Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 25 augustus 2018, 11:57 uur
chevy93 schreef:
Geen enkele plaat uit mijn lijst in de laatste twee updates. Gelukkig komt dat de volgende update ruimschoots goed met drie platen uit mijn lijst. Grappige daaraan is dat die drie platen in totaal zeventien keer genoemd zijn en door vijftien verschillende gebruikers.
Dire Straits Geen enkele plaat uit mijn lijst in de laatste twee updates. Gelukkig komt dat de volgende update ruimschoots goed met drie platen uit mijn lijst. Grappige daaraan is dat die drie platen in totaal zeventien keer genoemd zijn en door vijftien verschillende gebruikers.

Familiars

Royal Scam

1
geplaatst: 25 augustus 2018, 12:29 uur
Nou, daar is dan de eerste plaat uit mijn top-10. Ik hoop niet dat die andere zo vroeg komen. En lag Johnny Marr weer te pitten?
0
geplaatst: 25 augustus 2018, 13:23 uur
Pfff, Typhoon had ik eigenlijk wel een paar honderd plekken hoger verwacht. Toevallig afgelopen week weer eens opgehad en de flow op dat album is echt briljant. En de teksten natuurlijk ook...
0
geplaatst: 25 augustus 2018, 14:29 uur
jordidj1 schreef:
Nou, daar is dan de eerste plaat uit mijn top-10. Ik hoop niet dat die andere zo vroeg komen. En lag Johnny Marr weer te pitten?
Mea culpa. Had toch beter een langere lijst ingediend, zodat ik dat meesterwerk ook had kunnen opnemen.
1
geplaatst: 26 augustus 2018, 17:44 uur
chevy93 schreef:
En de Amenra-fanclub, bestaande uit Johnny Marr en Coys heeft zijn werk goed gedaan. Waarover later (nog) meer.
En daar is nummer vier! Of eigenlijk nummer zes. Enfin, je begrijpt wat ik bedoel. Het is wel de laatste overigens.En de Amenra-fanclub, bestaande uit Johnny Marr en Coys heeft zijn werk goed gedaan. Waarover later (nog) meer.
Het is trouwens de nummer vier van 2017, dus sowieso keurig gedaan. Dat betekent trouwens dat de volgende 2017-plaat 1/3e antwoord is op de eerste huiskamervraag:
chevy93 schreef:
1. Er staan 13 albums uit 2017 in de lijst, 3 daarvan staan in de top 500, welke twee?
1. Er staan 13 albums uit 2017 in de lijst, 3 daarvan staan in de top 500, welke twee?
3
geplaatst: 26 augustus 2018, 17:47 uur
vigil schreef:
Geinig afwisselende update al komt mijn naam slechts 1 keer voor. Die staat dan weer wel bij hoogste van het rijtje, het hitalbum van mijn vrienden van PSB. Van diezelfde vrienden verwacht ik Very nog wel maar ik vrees voor de rest van hun zeer fijne discography (jaja...
)
Vrees niet langer, mijn vriend. De Pet Shop Boys-fanclub, met als harde kern naast vigil ook vaste leden blur8 en nico1616, heeft haar lobbywerk eveneens (Very) goed gedaan!Geinig afwisselende update al komt mijn naam slechts 1 keer voor. Die staat dan weer wel bij hoogste van het rijtje, het hitalbum van mijn vrienden van PSB. Van diezelfde vrienden verwacht ik Very nog wel maar ik vrees voor de rest van hun zeer fijne discography (jaja...
)
0
zaaf
geplaatst: 26 augustus 2018, 17:51 uur
hmmm deze update gaat aan me voorbij itt de vorige. die was uitzonderlijk met naast 4 x prijs ook een aantal bubblers
1
Magick1
geplaatst: 27 augustus 2018, 02:08 uur
Ooit eens op een blauwe maandag een lijstje in elkaar geflanst, maar nu check ik iedere morgen bij het opstaan of er geen nieuwe update is. Geweldig werk, Chevy.
0
geplaatst: 27 augustus 2018, 08:50 uur
chevy93 schreef:
Het is trouwens de nummer vier van 2017, dus sowieso keurig gedaan. Dat betekent trouwens dat de volgende 2017-plaat 1/3e antwoord is op de eerste huiskamervraag:
Oeh, dan komt er in elk geval een behoorlijke verrassing in de zin dat van Spinnie, Lorde, The National en TWOD er één dus volledig buiten de lijst valt. Hopelijk die laatste, da's namelijk een tergend saaie bedoening, maar ik gok op Sleep Well Beast (die trouwens ook niet al te boeiend is).Het is trouwens de nummer vier van 2017, dus sowieso keurig gedaan. Dat betekent trouwens dat de volgende 2017-plaat 1/3e antwoord is op de eerste huiskamervraag:
(quote)
1
geplaatst: 27 augustus 2018, 08:54 uur
Haha oeps, heb mijn bericht in per ongeluk het uitslag topic geplaatst. Krijg ik nu straf?
1
geplaatst: 27 augustus 2018, 09:26 uur
123poetertjes schreef:
Oh, wacht, ik ben weer in deze val getrapt:(quote)
Oeh, dan komt er in elk geval een behoorlijke verrassing in de zin dat van Spinnie, Lorde, The National en TWOD er één dus volledig buiten de lijst valt. Hopelijk die laatste, da's namelijk een tergend saaie bedoening, maar ik gok op Sleep Well Beast (die trouwens ook niet al te boeiend is). chevy93 schreef:
Doordat iemand een album aangemerkt heeft als zijnde een 2016-album is er één 2017-album tussendoor geglipt die eveneens in de top 500 staat. Het zijn er dus drie.
Overigens zijn de vier resterende albums allemaal in de top 500 te vinden. Dat komt doordat mijn huiskamervragen voor mijn correctie (waarbij ik twee lijsten vergeten was te verwerken) gesteld zijn.Doordat iemand een album aangemerkt heeft als zijnde een 2016-album is er één 2017-album tussendoor geglipt die eveneens in de top 500 staat. Het zijn er dus drie.
0
geplaatst: 27 augustus 2018, 09:33 uur
Ah dat klinkt logischer. Was al even bang dan Geert Melodrama vergeten was 

0
geplaatst: 27 augustus 2018, 14:33 uur
We naderen langzaam de bovenste helft (of onderste, zo u wilt) en dat betekent dat de kwaliteit steeds hoger wordt.
Deze update werd tot u gebracht onder het genot van #548 (Sigur Rós - Kveikur). Een plaat die mij behoorlijk is tegengevallen tijdens de release en sindsdien volgens mij niet meer gehoord heb. Onterecht, want mijn 2,5* heb ik bij moeten stellen tot 3,5* (en tegen de 4* aan). Er staat toch wel veel moois op.
Deze update werd tot u gebracht onder het genot van #548 (Sigur Rós - Kveikur). Een plaat die mij behoorlijk is tegengevallen tijdens de release en sindsdien volgens mij niet meer gehoord heb. Onterecht, want mijn 2,5* heb ik bij moeten stellen tot 3,5* (en tegen de 4* aan). Er staat toch wel veel moois op.
chevy93 schreef:
159/380.
194/460159/380.
0
geplaatst: 27 augustus 2018, 15:34 uur
Mooie update, 3 x genoemd en bovendien daarnaast nog een mooie 4 sterrenplaat van Wire als toetje 

0
geplaatst: 27 augustus 2018, 18:46 uur
wow, verrassend Coeur de Pirate tegen te komen en ook niet eens extreem laag in de lijst 

0
zaaf
geplaatst: 28 augustus 2018, 06:28 uur
even terzake vanaf mijn vakantieadres. wat een lage positie voor 1 vd beste albums even: 154.
0
geplaatst: 28 augustus 2018, 18:26 uur
Matige update, slechts 1 overeenkomst met Faith no More en die staat bij op 410
0
geplaatst: 28 augustus 2018, 18:26 uur
chevy93 schreef:
en twee debuten die ik later had verwacht (Roxy Music...
Dat For Your Pleasure de top 500 niet haalt, vind ik ook vrij verrassend. Ook 'de zwarte' van Metallica zou ik hoger inschatten, maar e.e.a. komt nog uiteraard.en twee debuten die ik later had verwacht (Roxy Music...
Sowieso is deze update vol met klassiekers, want ook nog Axis: Bold as Love, August and Everything After en Angel Dust. Met Pavement erbij staan er liefst vier albums uit de top 250 in deze update (en die staan aldaar niet onderaan te bungelen). En volgens mij heeft For Your Pleasure daar ook nog even in gestaan.
0
geplaatst: 28 augustus 2018, 18:38 uur
Sorry jongens, Folklore staat volgende editie sowieso wel in mijn lijst 

0
geplaatst: 29 augustus 2018, 10:26 uur
Vind het wel een leuke update
Nelly Furtado had ik echt niet verwacht, en Folklore is ook nog steeds een ondergewaardeerde plaat wat dat betreft. Wel te begrijpen misschien, gezien de muzikale richting die ze daarna insloeg.
Ook Riverside wat mij betreft verdiend zo hoog, een progplaat die het genre ontstijgt. Hetzelfde geldt trouwens voor Devin Townsend, hoewel ik denk dat we van beide bands nu wel het laatste gezien hebben in de top 1000.
Nelly Furtado had ik echt niet verwacht, en Folklore is ook nog steeds een ondergewaardeerde plaat wat dat betreft. Wel te begrijpen misschien, gezien de muzikale richting die ze daarna insloeg.Ook Riverside wat mij betreft verdiend zo hoog, een progplaat die het genre ontstijgt. Hetzelfde geldt trouwens voor Devin Townsend, hoewel ik denk dat we van beide bands nu wel het laatste gezien hebben in de top 1000.
0
geplaatst: 29 augustus 2018, 19:14 uur
Bijzonder fijne update. Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen.
202/480. (inclusief now playing: Propaganda)

202/480. (inclusief now playing: Propaganda)
Gretz schreef:
12. Wat is de hoogstgenoteerde plaat die wél in de Album Top 250 staat maar niet in de MuMe Top 1000? - #106 Dream Theater - Metropolis Part 2: Scenes from a Memory (1999)
Je hebt je eigen extra vraag niet goed beantwoord. 12. Wat is de hoogstgenoteerde plaat die wél in de Album Top 250 staat maar niet in de MuMe Top 1000? - #106 Dream Theater - Metropolis Part 2: Scenes from a Memory (1999)

0
geplaatst: 29 augustus 2018, 19:16 uur
Schrikbarend weinig mensen die zich realiseren hoe briljant In Colour toch is.
0
geplaatst: 29 augustus 2018, 20:24 uur
Mooie update met vermeldingen bij een zeer fraaie Camel en een ook voor mij onverwachte maar zeer gewenste Carter USM.
Verder nog wat mooie albums welke ik net niet had in de vorm van het Ierse album van The Waterboys, de klassieker van ELO en de Duitse klanken van ZTT's Secret Wish
Verder nog wat mooie albums welke ik net niet had in de vorm van het Ierse album van The Waterboys, de klassieker van ELO en de Duitse klanken van ZTT's Secret Wish
0
geplaatst: 29 augustus 2018, 20:32 uur
vigil schreef:
Verder nog wat mooie albums welke ik net niet had in de vorm van het Ierse album van The Waterboys
Verder nog wat mooie albums welke ik net niet had in de vorm van het Ierse album van The Waterboys
Ja, die had ik toch wel verwacht in jouw lijstje. Beetje teleurstellend hoor ?
0
geplaatst: 29 augustus 2018, 20:46 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Snap ik...
* denotes required fields.