MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Lennert & RuudC's marathons

zoeken in:
Lachende derde
Molly Hatchet.

2 Unlimited, Venga Boys, Scooter.

Nu even serieus; ik denk zomaar dat bands als Simple Minds, Talk Talk en vooral XTC voor verassingen kunnen zorgen. De lijst is al wel heel lang heeft RuudC al aangegeven.

Dat zijn bands die vast wel ooit door Lennert gekozen gaan worden. Ik moet bekennen dat ik de Vengaboys leuk vond toen ik in groep 8 zat

jurado schreef:
Nu even serieus; ik denk zomaar dat bands als Simple Minds, Talk Talk en vooral XTC voor verassingen kunnen zorgen. De lijst is al wel heel lang heeft RuudC al aangegeven.

Ik zeg op alles 'ja', maar ik houd dan ook wel van New Wave en als ik het zo zie gaat Ruud geen fan worden

RuudC schreef:
Dat zijn bands die vast wel ooit door Lennert gekozen gaan worden. Ik moet bekennen dat ik de Vengaboys leuk vond toen ik in groep 8 zat

Ik zal dit niet tegen je houden, maar als we stom jeugdsentiment gaan doen, kan ik ook nog dreigen met Marco Borsato

lennert schreef:
(quote)

Ik zeg op alles 'ja', maar ik houd dan ook wel van New Wave en als ik het zo zie gaat Ruud geen fan worden

(quote)

Ik zal dit niet tegen je houden, maar als we stom jeugdsentiment gaan doen, kan ik ook nog dreigen met Marco Borsato

King Crimson dan maar? Een band die zich in de 80's ook een lichte new wave sound aanmeette.

lennert schreef:

Gadver! Vond je Marco Borsato leuk?

Na Maiden moeten we nog Enslaved en Finntroll bijwerken (meende dat er nog een band met een nieuw album was...). Ik speel heel erg met de gedachte om Oceans of Slumber erna te kiezen.

Qua rockbands zijn we nog halverwege Ultravox en Lennert heeft daar nog veel inhaalwerk te doen: Magnum, The Who, Kansas en nog een paar.

RuudC schreef:
(quote)

Gadver! Vond je Marco Borsato leuk?

Ik was 8 en De Meeste Dromen Zijn Bedrog was erg catchy.

Geef me wat bier en ik zing de eerste drie Nederlandstalige albums wel mee.

Volgende rockband wordt Hexvessel.

Na Maiden (en het bijwerken van Enslaved en Finntroll) gaan Lennert en ik voor de afwisseling iets anders doen. Iets waarvoor we voor het kiezen wel wat hulp kunnen gebruiken. Het idee is om uit een bepaald genre een aantal albums te kiezen van bands die niet voldoen aan onze eisen voor marathons. Het zal dan vaak gaan om wat meer obscure bands. De insteek is dat het wel weer een ranking wordt met een maximum van waarschijnlijk 20-25 albums. Wat ons betreft leuk voor de afwisseling en als het bevalt gaan we dit vaker doen. Het eerste genre dat we kiezen is thrash metal.

Voorwaarden:
- 1 album van een band die niet aan de voorwaarden voor een reguliere marathon voldoet.
- Heeft de band twee of drie albums, dan wordt gekozen voor het meest gewaardeerde album
- De gekozen band mag niet meer (muziek uitbrengend) actief zijn.

We zaten zelf al te denken aan Vio-lence - Eternal Nightmare, Realm - Endless War, Atrophy, Morbid Saint etc.

Doomsday for the Deceiver van Flotsam and Jetsam?

Nou vooruit, in volgorde van sterkte wat mij betreft.
De eerste 3 zijn richting prog metal, laatste 2 meer AOR.

Under the Sun

Explorers Club

Cairo

Zon

Trillion

Thrash metal voor nu

Flotsam & jetsam komt overigens in aanmerking voor een gewone marathon. Interessante kandidaat, dat wel!

Toxik schiet mij te binnen. Beide albums worden wel hoog gewaardeerd, ik vind zelf World Circus wat beter.

RuudC schreef:
Thrash metal voor nu

Ah die is lastiger omdat bands te pas en onpas uit het niets herrijzen.
Angent Steel komt er misschien ook weer aan.

Maar als jullie weer " normaal " zijn kunnen misschien jullie de tanden in Havok en Vektor zetten.

Ik heb wel oprechte twijfels of er ooit een nieuw album komt van Agent Steel

Ik heb zelf al een aardig lijstje samengesteld en die gaat inmiddels al aardig over de veertig. Ik denk dat we thrash moeten opsplitsen in Amerikaanse en Europese categorieën, haha

Gothic Slam - Killer Instinct
Slammer - The Work of Idle Hands
Possessed - Seven Churches

Al valt Possessed, net als het eerder genoemde Toxik, onder de bands die herrezen zijn, met hoe weinig originele bandleden dan ook.

leuk idee! Ik was alleen even aan het zoeken wat nu de voorwaarden zijn voor de reguliere, maar die kon ik niet zo snel vinden. Misschien goed die nog even te vermelden?
en wanneer is een band nog actief? Een Morbid Saint heeft in 2015 ook nog iets uitgebracht.
Jammer dat Evildead niet mag

Ondertussen heb ik is even tussen mijn collectie gekeken en dan lijken dit mij wel leuke platen voor de marathon:

Carnivore - Carnivore
Carnivore - Retaliation
Sadus ‎– Chemical Exposure
Holy Terror ‎– Mind Wars
Holy Terror ‎– Terror And Submission
Dark Angel ‎– Time Does Not Heal
Sabbat ‎– History Of A Time To Come
Lääz Rockit ‎– Know Your Enemy
Razor ‎– Evil Invaders
Toxik ‎– Think This
Avenger ‎– Blood Sports (of valt deze onder NWOBHM? )
Morbid Saint - Spectrum of Death
Nasty Savage - Indulgence
Quick Change - Circus Of Death
Reverend - World Won't Miss you

Die spelregels staan in de openingspost. Eerste pagina dus

Na kort overleg met Lennert afgesproken dat we voor Europese thrash gaan.

Dit heb ik zelf tot nu toe gevonden:

Agony – The First Defiance
Assorted Heap – The Experience Of Horror
Calhoun Conquer – Lost In Oneself
Drifter – Reality Turns To Dust
Flesh Made Sin – Masterwork In Blood
Hypnosia – Extreme Hatred
Pyracanda – Two Sides Of A Coin
Sabbat – Dreamweaver
Slammer – The Work Of idle hands
Target – Master Project Genesis
Violent Force – Malevolent Assault Of Tomorrow

Viking is toch van de VS.

Je hebt gelijk. Ik dacht dat het Duits was

Ooit nog gehad vroeger maar vond 'm tegenvallen. Zo ook Agony en Pyracanda. Mijn broertje had het album van Violent Force. Volgens mij wel de moeite. Ga ik zeker eens opzoeken.

Edit: Ik ben er te lang tussenuit denk ik. Klinkt als een hoop herrie.

RuudC schreef:
Die spelregels staan in de openingspost. Eerste pagina dus

toch niet hoe groot een discografie van een band moet zijn? Anders lees ik er gruwelijk overheen.

Maar Europees, dan blijft dit over:

Sabbat ‎– History Of A Time To Come
Avenger ‎– Blood Sports (of valt deze onder NWOBHM? )
Drifter – Reality Turns To Dust
Coroner - Punishment for Decadence
Living Death - Vengeance of Hell

Voor onze normale marathons is het minimum vier albums (of drie en een dikke EP).

B.Robertson schreef:
Slammer - The Work of Idle Hands
Possessed - Seven Churches

Al valt Possessed, net als het eerder genoemde Toxik, onder de bands die herrezen zijn, met hoe weinig originele bandleden dan ook.

Slammer zit er nu in! Gothic Slam bewaar ik voor de Amerikaanse variant van deze marathon, want dat is een bandje die ik op mijn radar had tijdens de thrash metal revival van een jaar of 12-13 geleden. Toxik kunnen we ook wel meenemen dan. Weliswaar actief, maar ze brengen praktisch niks uit en aangekondigde platen zijn nog altijd niet uitgebracht.

Mandator uit NL met een voorgeschiedenis als Mysto Dysto schiet me dan nog te binnen.

Mandator - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com

Gast
geplaatst: vandaag om 02:06 uur

geplaatst: vandaag om 02:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.