stukjes, maar dat werd afgewisseld met bagger.

Maar ik heb me verder prima vermaakt, de uni had ook niets kunnen doen.

Joy
freakey schreef:
(quote)

Ik was daar ook!!

ah, was jij da!

mooi was de ode aan ronny james dio, naja ode, men zong ff net als hem maar het klonk als hem

ike willis en band, altijd fun, altijd positiviteit, mooi man

stond linksvoor, lang haar en petje haha

(of heb ik daarna met jou staan lullen boven in de rokerszone, je weet ut nie he

zappa 9 juli in de melkweg, ik date mee, schapepak zit al in de wasmasjien

btw, de setloist was dik ok, maar bij ene nummer al sinca roads schoot die toetsenis giga tekort, vond hem sowiso niet erg geweldig, maar ga de maar aanstaan, die partijen overnemen van ruth, nie te doen en george duke evenaar je toch nie

overige muzikanten dik in orde, genoeg fun opt podium die bassist had ene geinige hippiesmoel en kon verekkes spelen

Joy schreef:

zappa 9 juli in de melkweg, ik date mee, schapepak zit al in de wasmasjien

Gezellig, ik zie ons al gebroederlijk naast elkaar vooraan staan:
jij in schapenpak, Maartenn met een vissekop en ik met opzichtige plaksnor...

En dan na elk nummer ''Whippin' Post'' roepen

Joy
correctie:

whippin floss'

Gisteren oa I Chaos en Sinister gezien in het Paard te Den Haag.

Sinister is altijd goed en ze waren gisteren weer zeer strak, wel een korte set van nog geen 50 minuten. De opkomst viel ook zwaar tegen net zo als de statische metal heads. Een dooie boel en ik kan wel begrijpen dat Sinister het na 50 minuten voor gezien houdt en geen toegiften in petto heeft.

Arid trad weer eens op in Utrecht in Tivoli de Helling. De oude nummers klonken nog steeds prima. Ze hadden veel goesting!

Op het Jazz Festival Middelburg genoten van eerst

Brad Mehldau die op zijn vleugel schitterende versies speelde van eigenwerk en bekende nummers uit de popmuziek zoals een zeer geslaagde versie van Smells Like Teen Spirit en Protection van Massive Attack. 3.5*

Rik Mol's Funk On Me was de premiére van zijn nieuwe begeleidings band met daar in oa Sven Figee op het Hammond en die kennen we natuurlijk van zijn eigen nieuwe project Sven Hammond Soul.
Al met al een heel spetterend optreden dat bruiste van de enrgie en waar het spelplezier van af spatte. 4*

Zoeff
Gisteren Hollands Leeuwen Vlaamse Reuzen in de 013 te Tilburg. Dez Mona en Van Jets waren ontzettend goed (vooral Dez Mona, waar ik eigenlijk zonder verwachtingen heen ging). DeWolff was aardig, maar rekten hun nummers iets te lang, bij The Hickey Underworld stond het geluid helaas verkeerd afgesteld. Gelukkig rockte het wel.

Kef
Gisteren Accept gezien in de Pul te Uden.
GE-WEL-DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ook zonder UDO is de band levensvatbaar.
Ze staan met plezier op het podium. Reveiw volgt later.

Op dag 2 van het Jazz Festival Middelburg

Dick de Graaf's Clazz Ensemble 9 blazers 1 percusie 1 toetsen en 1 bas. Mooie composities van componisten die van origine uit zeeland komen zoals Douwe Eisenga, Dies Le Duc en Friso van Wijck. 4*

Avishai Cohen
Set van voornamelijk nieuwe nummers van zijn nieuwe album Aurora.
Mooie arragementen met veel afrikaanse en arabische invloeden. 4.5*

The Clean uit Nieuw Zeeland trad op 22 mei op in Amsterdam. Het heeft ruim twintig jaar geduurd voor een Europese Tournee. The Clean zijn de grondleggers van de Kiwi sound en waar het roemruchtige Flying Nun label uit is ontstaan. Navolgers zijn o.a. het bekendere The Chills.

Beste nummers zijn Point that Thing en Tally Ho.

sq
thelion schreef:
Op dag 2 van het Jazz Festival Middelburg

..
Avishai Cohen
Set van voornamelijk nieuwe nummers van zijn nieuwe album Aurora.
Mooie arragementen met veel afrikaanse en arabische invloeden. 4.5*

Jaloers

Ik wíst t. Al heel lang stonden er berichten op de site van AC zelf dat ie naar Zeeland, Holland zou gaan voor een Jazzfestival .. nergens iets op het net over kunnen vinden dat ook maar een beetje definitief en degelijk leek, en op een zeker moment heb ik de moeite maar opgegeven. Ik ben nu serieus aan het overwegen om mijn vakantie zo te plannen dat ik Avishai Cohen in Brussel kan zien. Mooi hoge waardering van jou intussen wel . Zíjn er wel mensen die t niet mooi vinden ?

sq schreef:

Jaloers

Jaloers [2]

Geen nieuwe data in NL zag ik op zijn site

Dag 3 van het Jazz Festival Middelburg

Jan Menu's Mulligan Moods
Baritonsaxofonist Jan Menu brengt met zijn nieuwe combo een ode aan Gerry Mulligan geen covers maar suptiele eigen interpretaties van Mulligans late jaren 50 Westcoast-Jazz. 4*

Al Di Meola
Gitaar virtuoos Al Di Meola sluit het festival af en het is een waardige afsluiter.
Schitternde acoustische set met veel Latin en andere Zuid-Amerikaanse invloeden speciale vermelding voor de Arccordionist Fausto Beccalossi wat die allemaal met een accordion kan tsja...... puure klasse. 4.5*

Gister Built to spill & Dinosaur jr gezien in brussel. Built to spill was goed, speelde wel korter en doug had zijn dag niet wel op 2 meter afstand met een prima setlist. Dinosaur jr was 3x niks, veel lawaai met duffe zang.

Liars in Tivoli de Helling. Het trio was aangevuld met twee extra muzikanten (bassist en gitarist), waardoor het voller dan normaal klonk. Opvallend was dat de rustige, atmosferische stukken heel gepolijst klonken en de harde stukken ongenadig hard hakten. Een gevarieerde setlist met nadruk op de laatste plaat en grote beleving bij de muzikanten maakten dit het beste concert van het jaar tot nu toe. Enige minpuntje was wat mij betreft dat Angus iets te veel hetzelfde trucje uithaalde met zijn zangeffecten-knopje.
Gespeelde nummers (niet in de juiste volgorde):

We Fenced Other Houses with the Bones of Our Own ( )
Hold Hands and It Will Happen Anyway
Be Quiet Mt. Heart Attack!
Let's Not Wrestle Mt. Heart Attack
The Other Side of Mt. Heart Attack
Plaster Casts of Everything
Scissor
No Barrier Fun
Here Comes All the People
Scarecrows on a Killer Slant
I Still Can See An Outside World
Proud Evolution
Drop Dead
The Overachievers
Goodnight Everything

Dead Confederate in Merleijn.

Benno
Peter Brötzmann en zijn Chicago Tentet in het Bimhuis in Amsterdam. Een werkelijk goddelijke sterrencast:

Ken Vandermark, Peter Brötzmann, Mats Gustafsson rieten, Joe McPhee trompet, Jeb Bishop, Johannes Bauer trombone, Fred Lonberg-Holm cello, Kent Kessler bas, Per-Åke Holmlander tuba, Michael Zerang drums, Paal Nilssen-Love drums

Eigenlijk is het beschrijven van het concert ondoenlijk. Het was gewoon erg goed En bij vlagen erg hard

Gast
geplaatst: vandaag om 04:57 uur

geplaatst: vandaag om 04:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.