Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival
zoeken in:
0
geplaatst: 30 januari 2014, 08:31 uur
Ongeacht de kwaliteit van de bands, vind ik het wel opvallend dat een festival, dat pretendeert frisse nieuwe artiesten te presenteren, op de proppen komt met acts die al een tijdje over hun hoogtepunt heen zijn zoals Franz Ferdinand, Interpol, Pixies, Belle & Sebastian, Mogwai en Babyshambles.
Oddisee (live heel goed!), Nils Frahm, Chvrches en Pional zijn goede toevoegingen, maar of ik dat genoeg vind om een kaartje te halen, weet ik niet.
Oddisee (live heel goed!), Nils Frahm, Chvrches en Pional zijn goede toevoegingen, maar of ik dat genoeg vind om een kaartje te halen, weet ik niet.
0
geplaatst: 30 januari 2014, 14:34 uur
Nils Frahm op zaterdag en Interpol op vrijdag? Wordt dit net zoals vorig jaar? Veel goede namen, maar verspreid over verschillende dagen, zodat ik het geld voor een kaartje uiteindelijk toch liever besteed aan individuele concerten?
Dat Interpol over zijn hoogtepunt zou zijn, vind ik echt onzin. Omdat ze één minder album gemaakt hebben?
Dat Interpol over zijn hoogtepunt zou zijn, vind ik echt onzin. Omdat ze één minder album gemaakt hebben?
0
geplaatst: 30 januari 2014, 19:45 uur
Tsja, de kwaliteit holt al sinds het debuut met elk album achteruit, ze hebben al 4 jaar geen album uitgebracht en de laatste keer dat ik ze live zag, speelden ze een zouteloos optreden voor een halflege, ongeïnteresseerde tent. Zijn toch wel tekenen van een band die over zijn hoogtepunt heen is. Bovendien de zoveelste band binnen hetzelfde genre. De programmering had een heel stuk spannender gekund. De programmeurs hebben duidelijk voor de makkelijke weg gekozen.
0
geplaatst: 30 januari 2014, 19:53 uur
Interpol is bezig met hun vijfde album en begint langzaamaan al hun tour aan te kondigen. Dus dat ze al 4 jaar niets gemaakt hebben, klopt dan ook niet. Net zoals AM en Sigur Rós worden ze uiteraard geboekt op nieuw materiaal.
En dat de kwaliteit achteruit holt met zo'n sterk debuut lijkt me logisch. Ik zie hier de 2e en 3e met een prima gemiddelde en in de Top 250. Ook hun laatste worp heeft toch ook zeker licht
punten.
Of Interpol een band is voor BKS kan je je afvragen, maar het is en blijft nog altijd één van de grootste bands van het moment. Zegt dat niet gewoon veel meer over het huidige muzieklandschap?
Ik denk ook niet dat een festival zonder grote namen financieel houdbaar is.
Puur voor de fun ervan: wat vind jij dan grote namen die bekijks zouden trekken, maar nog wel binnen het "frisse en eigenzinnige" zou passen?
En dat de kwaliteit achteruit holt met zo'n sterk debuut lijkt me logisch. Ik zie hier de 2e en 3e met een prima gemiddelde en in de Top 250. Ook hun laatste worp heeft toch ook zeker licht
punten.Of Interpol een band is voor BKS kan je je afvragen, maar het is en blijft nog altijd één van de grootste bands van het moment. Zegt dat niet gewoon veel meer over het huidige muzieklandschap?
Ik denk ook niet dat een festival zonder grote namen financieel houdbaar is.
Puur voor de fun ervan: wat vind jij dan grote namen die bekijks zouden trekken, maar nog wel binnen het "frisse en eigenzinnige" zou passen?
0
geplaatst: 30 januari 2014, 20:22 uur
Mja een van de volgende namen misschien:
Cloud Nothings, Beach House, Kendrick Lamar, Darkside of Foals
Qua naam niet zo groot als Interpol weliswaar, maar passen mijns inziens veel beter bij een festival als BKS en bovendien heb je wrs 2 van deze namen voor de fee van Interpol...
Cloud Nothings, Beach House, Kendrick Lamar, Darkside of Foals
Qua naam niet zo groot als Interpol weliswaar, maar passen mijns inziens veel beter bij een festival als BKS en bovendien heb je wrs 2 van deze namen voor de fee van Interpol...
0
geplaatst: 1 februari 2014, 10:07 uur
Edgar18 schreef:
Waarom zouden ze dan 'veel populairder' zijn dan BP en TDCC? Ze hebben vorig jaar een weinig spectaculair album uitgebracht en ook de rest van hun oeuvre lijkt me niet dusdanig gekend en geliefd dat ze moeiteloos een festival kunnen headlinen. Het is een band met een paar redelijke albums en wat (radio) hitjes, in mijn ogen (en oren) vergelijkbaar met BP en TDCC. Een AM zie ik persoonlijk wel wat treden hoger staan op de ladder.
Waarom zouden ze dan 'veel populairder' zijn dan BP en TDCC? Ze hebben vorig jaar een weinig spectaculair album uitgebracht en ook de rest van hun oeuvre lijkt me niet dusdanig gekend en geliefd dat ze moeiteloos een festival kunnen headlinen. Het is een band met een paar redelijke albums en wat (radio) hitjes, in mijn ogen (en oren) vergelijkbaar met BP en TDCC. Een AM zie ik persoonlijk wel wat treden hoger staan op de ladder.
Denk dat je hier toch een beetje de plank misslaat. Wat jij van de muziek vindt lijkt me niet zo relevant, dat hun laatste concert binnen 1 minuut was uitverkocht lijkt me maatgevender voor hun populariteit. Dat krijgen BP en TDCC niet voor elkaar.
Vind de line-up trouwens best matig. Alleen Pional en Larry Gus trekken mijn aandacht, de rest heb ik al een paar keer gezien of hoeft niet zo nodig van mij.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 11:13 uur
herman schreef:
Denk dat je hier toch een beetje de plank misslaat. Wat jij van de muziek vindt lijkt me niet zo relevant, dat hun laatste concert binnen 1 minuut was uitverkocht lijkt me maatgevender voor hun populariteit. Dat krijgen BP en TDCC niet voor elkaar.
(quote)
Als je goed zou lezen dan zie je dat ik het niet heb over mijn persoonlijke smaak maar puur beredeneer of FF headliner waardig is voor BKS ja of nee. Ik denk dat dit niet zo is en kijkend naar de reacties na mij zijn meer mensen het daarmee eens. Of TDCC ook binnen één minuut Paradiso uit zou verkopen kunnen jij en ik niet weten want die hebben op dit moment geen gig gepland staan daar. Ze hebben wel vorig jaar in de HMH gestaan, een zaal die toch wel een stukje groter is dan Paradiso. Anyway, het gaat er niet om of we het met elkaar eens zijn of niet ik wil alleen even duidelijk maken dat mijn opmerking niks met persoonlijke smaak te maken heeft. Kijkend naar het rijtje 'grote' namen dat vorig jaar op BKS stond dan ziet dit er zo uit:
Arctic Monkeys
Damien Rice
Sigur Rós
Portishead
Bloc Party
Two Door Cinema Club
Alt-J
Ik denk dat Franz Ferdinand beter tussen de onderste drie namen past dan tussen de bovenste vier, that's it !

Edit: Ik Google op TDCC + Paradiso, blijkt dat ze die de laatste keer dat ze er speelden hebben uitverkocht
http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/Two-Door-Cinema-Club.htm
0
geplaatst: 1 februari 2014, 11:33 uur
Blijkt maar weer dat het voortijdig conclusies trekken inmiddels een nationale sport is geworden. Met nog zeventig namen bekend te maken wordt de line-up door sommigen al weer als brandhout geduid in vergelijking met de volledige, jawel, volledige line-ups van BKS2013 of Primavera 2014. Geduld mensen, geduld.....
Overigens ben ik helemaal niet ongelukkig met Interpol als headliner
. Wat mooier dan op een mooie locatie met de klanken van Interpol de nacht in te gaan....
Overigens ben ik helemaal niet ongelukkig met Interpol als headliner
. Wat mooier dan op een mooie locatie met de klanken van Interpol de nacht in te gaan....
0
geplaatst: 1 februari 2014, 11:33 uur
Ik ben eigenlijk wel content met de tweede lading namen. Nils Frahm, Oddisee, Pional en Interpol vind ik mooie namen en tussen de artiesten die ik nog niet ken zit ook vast het één en ander wat interessant is. En juist voor het ontdekken van de kleinere namen ga ik naar een festival als BKS. Babyshambles vind ik de minste toevoeging en ook voor Pixies (eerste lading namen) loop ik niet erg warm. Franz Ferdinand vind ik op zich prima alleen had ik voor het geld dat zij gekost hebben veel liever één of twee 'spannendere' namen gezien uit het rijtje van Titmeister hierboven.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 11:53 uur
Edgar18 schreef:
Als je goed zou lezen dan zie je dat ik het niet heb over mijn persoonlijke smaak maar puur beredeneer of FF headliner waardig is voor BKS ja of nee.
Als je goed zou lezen dan zie je dat ik het niet heb over mijn persoonlijke smaak maar puur beredeneer of FF headliner waardig is voor BKS ja of nee.
Waarom benoem je dan dat jij de albums redelijk vindt en niet meer dan dat? Dat is toch persoonlijke smaak en een waardeoordeel of niet? Ik vind het laatste album ook geen wereldplaat, maar dat doet ook niet terzake.
Edit: Ik Google op TDCC + Paradiso, blijkt dat ze die de laatste keer dat ze er speelden hebben uitverkocht
http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/Two-Door-Cinema-Club.htm
http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/Two-Door-Cinema-Club.htm Met het verschil dat dat concert pas op het laatste moment was uitverkocht en dat van Franz Ferdinand binnen 1 minuut. Lijkt me wel duidelijk waar dan meer vraag naar is. Het concert van TDCC in HMH was overigens helemaal niet uitverkocht. Dat een paar mensen het hier met je eens zijn zegt me niet zoveel, als de boekers van BKS hun oor lieten hangen naar de paar forummers hier was het festival binnen 2 jaar failliet.

0
geplaatst: 1 februari 2014, 12:23 uur
herman schreef:
Waarom benoem je dan dat jij de albums redelijk vindt en niet meer dan dat? Dat is toch persoonlijke smaak en een waardeoordeel of niet? Ik vind het laatste album ook geen wereldplaat, maar dat doet ook niet terzake.
Met het verschil dat dat concert pas op het laatste moment was uitverkocht en dat van Franz Ferdinand binnen 1 minuut. Lijkt me wel duidelijk waar dan meer vraag naar is. Het concert van TDCC in HMH was overigens helemaal niet uitverkocht. Dat een paar mensen het hier met je eens zijn zegt me niet zoveel, als de boekers van BKS hun oor lieten hangen naar de paar forummers hier was het festival binnen 2 jaar failliet.
(quote)
(quote)
Met het verschil dat dat concert pas op het laatste moment was uitverkocht en dat van Franz Ferdinand binnen 1 minuut. Lijkt me wel duidelijk waar dan meer vraag naar is. Het concert van TDCC in HMH was overigens helemaal niet uitverkocht. Dat een paar mensen het hier met je eens zijn zegt me niet zoveel, als de boekers van BKS hun oor lieten hangen naar de paar forummers hier was het festival binnen 2 jaar failliet.
We zitten hier op Musicmeter, daar geven mensen hun mening en delen cijfers uit aan albums. Al die cijfers tezamen vormen een gemiddelde. Het gemiddelde van de best gewaardeerde albums met veel stemmen ligt rond de 4.2/4.3 (bijv. een aantal Beatles albums), dan zijn er goed gewaardeerde platen die scoren rond de 3.9/4.0 (bijv. het eerste AM album) dan komen de redelijke albums die scoren rond de 3.5 (bijv. de albums van FF), vandaar mijn uitspraak dat ze een paar redelijke albums hebben uitgebracht....
Is het echt relevant welk bandje welk zaaltje eerder uitverkocht? Ik probeer Franz Ferdinand te vergelijken met in mijn ogen gelijkwaardige bands als TDCC en Bloc Party, blijkbaar vallen ze voor jou niet in die categorie, even goede vrienden
.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 12:50 uur
Uiteraard is dat relevant, dat is hetgeen waar programmeurs/bookers naar kijken. Met hoge ratings op een muziekforum verkoop je geen festival uit... (Arcade Fire verkocht een tijdje terug HMH niet eens uit dacht en veel populairder dan op MuMe is niet te vinden) en daarnaast zegt het ook niet veel over de liveprestaties van een band. Kan best zijn dat een band die redelijke albums aflevert wel fantastische concerten geeft en op basis daarvan headliner blijft. De laatste releases van Pixies zijn pas echt abominabel, maar dat is toch ook een naam die veel mensen trekt. Puur op basis van het verleden.
Ben het er wel mee eens dat bands als Interpol, Franz Ferdinand en Pixies over hun hoogtepunt zijn en bepaald geen geheimtips, maar blijkbaar zijn dit soort grote namen nodig om een festival als BKS überhaupt mogelijk te maken. Ik vind het ook wel jammer dat een degelijke radiohit meer voor een band doet 1000 hoge ratings op een site als deze.
Bloc Party lijkt me trouwens wel echt vergane glorie, maar heb geen idee hoeveel mensen daar nog op af zouden komen.
Ben het er wel mee eens dat bands als Interpol, Franz Ferdinand en Pixies over hun hoogtepunt zijn en bepaald geen geheimtips, maar blijkbaar zijn dit soort grote namen nodig om een festival als BKS überhaupt mogelijk te maken. Ik vind het ook wel jammer dat een degelijke radiohit meer voor een band doet 1000 hoge ratings op een site als deze.
Bloc Party lijkt me trouwens wel echt vergane glorie, maar heb geen idee hoeveel mensen daar nog op af zouden komen.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 13:18 uur
herman schreef:
Ik denk dat de band er zelf niet eens op af zal komen aangezien ze voor onbepaalde tijd een pauze hebben ingelast
. En ja, ik denk ook dat het festival verwacht bepaalde namen nodig te hebben om kaarten te verkopen. Bands als Franz Ferdinand spreken toch een specifieke doelgroep aan...
0
geplaatst: 2 februari 2014, 10:37 uur
Wat een kutnamen.. Een paar indie rock bandjes en en Babyshambles, kom op. Is dit het festival dat vorig jaar Danny Brown, Portishead, Savages, Pantha Du Prince en Swans had geprogrammeerd?
0
geplaatst: 2 februari 2014, 14:49 uur
Boris1 schreef:
Blijkt maar weer dat het voortijdig conclusies trekken inmiddels een nationale sport is geworden. Met nog zeventig namen bekend te maken wordt de line-up door sommigen al weer als brandhout geduid in vergelijking met de volledige, jawel, volledige line-ups van BKS2013 of Primavera 2014. Geduld mensen, geduld.....
Nou het wachten werd vorig jaar ook niet echt beloond. Na de eerste rits namen was ik nog aan het wachten op een headliner als The National of Nick Cave, maar toen kwamen ze met Damien Rice... Bovendien haakten toen Modest Mouse en Belle & Sebastian nog af, zonder noemenswaardige vervangers (al is dat niet de fout van BKS natuurlijk).
Verder is het niet alleen dat de headliners fantasieloos zijn. Ik heb gisteren even door de overige line-up geskipt, omdat vrienden van mij al een kaartje hebben gekocht, maar ook de onbekende bands zijn weinig interessant. Veel doorsnee garagerock, enkel Elephant Stone en TRAAMS leken me wat. Dat terwijl de lijst van interessante, haalbare acts, echt eindeloos is: Warpaint, Deafheaven, Forest Swords, Damien Jurado, Julia Holter, M83, John Talabot, Alcest, Frank Ocean, Cold Specks, Ewert & the Two Dragons, Dum Dum Girls, Nneka, Lanterns on the Lake, Jon Hopkins, Jagwar Ma, Emancipator, Majical Cloudz, ga zo maar door... Maar wie weet verrassen ze me nog...
0
geplaatst: 2 februari 2014, 15:29 uur
Van de onbekende dingen spreken mij vooral Pional, Oddisee, George Ezra en Larry Gus aan. Toch redelijk spannende/leuke namen. Ben het verder wel met Titmeister eens.. vooral de grotere namen zijn wel heel matig (al wil ik Interpol nog wel zien), mag nog wel wat beter spulleke bijkomen. Hoop zelf nog heel erg op Jon Hopkins, Deerhunter en The Flaming Lips.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 16:42 uur
Titmeister schreef:
Ongeacht de kwaliteit van de bands, vind ik het wel opvallend dat een festival, dat pretendeert frisse nieuwe artiesten te presenteren, op de proppen komt met acts die al een tijdje over hun hoogtepunt heen zijn zoals Franz Ferdinand, Interpol, Pixies, Belle & Sebastian, Mogwai en Babyshambles.
Even los van de vraag of ik de huidige line-up goed of beter vind dan vorig jaar, denk ik niet dat de aanpak van de organisatie nou dusdanig anders is. Vorig jaar had je met Damien Rice en Portishead ook namen die al 'een tijdje over hun hoogtepunt heen zijn'. Maar omdat ze al langer niet in Nederland hebben gestaan ervaar ik het toch wel als een 'frisse wind'. Op Lowlands staat nu bijvoorbeeld Skrillex een act die naar mijn idee ook wel over zijn hoogtepunt heen is, maar dan wel voor de 3e keer in 4 jaar. Eigenlijk zou je datzelfde enkel kunnen zeggen van Franz Ferdinand en ik snap die kritiek op zich wel, maar vorig jaar had je hetzelfde wel wat met Bloc Party.
Het 'hippe imago' van BKS heeft denk ik een betere omschrijving in 'iets anders doen dan de gevestigde orde' dan in 'een platform voor nieuwe bands die nog niet eerder voor meer dan X aantal mensen hebben gespeeld'.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 16:46 uur
En laten we niet vergeten dat BKS nog niet eens één derde van het totale programma heeft bekendgemaakt.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 17:11 uur
Hmja, ben ook nogal teleurgesteld met de nieuwe namen eigenlijk. Chvrches ga ik denk ik nog wel leuk vinden, Nils Frahm is fijn en interessant in festivalsetting en daar houdt het op: Franz Ferdinand heb ik nooit iets aan gevonden, Interpol heeft behalve Evil na TOTBL nooit een goed nummer gemaakt en Mogwai vind ik om onbekende reden de minst interessante band in zijn genre. Meh dus, maar inderdaad, er komen nog 50 namen aan en Elephant Stone schijnt ook best leuk te zijn dus wat klaag ik?
Roelandvoorspellingen: Daughter, Darkside, Deafheaven en dan misschien ook nog Haerts?
Roelandvoorspellingen: Daughter, Darkside, Deafheaven en dan misschien ook nog Haerts?
0
geplaatst: 3 februari 2014, 13:05 uur
hoi123 schreef:
Interpol heeft behalve Evil na TOTBL nooit een goed nummer gemaakt
Interpol heeft behalve Evil na TOTBL nooit een goed nummer gemaakt
Oh, ik vind Evil het grootste kutnummer op Antics.
0
geplaatst: 3 februari 2014, 21:40 uur
Dat is inderdaad wel leuk. Verder is de line up tot nu toe erg karig voor doorgewinterde hiphoppers.
0
geplaatst: 3 februari 2014, 21:49 uur
Maar ze hebben dit jaar wel een stand op het festivalterrein die geheel gemaakt is van biologische spinazie.
0
geplaatst: 4 februari 2014, 10:53 uur
MAS schreef:
Dat is inderdaad wel leuk. Verder is de line up tot nu toe erg karig voor doorgewinterde hiphoppers.
Maar dat geldt toch voor alle genres? Daarvoor gaan we toch ook niet naar een breed opgezet festival?
Maar nog op Buma beats geweest? Tot zo ver ik als niet doorgewinterde hiphopper kan overzien was dat toch een fijne line-up.
Jonwayne tourt, die zou BKS toch wel willen hebben gok ik.
0
geplaatst: 4 februari 2014, 11:10 uur
Dat klopt maar 3/4 hiphopnamen is voor mij bij festivals als BKS wel een voorwaarde om te gaan.
IK ben inderdaad bij Buma Beats geweest dat was tof. En Jonwayne zou inderdaad goed passen op BKS.
IK ben inderdaad bij Buma Beats geweest dat was tof. En Jonwayne zou inderdaad goed passen op BKS.
0
geplaatst: 4 februari 2014, 12:47 uur
MAS schreef:
Goed om te horen, baalde wel een beetje dat Le guess who ook dat weekend was, Black milk op 500 meter van mijn huis had ik graag willen zien, hopelijk doen ze dat volgend jaar anders.
0
geplaatst: 5 februari 2014, 00:45 uur
hond rascisme: bij de volgende BKS-bandupdate zullen (hoop ik) meer electronische en spannende bands bekend worden gemaakt...
Van de reeds bekende (semi)headliners vind ik alleen mogwai interessant. FF, Interpol en met name Babyshambles zijn voor mij niet echt boeiende namen. Hetzelfde gold vorig jaar voor AM en Damien Rice. Maar je moet de gemiddelde BKS-bezoeker wel tevreden houden... Tussen de lijst van overige bekend gemaakte bands/artiesten zitten voor mij wel enkele interessante namen (o.a Childhood, The Wytches), maar redelijk veel 13 in een dozijn bands.
Van de reeds bekende (semi)headliners vind ik alleen mogwai interessant. FF, Interpol en met name Babyshambles zijn voor mij niet echt boeiende namen. Hetzelfde gold vorig jaar voor AM en Damien Rice. Maar je moet de gemiddelde BKS-bezoeker wel tevreden houden... Tussen de lijst van overige bekend gemaakte bands/artiesten zitten voor mij wel enkele interessante namen (o.a Childhood, The Wytches), maar redelijk veel 13 in een dozijn bands.
0
geplaatst: 5 februari 2014, 09:33 uur
flying_lemur schreef:
Hetzelfde gold vorig jaar voor AM en Damien Rice. Maar je moet de gemiddelde BKS-bezoeker wel tevreden houden...
Hetzelfde gold vorig jaar voor AM en Damien Rice. Maar je moet de gemiddelde BKS-bezoeker wel tevreden houden...
Maar de gemiddelde bezoeker bepaal je als festival toch zeker zelf? Als ze vorig jaar een stuk scherper hadden geprogrammeerd had de gemiddelde bezoeker dit jaar pas tevreden geweest met Neutral milk hotel en Television op het festival

0
geplaatst: 5 februari 2014, 16:34 uur
Neutral Milk Hotel was mooi geweest, evenals Damon Albarn, ben wel benieuwd naar zijn solo werk maar het zal er niet (meer) in zitten voor BKS.
0
geplaatst: 21 februari 2014, 09:03 uur
Young Fathers! 
Ben voor de rest ook erg benieuwd naar Slowdive en The Horrors, maar de rest van de namen die er bij staan klinken ook meer dan prima. Veel betere update dan de vorige, dit.

Ben voor de rest ook erg benieuwd naar Slowdive en The Horrors, maar de rest van de namen die er bij staan klinken ook meer dan prima. Veel betere update dan de vorige, dit.
* denotes required fields.