Muziek / MusicMeter Live! / Ergernissen bij popconcerten
zoeken in:
0
geplaatst: 30 augustus 2011, 14:30 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik was laatst bij een optreden waar de artiest zelf maar bleef lullen. Mijn god, wat was dat irritant. Doe gewoon je tracks, voor verhalen lees ik wel een boek.
Ik was laatst bij een optreden waar de artiest zelf maar bleef lullen. Mijn god, wat was dat irritant. Doe gewoon je tracks, voor verhalen lees ik wel een boek.
Kan irritant zijn, ja, al hangt het er ook vanaf waarover hij praat. Als ie achtergrondinformatie over zijn eigen nummers vertelt vind ik het altijd wel leuk (al moet het niet te lang en te vaak natuurlijk). Maar sommige artiesten hebben zoiets van: ik moet met het publiek praten, maar eigenlijk weet ik niks te zeggen... "hey y'all, how ya doing?!"
0
geplaatst: 30 augustus 2011, 15:40 uur
harm1985 schreef:
Dat heb ik ook nooit gesnapt, OK, dat het aangelengd is met water is irritant, maar het kost wel ff 2,50, dat is toch zonde?
(quote)
Dat heb ik ook nooit gesnapt, OK, dat het aangelengd is met water is irritant, maar het kost wel ff 2,50, dat is toch zonde?
Het is een fabeltje dat bier tegenwoordig nog wordt aangelegd met water. Brouwerijen leveren echt geen aangelegd bier en festivals en concertzalen kunnen dat ook niet zomaar zelf doen omdat het bier in fusten zit. Als een fust word geleverd moeten ze het bier eerst nog een tijdje laten rusten voordat het wordt getapt. Dat doen ze soms niet en daarom smaakt het bier soms waterig.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 augustus 2011, 16:07 uur
Dat lijkt me niet in ieder geval zo. Harderwiek zei het laatst nog in deze topic: ''Heb een keer op een concert 6 bier gedronken en ben toen 1,5/2 uur later in de auto gestapt (doe ik nooit meer) en aangehouden om te blazen. Blies toen gewoon een P, ging kapot van angst haha! Doe et nooit meer, maar blijkbaar kan je dus wel aardig wat van dat spul naar binnen gieten.''
Je lever doet er 1,5 uur over om één standaard glas alcohol af te breken, dus hij had hier anders nooit mee weg kunnen komen. Of er zit een lager alcoholspercentage in of 't is verdund.
Je lever doet er 1,5 uur over om één standaard glas alcohol af te breken, dus hij had hier anders nooit mee weg kunnen komen. Of er zit een lager alcoholspercentage in of 't is verdund.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 augustus 2011, 16:11 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ook meegemaakt, daar kan ik Fish weer voor aanhalen. In het begin is het wel leuk, zeker als het grappig of interessant is wat een artiest zegt, maar Fish begon na élk nummer vijf minuten over voetbalwedstrijden, Sinterklaas en z'n familie te praten. Dan denk je op een gegeven moment ook van speel nou maar door.
Bij Harry Sacksioni ook meegemaakt dat hij veel vertelde, maar daar vond ik het wel leuk. Hij gaf uitleg waar de nummers over gingen, en hoe zijn carrière is verlopen.
0
geplaatst: 30 augustus 2011, 17:19 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik was laatst bij een optreden waar de artiest zelf maar bleef lullen. Mijn god, wat was dat irritant.
Ik was laatst bij een optreden waar de artiest zelf maar bleef lullen. Mijn god, wat was dat irritant.
Dat noemt men ook wel rappen. Maar wellicht is dat niet jouw ding.
0
geplaatst: 30 augustus 2011, 18:24 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
GrapJaz
0
geplaatst: 30 augustus 2011, 22:21 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dat lijkt me niet in ieder geval zo. Harderwiek zei het laatst nog in deze topic: ''Heb een keer op een concert 6 bier gedronken en ben toen 1,5/2 uur later in de auto gestapt (doe ik nooit meer) en aangehouden om te blazen. Blies toen gewoon een P, ging kapot van angst haha! Doe et nooit meer, maar blijkbaar kan je dus wel aardig wat van dat spul naar binnen gieten.''
Het slaat nergens op dat je theorie onderbouwd door een post op een forum over iemands persoonlijke ervaring. Maarja vooruit dan maar: Je mag 2 biertjes drinken dus die kan je er af trekken. Dan blijven er 4 biertjes over. Ik neem aan dat hij niet alle 6 de biertjes tegelijk dronk dus tijdens het concert heeft heeft zijn lever al een deel van de alcohol afgebroken. Daarna duurde het nog 1,5/2 uur voordat hij in de auto stapte en ook in die tijd heeft zijn lever alcohol afgebroken. Een lever doet er gemiddeld 1 tot 1,5 uur over om een biertje af te breken. Niet iedereens lichaamsfuncties werken exact hetzelfde dus dit kan langer of korter duren. Met andere woorden: Hij heeft gewoon geluk gehad.
Zie verder mijn bericht hierboven.
0
geplaatst: 31 augustus 2011, 00:01 uur
Wat ik irritant vind, te lange mensen voor me die niet aan de kant willen.
Enorm vals gillende mensen bij mijn oren. Of glazen bier over me heen,. ook niet fijn als je van een van je favo bands staat te genieten.
Op festivals is het verschrikkelijk als er zo'n bierhouder komt aan vliegen en die je vol in je gezicht raakt
Enorm vals gillende mensen bij mijn oren. Of glazen bier over me heen,. ook niet fijn als je van een van je favo bands staat te genieten.
Op festivals is het verschrikkelijk als er zo'n bierhouder komt aan vliegen en die je vol in je gezicht raakt
0
geplaatst: 31 augustus 2011, 09:48 uur
Nee, maar je snapt mijn punt.
Irritant, laatst bij Hole in Paradiso.
Stond een vent voor me, dus ik vroeg vriendelijk of hij misschien een pas opzij wou doen:
Geirriteerd antwoord terug, NEE doe dat maar lekker zelf want mijn vrouw staat hier en die wil ik in de gate houden.
Oke...
Btw ben ik zelf 1,87 en dus ook niet de kortste, als mensen het vragen dan wil ik daar nog wel eens rekening mee houden.
Irritant, laatst bij Hole in Paradiso.
Stond een vent voor me, dus ik vroeg vriendelijk of hij misschien een pas opzij wou doen:
Geirriteerd antwoord terug, NEE doe dat maar lekker zelf want mijn vrouw staat hier en die wil ik in de gate houden.
Oke...
Btw ben ik zelf 1,87 en dus ook niet de kortste, als mensen het vragen dan wil ik daar nog wel eens rekening mee houden.
0
geplaatst: 31 augustus 2011, 09:50 uur
Ik ga weleens met een vriend (2,06m) naar een concert en ik wil ook het liefst redelijk vooraan staan. Inderdaad wel vervelend voor de persoon achter hem, maar ja wat doe je eraan?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 augustus 2011, 09:51 uur
oceanvolta schreef:
maar ja wat doe je eraan?
maar ja wat doe je eraan?
Zorgen dat je op tijd binnen bent, als je als minder lang persoon het zekere voor het onzekere wilt nemen.
0
geplaatst: 31 augustus 2011, 09:51 uur
Niet veel, maar het ging om de ergernis
en Dan ook de reactie van zo'n persoon als je er vriendelijk naar vraagt
en Dan ook de reactie van zo'n persoon als je er vriendelijk naar vraagt
0
geplaatst: 31 augustus 2011, 09:56 uur
Casartelli schreef:
Zorgen dat je op tijd binnen bent, als je als minder lang persoon het zekere voor het onzekere wilt nemen.
(quote)
Is een optie maar niet echt gezellig als je in een kleine zaal al vroeg je plek moet verdedigen voor het podium ipv relaxed een drankje doen.
Vorige week stond er trouwens een man voor mij die telkens, waarschijnlijk zonder dat hij het zelf door had, een stukje verder naar achter ging staan. Hij ging dus telkens bijna tegen mij aan staan. De kleine zetjes hielpen ook niet echt dus toen ben ik maar voor hem gaan staan.
0
geplaatst: 31 augustus 2011, 10:02 uur
Dat is inderdaad vervelend, maak het vaak genoeg mee.
Ook een keer een kopstoot gehad van iemand die de pit uit slingerde, ook erg fijn
Ook een keer een kopstoot gehad van iemand die de pit uit slingerde, ook erg fijn
0
geplaatst: 31 augustus 2011, 10:52 uur
oceanvolta schreef:
Vorige week stond er trouwens een man voor mij die telkens, waarschijnlijk zonder dat hij het zelf door had, een stukje verder naar achter ging staan. Hij ging dus telkens bijna tegen mij aan staan. De kleine zetjes hielpen ook niet echt dus toen ben ik maar voor hem gaan staan.
(quote)
Dat is wel een bekend fenomeen dat mensen heel langzaam steeds een stukje naar achteren komen. Ik denk ook dat iemand daar niks aan kan doen maar op een gegeven moment moet iemand toch ook wel doorhebben dat hij tegen een ander aan staat en dan weer een stapje naar voren doet.
0
geplaatst: 31 augustus 2011, 10:53 uur
Ducoz schreef:
.
.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe die vrouw er uit zag, dat kan natuurlijk schelen

0
geplaatst: 1 september 2011, 09:35 uur
Ducoz schreef:
En waarom doe jij dan geen stapje opzij? Vooral als die persoon met zijn vrouw naar het concert is.
Je hebt normaal gesproken 3 opties tijdens een concert:
- blijven staan en klagen
- jezelf verplaatsen
- vragen aan de persoon/groep waarmee jij een probleem hebt of zij hieraan iets kunnen doen
Het ligt er hierbij natuurlijk ook aan wat voor concert het is en of jij hoort bij een groep.
0
geplaatst: 1 september 2011, 10:37 uur
Tja, met een uitverkocht concert dat propvol staat, dan verplaats je toch minder simpel zonder dat andere mensen gaan zeuren...
Dat achteruit stappen heb ik ook overal xD Gewoon demonstratief ellebogen naar voren... helpt, niet slaand fzo, dan heeft hij gewoon door datie naar achter loopt
Dat achteruit stappen heb ik ook overal xD Gewoon demonstratief ellebogen naar voren... helpt, niet slaand fzo, dan heeft hij gewoon door datie naar achter loopt
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 september 2011, 10:58 uur
MAS schreef:
Het slaat nergens op dat je theorie onderbouwd door een post op een forum over iemands persoonlijke ervaring. Maarja vooruit dan maar: Je mag 2 biertjes drinken dus die kan je er af trekken. Dan blijven er 4 biertjes over. Ik neem aan dat hij niet alle 6 de biertjes tegelijk dronk dus tijdens het concert heeft heeft zijn lever al een deel van de alcohol afgebroken. Daarna duurde het nog 1,5/2 uur voordat hij in de auto stapte en ook in die tijd heeft zijn lever alcohol afgebroken. Een lever doet er gemiddeld 1 tot 1,5 uur over om een biertje af te breken. Niet iedereens lichaamsfuncties werken exact hetzelfde dus dit kan langer of korter duren. Met andere woorden: Hij heeft gewoon geluk gehad.
Jawel, want het gaat uiteindelijk om de praktijk. In theorie klopt altijd alles. Harderwiek is beginnend bestuurder, dus hij mag nog niet eens één biertje drinken. Dan heeft hij ineens wel heel veel geluk gehad?
0
geplaatst: 1 september 2011, 11:25 uur
Je kan uit de informatie die jij hebt helemaal geen conclusies trekken. Je weet niet op welke tijdstippen hij zijn 6 biertjes dronk, hoeveel bier er in zijn glas zat en hoe snel zijn lever werkt enz.
Alleen bij risicovolle evenementen (bijv. voetbalwedstrijen geen normale conerten) kan de gemeente bepalen dat er er bier met een lager alcoholpercentage wordt geschonken. Ook dit is geen bier vermengd met water maar gewoon bier met een lager alcoholpercentage. Bovendien hebben concertzalen contracten met brouwerijen en die leveren gewoon normaal bier.
Alleen bij risicovolle evenementen (bijv. voetbalwedstrijen geen normale conerten) kan de gemeente bepalen dat er er bier met een lager alcoholpercentage wordt geschonken. Ook dit is geen bier vermengd met water maar gewoon bier met een lager alcoholpercentage. Bovendien hebben concertzalen contracten met brouwerijen en die leveren gewoon normaal bier.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 september 2011, 11:27 uur
Ik weet wel dat een concert zo'n 2 uur duurt. Dat is genoeg om een rekensom te maken. Zelfs al zou hij alle biertjes aan het begin hebben gedronken komt 'ie niet uit met de tijd.
0
geplaatst: 1 september 2011, 11:32 uur
Ducoz schreef:
Tja, met een uitverkocht concert dat propvol staat, dan verplaats je toch minder simpel zonder dat andere mensen gaan zeuren...
Ellebogen naar voren... Geen wonder dat zo'n kerel je dan niet voor laat.
0
geplaatst: 1 september 2011, 11:45 uur
Nee hehe, maar ik heb het nu over een andere situatie.
Als je al tegen de gene achter je staat en iemand blijft maar naar achterkomen, en ook niet door heeft als hij op je voeten staat, ik heb het zelfs mee gemaakt dat ik iemands haar in m'n gezicht had, en rug tegen mijn buik, nou das niet erg prettig.
Was over vol, maar dat is btw de enige keer van die ellebogen, normaal heb ik er geen last van.
Bij Dinosaur JR. sprong een hele dikke Jappaner, vol bezweet, boven op mij.
Ik ben helemaal niet zo'n zeikerd bij concerten, ga redelijk vaak. Alleen voor dit topic moest ik even graven in mijn geheugen
Als je al tegen de gene achter je staat en iemand blijft maar naar achterkomen, en ook niet door heeft als hij op je voeten staat, ik heb het zelfs mee gemaakt dat ik iemands haar in m'n gezicht had, en rug tegen mijn buik, nou das niet erg prettig.
Was over vol, maar dat is btw de enige keer van die ellebogen, normaal heb ik er geen last van.
Bij Dinosaur JR. sprong een hele dikke Jappaner, vol bezweet, boven op mij.
Ik ben helemaal niet zo'n zeikerd bij concerten, ga redelijk vaak. Alleen voor dit topic moest ik even graven in mijn geheugen
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 september 2011, 11:51 uur
Snap wat je bedoeld. Dan sta je er, en dan leunt degene voor je elke keer naar achteren. Dan steek je je ellebogen (gewoon zacht, niet dat je iemand een duw geeft) naar voren zodat zo'n gast kan merken dat hij te dicht op iemand achter hem staat, en dan nog blijft hij maar doorleunen...
Ook irritant als ze constant aan het bewegen zijn. Moet je elke keer als iemand z'n hoofd draait zelf de andere kant opdraaien om iets te zien.
Beiden komen eigenlijk alleen voor bij grootschalige concerten. Niemand kan dan ergens anders gaan staan, maar als je doorhebt dat er iemand achter je staat kun je daar wel wat rekening mee houden.
Ook irritant als ze constant aan het bewegen zijn. Moet je elke keer als iemand z'n hoofd draait zelf de andere kant opdraaien om iets te zien.
Beiden komen eigenlijk alleen voor bij grootschalige concerten. Niemand kan dan ergens anders gaan staan, maar als je doorhebt dat er iemand achter je staat kun je daar wel wat rekening mee houden.
0
geplaatst: 1 september 2011, 11:53 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik weet wel dat een concert zo'n 2 uur duurt. Dat is genoeg om een rekensom te maken. Zelfs al zou hij alle biertjes aan het begin hebben gedronken komt 'ie niet uit met de tijd.
Misschien was er een voorpramma, begon het concert later en/of was hij al voor de aanvang van de artiest in de zaal.
Dit is een zinloze discussie omdat jij tot in den treure toe probeert je gelijk te halen met een rekensom die je niet eens kan maken omdat je niet over voldoende kennis beschikt. Ga anders maar wat informatie opzoeken over bier mengen met water want ik ga hier geen woord meer aan vuil maken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 september 2011, 12:05 uur
Terwijl ik van jouw kant ook geen bewijs heb gezien dat je stelling onderbouwt...
0
geplaatst: 1 september 2011, 12:16 uur
Ach ja, ik zou er niet al te serieus meer op ingaan Stijn. Ik ken MAS persoonlijk en het is gewoon een eikel.
* denotes required fields.