MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Snoeperd schreef:
Ik nomineer de Thee Oh Sees, een van de betere livebands op deze aarde.

Vind het trouwens merkwaardig dat over BKS drie pagina's worden volgeschreven en over DTRH niet, kunnen we concluderen dat BKS meer in de smaak valt bij MuMe users dan DTRH?

Ja of dat een band als Radiohead meer discussie uitlokt

Ik vind vergelijkingen nogal mank gaan.
Radiohead brengt vooral perfectie en weinig uitbundigheid.
Alles heeft te maken met de beleving en het doel van de act.
Een bezoeker/fan weet wat hij (meestal) verwachten kan.
Op YT is zoveel. Je kunt dat van tevoren al checken.

Eindelijk een HD opname teruggevonden van het legendarische optreden van Arcade FIre op BKS. Stuur maar een pm als je hem doorgestuurd wilt krijgen.

Gretz schreef:
Eindelijk een HD opname teruggevonden van het legendarische optreden van Arcade FIre op BKS. Stuur maar een pm als je hem doorgestuurd wilt krijgen.

Eeuwige roem voor Arcade Fire en voor Gretz . Huishouden haveman heeft een prachtige herbeleving gehad en mijn persoontje tot tranen toe geroerd bij Afterlife.

Robertus
Als je op deze manier een concert kunt openen (Daydreaming) alleen al, dan ben je toch echt wel groots hoor. Ga er op een later moment nog eens goed voor zitten, want aan beeld- en geluidskwaliteit ligt het zeker niet. Maar ik was er zelf bij en op momenten intens ontroerd, en qua herbeleving gaat het bij mij nu ook meteen diep in de emotie merk ik. Dus even Radiohead met mate nu...

Ik vind overigens wel dat veel nummers van A Moon Shaped Pool live toch wel stukken beter uit de verf komen, zo ook met de nrs van The King Of Limbs. Op CD wellicht wat te steriel cq gepolijst.

Dank voor de link, Jordy!

En de eerste drie namen voor de komende editie kunnen voorzichtig ingevuld worden.

The National
Deerhunter
Father John Misty

Is dat wishful thinking of zit daar ook nog een gedachte achter? Van mij mag LCD Soundsystem na de geweldige Paradiso show(s) deze week ook langs komen.

Speculatie op basis van dit nieuwsartikel dat al een aantal namen voor Northside 2018 bevestigd. Queens of the Stone Age, The National en meer voor Northside 2018 | Festileaks.com

National is wel een hardnekkig gerucht, zou mooi zijn. Als LCD Soundsystem en QOTSA ook nog komen, dan weet ik zeker dat het straks weer volle bak F5'en wordt

Doe maar Lorde, The National en LCD Soundsystem. Arctic Monkeys mogen van mij ook weer eens terugkeren.

QOTSA zie ik liever gewoon door Mojo/Pinkpop geboekt worden.

Lorde past toch niet op BKS, die past beter op Pinkpop of Lowlands en misschien nog DTRH.

QOTSA als afsluiter van One en Lorde daarvoor op Two, iedereen blij. Lijken me allebei geen onvoorstelbare namen, al wordt Queens waarschijnlijk weggekaapt door Mojo.

QOTSA past toch niet op BKS? Die verwacht ik eigenlijk niet.

Maartenn (crew)
Edgar18 schreef:
QOTSA past toch niet op BKS? Die verwacht ik eigenlijk niet.

Ik verwacht het ook niet, maar het zou wel tof zijn

Wat ik nog mis in de lijstjes hieronder is The War on Drugs. Die hebben al eens eerder een (fenomenaal) concert gegeven op BKS en met hun nieuwe plaat onder de arm, verwacht ik dat de mannen een rentree gaan maken.

Dat zou mij ook niet verbazen nee.

Ik ben erg benieuwd hoe dit jaar uit gaat pakken voor het festival. Na de eerste drie uitstekende edities vind ik het toch ieder jaar iets minder worden met vorig jaar als dieptepunt. De headliners waren natuurlijk schitterend maar als de rest van je programma daar zo onder moet lijden dan zou ik andere keuzes maken. De vijver waaruit gevist wordt is ook gewoon erg klein. Iets meer lef tonen zou volgens mij helemaal niet verkeerd zijn, ik denk dat het BKS publiek dit wel aankan.

Maartenn (crew)
Edgar18 schreef:
De headliners waren natuurlijk schitterend maar als de rest van je programma daar zo onder moet lijden dan zou ik andere keuzes maken.

Ik dacht dat de organisatie zelf ook gezegd heeft dat dit eenmalig was. Radiohead én Arcade Fire, dat past ook niet helemaal bij een gewone BKS-editie.

Edgar18 schreef:
Iets meer lef tonen zou volgens mij helemaal niet verkeerd zijn, ik denk dat het BKS publiek dit wel aankan.

Ik denk dat ze met Run the Jewels als headliner op vrijdag wel degelijk aantonen dat ze voldoende lef hebben als organisatie. Of Jamie XX die op zondag drie jaar geleden het festival afsloot (niet mijn muziek overigens).

Maartenn schreef:
Ik denk dat ze met Run the Jewels als headliner op vrijdag wel degelijk aantonen dat ze voldoende lef hebben als organisatie.
Mwoah, RtJ is natuurlijk wel een grote naam al ben ik het met je eens dat hiphop als headliner niet heel gebruikelijk is en dit dus een aardige zet van de organisatie was.

Maar, waar ik vooral op doel, is het volledige affiche. Naar mijn mening staan er a) te weinig uitdagende namen geprogrammeerd, namen in de geest van Le Guess Who/Rewire en b) te veel nietszeggende 'middle of the road' muziek die mijns inziens meer past op Paaspop/Pinkpop/etc. Ieder jaar verschuift de balans iets meer richting 'veiligheid' terwijl een festival als Down the Rabbit Hole juist iedere editie wat uitdagender programmeert. Ook de randzaken worden steeds belangrijker terwijl in editie één de focus echt op de muziek lag. Leuk dat je nu ook op BKS kan karaoken, computerspelletjes spelen, een vage nachtclub bezoeken en uit zo'n tachtig foodtrucks kiezen maar mijns inziens onderscheidt het festival zich hiermee absoluut niet van anderen. Integendeel zelfs.

ik ben dus heel benieuwd welke kant het dit jaar op gaat. Wat mij betreft een cruciaal jaar. Terug naar de oorsprong of verder op de weg die de laatste (twee) edities is ingeslagen. In ieder geval wacht ik dit jaar even rustig af met het kopen van een kaartje.

Maartenn (crew)
Edgar18 schreef:
Naar mijn mening staan er a) te weinig uitdagende namen geprogrammeerd, namen in de geest van Le Guess Who/Rewire en b) te veel nietszeggende 'middle of the road' muziek die mijns inziens meer past op Paaspop/Pinkpop/etc.

Tja, dat vind ik lastig te beoordelen. BKS is natuurlijk altijd het festival geweest wat een platform wil bieden aan de kleinere bands. Dat Le Guess Who dat ook doet, kan dus inderdaad zorgen voor overlap. Daar heb ik niet zoveel problemen mee.

Edgar18 schreef:
Leuk dat je nu ook op BKS kan karaoken, computerspelletjes spelen, een vage nachtclub bezoeken en uit zo'n tachtig foodtrucks kiezen maar mijns inziens onderscheidt het festival zich hiermee absoluut niet van anderen. Integendeel zelfs.

Ben ik met je eens. Die randzaken hoeven van mij ook niet. Past ook niet zo bij BKS. Ik ben het alleen niet eens met de foodtrucks. Daar heeft BKS sinds editie 1 op ingezet en onderscheid ze dus wel degelijk. Het is alleen wel zo dat festivals dit en masse hebben gekopieerd.

Ja, daar heb je wel gelijk in. Al waren het er afgelopen jaar wel echt belachelijk veel.

Overigens heb je het eerste gequote stukje denk ik niet helemaal begrepen. De grootte van bands doet er weinig toe, ik zou graag zien dat het wat uitdagender en gevarieerder was, meer in de geest van de festivals die ik noem. Zowel qua diversiteit in genres (minder pop/rock georiënteerd) als in namen (er komen wel erg veel artiesten op herhaling).

Maartenn (crew)
Edgar18 schreef:
De grootte van bands doet er weinig toe, ik zou graag zien dat het wat uitdagender en gevarieerder was, meer in de geest van de festivals die ik noem. Zowel qua diversiteit in genres (minder pop/rock georiënteerd) als in namen (er komen wel erg veel artiesten op herhaling).

We gaan het meemaken Edgar. Ik heb mijn hotel al geboekt, dus ik ga sowieso .

Edgar18 schreef:
Paaspop/Pinkpop/etc.
Pinkpop dat in een adem genoemd wordt met Paaspop. Dat moet toch best pijn doen bij meneer Smeets. (Laten we het hopen.)

On-topic: Ik ben geen ervaren festivalganger, maar voor mij hoeven al die randzaken er ook niet bij. Juist een festival met een wat alternatievere programmering zoals BKS heeft die poespas niet nodig. BKS trekt toch voornamelijk muziekliefhebbers i.p.v. feestgangers.

Maartenn (crew)
Edgar18 schreef:
En de eerste drie namen voor de komende editie kunnen voorzichtig ingevuld worden.

The National
Deerhunter
Father John Misty

Ik was niet zo bekend met het oeuvre van Father John Misty, maar naar aanleiding van dit concert in New York (dank aan Pitchfork voor het doorplaatsen) zou ik dit ook wel eens live willen zien als hij zijn strijkers en blazers meeneemt.

https://festivalposterleaks.shutterfly.com/pictures/9#9

kijk ns wat ik vind.
iemand heeft zijn best gedaan om een poster 2018 voor BKS in elkaar te flansen. Of het allemaal klopt trek ik zwaar in twijfel, maar het wel een soort van optie.

Deenet schreef:
https://festivalposterleaks.shutterfly.com/pictures/9#9

kijk ns wat ik vind.
iemand heeft zijn best gedaan om een poster 2018 voor BKS in elkaar te flansen. Of het allemaal klopt trek ik zwaar in twijfel, maar het wel een soort van optie.

Beetje slordig om dan Girlpool 2x op de poster te zetten.

Hele grote kans wel dat tenminste 2 van de 3 headliners zullen kloppen. Dat The National komt is al +95% zeker wel. Ik verwacht dat dit binnen 2 weken bekend gemaakt gaat worden.

The xx, weeral. Gaap. Ik hoop op een andere headliner hoor. Ik hoor ze veel liever op plaat, live is het maar een dooie boel IMHO.

En Mount Eerie goed schrijven bleek ook te lastig. Overigens komt die echt geen vrolijk festivalsetje in de zon spelen. Als je er op LGW al speciale kaarten voor nodig hebt zal ie niet zomaar festivalshows geven. Begrijpelijk ook.

Van de potentiële headliners lijkt Nick Cave mij de aantrekkelijkste die dit jaar in Nederland speelt maar ik heb zo'n voorgevoel dat ie op het konijnenhol zal staan.

Als The War On Drugs headlinen ga ik uit protest naar DTRH denk ik Zelden zo'n saaie show als op BKS drie jaar geleden gezien.

Tenzij LCD Soundsystem komt, dan neem ik The War on Drugs voor lief denk ik.

Het worden 3/5 van de volgende namen:
The National, Nick Cave, War On Drugs, xx en LCD Soundsystem. Daarmee krijgen ze sowieso een mooi setje headliners, waarbij de combi op de poster nog zo'n beetje de minste is. Heb liever Nick Cave en LCD Soundsystem. Wel heb ik al deze namen al minstens 1x gezien de afgelopen 1,5 jaar (inclusief het concert van vanavond)...

Gast
geplaatst: vandaag om 12:22 uur

geplaatst: vandaag om 12:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.