Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival
zoeken in:
0
geplaatst: 7 februari 2017, 00:30 uur
Real Estate 15 juni in Brussel en 18 juni in Berlijn, ze zullen vast wel zo vriendelijk zijn om even langs Hilvarenbeek te rijden?
Foals, Fleet foxes en Run The Jewels zijn ook in de buurt rond die tijd, zou toch mooi zijn
Foals, Fleet foxes en Run The Jewels zijn ook in de buurt rond die tijd, zou toch mooi zijn
1
geplaatst: 9 februari 2017, 15:32 uur
In de loop van volgende week 50 nieuwe namen! Ik ben benieuwd, maar zou de combinatie A Tribe Called Quest/Frank Ocean voor op de vrijdag wel een mooie vinden.
0
geplaatst: 9 februari 2017, 16:01 uur
Ik zag de aankondiging op Instagram inderdaad.
Ben benieuwd naar de nieuwe namen. Hoop natuurlijk op een indrukwekkend lijstje zodat iedereen die nog geen kaartje heeft nu ineens gaat roepen: "Iemand toevallig nog een kaartje over?"
Ben benieuwd naar de nieuwe namen. Hoop natuurlijk op een indrukwekkend lijstje zodat iedereen die nog geen kaartje heeft nu ineens gaat roepen: "Iemand toevallig nog een kaartje over?"
0
geplaatst: 10 februari 2017, 18:26 uur
Queens of the Stone Age gaan ook touren zie ik nu. En Bjork blijkbaar ook. Lijken me ook wel leuk als laatste headliner (bij Björk spring ik een gat in de lucht)
0
geplaatst: 10 februari 2017, 21:05 uur
Snoeperd schreef:
Queens of the Stone Age gaan ook touren zie ik nu. En Bjork blijkbaar ook. Lijken me ook wel leuk als laatste headliner (bij Björk spring ik een gat in de lucht)
Beiden zouden idd ook prima kunnen als 3e headliner.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 23:44 uur
0
geplaatst: 12 februari 2017, 12:22 uur
Ik spring echt een gat in de lucht als ze QOTSA aankondigen. Drie van mijn favoriete bands als headliner op mijn favoriete festival... 

0
geplaatst: 12 februari 2017, 16:06 uur
Dan maak ik dat gat wel weer dicht. QOTSA zou ik een hele teleurstellende headliner vinden. Björk daarentegen zou wel een stuntje zijn. Ik hoop nog steeds op een combi ATCQ - Frank Ocean. En nog veel liever Kendrick Lamar maar aangezien die nog nergens is aangekondigd acht ik die kans klein. Of zou er deze week een rijtje festivals een optreden van hem bevestigen... 

0
geplaatst: 13 februari 2017, 13:48 uur
Björk zou wel heel erg passen op een festival als Best Kept Secret. Ik zie het eigenlijk nog wel gebeuren.
Aan de andere kant zijn de drie headliners dan niet echt heel divers. Een band als QOTSA verkeert in een compleet ander genre en zou dus ook voor een frisse adem kunnen zorgen en een ander publiek trekken.
Aan de andere kant zijn de drie headliners dan niet echt heel divers. Een band als QOTSA verkeert in een compleet ander genre en zou dus ook voor een frisse adem kunnen zorgen en een ander publiek trekken.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 15:23 uur
Björk vind ik wel een heel ander genre dan een Arcade Fire en het meeste van Radiohead. Vind eigenlijk jusit QOTSA meer in het verlengde liggen van AF en RH.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 15:42 uur
Is Björk op dit moment nog wel groot genoeg in Nederland om Best Kept Secret te kunnen headlinen? Heeft hier al bijna 10 jaar niet meer opgetreden. Het lijkt me ook dat haar muziek bij de jongere festivalgeneratie niet zo heel bekend is. Ik vermoed dat de voorkeur bij de organisatie uitgaat naar een band die op het moment meer mainstream is, waarmee de vrijdag ook makkelijker uit te verkopen is.
Als Björk wel te regelen is kun je haar beter een mooie spot op de TWO geven, net zoals in de eerste editie met Portishead.
Mijn voorspelling is dat BKS vrijdag gewoon met een relatief veilige 3e headliner komt: Foals, Kasabian of inderdaad QOTSA.
Mijn voorgevoel zegt ook dat de hiphop er dit jaar wederom bekaaid af gaat komen. Ze durven het volgens mij gewoon niet aan.
Als Björk wel te regelen is kun je haar beter een mooie spot op de TWO geven, net zoals in de eerste editie met Portishead.
Mijn voorspelling is dat BKS vrijdag gewoon met een relatief veilige 3e headliner komt: Foals, Kasabian of inderdaad QOTSA.
Mijn voorgevoel zegt ook dat de hiphop er dit jaar wederom bekaaid af gaat komen. Ze durven het volgens mij gewoon niet aan.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 16:09 uur
Gretz schreef:
Mee eens, dat zou beter zijn dan op het hoofdpodium. Als Björk wel te regelen is kun je haar beter een mooie spot op de TWO geven, net zoals in de eerste editie met Portishead.
En wat betreft die vrijdag headliner, ik hoop dat je geen gelijk hebt. Nog een (paar) dag(en) wachten dan weten we het.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 16:23 uur
Edgar18 schreef:
En wat betreft die vrijdag headliner, ik hoop dat je geen gelijk hebt. Nog een (paar) dag(en) wachten dan weten we het.
(quote)
Mee eens, dat zou beter zijn dan op het hoofdpodium. En wat betreft die vrijdag headliner, ik hoop dat je geen gelijk hebt. Nog een (paar) dag(en) wachten dan weten we het.
Alles waar ik zelf op hoopte is al vrij onrealistisch geworden of nagenoeg onmogelijk (The xx, The National, Bon Iver).
Het zou goed kunnen dat ze zolang gewacht hebben met de nieuwe worp namen om daarmee een tegenvallende 3e headliner te maskeren.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 18:41 uur
Gretz schreef:
Het zou goed kunnen dat ze zolang gewacht hebben met de nieuwe worp namen om daarmee een tegenvallende 3e headliner te maskeren.
Wat is tegenvallend als je acts als Noel Gallagher's HFB, Franz F, The Libertines en Pixies hebt gehad? Bands als QOTSA, Kasabian en Foals zitten toch ook wel op dat niveau? Je maakt mij er absoluut niet blij mee maar de rockliefhebber zal het wel aardig vinden. Het zou goed kunnen dat ze zolang gewacht hebben met de nieuwe worp namen om daarmee een tegenvallende 3e headliner te maskeren.
Ten opzichte van de eerste twee headliners valt het algauw tegen maar een boeking als Frank Ocean zou ik erg tof vinden.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 01:12 uur
Chris Cohen zojuist bevestigd via friendly fire.
veelvuldig genoemd als headliner voor dag drie is ook The Killers... persoonlijk zou ik daar niet zo blij mee zijn.
Als ze Frank ocean/tribe called quest weten te strikken zou dat toch wel sterke headliners zijn, zo samen met Arcade fire en radiohead. Stiekem hoop ik ook nog op minstens een grote verrassing (bjork/fleet foxes/lcd soundsystem)
veelvuldig genoemd als headliner voor dag drie is ook The Killers... persoonlijk zou ik daar niet zo blij mee zijn.
Als ze Frank ocean/tribe called quest weten te strikken zou dat toch wel sterke headliners zijn, zo samen met Arcade fire en radiohead. Stiekem hoop ik ook nog op minstens een grote verrassing (bjork/fleet foxes/lcd soundsystem)
0
geplaatst: 14 februari 2017, 07:04 uur
Gretz schreef:
Is Björk op dit moment nog wel groot genoeg in Nederland om Best Kept Secret te kunnen headlinen? Heeft hier al bijna 10 jaar niet meer opgetreden. Het lijkt me ook dat haar muziek bij de jongere festivalgeneratie niet zo heel bekend is. Ik vermoed dat de voorkeur bij de organisatie uitgaat naar een band die op het moment meer mainstream is, waarmee de vrijdag ook makkelijker uit te verkopen is.
De doelgroep van BKS is toch ook gemiddeld wat ouder dan bv. een Lowlands, dus wat dat betreft zou Björk best kunnen, maar ik twijfel ook over haar mogelijke headlinerstatus. Het wordt denk ik iets uit het rijtje Killers, Placebo, QOTSA of Foals, waarbij ik hoop op een van de laatste 2.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 07:19 uur
Foals is niet headliner-waardig IMO. Dat zou een dikke teleurstelling zijn voor mij.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 08:15 uur
Ik zou het echt fantastisch vinden als iets uit het rijtje QOTSA, BRMC, LCD Soundsystem, Fleet Foxes en/of Foals zou komen. 
Bjork heb ik nog nooit live gezien dus dat zou ook tof zijn...

Bjork heb ik nog nooit live gezien dus dat zou ook tof zijn...
0
geplaatst: 15 februari 2017, 15:00 uur
Snoeperd schreef:
Björk vind ik wel een heel ander genre dan een Arcade Fire en het meeste van Radiohead. Vind eigenlijk jusit QOTSA meer in het verlengde liggen van AF en RH.
Een heel ander genre vind ik wel wat overdreven. Allen een beetje dat dissonante, kopstemmige, artyfarty pop-tegen-rock-aan/rock-tegen-op-aan. Het zou me niets verbazen mochten de fanbases van die drie acts een zeer sterke correlatie vertonen.Björk vind ik wel een heel ander genre dan een Arcade Fire en het meeste van Radiohead. Vind eigenlijk jusit QOTSA meer in het verlengde liggen van AF en RH.
0
geplaatst: 15 februari 2017, 15:04 uur
Gretz schreef:
Volgens mij gooi je ook je eigen ruiten in op zo'n relatief kleinschalig festival. Hoeveel mensen in Nederland zijn er nou zo muziekgek dat ze alle genres leuk vinden en dat ze daar ook nog eens flink geld voor gaan betalen? Niet per se dat hiphop niet populair is, maar is gemiddeld genomen toch wel een echt ander publiek.Mijn voorgevoel zegt ook dat de hiphop er dit jaar wederom bekaaid af gaat komen. Ze durven het volgens mij gewoon niet aan.
0
geplaatst: 15 februari 2017, 17:54 uur
chevy93 schreef:
maar is gemiddeld genomen toch wel een echt ander publiek.
Wel eens op Best Kept geweest? Ik heb in het verleden prima (en zeer drukke) optredens van Tyler, the Creator, Kate Tempest en Macklemore + Ryan Lewis om er maar eens wat te noemen.maar is gemiddeld genomen toch wel een echt ander publiek.
0
geplaatst: 15 februari 2017, 18:34 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Wel eens op Best Kept geweest? Ik heb in het verleden prima (en zeer drukke) optredens van Tyler, the Creator, Kate Tempest en Macklemore + Ryan Lewis om er maar eens wat te noemen. Juist, kan ik Typhoon en A$AP Rocky nog aan toevoegen.
Zolang het relatief toegankelijke hiphop blijft en het beperkt blijft tot een handvol namen zal het de meeste bezoekers van Best Kept Secret zeker niet afschrikken om te komen. Er zullen vast genoeg bezoekers zijn die tijdens de hiphopoptredens wat anders gaan doen, maar met een paar 1000 liefhebbers krijg je de 3 en de 5 al wel gevuld.
Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat het gros van de BKS-bezoekers echt voor de muziek komt en een bredere smaak heeft dan de gemiddelde festivalbezoekers. Die kun je best een beetje uitdagen.
0
geplaatst: 15 februari 2017, 18:39 uur
Ja, dat denk ik ook wel, maar desondanks denk ik dat een hiphop-headliner nog wel een brug te ver is. Echter, ik laat me graag verrassen...
Het is zeker niet zo'n grote naam als Radiohead of Arcade Fire, maar qua liveshow zeker headlinerwaardig. Vorig jaar op Lowlands hadden ze misschien wel de beste show op een verder toch niet misselijk festival. Iig imo beter dan enigszins gedateerde acts als Placebo en The Killers (sorry voor de fans)...
Johnny Marr schreef:
Foals is niet headliner-waardig IMO. Dat zou een dikke teleurstelling zijn voor mij.
Het is zeker niet zo'n grote naam als Radiohead of Arcade Fire, maar qua liveshow zeker headlinerwaardig. Vorig jaar op Lowlands hadden ze misschien wel de beste show op een verder toch niet misselijk festival. Iig imo beter dan enigszins gedateerde acts als Placebo en The Killers (sorry voor de fans)...
0
geplaatst: 15 februari 2017, 19:02 uur
Titmeister schreef:
Ja, dat denk ik ook wel, maar desondanks denk ik dat een hiphop-headliner nog wel een brug te ver is. Echter, ik laat me graag verrassen...
(quote)
Eens! Foals helaas gemist op Lowlands vorig jaar (want tsja, er was overlap met LCD), maar elders al drie keer gezien en het is echt een fenomenale liveband. Al zie ik ze liever headlinen zodra er een nieuw album is, de What Went Down setlist geloof ik inmiddels wel.
0
geplaatst: 15 februari 2017, 19:27 uur
Van alle rockheadliners die realistisch zijn zie ik Foals ook het liefst komen. 1x gezien in de Melkweg en dat was euforisch. Doordat ik ze vorig jaar ook op Lowlands heb moeten missen dankzij het ongunstige tijdschema wil ze graag nog eens zien komende zomer.
Frank Ocean zie ik wel aangekondigd worden vrijdag, maar ik betwijfel of BKS hem al headlinerwaardig genoeg vindt. Is toch een risico wat je neemt. Zelfde geldt voor ATCQ: ik kan me de boeking wel voorstellen, maar dan wel een gewoon een plek in de tent ergens halverwege de avond.
Verder hoop ik dat Lorde bij de lichting namen zit. Die kan dan een mooie spot krijgen op de ONE, verwacht dat ze dat zeker al aan kan.
Correctie: Best Kept Secret plaatst net een teaser op instagram, dat betekent dat de namen morgen al komen.
Frank Ocean zie ik wel aangekondigd worden vrijdag, maar ik betwijfel of BKS hem al headlinerwaardig genoeg vindt. Is toch een risico wat je neemt. Zelfde geldt voor ATCQ: ik kan me de boeking wel voorstellen, maar dan wel een gewoon een plek in de tent ergens halverwege de avond.
Verder hoop ik dat Lorde bij de lichting namen zit. Die kan dan een mooie spot krijgen op de ONE, verwacht dat ze dat zeker al aan kan.
Correctie: Best Kept Secret plaatst net een teaser op instagram, dat betekent dat de namen morgen al komen.

0
geplaatst: 15 februari 2017, 19:44 uur
http://i.imgur.com/tqXVfDJ.png
Naar welke artiest denken jullie dat ze hinten? Aphex Twin of The xx?
Naar welke artiest denken jullie dat ze hinten? Aphex Twin of The xx?
* denotes required fields.