Muziek / Toplijsten en favorieten / Lennert & RuudC's marathons
zoeken in:
1
geplaatst: 26 november 2020, 11:20 uur
Donor Techno Thrash
Lunatics Without Skateboards Inc Thrash
Osiris Techno Thrash
Sempiternal Deathreign Death/Doom
Radiathor Thrash/Death
Disabuse Thrash/Hardcore
Van eigen bodem!
Lunatics Without Skateboards Inc Thrash
Osiris Techno Thrash
Sempiternal Deathreign Death/Doom
Radiathor Thrash/Death
Disabuse Thrash/Hardcore
Van eigen bodem!
0
geplaatst: 30 november 2020, 18:49 uur
Messina
Ik zie nu dat deze band nog steeds, of weer, bestaat in de originele line-up.
Thrash van eigenbodem
Ik zie nu dat deze band nog steeds, of weer, bestaat in de originele line-up.
Thrash van eigenbodem
6
geplaatst: 23 december 2020, 10:07 uur
Na Hexvessel is de non-metal marathon The Cure. Ik ken de hits (en vind die tof) maar heb er nog nooit een compleet album van gehoord, dus ik hoop dat dit snel zal leiden tot een toename van albums in mijn cd-kast!
De thrashmarathon gaat nog even niet heel snel op het moment, het is voor ons beiden erg druk, dus tegelijkertijd iets luisteren gaat wat lastiger!
De thrashmarathon gaat nog even niet heel snel op het moment, het is voor ons beiden erg druk, dus tegelijkertijd iets luisteren gaat wat lastiger!
0
geplaatst: 23 december 2020, 13:31 uur
Ben benieuwd! Op de één of andere manier kan The Cure best een potje breken bij menig metalhead. Met name de beginperiode.
1
geplaatst: 28 december 2020, 15:24 uur
lennert schreef:
Na Hexvessel is de non-metal marathon The Cure!
Heel gaaf lennert en RuudC, ik had al zoiets gehoopt maar echt niet verwacht. Deze ga ik zeker volgen. ❤️Na Hexvessel is de non-metal marathon The Cure!
0
Lachende derde
geplaatst: 28 december 2020, 16:12 uur
Leuk! Ben benieuwd. Jullie kennen niet veel van the Cure? Of is het al redelijk bekend repertoire?
-edit-: lees net dat het Cure oeuvre geen gemeengoed is bij Lennert. Ik gok dat ook Ruud C zich er nog niet eerder in heeft verdiept. Dat maakt het wel extra leuk.
-edit-: lees net dat het Cure oeuvre geen gemeengoed is bij Lennert. Ik gok dat ook Ruud C zich er nog niet eerder in heeft verdiept. Dat maakt het wel extra leuk.
4
geplaatst: 29 december 2020, 14:14 uur
Van The Cure ken ik bijna niks. Ik ken het nummer dat ze aangedragen hebben voor The Crow (die vind ik erg goed, net als de film). Op het moment van schrijven, komen ze voorbij in de Top 2000. Gisteren of eergisteren waren ze ook al aan de beurt. Prima nummers. Ik ben wel benieuwd!
0
geplaatst: 24 januari 2021, 13:08 uur
lennert en RuudC, zou het een leuk idee zijn, als experiment, om een electronische/electronic act te onderzoeken?
Van Ruud weet ik dat hij niets of niet veel heeft met elektronische muziek maar ik verwacht dat er wel wat formaties zijn die jullie kunnen aanspreken.
Enkele namen waar ik aan zit te denken zijn, Tangerine Dream, Kraftwerk, Boards of Canada, Aphex Twin. Mij lijkt het een super tof experiment. ♻️
Van Ruud weet ik dat hij niets of niet veel heeft met elektronische muziek maar ik verwacht dat er wel wat formaties zijn die jullie kunnen aanspreken.
Enkele namen waar ik aan zit te denken zijn, Tangerine Dream, Kraftwerk, Boards of Canada, Aphex Twin. Mij lijkt het een super tof experiment. ♻️
0
geplaatst: 24 januari 2021, 13:23 uur
Zeker!!! Al zijn wat mij betreft de eerste drie Autechre albums onovertroffen...
0
geplaatst: 24 januari 2021, 13:25 uur
jurado schreef:
Zeker!!! Al zijn wat mij betreft de eerste drie Autechre albums onovertroffen...
(quote)
Voorlopig ken ik alleen de eerste drie, maar ik ben toch wel benieuwd naar het andere werk. Veel ontoegankelijker naar het schijnt, maar op termijn hoop ik dit wel nog te ontdekken.
0
geplaatst: 24 januari 2021, 13:33 uur
Ik zou dan graag nog Tim Hecker aan het lijstje toevoegen. Een persoonlijke held.
2
geplaatst: 24 januari 2021, 14:47 uur
Kraftwerk en Tangerine Dream vind ik wel interessant. Van beide heb ik ook lp's overigens. Maar ik voel er verder heel weinig voor om dat genre verder uit te pluizen. Voor tips sta ik wel open overigens. Ook qua marathons, maar als een artiest/gezelschap veel albums heeft, wil ik wel wat vooronderzoek doen. 

0
Lachende derde
geplaatst: 24 januari 2021, 19:33 uur
Venetian Snares misschien? Beukt, hoewel het met metal geen moer te maken heeft, ook vaak lekker een eind weg.
0
geplaatst: 24 januari 2021, 20:20 uur
Kraftwerk, lijkt me tof! En hebben jullie Can of Neu! al gehad?
Ben wel benieuwd naar jullie bevindingen.
Ben wel benieuwd naar jullie bevindingen.
1
geplaatst: 25 januari 2021, 09:48 uur
jurado schreef:
lennert en RuudC, zou het een leuk idee zijn, als experiment, om een electronische/electronic act te onderzoeken?
Ik weet uit ervaring dat ik elektronische muziek, afhankelijk van de act, echt wel goed kan hebben. Een vriend van me zet 's avonds nog wel eens italodisco of spacesynth aan en weet zodoende dat ik acts als Laserdance of Hipnosis echt heel fijn vind. Vanuit de prog (Alan Parsons Project) en new wave (Ultravox) ervaar ik ook vaak wel dat ik synthesizers prachtig vind. Ik ben niet tegen in ieder geval.
0
geplaatst: 25 januari 2021, 09:49 uur
deric raven schreef:
Nine Inch Nails?
Nine Inch Nails?
Ik heb The Downward Spiral in mijn kast staan en vind dat een heel zwaar album om te beluisteren

0
Lachende derde
geplaatst: 25 januari 2021, 10:47 uur
Of anders Throbbing Gristle of Nurse with Wound. Enorm invloedrijke bands.
0
geplaatst: 25 januari 2021, 17:17 uur
lennert schreef:
Ik weet uit ervaring dat ik elektronische muziek, afhankelijk van de act, echt wel goed kan hebben. Een vriend van me zet 's avonds nog wel eens italodisco of spacesynth aan en weet zodoende dat ik acts als Laserdance of Hipnosis echt heel fijn vind. Vanuit de prog (Alan Parsons Project) en new wave (Ultravox) ervaar ik ook vaak wel dat ik synthesizers prachtig vind. Ik ben niet tegen in ieder geval.
Boards of Canada al eens geprobeerd? Dit is een fijne instapper. #trippy(quote)
Tja en Tangerine Dream natuurlijk, als je van synths houdt dan is dit wel de act die je cool gaat vinden.
0
Lachende derde
geplaatst: 29 januari 2021, 16:39 uur
Dan ben je na het beluisteren van 1 album al klaar.
Elk album, elke song klinkt identiek aan de vorige.
Hoewel een enkel tokkeltje of tromslagje kan verschillen met andere tokkeltjes en tromslagjes. Dat wel.
Ik ben benieuwd naar de bevindingen. Spannend!
Elk album, elke song klinkt identiek aan de vorige.
Hoewel een enkel tokkeltje of tromslagje kan verschillen met andere tokkeltjes en tromslagjes. Dat wel.
Ik ben benieuwd naar de bevindingen. Spannend!
0
geplaatst: 30 januari 2021, 10:09 uur
Dat valt wel mee als je weet hoe je ernaar moet luisteren. Ik ken ze al vrij goed, maar een marathon geeft me een goede gelegenheid om eens goed in die nieuwe plaat van ze te duiken.
1
geplaatst: 21 maart 2021, 09:58 uur
Ik moet nog twee Wardruna's inlopen, maar daarna gaan we voor The Cult!
1
geplaatst: 2 april 2021, 16:24 uur
Hier aansluiten 

luigifort schreef:
Gaan jij en Ruud ook Depeche Mode een keertje doen lennert? Ik las bij The Cult dat je wel van een beetje doom en gloom houdt. DM heeft dat ook wel in behoorlijke mate, zeker dit album
Gaan jij en Ruud ook Depeche Mode een keertje doen lennert? Ik las bij The Cult dat je wel van een beetje doom en gloom houdt. DM heeft dat ook wel in behoorlijke mate, zeker dit album
0
geplaatst: 23 april 2021, 15:24 uur
Lekker korte plaatjes, destijds ( jaren '70) gekocht op advies van Kees Baars.
0
geplaatst: 23 april 2021, 15:28 uur
Ik ken het debuut (wat ik erg lekker vind). Smaakte wel naar meer dus. Plus, ik denk dat Lennert dit heel goed gaat vinden.
* denotes required fields.