MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Edgar18 schreef:
(quote)
Betekent wel dat je allemaal gelijktijdig naar binnen moet.

Klopt, maar dat is geen probleem, we komen wrs toch met zijn allen met de auto uit Utrecht.

Wij dreigden in eerste instantie ook naast het groepsticket te grijpen, maar rond een uur of half 11 toch nog eentje kunnen bemachtigen. Kan niet wachten op het voorjaar

Wenslijst:
- Gril Band
- Aafke Romeijn
- Nicolas Jaar
- My Bloody Valentine
... en voor de rest zie ik het wel. Nick Cave ook, maar graag dan met oud materiaal.

Als we dan toch aan wenslijstjes doen (incl. zeer onwaarschijnlijke namen);

Arbor Labor Union
The Veils
Big Brave
Michael Kiwanuka
The National
Protomartyr
Macy Gray
Warpaint
Godspeed You! Black Emperor
zZz

Ik doe mee met de wenslijst, enkel namen die nog niet eerder op BKS hebben gestaan:

The National
The xx
Bon Iver
Eefje de Visser
Aafke Romeijn
Warpaint
Chairlift
Yumi Zouma
Angel Olsen
Grimes
M83
The Japanese House
Daughter
Shura
HAERTS
The Shins

Edit: wordt uiteraard ook hoog tijd dat Het Zesde Metaal eens geboekt gaat worden.

Als het puur op wensen aankomt...

Headliner:
- Kendrick Lamar
- Sufjan Stevens
- The National
- Nick Cave

En nog wat andere namen:
- The Void*
- Agnes Obel
- Bon Iver
- Tame Impala
- Drive-By Truckers
- Emitt Rhodes
- Het Zesde Metaal
- Margo Price
- NAO
- Nicolas Jaar
- Regina Spektor
- Solange

Zomaar wat artiesten met een prima album uit dit jaar.

Ik denk eerlijk gezegd dat Tame Impala alleen voor een headliner spot komt. Kendrick Lamar zou wel heel vet zijn, zou wel gave afwisseling zijn tussen twee rockbands als headliners.

Bon Iver en The National organiseren samen een festival dat 16-17 juni plaatsvindt.. zie een van deze twee dus niet headlinen de 17e. Nick Cave komt ook niet want die zit dan in de VS. Als derde headliner wellicht The XX, Sigur Ros, of heel misschien The Stone Roses?
Godspeed You! Black Emperor zie ik nog wel aan de affiche toegevoegd worden.. staat geloof ik ook hoog op het lijstje van de organisatie. Zou wel passen aangezien er ieder jaar wel een noemenswaardige post-rock act is langsgekomen.

Noere schreef:

Godspeed You! Black Emperor zie ik nog wel aan de affiche toegevoegd worden.. staat geloof ik ook hoog op het lijstje van de organisatie. Zou wel passen aangezien er ieder jaar wel een noemenswaardige post-rock act is langsgekomen.

2013: Sigur Rós
2014: Mogwai
2015:
2016: Explosions in the Sky

Help me even, welke grote post-rock band stond er in 2015 op het affiche?

Bijna ieder jaar dan. Het zijn iig niet bepaald de drie minste. GYBE in 2017 zou niet misstaan in dat rijtje.

Noere schreef:
Bijna ieder jaar dan. Het zijn iig niet bepaald de drie minste. GYBE in 2017 zou niet misstaan in dat rijtje.

In 2015 trad Föllakzoid wel op, ook behoorlijk experimenteel maar muziek die ik toch voornamelijk onder de noemer krautrock plaats.
En eens met dat laatste. Wil GYBE graag eens live zien.

Ik verwacht The xx of Tame Impala als derde headliner. GY!BE zou heel vet zijn, maar te alternatief als headliner. Bovendien spelen die altijd shows van 3u ofzo.

Titmeister schreef:
Bovendien spelen die altijd shows van 3u ofzo.

Altijd? Doe daar maar zeker een uur af. Toen ik ze gezien heb toch.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Altijd? Doe daar maar zeker een uur af. Toen ik ze gezien heb toch.

OK, wellicht wat prematuur om daarover te oordelen op basis van 2 shows, maar beide keren dat ik ze zag speelden ze om en nabij de 3 uur.

Ik zie ze ook niet als headliner. Wellicht iets voor op de zondagochtend

Ik durf nog wel een gokje te wagen op Fleet Foxes. Spelen eind juni/begin juli in Spanje op twee festivals.

Ik zit in de luxe positie dat ik hoop dat Tame Impala niet gaat headlinen hier. Fantastische band, maar heb ze in 2015 en 2016 al gezien, hoop op iets wat ik nog niet heb gezien ( Nicolas Jaar solo, The XX, Gorillaz, Frank Ocean of New Order ).

The National, Hammock, Wolf Alice, Gazpacho, Everything Everything, The Pineapple Thief, Alcest en Caspian zijn wat mij betreft namen die prima op het festival zouden passen, maar geen idee of genoemde artiesten ook maar enige kans maken om hier terecht te komen...

Ook maar even een wishlist dan:

Kendrick Lamar
Sufjan Stevens
Fleet Foxes
GYBE
PJ Harvey
Run the Jewels
Avalanches
XX
Teleman
Het Zesde Metaal
Nicolas Jaar
Kiasmos
Sheer Mag
Cass Mccombs

Gorillaz is echt mijn droomheadliner op dit moment, maar geen idee of dat haalbaar is (ik vrees van niet. Verder sluit ik me aan bij anderen die The National, Nick Cave, Tame Impala en Kendrick genoemd hebben.

Gorillaz onwaarschijnlijk. National en Nick Cave onmogelijk. Kendrick laat maar. Run the jewels zie ik nog wel gebeuren.

DjFrankie (moderator)
Placebo mag van mij de vrijdag wel afsluiten

DjFrankie schreef:
Placebo mag van mij de vrijdag wel afsluiten

Voor mij ook graag.

+ Cigarettes after sex.

Het wordt wel eens tijd voor wat nieuwe namen, in ieder geval de headliner voor vrijdag. Zou een mooie stunt zijn als ze The Stone Roses vast kunnen leggen

Verder verwacht ik een goede rits namen uit het volgende rijtje:

Placebo, James Blake, Nicolas Jaar, The Shins, Run the Jewels, Godspeed You! Black Emperor, Slowdive, Trentemoller, The 1975, Mac Miller, Agnes Obel, The Avalanches, Japandroids, Cloud Nothings, Ry X, Hanni El Khatib, Mac DeMarco, Thee Oh Sees, SOHN, Jon Hopkins, Father John Misty, Temples, Car Seat Headrest, Whitney, Pond, Kevin Morby, Phoenix, Ought, Frank Turner, Foxygen, The Moonlandingz, Weyes Blood, The Amazons, Bettie Serveert, Sundara Karma, Warhaus, Zimmerman, Angel Olsen, Wolf Alice, Declan McKenna, Bonzai, Mozes & the Firstborn, The Radio Dept., Jain, SMIB, Jo Goes Hunting, Amber Arcades, Zak Abel, The Away Days, Mitski, Pinegrove

Jezusmina, waar blijven die namen zeg.

Ik gok dat we binnen nu en twee weken (deze week nog?) een flinke bak namen mogen verwachten. Zou inderdaad wel tijd worden.

+ Yussef Kamaal

Bron

Ik denk dat morgen die namen wel eens gedropt kunnen worden.

Ja wordt zo langzamerhand eens tijd idd. Shins en Mac Miller kunnen van mijn lijstje, die staan dat weekend in de VS. Ik wil King Gizzard & the Lizard Wizard, Kate Tempest en Danny Brown er nog wel aan toevoegen.

Die namen zijn onderhand ook het best bewaarde geheim van het festival geworden...

Kornel Kovacs heeft zichzelf ook bevestigd zag ik op festileaks..

Gast
geplaatst: vandaag om 10:08 uur

geplaatst: vandaag om 10:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.