MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
Met Elephant en Physical Graffiti heb ik zowaar twee matches! Twee van de beste albums ooit gemaakt.

TornadoEF5 schreef:
Beetje jammer verder wel dat alles zeer sterk naar één bepaald genre zal toe leunen.
Als dat genre "goede muziek" is, zeker! Anders kan ik je niet volgen. Hoewel bepaalde (sub)genres veel meer vertegenwoordigd zijn dan anderen, vind ik juist dat de lijst tot nu toe behoorlijk divers is.

zaaf
47 stuks van de 370 platen... t houdt niet over, maar, uiteraard door het beperkt aantal deelnemers, is het ook weer geen duffe score.
GrafGantz is nog steeds mijn hofleverancier, met op enige afstand Snoeperd en arcade monkeys.

ook Koenr doet het niet slecht want hij levert mij een flink aantal luistertips

TornadoEF5 schreef:
Hmm te laat gezien. Leuk dat ik gequote ben bij een bepaald album. Beetje jammer verder wel dat alles zeer sterk naar één bepaald genre zal toe leunen. Hopelijk krijgt Grimes een plekje in de top 1000. Maar ik vrees ervoor als ze nu al niet aan bod is gekomen. Cocteau Twins, Panda Bear en La Femme hebben toch al een album in de top 1000. Bij Cocteau Twins verwacht ik Treasure trouwens ook nog zeker. Misschien zien we Beach House ook nog wel, al wordt dat misschien toch moeilijk.

Voor Grimes een paar restpuntjes van mij. Of dat de top 1000 veilig stelt?

Art Angels staat er gewoon in hoor, denk zelfs dat top 400 ofzo binnen de mogelijkheden ligt. Alsnog veel te laag natuurlijk, maar wees gerust: ze komt op zeker nog voorbij!

Ja, laat ons hopen... Al is Art Angels wel mijn minst favoriet album van haar.

Johnny Marr schreef:
Met Elephant en Physical Graffiti heb ik zowaar twee matches! Twee van de beste albums ooit gemaakt.

Ik ga er van uit dat er nog wel meer van White Stripes in zal staan... Elephant zal toch niet het hoogst staan? Bij mij in elk geval niet.

Blij met FKA twigs, toch een van mijn favoriete albums van de laatste jaren en op MuMe meestal niet populair.
Ik heb wel BoC in mijn lijst, maar niet Geogaddi. Daar komt de volgende editie verandering in.

Als ik me niet vergis is Parsley, Sage, Rosemary & Thyme de eerste top 10-plaat van mij die langskomt (nu Desperado jammerlijk buiten de top 100 viel). Erg mooi dat deze erin staat, hoewel ik hem stiekem toch wel wat hoger had verwacht.

Verder ook nog Hot Buttered Soul uit mijn lijst. Lekker zomerse plaat.

chevy93 schreef:
156 van de 370 albums die tot nu toe langsgekomen zijn heb ik minimaal één keer in zijn geheel gehoord.
159/380.

Misterfool
Bone Machine.
De beste Waitsplaat, IMHO

Graduation.

ranja schreef:
(quote)

Ik ga er van uit dat er nog wel meer van White Stripes in zal staan... Elephant zal toch niet het hoogst staan? Bij mij in elk geval niet.

White Blood Cells zal waarschijnlijk wel nog komen. Al wordt Elephant toch wel als hun grootste classic gezien, dacht ik?

Johnny Marr schreef:
(quote)

White Blood Cells zal waarschijnlijk wel nog komen. Al wordt Elephant toch wel als hun grootste classic gezien, dacht ik?
Nóg een keer? 782

Johnny Marr schreef:
(quote)

Nou, Elephant heeft wel Seven Nation Army maar om dat dan ook maar meteen het beste album te noemen... bij mij is het hun nummer 4.

ranja schreef:
(quote)

Nou, Elephant heeft wel Seven Nation Army maar om dat dan ook maar meteen het beste album te noemen... bij mij is het hun nummer 4.

Ik vind Seven Nation Army met afstand het minste nummer op het album, zegt genoeg.
Ball and Biscuit is dé shit voor mij.

Mooie, gevarieerde updates de afgelopen dagen.

Dangerous

chevy93 schreef:
(quote)
Er is nog iemand waarbij deze zelfde fout gemaakt is met matchen. De comeback van Slowdive laat nog even op zich wachten dus.
Daar is 'ie dan!

Lily Allen is een verrassing die ik niet verwacht had, wat wel vaker het geval is met verrassingen.

Dangerous staat er zelfs twee keer in.

Niet meer dan terecht natuurlijk., geweldig album van Lily. Ik neem niet aan dat haar debuut hoger staat - bij mij niet in elk geval dus mooi dat deze het wel heeft gehaald

En Lily zelfs boven Nina! Over verrassingen gesproken.

So your daughter's depressed
We'll get her straight on the prozac
But little do you know
She already takes crack

(afbeelding)

Alleen al vanwege Everyone's At It verdient Lily al een mooi plekje hier.

@ chevy93
611. Damon Albarn - Everyday Robots (2014)
heeft in de presentatie een onjuist MM-nr. 3181 ipv 413181. wellicht nog verbeterbaar.
Nu is er een grappige verwijzing naar een artistiek stuk minder album.

blur8 schreef:
Nu is er een grappige verwijzing naar een artistiek stuk minder album.
Alleen al hiervoor zou ik het eigenlijk niet moeten veranderen... "artistiek stuk minder"

Uhm... hebben serieus alleen Johnny Marr en ik Be in hun lijst opgenomen? Lag de rest te pitten ofzo?

jordidj1 schreef:
Uhm... hebben serieus alleen Johnny Marr en ik Be in hun lijst opgenomen? Lag de rest te pitten ofzo?

Gelukkig hebben we 'm allebei wel kapot hoog

Johnny Marr schreef:
(quote)

Gelukkig hebben we 'm allebei wel kapot hoog

En terecht

and ya say chi-city

Robyn, mooi... blijft wat vaag om deze verzamelaar er in te hebben; ik wist heel lang niet eens dat die bestond... ja de afzonderlijke 3 delen heb ik maar deze uitgebreide samenvatting niet. Maar ik heb toch deze er maar in gezet omdat ik die al eens in een eerdere lijst was tegengekomen, in plaats van een van die delen.

Op die 'verzamelaar' staan ook wel wat nieuwe nummers.

chevy93 schreef:
Op die 'verzamelaar' staan ook wel wat nieuwe nummers.

Niet volgens de tracklist op MuMe... alle nummers staan op Bodytalk 1, 2 of 3.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:25 uur

geplaatst: vandaag om 06:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.