MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Oeh, Blur zou wel heeeeeeel nice zijn . De rest van de namen die jij noemt trekken me niet echt, maar die zie ik ook wel gebeuren inderdaad. Het is wachten op het affiche.

Ik hoop toch ook wel op een andere headliner dan Franz Ferdinand....Meer iets voor Lowlands, Pinkpop,..

Snoeperd schreef:
Ik denk en hoop dat Franz Ferdinand subheadliner is. (zou ook wel absurd zijn als Franz Ferdinand wel zou mogen headlinen en Portishead vorig jaar niet)

Portishead was ook veel te groot voor de tent. Aan de andere kant was de sfeer denk ik wel beter dan als Portishead op het hoofdpodium had gestaan. Sommige bands geven ook aan liever in een tent te willen spelen als ze de keuze hebben.

Ik hoop trouwens ook dat FF een subheadliner is.

Er is net een tip verschenen op Facebook, wellicht nieuwe namen nog deze week?

Het lijkt erop dat Elephant Stone erbij komt (zelf bevestiging op Twitter maar ook snel weer verwijderd).

Ik ben maar eens naar het Spotify-lijstje aan het luisteren en wat ik hoor bevalt mij wel.
Vooral Fat White Family lijkt mij een zeer goede band; lekkere garagerock die toch niet standaard klinkt.

Enkel Circa Waves is maar een matig bandje precies.

The Eraser schreef:
Er is net een tip verschenen op Facebook, wellicht nieuwe namen nog deze week?

Earl Sweatshirt zag ik in de comments staan... Zou best kunnen, toch?

Anyways, nu Primavera lineup bekend is zullen openen er wel wat mogelijkheden voor suggesties. Zou graag zeker Wolf Eyes, Julia Holter, The Haxan Cloak, Body/Head, Black Lips, Andy Stott en Glasser op de affiche zien staan. + Earl op Primavera, dus...

Black Lips staan op LGW? May Day, dus de kans dat ze ook nog op BKS staan is niet zo heel groot.

Ah, k. Best kut.

Black Lips stonden vorig jaar toch al op BKS...
Geen Werchtertoestanden graag op Best Kept hé

22 nieuwe naampjes.

Babyshambles
Childhood
Chvrches
Daryll-Ann
Elephant Stone
Franz Ferdinand
George Ezra
Girl Band
Interpol
Jaakko Eind Kalevi
Larry Gus
Maydien
Mogwai
Nils Frahm
Oddissee
Pink Mountaintops
Pional
Radkey
School is Cool
The Wytches
Traams
Warm Soda

Zit een hoop tussen dat me niets zegt, dus heb nog wat te ontdekken. Nils Frahm en Mogwai zijn wel alvast hele mooie toevoegingen.

Een dag na zo'n Primavera aankondiging valt natuurlijk alles tegen, maar dit vind ik toch wel mager. Maar ja, Mogwai, Interpol en Nils Frahm zijn leuke namen erbij.

Zit genoeg leuks tussen en een hoop dat ik nog niet ken, de komende tijd vermaak ik me wel met de spotify playlist van bks.

Voor mij ook een hoop onbekende namen. Interpol en Franz Ferdinand heb ik al weleens live gezien als is Franz Ferdinand een hele tijd geleden (na het debuut). Mogwai is wel een band die altijd al heb willen zien.

Ik hoop dat Modest Mouse dit jaar wel komt, daarnaast zou ik The Flaming Lips en Portugal. the Man graag zien.

CHVRCHES, Mogwai, Interpol, Nils Frahm en Geoge Ezra zou ik wel willen zien. Matig rijtje inderdaad..

Blij met een aantal van deze namen hoor.
Inderdaad nog wel het nodige in te luisteren.

Hoop nog wel op Warpaint. Niet dat die door Down the Rabbit Hole worden weggekaapt ofzo...

Stel mooie namen, zou eigenlijk toch wel weer willen gaan dit jaar. Al denk ik niet dat ik het kan betalen als ik ook naar Rock Werchter ga.

Toch een mooi rijtje namen vind ik: deze zou ik zonder voorluisterwerk al graag willen zien. Babyshambles, Chvrches, Daryll-Ann, Franz Ferdinand, George Ezra, Interpol, Mogwai, Nils Frahm en The Wytches

En toen ik net eens de spotifylijst aan het bekijken was vielen me Larry Gus (lekkere samplemuziek, uitstekende beats), Maydien (nederlandse hiphoppert) en Radkey (heerlijke rock) al meteen positief op.

Ik ben wel benieuwd wat ze qua headliner posities gaan doen. Ik hoop op zondag toch nog wel op The National en op de vrijdag vraag ik me af of Interpol of de Pixies headliner zijn.

Pixies lijkt me toch geen headliner, eerder Interpol. En op zondag is Elbow al headliner dus ik zou The National niet verwachten daar. Hooguit voor de zaterdag als dat tour technisch mogelijk is (weet de data niet uit m'n hoofd) mits Franz Ferdinand niet al headliner is. Zou wel jammer zijn als ze zowel Arcade Fire en The National missen overigens, zouden perfecte headliners zijn geweest.

Dit rijtje namen heeft voor de breedte in ieder geval wel voldoende om tevreden mee te zijn, leuke namen

Linius schreef:
Pixies lijkt me toch geen headliner, eerder Interpol. En op zondag is Elbow al headliner dus ik zou The National niet verwachten daar. Hooguit voor de zaterdag als dat tour technisch mogelijk is (weet de data niet uit m'n hoofd) mits Franz Ferdinand niet al headliner is. Zou wel jammer zijn als ze zowel Arcade Fire en The National missen overigens, zouden perfecte headliners zijn geweest.

Dit rijtje namen heeft voor de breedte in ieder geval wel voldoende om tevreden mee te zijn, leuke namen

Ik denk helaas dat we de headliners al hebben: Interpol - Franz Ferdinand - Elbow

Idd, jammer.
Nuja, Arcade Fire is waarschijnlijk te groot geworden voor Best Kept, en stilaan heb ik mijn overdosis The National wel bereikt ook. Headliners zijn voor mij dus van secundair belang, hopen op een sterke tweede en derde rij, en hopelijk nog wat goeie elektronica;

Franz Ferdinand vind ik bij uitstek wel een laat namiddag/vroege avond band om in het zonnetje te bekijken. om 23 uur 's nachts heb ik wellicht geen zin meer om te gaan huppelen op hun springerige nummers.

Aantal gave namen: Mogwai, Nils Frahm, Elephant Stone, Interpol, de rest is vrij onbekend voor mij (Daryll-Ann ken ik, maar dat vind ik niks).

Ik denk dat een band als Royal Blood ook wel eens bevestigd kan gaan worden op BKS.

Franz Ferdinand als headliner zou zo tegen alles waar ze zelf zeggen voor te staan indruisen. Franz Ferdinand had vorig jaar ineens een comeback met een leuke plaat maar is deze zomer nog meer mosterd na de maaltijd dan het vorig jaar al was. Ik heb ze vorig jaar op twee festivals gezien en als dan Best Kept Secret ze dit jaar als headliner neerzet is dat wel wat matig. Maar ik ben bang dat het wel het geval zal zijn. Maar goed, vorig jaar heb ik ook alleen Arctic Monkeys gezien van de headliners. Als er leuke dingen tegenover staan hoor je mij niet klagen.

Oddisee is tof trouwens.

Linius schreef:
Franz Ferdinand als headliner zou zo tegen alles waar ze zelf zeggen voor te staan indruisen. Franz Ferdinand had vorig jaar ineens een comeback met een leuke plaat maar is deze zomer nog meer mosterd na de maaltijd dan het vorig jaar al was. Ik heb ze vorig jaar op twee festivals gezien en als dan Best Kept Secret ze dit jaar als headliner neerzet is dat wel wat matig. Maar ik ben bang dat het wel het geval zal zijn. Maar goed, vorig jaar heb ik ook alleen Arctic Monkeys gezien van de headliners. Als er leuke dingen tegenover staan hoor je mij niet klagen.

Oddisee is tof trouwens.

Ik zou het ook geen goede keuze vinden. Leuk bandje, maar als headliner op BKS zie ik liever een andere naam. In het persbericht van Kicking the Habit zeggen ze dat Interpol headliner zal zijn. Franz Ferdinand zal sowieso veel en misschien wel meer publiek trekken dan de andere headliners, maar ik had ze eerder op Pinkpop bijvoorbeeld verwacht. Ik had veel liever iets als The National als headliner gezien.

De acts die ik nog niet ken, klinken wel veel vetter dan de onbekende namen vorig jaar!
Ze lijken mij toch iets gewaagder geprogrammeerd te hebben. Veel verschillende stijlen, en minder zoutloze pop en rock dan vorig jaar.

Er zullen toch nog wel twee á drie 'grote' namen bijkomen mag ik aannemen. Zeker de zaterdag is met alleen Franz Ferdinand nog karig. Dat sterkt me in ieder geval in de hoop en het idee dat FF geen headliner zal zijn. De zondag heeft Elbow + Belle & Sebastian dus of daar nog wat bij komt?! En de vrijdag.. Interpol en Pixies vind ik beide geen echte headliners maar of de organisatie daar ook zo over denkt.

PS. The National staat het weekend voor BKS in Duitsland en voor het BKS weekend staat nog niks gepland dus alles is nog mogelijk...

Babyshambles . Franz Ferdinand ben ik erg blij mee, Interpol zal ik me eens in gaan verdiepen en wat ik van de rest gehoord hebt klinkt veel belovend.

Franz Ferdinand staat boven Interpol op de poster. Maar goed, we zullen het zien Er zit genoeg leuks in die Spotify playlist in elk geval!

Erg matige toevoegingen helaas. FF vind ik geen BKS headliner - hebben al jaren geen goede plaat meer gemaakt. Interpol is ook al jaren over zijn top heen... Na TOBL - een van mijn favoriete platen ooit - hebben ze er weinig meer van gebakken op een handje vol leuke songs na. Gelukkig heb ik ze nog gezien toen Carlos D. nog in de band zat. Mogwai, Nils Frahm en Pink Mountaintops zijn leuk, maar allemaal al eens eerder (en in een betere setting) gezien.

En ehhhhh Babyshambles... oprecht?

Not impressed BKS!

Gloeilamp schreef:
Franz Ferdinand staat boven Interpol op de poster. Maar goed, we zullen het zien Er zit genoeg leuks in die Spotify playlist in elk geval!

Dat komt omdat de F van Fransie eerder in het alfabet voorkomt dan de I van Interpol .

Gast
geplaatst: vandaag om 03:18 uur

geplaatst: vandaag om 03:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.