MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
Ik beschouw de eerste twee EP's als voorsmaakjes op het album. De derde EP is op dezelfde dag uitgekomen als het album. Door voor het album te stemmen vermijd je ook het probleem te moeten kiezen tussen die drie EP's.

Zo kun je't ook zien natuurlijk, ik weet niet precies hoe het destijds bedoeld is. Ik dacht dat deel 1 en 2 als album werden gereleased en alleen deel 3 als EP en of het al bekend was bij de release van 1 dat er ook een verzamelaar zou komen of dat de platenmij dat wel een goed idee leek na het succes durf ik ook niet te zeggen Op delen 1-3 staan samen wel meer nummers dan op het album natuurlijk al zijn dat voor het grootste deel andere versies (remix of acapella).

Volgens Wikipedia was het oorspronkelijk de bedoeling was om drie mini-albums uit te brengen, maar zijn ze daar uiteindelijk van afgeweken.

Dit album van Phosphorescent zal ongetwijfeld een van de laagste stemmenaantallen hebben in dit spel. En dan ook nog eens zo hoog. Slechts twee gebruikers noemden de plaat, maar wel allebei heel hoog.

Don't Break the Oath

Coys, held! Dat album gaat echt door merg en been. Had 'm niet meer verwacht in de lijst.

Edit: Bij Tortoise is geloof ik iets fout gegaan in mijn lijst.

Misterfool
Johnny Marr schreef:
Don't Break the Oath

De betere horrormuziek.

Coys
Koenr schreef:
Coys, held! Dat album gaat echt door merg en been. Had 'm niet meer verwacht in de lijst.

Het is mij een waar genoegen! Absolute parel van Phosphorescent die zeker meer aandacht verdient dan het nu krijgt op de site.

Ik begin trouwens het idee te krijgen dat ik vaak een aandeel heb bij albums met lage stemmenaantallen (drie of minder) die de lijst nog halen, maar dat kan schijn zijn en ik zal vast niet de enige zijn met hetzelfde vermoeden over de eigen aandeel.

Gaat Tortoise wel goed? Het lijkt alsof de punten van KoenR dubbel tellen.

Koenr schreef:
Edit: Bij Tortoise is geloof ik iets fout gegaan in mijn lijst.
EttaJamesBrown schreef:
Gaat Tortoise wel goed? Het lijkt alsof de punten van KoenR dubbel tellen.
Klopt. Bij de lijst van Koenr staat Tortoise zowel op 39 als 42. Dat betekent dat Tortoise 325 punten terugvalt en daarmee uit de lijst valt.

Wat dan weer goed nieuws is voor de nummer 1001, die daarmee op plek 1000 komt. Dat is:
1001. The Pineapple Thief - What We Have Sown 2007 2 532,046

Dit kan overigens wat (kleine) gevolgen hebben voor andere platen, omdat daarmee e.e.a. doorschuift. Ik ga echter pas achteraf bekijken wat dat precies voor gevolgen heeft, omdat ik verwacht dat de moeite die het kost niet lonend is t.o.v. de kleine verschillen die het veroorzaakt. Een snelle blik zegt mij dat er geen album nu wel/niet in de top 1000 komt buiten de nummer 1001.

Casartelli (moderator)
Vind ik dan weer geen slechte ruil

zaaf
ik trek wel mijn lovende woorden betreffende Koenr in

Wel een goede tactiek trouwens

jordidj1 schreef:
Wel een goede tactiek trouwens
Alleen eentje die altijd aan het licht zal komen, denk ik. Dus zo goed dan ook weer niet.

zaaf
ja jordi!

chevy93 schreef:
(quote)
Alleen eentje die altijd aan het licht zal komen, denk ik. Dus zo goed dan ook weer niet.

Ken je het principe van dubbelaccounts?

Die pikt Jordy er zo uit met zijn vernuftige scripts.

jordidj1 schreef:
(quote)

Ken je het principe van dubbelaccounts?

Ja, dat principe is mij bekend. Het is mij ook bekend dat die vooral hier te vinden zijn: Bantopic

Euh...OK...al bijna twee dagen geen update...awkward...

Nou, vooruit dan maar. Omdat je het zo lief vraagt.

Gavin

zaaf
ah twee topplaten met dank aan de medestemmers (w.o. Koenr )

Ondanks dat Alvvays het bij mij niet gehaald heeft staan ze voor mij wel in de juiste volgorde
En Alanis had ook zomaar bij mij er in kunnen staan alleen had ik die nog niet gerate dus kwam die niet in de export

Lang erover nagedacht of ik Antisocialites in mijn toptien zou opnemen, uiteindelijk toch maar gedaan. Nu, een maandje later, heb ik er alweer spijt van; ik had 'm namelijk nog veel hoger moeten zetten. VVeergaloos

Johnny Marr schreef:
Euh...OK...al bijna twee dagen geen update...awkward...

Ik heb er nu een stuk of tien gemist door vakantie e.d. Hoe ga ik dit ooit inhalen? ik moet nog van alles luisteren! (Er staat ook vrij weinig van mijzelf in...)

Oeh, Deltron 3030! Die had ik persoonlijk niet meer verwacht, leuke verrassing.

Midnight Marauders wel laag, though.

Geen enkele plaat uit mijn lijst in de laatste twee updates. Gelukkig komt dat de volgende update ruimschoots goed met drie platen uit mijn lijst. Grappige daaraan is dat die drie platen in totaal zeventien keer genoemd zijn en door vijftien verschillende gebruikers.

Overigens was de vorige update zeker niet slecht. Albums als Fables of the Reconstruction en Steve McQueen staan al heel lang op de 'ooit nog een keer proberen'-lijst.

Steve McQueen van Prefabs Prout is een zekerheidje.
Zo veel gevoel in eenvoudig aanvoelende songs. Dat is perfectie.

Lekkere statistic spoiler waar we wat mee kunnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:26 uur

geplaatst: vandaag om 03:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.