Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 juni 2018, 20:07 uur
chevy93 schreef:
er moet iets mis zijn gegaan met mijn kalenderafleeskills...
Dat lijkt me dan nog een geluk bij een noodlottig ongeluk.er moet iets mis zijn gegaan met mijn kalenderafleeskills...
1
geplaatst: 3 juni 2018, 23:13 uur
Ik lever ook zeker een lijstje in, probeer alleen nog zo veel mogelijk albums te beluisteren voor ik mijn top 500 instuur, dus het lijstje zal waarschijnlijk pas een paar dagen voor de deadline komen.
1
Misterfool
geplaatst: 4 juni 2018, 07:13 uur
chevy93 schreef:
Goed dat je het zegt; er moet iets mis zijn gegaan met mijn kalenderafleesskills... Het gaat om zondag 8 juli!
Goed dat je het zegt; er moet iets mis zijn gegaan met mijn kalenderafleesskills... Het gaat om zondag 8 juli!
Kalender.exe has stopped working.

Van mij mag je ook nog een lijstje verwachten.
Evenals snoeperd lever ik het wss vlak voor de deadline in.
0
geplaatst: 7 juni 2018, 15:43 uur
- zaaf (500)
We hebben dubbele cijfers!
- likeahurricane (500)
- aERodynamIC (125)
- Brunniepoo (500)
- Kronos (100)
- Superbitch (500)
- Magick1 (150)
- vigil (500)
- andnino (500)
- deric raven (175)
- Johnny Marr (120)
We hebben dubbele cijfers!
- likeahurricane (500)
- aERodynamIC (125)
- Brunniepoo (500)
- Kronos (100)
- Superbitch (500)
- Magick1 (150)
- vigil (500)
- andnino (500)
- deric raven (175)
- Johnny Marr (120)
0
geplaatst: 7 juni 2018, 16:11 uur
zo... de eerste 50 staan er, ongesorteerd, nu de overige 450 nog 
Hoop dat ik het 'sorteren' gemakkelijker heb gemaakt door ook de Mu-Me stem en aantal scrobbles op Last.fm mee te nemen.
Mijn oudste nominatie komt uit 1955 (Top 10 kandidaat) en de meest recente 3 (á 5) albums nog uit dit jaar.

Hoop dat ik het 'sorteren' gemakkelijker heb gemaakt door ook de Mu-Me stem en aantal scrobbles op Last.fm mee te nemen.
Mijn oudste nominatie komt uit 1955 (Top 10 kandidaat) en de meest recente 3 (á 5) albums nog uit dit jaar.
2
geplaatst: 8 juni 2018, 20:50 uur
Zo, nu mag ik ook met de grote jongens meedoen! Zojuist 500 stuks afgeleverd bij de chef.
0
geplaatst: 9 juni 2018, 10:37 uur
En ik heb ook getekend voor ontvangst. 
- zaaf (500)
- likeahurricane (500)
- aERodynamIC (125)
- Brunniepoo (500)
- Kronos (100)
- Superbitch (500)
- Magick1 (150)
- vigil (500)
- andnino (500)
- deric raven (175)
- Johnny Marr (120)
- Robbie34 (266)
- EttaJamesBrown (500)

- zaaf (500)
- likeahurricane (500)
- aERodynamIC (125)
- Brunniepoo (500)
- Kronos (100)
- Superbitch (500)
- Magick1 (150)
- vigil (500)
- andnino (500)
- deric raven (175)
- Johnny Marr (120)
- Robbie34 (266)
- EttaJamesBrown (500)
0
geplaatst: 9 juni 2018, 13:41 uur
Mijn lijst komt er einde van de week aan, heb alleen wat meer tijd nodig dan ik had ingeschat.
Heb nu de eerst 400 van de pre-selectie (ongesorteerd) genoteerd.
Heb nu de eerst 400 van de pre-selectie (ongesorteerd) genoteerd.
0
geplaatst: 13 juni 2018, 21:28 uur
Maarre Chevy en de rest,
Begrijp ik het goed dat als je niet meedoet al je favoriete albums 0 punten krijgen en als je wel meedoet al jouw genoemde albums wel (met een moeilijke formule veul) punten krijgen? Ongeacht de goede volgorde die jij verzint of vergeet te verzinnen?
"Weet je geen goede volgorde, kies dan een matige volgorde", is mijn advies.
Meedoen!
Begrijp ik het goed dat als je niet meedoet al je favoriete albums 0 punten krijgen en als je wel meedoet al jouw genoemde albums wel (met een moeilijke formule veul) punten krijgen? Ongeacht de goede volgorde die jij verzint of vergeet te verzinnen?
"Weet je geen goede volgorde, kies dan een matige volgorde", is mijn advies.
Meedoen!
2
geplaatst: 13 juni 2018, 21:41 uur
Je moet je inderdaad niet te druk maken over de vraag of een album op 286 of op 289 staat. Opdelen in groepjes werkt goed, nog wat verder opsplitsen in kleinere groepjes, nog wat promoveren en degraderen, totdat je een aanvaardbare volgorde hebt die je smaak weerspiegelt.
0
geplaatst: 14 juni 2018, 11:42 uur
EttaJamesBrown schreef:
Meedoen is sowieso beter voor je favorieten dan niet mee doen, ja. Begrijp ik het goed dat als je niet meedoet al je favoriete albums 0 punten krijgen en als je wel meedoet al jouw genoemde albums wel (met een moeilijke formule veul) punten krijgen? Ongeacht de goede volgorde die jij verzint of vergeet te verzinnen?

Het idee van de formule is dat de volgorde bovenin meer uitmaakt dan onderin. Of een album op plek 3 of 4 staat, maakt veel meer uit qua punten. Even ter vergelijk: het verschil tussen plek 1 (500 punten) en 20 (400) is even groot als het verschil tussen plek 115 (200) en 305 (100).
1
geplaatst: 14 juni 2018, 11:53 uur
Superbitch schreef:
Opdelen in groepjes werkt goed, nog wat verder opsplitsen in kleinere groepjes, nog wat promoveren en degraderen, totdat je een aanvaardbare volgorde hebt die je smaak weerspiegelt.
Opdelen in groepjes werkt goed, nog wat verder opsplitsen in kleinere groepjes, nog wat promoveren en degraderen, totdat je een aanvaardbare volgorde hebt die je smaak weerspiegelt.
Yup, precies dit.
0
geplaatst: 14 juni 2018, 18:05 uur
Alleen al mijn 4,5* en 5* albums zijn er meer dan 500! 
...en ondertussen ook nog een paar albums die vaak luisterde van 4* naar 4,5* opgewaardeerd waardoor de keus nog lastiger wordt...
Heb er nu ruim 550 in in lijst maar de volgorde bepalen moet nog gebeuren.
Verrassende ontwikkeling... mijn nr. 1 zit in een tie-break waarvan ik bij beide album alleen bij benadering kan uitrekenen hoe vaak ik die beluisterd heb, en net wel of net niet de 1000 scrobbles elk passeren!

...en ondertussen ook nog een paar albums die vaak luisterde van 4* naar 4,5* opgewaardeerd waardoor de keus nog lastiger wordt...
Heb er nu ruim 550 in in lijst maar de volgorde bepalen moet nog gebeuren.
Verrassende ontwikkeling... mijn nr. 1 zit in een tie-break waarvan ik bij beide album alleen bij benadering kan uitrekenen hoe vaak ik die beluisterd heb, en net wel of net niet de 1000 scrobbles elk passeren!
0
geplaatst: 15 juni 2018, 07:20 uur
GrafGantz schreef:
Top 440 is ondertussen klaar met al m'n 4.5* albums. Laatste loodjes zullen vast het zwaarst zijn, 60 stuks kiezen uit een paar duizend 4* albums. Wellicht dat ik eerst op zoek ga naar albums die ooit op 4.5* stonden.
(quote)
Top 440 is ondertussen klaar met al m'n 4.5* albums. Laatste loodjes zullen vast het zwaarst zijn, 60 stuks kiezen uit een paar duizend 4* albums. Wellicht dat ik eerst op zoek ga naar albums die ooit op 4.5* stonden.
En jawel, eindelijk eens de tijd genomen om deze groep albums op te zoeken. En nu heb ik opeens 688 albums, kan ik er weer 188 gaan schrappen

0
Vento Vivimus
geplaatst: 21 juni 2018, 13:33 uur
Omissie !!!
Was ik hard bezig met mijn lijstje werd ik na een politiek geladen opmerking over de winst van Israël tijdens het laatste Songfestival - ik verwijs naar de video van Tofik en Sanne Wallis deVries op de site van BNN/VARA - à la minute in de ban gegooid.
Na een maand lang gedwongen te hebben moeten toekijken langs de zijlijn bleken bij terugkeer al mijn stemmen - ruim 3.000 !!! - goed voor meer dan 5 jaar kritisch muziek luisteren en beoordelen & mijn - in een heel creatieve bui ontworpen - avatar te zijn verdwenen!
Schadeherstel lijkt onbegonnen werk. Al met al een nogal draconische maatregel na een op zich onbenullige uitspraak!
Dus ik vrees voor mijn deelname! Jammer, maar ik kan het zelf niet helpen!
Was ik hard bezig met mijn lijstje werd ik na een politiek geladen opmerking over de winst van Israël tijdens het laatste Songfestival - ik verwijs naar de video van Tofik en Sanne Wallis deVries op de site van BNN/VARA - à la minute in de ban gegooid.
Na een maand lang gedwongen te hebben moeten toekijken langs de zijlijn bleken bij terugkeer al mijn stemmen - ruim 3.000 !!! - goed voor meer dan 5 jaar kritisch muziek luisteren en beoordelen & mijn - in een heel creatieve bui ontworpen - avatar te zijn verdwenen!
Schadeherstel lijkt onbegonnen werk. Al met al een nogal draconische maatregel na een op zich onbenullige uitspraak!
Dus ik vrees voor mijn deelname! Jammer, maar ik kan het zelf niet helpen!
1
geplaatst: 21 juni 2018, 13:56 uur
Vento Vivimus schreef:
Weet je zeker dat die stemmen niet teruggezet kunnen worden? Ik zou er toch maar eens naar informeren als ik jou was.
Je wordt trouwens niet uit het niets voor een maand van de site gekieperd, dus ik neem aan dat dit niet je eerste overtreding van de regels geweest is

0
Vento Vivimus
geplaatst: 21 juni 2018, 14:03 uur
GrafGantz schreef:
Weet je zeker dat die stemmen niet teruggezet kunnen worden? Ik zou er toch maar eens naar informeren als ik jou was...
(quote)
Weet je zeker dat die stemmen niet teruggezet kunnen worden? Ik zou er toch maar eens naar informeren als ik jou was...
Nee, ik heb er een hele discussie over gevoerd met een van de moderators. Er worden blijkbaar geen periodieke backups gemaakt van het systeem. Wat 'weg' is, is 'weg' & blijft 'weg'.
Ik vind de hele gang van zaken overigens getuigen van een diepe minachting voor de deelnemrs aan dit forum. Niet alleen wordt een politieke discussie zo in de kiem gesmoord, maar ook en vooral de manier waarop blijkbaar wordt aangekeken tegen de toewijding waarmee mensen hun bijdragen posten op dit forum.
Wie de schoene past, trekt hem maar aan.
0
geplaatst: 21 juni 2018, 14:05 uur
Ach, dan maak je toch een top-100. Beter iets dan niets 
Btw, ik zal zelf ook nog even dat ding afmaken. De deadline is al bijna, denk ik?

Btw, ik zal zelf ook nog even dat ding afmaken. De deadline is al bijna, denk ik?
1
geplaatst: 21 juni 2018, 14:20 uur
0
titan (crew)
geplaatst: 21 juni 2018, 14:33 uur
Ik heb al jaren een top 1.000, daar hoef ik alleen maar de eerste 500 van over te nemen.
0
geplaatst: 21 juni 2018, 15:30 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Mijn lijst komt er einde van de week aan, heb alleen wat meer tijd nodig dan ik had ingeschat.
Bedoelde je eind van de maand? Mijn lijst komt er einde van de week aan, heb alleen wat meer tijd nodig dan ik had ingeschat.

Ondertussen overigens wel weer een top 200 van Coys ontvangen.

0
geplaatst: 21 juni 2018, 16:41 uur
Regelmatig mijn stemmen exporteren is wat ik doe. Het bestand kijk ik verder nooit naar, maar als er eens wat gebeurt heb ik alles nog ergens opgeslagen.
0
geplaatst: 21 juni 2018, 21:37 uur
GrafGantz schreef:
En jawel, eindelijk eens de tijd genomen om deze groep albums op te zoeken. En nu heb ik opeens 688 albums, kan ik er weer 188 gaan schrappen
(quote)
Ook weer gebeurd. Nu alleen nog even de laatste 60 albums in de juiste volgorde zetten ?
0
geplaatst: 23 juni 2018, 19:16 uur
Zojuist de lijst ingediend en als ik mijn statistieken doorkijk blijkt dat dit decennium goed is voor 216 van de 500 albums. En ik maar denken dat ik er best veel 'oudere' albums tussen had staan.
0
geplaatst: 27 juni 2018, 01:07 uur
Update!
- zaaf (500)
- likeahurricane (500)
- aERodynamIC (125)
- Brunniepoo (500)
- Kronos (100)
- Superbitch (500)
- Magick1 (150)
- vigil (500)
- andnino (500)
- deric raven (175)
- Johnny Marr (120)
- Robbie34 (266)
- EttaJamesBrown (500)
- Coys (500)
- GrafGantz (500)
- legian (500)
- judgepaddy (200)
- zaaf (500)
- likeahurricane (500)
- aERodynamIC (125)
- Brunniepoo (500)
- Kronos (100)
- Superbitch (500)
- Magick1 (150)
- vigil (500)
- andnino (500)
- deric raven (175)
- Johnny Marr (120)
- Robbie34 (266)
- EttaJamesBrown (500)
- Coys (500)
- GrafGantz (500)
- legian (500)
- judgepaddy (200)
0
geplaatst: 27 juni 2018, 18:42 uur
Je gaat het nog druk krijgen chevy93. Mijn Top350 is ook onderweg.
We verklappen natuurlijk niets hier. De spanning is nu al voelbaar.
We verklappen natuurlijk niets hier. De spanning is nu al voelbaar.
* denotes required fields.