MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic

zoeken in:
Ik moet me toch eens aan Sparklehorse wagen, klinkt toch eigenlijk wel als iets wat in mijn straatje past

en yay voor Nursery Cryme, Music Has The Right to Children, Moving Pictures en The Infamous in de top 200.

Zack
vigil schreef:
(quote)

Wellicht ipv in het klaagbankje zitten de volgende keer zelf een lijstje maken met The Who errug hoog?
Ik klaag niet , 186 is top.

Bij mij had het album Top 20 gehaald , maar hoeveel hoger dat had betekend weet ik niet....

Nou eens zien hoeveel mensen nu gaan komen met 'als ik EP's had opgenomen...'.

Oh wacht, Kindred had ik óók nog natuurlijk. Het niveau gaat nu echt wel omhoog hoor, Queensryche is ook ok

jordidj1 schreef:
Oh wacht, Kindred had ik óók nog natuurlijk. Het niveau gaat nu echt wel omhoog hoor, Queensryche is ook ok

Queensryche ok? Beste album ooit gemaakt in Seattle wat mij betreft ! Dus veel te laag in deze lijst

Zack schreef:
(quote)
Ik klaag niet , 186 is top.

Bij mij had het album Top 20 gehaald , maar hoeveel hoger dat had betekend weet ik niet....

Goeie vraag, dat zou ik ook niet weten. Vast wel de nodige (tientallen?) plekken.

The Sound - From the Lions Mouth kwam pas echt goed binnen nadat ik mijn lijstje had ingeleverd, anders had ik het een hoge positie gegund in mijn top 500. De plaat bevat , gedreven new-wave met intense vocalen van Borland. Alleen zo'n nummer als The New Dark Age al.

'als ik EPs had opgenomen', zou Kindred het bij mij ook gehaald hebben. Al moet ik zeggen dat ik dit wel zijn laatste echte meesterwerk vind.

Verder ook verguld met Either/Or. Bij mij op 40 vanwege verdiensten in het verleden, tegenwoordig draai ik bijna altijd de voorganger. Wie weet staat die over 2 jaar wel hoger bij mij.

chevy93 schreef:
Nou eens zien hoeveel mensen nu gaan komen met 'als ik EP's had opgenomen...'.

Je beschrijft inderdaad precies mijn gedachte toen ik Kindred zag langskomen. Die 'spelregel' die ik mezelf heb opgelegd gooi ik de volgende editie ook maar gewoon lekker overboord.

herman schreef:
'als ik EPs had opgenomen', zou Kindred het bij mij ook gehaald hebben. Al moet ik zeggen dat ik dit wel zijn laatste echte meesterwerk vind.

Rival Dealer zegt hallo

'als ik EPs had opgenomen', zou Ik “Bittersweet” en “Change has Come” vast wel opnemen. Ooh..wacht.

Weirdo Wizzy schreef:
(quote)

Je beschrijft inderdaad precies mijn gedachte toen ik Kindred zag langskomen. Die 'spelregel' die ik mezelf heb opgelegd gooi ik de volgende editie ook maar gewoon lekker overboord.
Die scheidslijn sowieso enigszins arbitrair. Kindred is een EP, Wintermusik niet. En The Byrds (korter dan allebei) zou al helemaal niemand als een EP bestempelen: The Byrds - The Notorious Byrd Brothers (1968)

En als het om het aantal nummers gaat, waarom Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997) dan wel? Of Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie (1976)

chevy93 schreef:
(quote)
Die scheidslijn sowieso enigszins arbitrair. Kindred is een EP, Wintermusik niet. En The Byrds (korter dan allebei) zou al helemaal niemand als een EP bestempelen: The Byrds - The Notorious Byrd Brothers (1968)

En als het om het aantal nummers gaat, waarom Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997) dan wel? Of Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie (1976)

Of wat te denken van Underworld die vorig jaar een EP uitbracht met een speelduur van 85 minuten

Nou ja, het beestje moet een naam hebben. Het gaat toch om de muziek die erop staat.

Mingus! Prachtplaat is het toch ook, ik heb hem gelijk weer opgezet. Tuurlijk een beetje makkelijk om deze in je top 10 te zetten, maar jazz blijft toch bij uitstek het genre waar de giganten, de meest bekenden, ook daadwerkelijk de beste album uitbrachten. In een adem zeg ik er maar gelijk achter: naar mijn mening dan. Ook al exploreer ik de minder bejubelde goden, ik kom toch altijd terug bij de grote namen.

Daarmee is mijn top 10 ook wel compleet denk ik. Alleen nummer 7 en 9 nog niet langs gekomen, maar die verwacht ik niet meer.

Uit mijn top 100 verwacht ik er nog ongeveer 15, met nog 5 die ik op zich wel in de top 1000 verwacht had, maar die ik eigenlijk dan nu al wel dacht gezien te hebben, maar je weet het nooit

En Teens Of Denial nestelt zich tussen de allergrootsten. Helemaal terecht wat mij betreft

Barney Rubble schreef:
En Red is nog steeds niet langsgekomen. Wellicht is de top 100 haalbaar.
Helaas pindakaas. Tenzij je deze nog verwacht: Taylor Swift - Red (2012)

Weliswaar staat het zo'n 174 plaatsen te laag in de lijst, maar niettemin blij dat King Crimson- Red langskomt. . Wat mensen horen in de muziek van Taylor Swift zal ik wel nooit snappen.

DB en Opgezwolle

jordidj1 schreef:
DB en Opgezwolle

Ik had ze beide niet meer verwacht eigenlijk

aerobag schreef:
(quote)

Ik had ze beide niet meer verwacht eigenlijk

Ik wel.

De dromerige pop van Beach House wint het van de noisy rock van Sonic Youth.

#teveelhiphopindelijst

Barney Rubble schreef:
#teveelhiphopindelijst
*duikt weg*

Poeh, wat een mooie stijging voor ATCQ. Wat een klasbakken album is dat zeg!

Fikse daling voor SY, zeg. Volgende keer maar in m’n lijst

Daydream Nation flink gezakt hoe kan dat nou weer. Gaan er ineens Arcade Fires en Beach Houses voorbij

Bij Stop Making Sense vraag ik me altijd af hoeveel mensen op de film stemmen en hoeveel op de lp/cd.
Persoonlijk vind ik The Name of This Band nog beter als live-album, maar ja daar is geen film bij...

ranja schreef:
Bij Stop Making Sense vraag ik me altijd af hoeveel mensen op de film stemmen en hoeveel op de lp/cd.
Persoonlijk vind ik The Name of This Band nog beter als live-album, maar ja daar is geen film bij...
Ik vind de 'film' eerlijk gezegd niet zo heel boeiend. Ik heb het 3,5* op MovieMeter gegeven, maar dat is met name vanwege de muziek.

ranja schreef:

Voor mij 100% vanwege de muziek. Dat er ook beelden bij bestaan vind ik bijzaak. Sterker nog; die voegen voor mij eigenlijk niets toe. Heb nooit begrepen waarom dat als een 'film' wordt gezien. Tuurlijk is het altijd gaaf om een concertregistratie te zien, ik heb hem ook op dvd liggen, maar als ik Stop Making Sense speel, is het altijd het album.

Maar vinden jullie die dan (dus) ook beter dan The Name of This Band?
De versie van Psycho Killer alleen al. Op film als hij opkomt met z'n radio/cassette, geweldig. Op plaat echter doet die Stop Making Sense versie me niks. Op The Name of This Band gewoon heerlijk lang en hard. Maar niet alleen die, ook een hoop andere nummers doen niks onder voor de Stop Making Sense versie plus dat er ook nog meer opstaan (dan heb ik het over de originele dubbel-lp, niet eens de heruitgave dubbel-cd)

Volgens mij is het een film omdat die ook in bioscopen heeft gedraaid? Weet ik niet zeker, in 1985 vond ik Slippery People toen die in de top 40 stond nog helemaal niks.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:55 uur

geplaatst: vandaag om 17:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.