MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
Misterfool
Pygmalion mag ook een stuk hoger.

Casartelli (moderator)
Statistisch onvermijdelijk dat deze lijst af en toe ook mijn eigen playlist kruist. Ook Opeths Ghost Reveries had ik gisteravond nog op. Man man, dat is toch wel erg mooi hoor. Had bij nader inzien best wat hoger in mijn lijst gemogen.

Misterfool
Casartelli schreef:
Ook Opeths Ghost Reveries had ik gisteravond nog op. Man man, dat is toch wel erg mooi hoor.

De perfecte balans tussen metal en symfo. Zo'n album die je meermaals uitluisterd als je eigenlijk één nummer opnieuw wil ervaren.

Wanneer wordt dit feest eigenlijk uitgezonden op Orinoco, chevy93?

Vigil

zaaf
spiegel nodig, Sander?

CRACK THE SKYE!

Johnny Marr schreef:
CRACK THE SKYE!

Lekker voor je, twee top 10-noteringen in één update. Doei.

jordidj1 schreef:
(quote)

Lekker voor je, twee top 10-noteringen in één update. Doei.

Inderdaad, en The Downward Spiral en Silent Alarm mogen er ook zeker zijn!

104/700

Tot nu toe eigenlijk een bizar lage score, al heb ik ook maar een lijstje van 400 albums ingeleverd in plaats van 500. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat er nog wat meer van voorbij gaat komen, Joanna Newsom bijvoorbeeld nog niet gezien, ik hoop en neem aan dat die nog wel in de top 300 te vinden gaat zijn met al haar albums.
Laatste update is, ook al heb ik alleen Benjamin in mijn lijst, erg goed, NIN, Mastodon, Nick Cave en Eminem hadden er wel in gestaan als ik een Top 500 ervan had gemaakt.

Bij The Downward Spiral vond ik dit erg grappig:

Lying Mouth (90), Johnny Marr (94), Misterfool (94), andnino (98)

Blijkbaar waarderen wij deze plaat ongeveer evenveel

zaaf schreef:
(quote)
spiegel nodig, Sander?

Nee hoor met enkel een rietje en een scheermesje kom ik al een heel eind

Op Graz kwamen 43 deelnemers in een vergelijkbaar project tot de volgende lijst.
Dit is hun top 10:

001 | OK Computer | 1704 | (Radiohead, 1997)
002 | Carrie & Lowell | 1670 | (Sufjan Stevens, 2015)
003 | Turn On The Bright Lights | 1585 | (Interpol, 2002)
004 | In Rainbows | 1490 | (Radiohead, 2007)
005 | Funeral | 1347 | (Arcade Fire, 2004)
006 | Kid A | 1313 | (Radiohead, 2000)
007 | Yankee Hotel Foxtrot | 1022 | (Wilco, 2002)
008 | Boxer | 975 | (The National, 2007)
009 | Tot Ziens, Justine Keller | 940 | (Spinvis, 2011)
010 | Unknown Pleasures | 938 | (Joy Division, 1979)

Veel klassiekers uit de 21e eeuw in de hoogste regionen. Wat verder opvalt is dat Sufjan Stevens daar met een behoorlijk populariteitsverschil the best of the rest is (na Radiohead uiteraard). Dat zie ik hier echt niet gebeuren.

jordidj1 schreef:
Wanneer wordt dit feest eigenlijk uitgezonden op Orinoco, chevy93?
Geen idee of dat überhaupt gaat gebeuren, eigenlijk. De timing is nogal slecht met de V500 in het verschiet, maar wie weet...

Alle duizend albums integraal in een enkele uitzending!

Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
In een glazen huis, zonder eten en drinken?

Casartelli (moderator)
Gretz schreef:
Op Graz kwamen 43 deelnemers in een vergelijkbaar project tot de volgende lijst.
Hahaha, wat een verzameling zeg... volgende keer dat ik over de GGD hier denk te gaan mopperen, zal ik nog eens aan dat lijstje denken.

Gretz schreef:
Wat verder opvalt is dat Sufjan Stevens daar met een behoorlijk populariteitsverschil the best of the rest is.
Die hebben er duidelijk kijk op

Gretz schreef:
Veel klassiekers uit de 21e eeuw in de hoogste regionen. Wat verder opvalt is dat Sufjan Stevens daar met een behoorlijk populariteitsverschil the best of the rest is (na Radiohead uiteraard). Dat zie ik hier echt niet gebeuren.
Grappig, daar The Age of Adz op 55, hier niet eens bij de beste 1000. Maar verder hebben de fans van Sufjan Stevens hier weinig te klagen. #tipjevandesluier

Overigens is drie keer Radiohead bij de bovenste 10 (de halve top 6 bestaat uit Radiohead) wel erg veel van het goede. Dat gaat hier niet gebeuren. Sterker nog, men zal nog verbaast zijn! #nogeentipjevandesluier

De verhouding daar lijkt ook erg scheef richting moderne muziek. Wat niet zoveel zegt over de kwaliteit van die albums, hoor.

GrafGantz schreef:
Volgens de Spotify-lijst (waar nu 673 van de 700 albums instaan) is de totale speelduur tot nu toe: 622 uur en 58 minuten. Dat is dus bijna 26 dagen aaneengesloten uitzenden. Als ik die trend extrapoleer zou het dus neerkomen op ongeveer 37 dagen voor de volledige top 1000. Ruim een maand dus. En dan nog zonder af- en aankondigingen. En daar moeten nog de Spotify-loze albums bij opgeteld worden.

Kortom: ik zeg doen!

Casartelli schreef:
(quote)
Hahaha, wat een verzameling zeg... volgende keer dat ik over de GGD hier denk te gaan mopperen, zal ik nog eens aan dat lijstje denken.

Persoonlijk vind ik het wel aangenaam dat die lijst grotendeels progvrij blijft

Maar het is wel interessant om te zien hoe zeer lijsten uiteen kunnen lopen als er sprake is van een kleine sample. Een handjevol enorme liefhebbers van een bepaald genre of album kunnen al voor grote verschillen zorgen.

chevy93 schreef:

Overigens is drie keer Radiohead bij de bovenste 10 (de halve top 6 bestaat uit Radiohead) wel erg veel van het goede. Dat gaat hier niet gebeuren. Sterker nog, men zal nog verbaast zijn! #nogeentipjevandesluier

Radiohead is op Graz nog minstens 2x zo populair als hier. Zekeriets teveel van het goede.

De verhouding daar lijkt ook erg scheef richting moderne muziek. Wat niet zoveel zegt over de kwaliteit van die albums, hoor.

Ik vermoed dat de gemiddelde leeftijd van de deelnemers er ook iets lager ligt. Hier op MuMe zit een behoorlijke groep 40+'ers die je daar volgens mij niet hebt.

Die lijst van Graz lijkt me wel het toppunt van eenzijdigheid. Dan zit er hier toch wat meer variatie in.

Daar komt Eigen Wereld zelfs uit 2008. Dat album wil ook wel eens luisteren

Daar gaan we dan: de top 300!

Tot nu toe trouwens 131 uit mijn lijst langsgekomen (t/m 301)

Zeven jaar geleden zei ik nog het volgende over Godbluff:
chevy93 schreef:
Vandaag weer eens beluisterd (met koptelefoon) en met een halfje verhoogd. Het is zeker niet slecht, maar het doet me gewoon vrij weinig. Ik geniet er niet echt van en onderga het meer zonder weggeblazen te worden. Hopelijk bevalt Pawn Hearts beter.
Inmiddels stond deze op 417 in mijn lijst. Maar Pawn Hearts stond iets hoger (294).

352/710

Nah, niet mijn update.

Mooie update, en ook een mooie lijst van Graz.

Dat vindt ik dan weer fijn: van the Slow Show staat Dream Darling 54 plaatsten hoger dan White Water.
Terwijl de algemene waardering juist omgekeerd is, en zeer onterecht naar mijn bescheiden mening..
Toch wel weer een teken dat het met de gemiddelde smaak op MuMe wel goed zit.

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Ziet er weer netjes uit Chevy!

Voor mij nog geen matches en de bekendheid beperkt zich tot een middelmatige Simple Minds en een wel aardige Van Der Graaf Generator. Ik heb goede hoop dat mijn inzendingen van beide nog komen.
Realistisch gezien wel een nette positie voor Godbluff.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:30 uur

geplaatst: vandaag om 01:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.