Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 september 2018, 19:45 uur
Statistisch onvermijdelijk dat deze lijst af en toe ook mijn eigen playlist kruist. Ook Opeths Ghost Reveries had ik gisteravond nog op. Man man, dat is toch wel erg mooi hoor. Had bij nader inzien best wat hoger in mijn lijst gemogen.
1
Misterfool
geplaatst: 21 september 2018, 19:49 uur
Casartelli schreef:
Ook Opeths Ghost Reveries had ik gisteravond nog op. Man man, dat is toch wel erg mooi hoor.
Ook Opeths Ghost Reveries had ik gisteravond nog op. Man man, dat is toch wel erg mooi hoor.
De perfecte balans tussen metal en symfo. Zo'n album die je meermaals uitluisterd als je eigenlijk één nummer opnieuw wil ervaren.
0
geplaatst: 22 september 2018, 11:00 uur
Wanneer wordt dit feest eigenlijk uitgezonden op Orinoco, chevy93?
1
geplaatst: 22 september 2018, 15:23 uur
0
geplaatst: 22 september 2018, 15:40 uur
Inderdaad, en The Downward Spiral en Silent Alarm mogen er ook zeker zijn!
0
geplaatst: 22 september 2018, 16:10 uur
104/700
Tot nu toe eigenlijk een bizar lage score, al heb ik ook maar een lijstje van 400 albums ingeleverd in plaats van 500. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat er nog wat meer van voorbij gaat komen, Joanna Newsom bijvoorbeeld nog niet gezien, ik hoop en neem aan dat die nog wel in de top 300 te vinden gaat zijn met al haar albums.
Laatste update is, ook al heb ik alleen Benjamin in mijn lijst, erg goed, NIN, Mastodon, Nick Cave en Eminem hadden er wel in gestaan als ik een Top 500 ervan had gemaakt.
Tot nu toe eigenlijk een bizar lage score, al heb ik ook maar een lijstje van 400 albums ingeleverd in plaats van 500. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat er nog wat meer van voorbij gaat komen, Joanna Newsom bijvoorbeeld nog niet gezien, ik hoop en neem aan dat die nog wel in de top 300 te vinden gaat zijn met al haar albums.
Laatste update is, ook al heb ik alleen Benjamin in mijn lijst, erg goed, NIN, Mastodon, Nick Cave en Eminem hadden er wel in gestaan als ik een Top 500 ervan had gemaakt.
0
geplaatst: 22 september 2018, 16:36 uur
Bij The Downward Spiral vond ik dit erg grappig:
Lying Mouth (90), Johnny Marr (94), Misterfool (94), andnino (98)
Blijkbaar waarderen wij deze plaat ongeveer evenveel
Lying Mouth (90), Johnny Marr (94), Misterfool (94), andnino (98)
Blijkbaar waarderen wij deze plaat ongeveer evenveel

1
geplaatst: 22 september 2018, 16:44 uur
Nee hoor met enkel een rietje en een scheermesje kom ik al een heel eind
0
geplaatst: 22 september 2018, 17:10 uur
Op Graz kwamen 43 deelnemers in een vergelijkbaar project tot de volgende lijst.
Dit is hun top 10:
001 | OK Computer | 1704 | (Radiohead, 1997)
002 | Carrie & Lowell | 1670 | (Sufjan Stevens, 2015)
003 | Turn On The Bright Lights | 1585 | (Interpol, 2002)
004 | In Rainbows | 1490 | (Radiohead, 2007)
005 | Funeral | 1347 | (Arcade Fire, 2004)
006 | Kid A | 1313 | (Radiohead, 2000)
007 | Yankee Hotel Foxtrot | 1022 | (Wilco, 2002)
008 | Boxer | 975 | (The National, 2007)
009 | Tot Ziens, Justine Keller | 940 | (Spinvis, 2011)
010 | Unknown Pleasures | 938 | (Joy Division, 1979)
Veel klassiekers uit de 21e eeuw in de hoogste regionen. Wat verder opvalt is dat Sufjan Stevens daar met een behoorlijk populariteitsverschil the best of the rest is (na Radiohead uiteraard). Dat zie ik hier echt niet gebeuren.
Dit is hun top 10:
001 | OK Computer | 1704 | (Radiohead, 1997)
002 | Carrie & Lowell | 1670 | (Sufjan Stevens, 2015)
003 | Turn On The Bright Lights | 1585 | (Interpol, 2002)
004 | In Rainbows | 1490 | (Radiohead, 2007)
005 | Funeral | 1347 | (Arcade Fire, 2004)
006 | Kid A | 1313 | (Radiohead, 2000)
007 | Yankee Hotel Foxtrot | 1022 | (Wilco, 2002)
008 | Boxer | 975 | (The National, 2007)
009 | Tot Ziens, Justine Keller | 940 | (Spinvis, 2011)
010 | Unknown Pleasures | 938 | (Joy Division, 1979)
Veel klassiekers uit de 21e eeuw in de hoogste regionen. Wat verder opvalt is dat Sufjan Stevens daar met een behoorlijk populariteitsverschil the best of the rest is (na Radiohead uiteraard). Dat zie ik hier echt niet gebeuren.
0
geplaatst: 22 september 2018, 17:14 uur
Geen idee of dat überhaupt gaat gebeuren, eigenlijk. De timing is nogal slecht met de V500 in het verschiet, maar wie weet... 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 september 2018, 17:18 uur
GrafGantz schreef:
Alle duizend albums integraal in een enkele uitzending!
In een glazen huis, zonder eten en drinken?Alle duizend albums integraal in een enkele uitzending!
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 september 2018, 17:19 uur
Hahaha, wat een verzameling zeg... volgende keer dat ik over de GGD hier denk te gaan mopperen, zal ik nog eens aan dat lijstje denken.
0
geplaatst: 22 september 2018, 17:21 uur
Gretz schreef:
Wat verder opvalt is dat Sufjan Stevens daar met een behoorlijk populariteitsverschil the best of the rest is.
Die hebben er duidelijk kijk op Wat verder opvalt is dat Sufjan Stevens daar met een behoorlijk populariteitsverschil the best of the rest is.

1
geplaatst: 22 september 2018, 17:22 uur
Gretz schreef:
Grappig, daar The Age of Adz op 55, hier niet eens bij de beste 1000. Maar verder hebben de fans van Sufjan Stevens hier weinig te klagen. #tipjevandesluierVeel klassiekers uit de 21e eeuw in de hoogste regionen. Wat verder opvalt is dat Sufjan Stevens daar met een behoorlijk populariteitsverschil the best of the rest is (na Radiohead uiteraard). Dat zie ik hier echt niet gebeuren.
Overigens is drie keer Radiohead bij de bovenste 10 (de halve top 6 bestaat uit Radiohead) wel erg veel van het goede. Dat gaat hier niet gebeuren. Sterker nog, men zal nog verbaast zijn! #nogeentipjevandesluier
De verhouding daar lijkt ook erg scheef richting moderne muziek. Wat niet zoveel zegt over de kwaliteit van die albums, hoor.

2
geplaatst: 22 september 2018, 17:25 uur
GrafGantz schreef:
Alle duizend albums integraal in een enkele uitzending!
Volgens de Spotify-lijst (waar nu 673 van de 700 albums instaan) is de totale speelduur tot nu toe: 622 uur en 58 minuten. Dat is dus bijna 26 dagen aaneengesloten uitzenden. Als ik die trend extrapoleer zou het dus neerkomen op ongeveer 37 dagen voor de volledige top 1000. Ruim een maand dus. En dan nog zonder af- en aankondigingen. En daar moeten nog de Spotify-loze albums bij opgeteld worden.Alle duizend albums integraal in een enkele uitzending!
Kortom: ik zeg doen!
0
geplaatst: 22 september 2018, 17:30 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Hahaha, wat een verzameling zeg... volgende keer dat ik over de GGD hier denk te gaan mopperen, zal ik nog eens aan dat lijstje denken. Persoonlijk vind ik het wel aangenaam dat die lijst grotendeels progvrij blijft

Maar het is wel interessant om te zien hoe zeer lijsten uiteen kunnen lopen als er sprake is van een kleine sample. Een handjevol enorme liefhebbers van een bepaald genre of album kunnen al voor grote verschillen zorgen.
0
geplaatst: 22 september 2018, 17:33 uur
chevy93 schreef:
Overigens is drie keer Radiohead bij de bovenste 10 (de halve top 6 bestaat uit Radiohead) wel erg veel van het goede. Dat gaat hier niet gebeuren. Sterker nog, men zal nog verbaast zijn! #nogeentipjevandesluier
Radiohead is op Graz nog minstens 2x zo populair als hier. Zekeriets teveel van het goede.
De verhouding daar lijkt ook erg scheef richting moderne muziek. Wat niet zoveel zegt over de kwaliteit van die albums, hoor.
Ik vermoed dat de gemiddelde leeftijd van de deelnemers er ook iets lager ligt. Hier op MuMe zit een behoorlijke groep 40+'ers die je daar volgens mij niet hebt.
0
geplaatst: 22 september 2018, 17:49 uur
Die lijst van Graz lijkt me wel het toppunt van eenzijdigheid. Dan zit er hier toch wat meer variatie in.
0
geplaatst: 22 september 2018, 20:11 uur
Daar komt Eigen Wereld zelfs uit 2008. Dat album wil ook wel eens luisteren 

0
geplaatst: 23 september 2018, 20:45 uur
Daar gaan we dan: de top 300!
Tot nu toe trouwens 131 uit mijn lijst langsgekomen (t/m 301)
Zeven jaar geleden zei ik nog het volgende over Godbluff:
352/710
Tot nu toe trouwens 131 uit mijn lijst langsgekomen (t/m 301)
Zeven jaar geleden zei ik nog het volgende over Godbluff:
chevy93 schreef:
Vandaag weer eens beluisterd (met koptelefoon) en met een halfje verhoogd. Het is zeker niet slecht, maar het doet me gewoon vrij weinig. Ik geniet er niet echt van en onderga het meer zonder weggeblazen te worden. Hopelijk bevalt Pawn Hearts beter.
Inmiddels stond deze op 417 in mijn lijst. Maar Pawn Hearts stond iets hoger (294). Vandaag weer eens beluisterd (met koptelefoon) en met een halfje verhoogd. Het is zeker niet slecht, maar het doet me gewoon vrij weinig. Ik geniet er niet echt van en onderga het meer zonder weggeblazen te worden. Hopelijk bevalt Pawn Hearts beter.

352/710
0
geplaatst: 24 september 2018, 16:03 uur
Dat vindt ik dan weer fijn: van the Slow Show staat Dream Darling 54 plaatsten hoger dan White Water.
Terwijl de algemene waardering juist omgekeerd is, en zeer onterecht naar mijn bescheiden mening..
Toch wel weer een teken dat het met de gemiddelde smaak op MuMe wel goed zit.

Terwijl de algemene waardering juist omgekeerd is, en zeer onterecht naar mijn bescheiden mening..
Toch wel weer een teken dat het met de gemiddelde smaak op MuMe wel goed zit.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 september 2018, 16:27 uur
Casartelli schreef:
Ziet er weer netjes uit Chevy!
Voor mij nog geen matches en de bekendheid beperkt zich tot een middelmatige Simple Minds en een wel aardige Van Der Graaf Generator. Ik heb goede hoop dat mijn inzendingen van beide nog komen.
Realistisch gezien wel een nette positie voor Godbluff.Ziet er weer netjes uit Chevy!
Voor mij nog geen matches en de bekendheid beperkt zich tot een middelmatige Simple Minds en een wel aardige Van Der Graaf Generator. Ik heb goede hoop dat mijn inzendingen van beide nog komen.
* denotes required fields.